Olen 50-v mies ensimmäistä kertaa treffisivuilla ja ikäseni naiset ovat äärimmäisen kovia ja konservatiivisia
Aivan kuin olisin lukisi lapsuusaikojeni vanhojen ukkojen mielipiteitä. Jos haluaa nähdä jotain valoa tunnelin päässä, täytyy katsoa 30-35-vuotiaiden joukkoon, jotka taas muuten ovat aivan liian nuoria ja minä tietysti liian vanha.
Kommentit (101)
Onhan se kaiketi fakta, että monet vanhemmat ihmiset ovat kovia ja konservatiivisia. Monilla nuoruuden idealismi vaihtuu jonkinasteiseksi kyynisyydeksi, halu auttaa muita taasen ajatteluksi että paras keskittyä omien etujen turvaamiseen koska muuten jää muiden jalkoihin.
Mutta uskon ylläolevan pätevän yhtä lailla myös miehiin. Jos ap on lukenut lähinnä naisten profiileja, niin ihan ymmärrettävää, ettei hän ole samalla lailla altistunut miehekkääseen konservatismiin. Ja hyvä homma, jos hän itse osaa olla ikätovereitaan avarakatseisempi ja ystävällisempi. Mutta on niitä vastaavia yksilöitä varmasti myös naistenkin joukossa - ja ihan mutuna luultavasti miehiä enemmän.
Eli kovuutta ja konservatiivisuutta on se jos työssäkäyvä ja omillaan toimeentuleva 50v nainen haluaa miehen, joka on töissä ja joka ei ole biseksuaali?
Lika barn lekar bäst.
Mitä haet treffipalstalta?
En ole ikinä ollut siellä, joten en osaa sanoa mitään niitten annista, mutta jos et itse ole homo tai bi, niin miksi sinua häiritsee jos nainen ei halua treffailla homoa (siis miksi haluaisi, homohan ei naisesta kiinnostu) tai bi:tä ? Jos etsisin treffiseuraa, en minkään olisi kiinnostunut löytämään itselleni bi-seuraa. Siltikään nuo eivät kerro mistään kovuudesta tai konservatiivisuudesta, vaan lähinnä halusta treffeille ja ehkä parisuhteeseen ”normimiehen” kanssa. Silti minulla on hyvin ystävinä homoja ja varmaan bitäkin. Enkä tosiaan ainakaan sillä perusteella voi pitää itseäni kovin ahdasmielisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovia ja konservatiivisia millä tavalla, anna esimerkki.
Ei kolmikymppinen ole liian nuori jos muuten sovitte yhteen.
N42Kovuus näkyy vaikka siinä, että jo yli nelikymppinen nainen kuvittelee olevansa oman onnensa seppä. Niin kuin tiedämme, tämän ikäinen ihminen on hädin tuskin muuttunut nettosaajasta tuottavaksi ihmiseksi. Kaiken sen jälkeen mitä yhteiskunta ja ympäristö ovat antaneet, he näkevät toiset ihmiset ja instituutiot esteiksi ja hidasteiksi. Vähän eri sanoilla kuvattuna.
Konservatiivisuus näkyy vaikka sellaisena, että bi- ja homoseksuaalisuus on taas/edelleen iljettävää. Miten se voi olla mahdollista herran vuonna 2019?
Nyt on ihan pakko puuttua tuohon viimeisimpään kappaleeseen ja kysyä lisätietoja. Siis ihanko tosissaan sulle on tullut vastaan isompikin tai otoksessa suhteessa suuri joukko viisikymppisiä naisia, jotka ilmoittavat netissä että heistä homot ovat iljettäviä? Moneenko tällaiseen olet törmännyt ja montako profiilia luit? Laita ihmeessä joku lukumäärä.
Vai oletko itse biseksuaali joka haki seuraa naisista? Se, ettei halua seurustelukumppaninsa olevan biseksuaali on aivan eri asia kuin se että kokee jonkun sukupuolivähemmistön iljettäväksi. No, odotan vastaustasi.
Puhuit nelikymppisestä naisesta yksikössä. Onko yhdellä naisella ollut mielipide että hän on oman onnensa seppä (?) vai ovatko kaikki vastaan tulleet kylmiä oikeistokonservatiiveja? Montako profiilia ole lukenut suhteessa näihin? Toisaalta saahan ihminen olla konservatiivi.
MItä johtopäätökseen tulee niin ainahan on ollut tekosyitä päätyä siihen että nuori nainen nyt olisi minulle sopivampi:)
Sinun on ehkä vaikea ymmärtää, että haluaisin ikäiseni ja samassa elämäntilanteessa olevan naisen. En kuitenkaan halua ihmistyyppiä, joista jo mainitsin, en ystävikseni enkä varsinkaan kumppaniksi.
Tietenkään en puhu yksittäisistä ihmisistä. Kirjoitan satojen profiilien, esittelytekstien ja kysymyksiin annettujen vastausten pohjalta. Ihmisistä, jotka omilla kasvoillaan kertovat ahdasmielisyydestään.
Ohis, mutta sunhan piti olla ensimmäistä kertaa treffisivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa ottaa joku 20 v, vaikka Thaimaasta.
Vanhanaikaista. Kannattaa ottaa Kiinasta n. oman ikäinen. Sillä Kiinassa on paljon vapaita naisia joilla on niin paljon rahaa ettei sitä saa heidän elämän aikana tuhlattua.
Miksi kiinassa olisi vapaita naisia, kun tyttölapsia on eliminoitu yhden lapsen politiikan aikana ja kaikille kiinan miehille ei riitä naisia?
Koska naisille ei siellä enää kelpaa kukaan. Siitä tuli televisio-ohjelma, miten parinmuodotuksessa ei enää ole kyse rakkaudesta tai yhteensopivuudesta vanhan perinteisen kiinalaisen horoskoopin mukaan vaan siitä mitä mies kykenee tarjoamaan: minkälaisen elintason ja minkälaiset geenit lapselle.
En tiedä sitten miten korkealla tässä kilpailussa olisi ap... nuo naiset ovat todella tottuneet merkkilaukkuihinsa ja kauneushoitoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhanaikaista. Kannattaa ottaa Kiinasta n. oman ikäinen. Sillä Kiinassa on paljon vapaita naisia joilla on niin paljon rahaa ettei sitä saa heidän elämän aikana tuhlattua.
Miksi kiinassa olisi vapaita naisia, kun tyttölapsia on eliminoitu yhden lapsen politiikan aikana ja kaikille kiinan miehille ei riitä naisia?
Koska naisille ei siellä enää kelpaa kukaan. Siitä tuli televisio-ohjelma, miten parinmuodotuksessa ei enää ole kyse rakkaudesta tai yhteensopivuudesta vanhan perinteisen kiinalaisen horoskoopin mukaan vaan siitä mitä mies kykenee tarjoamaan: minkälaisen elintason ja minkälaiset geenit lapselle.
En tiedä sitten miten korkealla tässä kilpailussa olisi ap... nuo naiset ovat todella tottuneet merkkilaukkuihinsa ja kauneushoitoihinsa.
Ei se musta ole mikään ihme. Perinteinen mies ja perhemalli on nykymaailmassa hyvin huono diili naiselle. Rakkauden hinta on työleiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N42Kovuus näkyy vaikka siinä, että jo yli nelikymppinen nainen kuvittelee olevansa oman onnensa seppä. Niin kuin tiedämme, tämän ikäinen ihminen on hädin tuskin muuttunut nettosaajasta tuottavaksi ihmiseksi. Kaiken sen jälkeen mitä yhteiskunta ja ympäristö ovat antaneet, he näkevät toiset ihmiset ja instituutiot esteiksi ja hidasteiksi. Vähän eri sanoilla kuvattuna.
Konservatiivisuus näkyy vaikka sellaisena, että bi- ja homoseksuaalisuus on taas/edelleen iljettävää. Miten se voi olla mahdollista herran vuonna 2019?
Nyt on ihan pakko puuttua tuohon viimeisimpään kappaleeseen ja kysyä lisätietoja. Siis ihanko tosissaan sulle on tullut vastaan isompikin tai otoksessa suhteessa suuri joukko viisikymppisiä naisia, jotka ilmoittavat netissä että heistä homot ovat iljettäviä? Moneenko tällaiseen olet törmännyt ja montako profiilia luit? Laita ihmeessä joku lukumäärä.
Vai oletko itse biseksuaali joka haki seuraa naisista? Se, ettei halua seurustelukumppaninsa olevan biseksuaali on aivan eri asia kuin se että kokee jonkun sukupuolivähemmistön iljettäväksi. No, odotan vastaustasi.
Puhuit nelikymppisestä naisesta yksikössä. Onko yhdellä naisella ollut mielipide että hän on oman onnensa seppä (?) vai ovatko kaikki vastaan tulleet kylmiä oikeistokonservatiiveja? Montako profiilia ole lukenut suhteessa näihin? Toisaalta saahan ihminen olla konservatiivi.
MItä johtopäätökseen tulee niin ainahan on ollut tekosyitä päätyä siihen että nuori nainen nyt olisi minulle sopivampi:)
Sinun on ehkä vaikea ymmärtää, että haluaisin ikäiseni ja samassa elämäntilanteessa olevan naisen. En kuitenkaan halua ihmistyyppiä, joista jo mainitsin, en ystävikseni enkä varsinkaan kumppaniksi.
Tietenkään en puhu yksittäisistä ihmisistä. Kirjoitan satojen profiilien, esittelytekstien ja kysymyksiin annettujen vastausten pohjalta. Ihmisistä, jotka omilla kasvoillaan kertovat ahdasmielisyydestään.
Et vastannut kysymyksiini. Jos olet nähnyt satoja profiileja, niin voitko lukumääräisesti kertoa moniko keski-ikäinen nainen on kertonut olevansa homovastainen?
Samoin kertoisitko moniko on oman-onnensa-seppä-tyyppiä? Tuo ominaisuus jäi hieman epäselvästi.
Etenkin tuo homovastaisuus kiinnostaa minua suuresti, koska viisikymppiset ovat vielä sen verran nuoria että ovat itse olleet nuoria 80-90-luvulla. Itse tuntemani tuon ikäiset naiset ovat niitä kaikkein suvaitsevaisempia, yleensä.
Mahdolliset vaikeudet ymmärtämisessä johtuvat siitä, että kerroit itse johtopäätöksenäsi että nuoret naiset sopisivat sinulle. Et myöskään avannut omaa tilannettasi - minkälaisessa tilanteessa tuo ahdasmielisyys tuli esiin?
Vierailija kirjoitti:
Tuore teema! Tästä ei ole keskusteltukaan kuin... eilen viimeksi. Mutta anna palaa, en usko että yksikään nainen täällä on katkera tai kateellinen. Riittää, että muistat olla valittamatta, kun naiset jossain tulevissa keskusteluissa kertovat kriteereistään.
Koko illan lykkäsi uusia ikäeroaloituksia uusilla twisteillä.
Koskaan nämä aloittajat eivät ole tehneet samanlaisia aloituksia, tuskin edes tienneet koko palstan olemassaolosta...
Älä tuota veruketta käytä siihen että haluaisit hengaillaan itseäsi nuorempien naisten kanssa.
Olen opettaja ja minun kokemukseni mukaan nuoret naiset (ja miehet) ovat yllättävän ’ahdasmielisiä’ - on toki muotia mainostaa hyväksyvänsä kaikki seksuaalisuuntaukset ja ihonvärit, mutta kun vähän raapaisee keskustelussa pintaa syvemmälle ja/tai eri suuntaan, niin ne kovuudet ja konservatiivisuudet kyllä tulee esiin.
Toki jos sinulle sateenkaari on se kynnyskysymys niin mitäpä muuta kuin lykkyä pyttyyn, mutta varaudu siihen, että moni muu asia maailmankatsomuksessa on hyvin konservatiivista (esim abortin/vanhojen miesten ällöttävyyden suhteen) tai ainakin ahdasmielistä (matkailun/lihansyönnin/liikkumisen jne ). (Se kuuluu nuoruuteen...) Ja siihen, että heidän elämäntilanteeseensa sopii sekin pieni pala konservstiivisuutta, että sinä maksat ;)
Kyllä mulla päinvastainen mielikuva. Nuoret ovat niitä jyrkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se musta ole mikään ihme. Perinteinen mies ja perhemalli on nykymaailmassa hyvin huono diili naiselle. Rakkauden hinta on työleiri.
Todella. Kiinassa.
Esimerkki elävästä elämästä. Minulla on Kiinassa tuttava, 28v mies, jonka vanhemmat ovat ilmoittaneet, ettei hänellä ole enää mitään asiaa kotiin ennen kuin hänellä on puoliso.
Mies kertoi minulle (käännettynä) ”aion hankkia nyt jonkun vaimon ja sen kanssa lapsen, ei minun tarvitse hänestä pitää, hän asuu minun vanhempieni luona ja pitää heistä huolta, ja he kasvattavat lapsen samoilla arvoilla kuin minutkin aikanaan, ja minä olen täällä 9tunnin junamatkan päässä töissä, lähetän heille vähän rahaa ja elän vapaata elämää”
Johtuisiko siitä, että me rennot ja rempseät emme jaksa millään treffisivuilla harhailla? Elämässä muutakin tekemistä.
N51
Olen sen verran konservatiivinen nainen, että en ole deittipalstoille eksynyt vielä, vaikka ikää on 60v. Teen kolmivuorotyötä hoitoalalla ja voin todeta, että ihmiskirjoa riittää laidasta laitaan. Kaikkien kanssa tulee tulla toimeen toisin sanoen muuttaa tarpeen mukaan omaa asennetta ja käytöstä. Ehkä meni hieman off topic mutta korostaisin oman asenteen ja käsitysten muokkaamista ensisijaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon olevani oman onneni seppä, nettomaksaja olen ollut jo vuosia. Vuosituloni ovat siellä 70.000 euron kieppeillä.
Olen luonteeltani positiivinen ja katson maailma avoimin silmin. Missään tapauksessa muut ihmiset eivät ole esteitä tai hidasteita vaan mahdollisuuksia oppia lisää.
Mulla on homo- ja lesboystäviä, en luokittele ketään mihinkään luokkaan sukupuolisen suuntautumisen suhteen vaikka itse lienen umpihetero.
En ikäisissäni naisissa tunnista lainkaan kuvaamasi kaltaisi ilmiöitä. Esim homofobia tuntuu olevan yleisempää miesten keskuudessa. Ja yleensä naiset ovat suvaitsevampia kuin miehet.
Ite 25 vuotiaana miehenä oon omien seksuaalisten mieltymysteni takia kohdistanut preferenssit deittisivulla just 40-55v naisiin, ja aika monta suoraa ns. "panotreffipyyntöä" on tullut. Kolmet treffit jo takana ja kaks uutta sovittuna, helppoa siinä mielessä, että molemmat osapuolet tietää tasan tarkkaan mitä haluaa. : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kustannusarvio omasta elämästä valtiolle ja treffipalsta liittyvät toisiinsa? Pitäisikö naisen nuijia itsetuntoaan alemmaksi sillä ettei vielä olla tuottavia ihmisiä jos lasketaan elämän kokonaiskustannukset valtiolle? Miten tämä liittyy parisuhteisiin ja kanssakäymisiin miesten kanssa? eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kommunikoit naisten kanssa : kirjoittamalla/puhelimessa/tapaamalla heitä? Vai heitätkö päätelmäsi henkilön profiilitekstin pohjalta (ottamatta yhteyttä häneen)?
Miksi ottaisin yhteyttä ihmisiin kenen seuraa en kaipaa ja jotka eivät kaipaa minun seuraani? En ole osallistumassa muuttumisleikkiin. Naisilla on kuulemma valinnanvaraa muutenkin.
Ok eli haluat vain täällä kiukutella, miten naisilla on ihan tyhmiä esittelytekstejä. Et uskalla lähestyä heitä ja päätit valita naisia arvostelevan asenteen kuin astua pois mukavuusalueeltasi ottaaksesi vähän riskejä.
Deittipalstoilla ei kannata jymähtää esitelyteksteihin. Suurin osa ei edes vaivaudu lukemaan niitä.
Vaikutat sanavalmiilta ja hyvältä kirjoittajalta, niin koeta ymmärtää miten kaikilla ei ole sana saati kirjoittaminen hallussaan. Tekstit vaikuttavat kovilta, koska niihin ei osata loiventaa ketä ne kovat sanat koskevat. Deittipalstoilla on ikävä kyllä myös häiriköt, jolloin moni nainen koettaa karsia heitä esittämällä tiukat ja selkeät vaatimukset.
Mitäs, jos nyt vaan menet leikkiin mukaan. Suurin osa etsii epätoivoisesti sopivaa kumppania ja pelkäävät riskejä niin kuin sinäkin. Mene mukaan ja osoita, että olet luottamuksen arvoinen ja poikkeat häiriköistä.
En ole AP, mutta pakko sivusta huudella.
Virkistävän poikkeava mielipide naiselta (?). Usein saa vain lukea valitusta miten miehet ottavat yhteyttä lukematta esittelytekstejä = välittämättä siitä, ettei naisen kanssa ole mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kommunikoit naisten kanssa : kirjoittamalla/puhelimessa/tapaamalla heitä? Vai heitätkö päätelmäsi henkilön profiilitekstin pohjalta (ottamatta yhteyttä häneen)?
Miksi ottaisin yhteyttä ihmisiin kenen seuraa en kaipaa ja jotka eivät kaipaa minun seuraani? En ole osallistumassa muuttumisleikkiin. Naisilla on kuulemma valinnanvaraa muutenkin.
Ok eli haluat vain täällä kiukutella, miten naisilla on ihan tyhmiä esittelytekstejä. Et uskalla lähestyä heitä ja päätit valita naisia arvostelevan asenteen kuin astua pois mukavuusalueeltasi ottaaksesi vähän riskejä.
Deittipalstoilla ei kannata jymähtää esitelyteksteihin. Suurin osa ei edes vaivaudu lukemaan niitä.
Vaikutat sanavalmiilta ja hyvältä kirjoittajalta, niin koeta ymmärtää miten kaikilla ei ole sana saati kirjoittaminen hallussaan. Tekstit vaikuttavat kovilta, koska niihin ei osata loiventaa ketä ne kovat sanat koskevat. Deittipalstoilla on ikävä kyllä myös häiriköt, jolloin moni nainen koettaa karsia heitä esittämällä tiukat ja selkeät vaatimukset.
Mitäs, jos nyt vaan menet leikkiin mukaan. Suurin osa etsii epätoivoisesti sopivaa kumppania ja pelkäävät riskejä niin kuin sinäkin. Mene mukaan ja osoita, että olet luottamuksen arvoinen ja poikkeat häiriköistä.
En ole AP, mutta pakko sivusta huudella.
Virkistävän poikkeava mielipide naiselta (?). Usein saa vain lukea valitusta miten miehet ottavat yhteyttä lukematta esittelytekstejä = välittämättä siitä, ettei naisen kanssa ole mitään yhteistä.
Sanavalinnoistasi (virkistävää, valitus) päätelleen pyrit jotenkin vähättelemään naisten kokemusta siitä, että profiilien lukemattomuus on helve tin turhauttavaa. Kun se on. Jos ei ole sen vertaa lukutaitoinen että osaisi edes ikätoiveen lukea oikein, niin älkää ihan oikeasti vastatko. Viette omaa ja toisen aikaa ihan turhaan. Jos etsii fiksua seuraa niin olisi kiva jos tyyppi osaisi edes kommentoida muuta kuin kehua kuvaa. Ai niin sehän ei lukenut tekstiä joten ei tiedä että etsin fiksua;).
Tämä nyt ei ole sinulta vaan tuolta siteeraamaltasi, mutta jotenkin särähtää silmään oletus siitä että suurin osa olisi epätoivoisesti kumppania etsiviä. Taas vammaispuhetta sinkkuja kohtaan, sori nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli kovuutta ja konservatiivisuutta on se jos työssäkäyvä ja omillaan toimeentuleva 50v nainen haluaa miehen, joka on töissä ja joka ei ole biseksuaali?
Lika barn lekar bäst.
Kuulostaa tervejärkisyydeltä.