Stockmannin asiakas osti 600 eurolla vaatteita, ei saanut muovikassia ilmaiseksi - oikein vai väärin?
Twitterissä velloo keskustelu siitä, ettei 600 eurolla vaatteita ostanut saanut muovikassia ilmaiseksi kaupan päälle, vaan myyjä kysyi, halusiko asiakas ostaa kassin 20 centillä. Keskustelun avauksen tehnyt henkilö tarkensi ettei keskustelunavauksessa ollut kyse kassiin liittyvästä maksusta vaan asiakaskokemuksesta." (Aloittajan twiitti ja tili ei enää ole julkisia.)
Stockan mukaan kasseja ei anneta ilmaiseksi kellekään, vaan niistä veloitetaan aina. Stockmann on sitoutunut ympäristöministeriön ja Kaupan liiton muovikassisopimukseen, jolla pyritään pienentämään muovikassien kulutusta. Rahastamalla muovikasseista niiden kysyntä on romahtanut, nykyään vain enää kolmannes asiakkaista ostaa kertakäyttökassin https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006242298.html
Kommentit (186)
Sehän tutkimuksissa todettu, että muovikassi on kuitenkin lopulta ekologisin vaihtoehto, että ei käy tuo selitys...
Mä olisin ihan pokkana jättänyt ne ostokset siihen ja todennut, että ostan vaatteeni toisaalta. Ei ole kyse kassin hinnasta vaan asiakaspalvelusta ja -kokemuksesta
Kassi on kaupan mainoskyltti. Pullea ostoskassi kertoo ympärilleen, että asiakas on käynyt ko. liikkeessä ja ostanut sieltä, joten se houkuttelee mahdollisesti muitakin ostajia. Vaikka olisi mikä sopimus, niin minä joustaisi siitä aivan varmasti ja viikkaisin ostokset kauniisti mainoskassiin, hymyilisin kauniisti ja toivottaisin tervetulleeksi uudestaan. Tuollaista asiaa ei kukaan tule valvomaan, joten tyytyväinen asiakas on aina parempi kauppa kuin joku väkisillä runnottu sopimus ylemmällä taholla.
Mitä muuta voi glorifioiduilta S-Marketilta odottaa. Vaaditaan ostamaan erikseen joku 20 sentin kassi. Dubaissa, Harrodsin kassalla jne. saat jopa isoista ostoksista lahjakortteja, kalliita makeisrasioita, ilmaisen pysäköintilipukkeen jne. "complementary gifteinä".
Täysin odotettavaa omistajamuutoksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän tutkimuksissa todettu, että muovikassi on kuitenkin lopulta ekologisin vaihtoehto, että ei käy tuo selitys...
Mä olisin ihan pokkana jättänyt ne ostokset siihen ja todennut, että ostan vaatteeni toisaalta. Ei ole kyse kassin hinnasta vaan asiakaspalvelusta ja -kokemuksesta
No et olisi jättänyt mitään ostoksia siihen, ihan turha yrittää edes selittää tuollaista.
Muovikassi pitäisi maksaa 100 euroa. Sitten näkisi kadulla kenellä on oikeasti rahaa.
s-juntit ostivat ketjun ja palvelutasosta ei ole tietoakaan, autistisilla aivoillaan vaan laskevat että pitää rahastaa se kassikin vaikka asiakas olisi juuri ostanut viidellä tonnilla tavaraa
On oikein. Jumalauta että se ydinsota saisi tulla ja lopettaa ihmiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kyse onko varaa vaan siitä onko palveluasennetta. Onko tyyliä.
Juuri näin. Nämä elämänkoululaiset S-market-Stockaa pyörittävät irtoripsi-tradenomit eivät tule ikinä pääsemään samalle henkiselle tasolle kuin Harrodsia pyörittävät ihmiset.
Eivät he oikeasti ymmärrä korkealuokkaista palvelukonseptia, ja miksi ymmärtäisivät kun he itse tulevat alaluokkaisista taustoista joiden ainoa palvelu on rajoittunut lähipizzeriaan.
Suomeen ei mahdu enää 2020-luvulla korkeatasoista tavarataloa, kun ei ole kulttuuria korkean palvelutason tueksi vaikka maksavia asiakkaita olisikin.
Olen käynyt Harrodsilla muutaman kerran viidentoista vuoden aikana ja en ole vieläkään tajunnut sen hienoutta. Ei siellä palvelu ole yhtään sen kummoisempia kuin vaikka tuossa lähellä olevalla Tokmannilla, päinvastoin.
Sahaat omaa oksaasi nyt.
Kannattaa pyytäää alennusta niin yleensä saa enemmän kuin muovikassin hinnan. Lisäksi kannattaa pitää omaa kassia mukana ettei kilpikonnat kuole""""""""""!!!!!!
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/04/01/mika-naista-on-ekologisin-muov…
Se siitä muovikassin epäekologisuudesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kyse onko varaa vaan siitä onko palveluasennetta. Onko tyyliä.
Juuri näin. Nämä elämänkoululaiset S-market-Stockaa pyörittävät irtoripsi-tradenomit eivät tule ikinä pääsemään samalle henkiselle tasolle kuin Harrodsia pyörittävät ihmiset.
Eivät he oikeasti ymmärrä korkealuokkaista palvelukonseptia, ja miksi ymmärtäisivät kun he itse tulevat alaluokkaisista taustoista joiden ainoa palvelu on rajoittunut lähipizzeriaan.
Suomeen ei mahdu enää 2020-luvulla korkeatasoista tavarataloa, kun ei ole kulttuuria korkean palvelutason tueksi vaikka maksavia asiakkaita olisikin.
Olen käynyt Harrodsilla muutaman kerran viidentoista vuoden aikana ja en ole vieläkään tajunnut sen hienoutta. Ei siellä palvelu ole yhtään sen kummoisempia kuin vaikka tuossa lähellä olevalla Tokmannilla, päinvastoin.
Sahaat omaa oksaasi nyt.
ei ne palvele köyhän näköistä perunanenäturistia joka tulee potkimaan renkaita ja ostaa lopulta yhden tuoksukynttilän, kun siellä on arabeja, venäläisiä jne. jotka ostaa kerralla 50 tonnin tuliaiset
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta voi glorifioiduilta S-Marketilta odottaa. Vaaditaan ostamaan erikseen joku 20 sentin kassi. Dubaissa, Harrodsin kassalla jne. saat jopa isoista ostoksista lahjakortteja, kalliita makeisrasioita, ilmaisen pysäköintilipukkeen jne. "complementary gifteinä".
Mistä lähtien Stockmann on kuulunut S-ryhmälle?
Typerää, aivan typerää. Stockalla ei varsinkaan ole varaa huonontaa asiakaskokemusta. Joku tolkku pitää 'luonnonsuojelussakin' olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien Stockmann on kuulunut S-ryhmälle?
Vain Stockan Herkku on siirtynyt S-ryhmälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et olisi jättänyt mitään ostoksia siihen, ihan turha yrittää edes selittää tuollaista.
Itseasiassa olen jopa tehnytkin niin. Monestikin. Viimeksi viime viikolla jäi ostokset kassalle. Vaadin asiakaspalvelijoilta asiakaspalvelua ja jos en sitä saa niin vien rahani muualle. Ja koska ostan aina isolla rahalla, se oikeasti jopa korpeaa kauppiaita että jää isot rahat saamatta. Mutta toivottavasti oppivatkin jotain. Ainakin asiakaspalvelusta.
https://kassi-info.fi/muovikassisopimus/
Siis tämä sopimus on taas suomalaisten typeryyttäsi ja mallioppilassyndroomaa. Mikään ei pakota rahastamaan muovikasseista, EU direktiivi tähtää muoviroskan vähentämiseen, mutta tuskin siellä mitään konkreettisia keinoja mainitaan. Tämä muovikassien maksullisuus on ihan suomalaisten omaa keksintöä. Huvittavaa kuitenkin on, että ohuet muovipussit joita käytetään esim. hedelmien kuljetukseen kaupasta kotiin ja jotka ovat luonnon kannalta kaikkein pahimpia säilyvät edelleen maksuttomina.
Jos olisin Stokkan pr-päällikkö niin hankkisin vaikka kaupan piikkiin kestokasseja ja antaisin kaupan päälle jos ostokset maksavat tietyn verran, sanotaan vaikka 300 tai yli. Jos kerran kassisopimukseen on menty liittymään ja muovipusseista on pakko veloittaa.
Tähän hieman liittyen mielestäni on kaksinaismoralistista kysyä asiakkaalta kassalla haluaako hän kassin jos kerta siitä joutuu maksamaan. Moni, minä mukaanlukien, jättää ihan periaatteesta ostamatta tuon kassin ja siirtää asiointia liikkeeseen joka älyää antaa maksuttoman kassin mukaan, oli se sitten mitä materiaalia hyvänsä, jos teen ostoksia suurilla summilla. Jos myyjä kysyy haluanko kassin niin kysyn aina onko se maksullinen vai ei ja jos on maksullinen niin kerron terveiset välitettäväksi johtoportaalle.
Typerää pelleilyä Stockalta ja kaikilta muiltakin kaupoilta jotka tähän pseudotieteelliseen höpöhöpöön ovat lähteneet kilpeään kiillottamaan samalla p*skoen Suomessa niin kovin p*skan asiakaskokemuksen entistä huonommaksi. Lisäksi tutkimusten mukaan jo kertaallenkin käytetty muovikassi on ekologisempi kuin muut vaihtoehdot, ja jos vielä viet siinä muovikassissa esim. roskat roskikseen sen ekologisuus sen kun kasvaa. Aika monta tuhatta kertaa saa sitä ihanan ekologista kangaskassia käyttää että pääsee edes samoihin lukemiin kahdesti käytetyn kaupan muovikassin kanssa.
Itse en periaatteesta osta mitään kaupasta, joka ei voi minun vaate- tms. ostoksilleni kustantaa kunnollista kuljetusvälinettä kaupasta kotiin. Kaiken muun lisäksi siinä rupisessa muovikassissa loistaa isolla sen kyseisen kaupan mainos, eli kaiken muun lisäksi joudun maksamaan siitä että joudun kantamaan sen kuppaista palvelua tarjoavan kaupan rumaa mainosta pitkin kaupunkia. Vähintäänkin maksullisen muovikassin tulisi olla mainokseton.
Mutta jokatapauksessa olen päättänyt, että jos kaupasta on kauppiaan mielestä ok kuljettaa kallis ostettu tuote kotiin ties miten jotta kauppias voi vähän moraaliposeerata jollain tyhjällä pellekikalla, niin minä voin toki aina valita vaihtoehtoisen tavan hankkia tarvitsemani tuotteet. Nykyään nettikauppa on kätevä tapa hankkia mitä tarvitsee, ja tuotteet kuljetetaan hyvin pakattuna huomattavasti lähemmäs kotia, usein täysin ilmaiseksi. Samalla toivotan suomalaisille kivijalkaliikkeille pikaista ja hyveellistä kuolemaa, p*ska palvelu on p*skottu nyt siihen tilanteeseen että edes minua ei enää jaksa kiinnostaa. Että onnea vaan tulevaisuuteen, sitä te todellakin tarvitsette! :D
No huonoa pelisilmää myyjältä. Vaikka se meni sääntöjen mukaan, niin ainakin negatiivinen huomio/mainos on taattu. Tietysti joku harjoittelija asialla, joka ei uskaltanut muuta. Tai sitten joku, jota ärsyttää irtisanomiset ja haluaa pilata firman maineen.