Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä miehen käytöksestä? Olen ihan loppu.

Vierailija
16.09.2019 |

Meillä vauva joka osaa kontata, ja asumme kaksikerroksisessa asunnossa, jossa yläkerrassa makuuhuoneet. Mies ei osaa laittaa portaiden porttia kiinni kun lähtee. Minun pitää vahtia sitä milloin hänen menee alakertaan juosta hänen perässään ja varmistaa että portti on mennyt kiinni. Vanhempi lapsi osaa laittaa portin aina huolellisesti kiinni, mutta mies ei. Viimeksi eilen oli tilanne kun vauva oli vähällä tippua portaat alas, kun mies lähti jättäen portin aivan auki.

Mies lähtee aamulla töihin, ja olen lukuisia kertoja pyytänyt häntä laittamaan vanhemman lapsen ja meidän makuuhuoneen oven kiinni, ettei herättäisi kolisteluun, ja muutenkin että ei esim tiskejä laittaisi aamulla, koska ehdin ne hyvin laittaa kun herään. Tämän olen sanonut useamman kerran. Vauva nukkuu huonosti kaikenkaikkiaan, mutta aamulla tykkää nukkua pitkään klo8 asti tai jopa pidempään. Taas tänäaamuna mies jätti meidän makkarin ja lastenhuoneen oven auki, ja alkoi kolistelemaan keittiössä kovaan ääneen (laittoi ilmeisesti tiskejä, vaikka en ymmärrä miten niitä oli laittamatta, kun laitoin ne illalla), sillä seurauksella että kaikki heräsivät, vaikka muuten olisivat voineet nukkua tunnin pidempään.

Kun miehelle sanoin esim portista eilen, niin enemmänkin hän tiuskaisi minulle siitä kun hänelle huolestuneeseen sävyyn sanoin asiasta, en edes vihaisesti. Ei mitään anteeksipyyntöä tai kauhistelua tms, miten nyt vaikka itse olisin reagoinut asiaan. Sama tänäaamuna suuttui minulle, kun sanoin hänelle kolistelusta, joskin olin kyllä jo vihainen, kun nyt lapset todennäköisesti väsyneitä ja koululaisia päivän, kun eivät saaneet nukkua tarpeeksi.

Mielipiteitä? Neuvoja? Muita kellä samanlaisia riitoja kotona?

Kommentit (377)

Vierailija
81/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, superhyvä ratkaisu tuo jousi! Nyt oli viisas kirjoittaja paikalla!

Vaimon varmaan laitettava se paikoilleen.

Vierailija
82/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, superhyvä ratkaisu tuo jousi! Nyt oli viisas kirjoittaja paikalla!

Pahoin pelkään, että sen jälkeen tehdään jotain muuta vaaraa aiheuttavaa.

Syy kun ap:n kuvailujen perusteella ei ole vain portissa ja sen sulkemisessa, vaan mies tuntuu inhoavan perhettään.

Perheneuvola voisi olla yksi vaihtoehto. Tosin jos mies ei mihinkään korjaavaan liikkeeseen suostu ja jatkaa passiivisaggressiivisia kukutteluaan, niin alkaisin kyllä miettiä, että kannattaako jatkaa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun mies jättää portin auki niin sanoisin hänelle hyvin tiukasti, että "yksikin kerta kun portti jää vielä auki, niin teen sinusta lastensuojeluilmoituksen ja saat lastensuojeluviranomaisten kanssa keskustella siitä, että miksi et sulje porttia". (Mies ei luultavasti tiedä, että oikeasti se ilmoitus tehdään lapsesta eikä aikuisesta). 

Ei tälle linjalle, kyllä aikuisten pitää pystyä keskustelemaan ilman päättömiä uhkauksia.

Vierailija
84/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun mies jättää portin auki niin sanoisin hänelle hyvin tiukasti, että "yksikin kerta kun portti jää vielä auki, niin teen sinusta lastensuojeluilmoituksen ja saat lastensuojeluviranomaisten kanssa keskustella siitä, että miksi et sulje porttia". (Mies ei luultavasti tiedä, että oikeasti se ilmoitus tehdään lapsesta eikä aikuisesta). 

Ei tälle linjalle, kyllä aikuisten pitää pystyä keskustelemaan ilman päättömiä uhkauksia.

Ap kertoo keskustelleensa asiasta jo sata kertaa eikä se ole auttanut. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin järeämmät keinot.

Vierailija
85/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo keskustelleensa asiasta jo sata kertaa eikä se ole auttanut. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin järeämmät keinot.

Joka on joko yhdessä perheterapiaa, tai sitten asumuseron harkintaa.

Tuollaisilla uhkailulla ei saada mitään aikaan, etenkin kun uhkauksen aihe ei edes ole mahdollinen.

Vierailija
86/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole päätön uhkaus, tuo on ihan realistinen seuraus. Sen pitääkin olla seuraus. Lapsen turvallisuus ei saa olla uhattuna.

Miehen olisi syytä hahmottaa tuo.

Vierailija
87/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä passiivis-agressiivista käytöstä ollenkaan. En jotenkin osaa aina hahmottaa mikä voisi olla sitä. Kuten en myöskään ymmärrä mykkäkoulua.

Tiedän kyllä että miehen perheessä tällaista käytöstä pidetään normaalina, joten periaatteessa voin uskoa miehestä sellaista ja olen joskus huomannutkin sellaista käytöstä. Kuten myös sellaista murjottamista ja mykkäkoulua harrastaa.

Mutta että vaarantaisi lapsen terveyden/hengen sillä, sitä on kyllä tosi vaikea uskoa. Osoittaa kuitenkin kiintymystä vauvaan kaikesta huolimatta, ja on itse myös toivonut lasta siinä missä minäkin. En ehkä oikeasti voi olla enää miehen kanssa, jos tämä on keissi. T. Ap

Vierailija
88/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies on saanut käyttäytymismallin kotoa.

Mieti omien lastesi tulevaisuutta, ap.

Kuten sanottu, hekin alkavat kasvaessaan ajatella, että vastaava on ok.

Vierailija
89/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut miettiä, että päässä täytyy olla jotain vikaa. Mutta mitä? Ja mikä avuksi? Mielestäni normaali ihminen ei käyttäydy tuolla tavalla. Tuntuu että on vastuuton lähes kaikessa mikä liittyy perheeseen tai kotiin. Ei siis ota vastuuta asioista ja lisäksi aivan laiminlyö joitakin asioita, esimerkkinä tuo vauvan turvallisuudesta huolehtiminen. Lisäksi se on outoa että ei ole yhtään pahoillaan mistään, mikä mielestäni olisi normaali reaktio tuollaisessa tilanteessa. Mielipiteitä? Olenko ihan hakoteillä? Olen myös aika väsynyt tällä hetkellä, joten ajatus ei ole kaikista kirkkain. T. Ap

Hyvin sä vedät ja höystät. Ihan hyvää settiä aamun ekoiksi provoiksi.

Voi olla provokin, mutta meillä ihan samaa ollut mm. huolettoman ajotyylin, kun muksu kyydissä ja muun välinpitämättömän toiminnan kanssa. Ja voimathan siinä varmistellessa menee. Saa mieskin olla väsynyt ja ärtynyt, mutta sitä ei pidä koskaan kohdistaa lapseen tai varsinkaan jättää asioita tekemättä lapsen turvallisuuden kustannuksella, koska haluaa näpäyttää puolisolle. Paremmin menee perille äitiaivoillekkin, kun nostaa kissan pöydälle "oletko huomannut, että unohdat tämän" tai "olen ollut viimeaikoina niin väsynyt töistä ja voisitko huomata minut" kun kostaa tai olla muuten vain huolimaton. Vaikka edellä AP:n tapauksessa tuo toistuva ei varmaan ole huolimattomuutta vaan tarkoituksellista.

Ongelma on siinä, että monet naiset vetävät aivan käsittämättömiä johtopäätöksiä asioista, joita mies ei edes huomaa eikä hänen käyttäytymistään ohjaa mitkään suuret taustalla olevat tunteet kuten nainen jostain syystä kuvittelee. Mies jättää portin auki = mies ei piittaa perheestään. Öööh? Miehen näkökulmasta tuollaiset tulkinnat ovat aivan sekopäisiä, mutta naisen sumealla logiikalla niitä jollain tavalla saadaan aikaiseksi.

Portin auki jättäminen on vauvan hengen riskeeraamista. Joten kyllä, sen auki jättäminen tarkoittaa että mies ei piittaa perheestään ja jopa aktiivisesti vaarantaa sen yhden jäsenen hengen. Hajamielisyyskään ei oikein käy selitykseksi, jos portti on kiinni ja mennessään siitä mies avaa sen ja jättää sitten auki.

Vierailija
90/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pöydälle, keskustele miehen kanssa rauhallisesti. Niin että ymmärtää vaarantavansa oman lapsensa. Jos ei ymmärrä ja homma jatkuu niin tee peti miehelle alakertaan.

Vierailija
91/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies on saanut käyttäytymismallin kotoa.

Mieti omien lastesi tulevaisuutta, ap.

Kuten sanottu, hekin alkavat kasvaessaan ajatella, että vastaava on ok.

Omasta lapsuudenkodistaan siis.

Vierailija
92/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako /rakentako 2 kerrostaloja.

Ne ei vaan ole turvallisia. Monta kertaa kiireessä tipuin. Lasten kanssa ihan hirveitä.

Siivouspäivänä kannat imuria ja siivousämpäriä. Petivaatteet, matot. Huh.

Eräs viehättävä naistoimittaja halvaantui pudotessaan oman kodin rapuissa.

Naapurin mies halvaantui vierittyään raput alas, nyt on hoitolaitoksessa loppuelämän.

Vierailija
93/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa pöydälle, keskustele miehen kanssa rauhallisesti. Niin että ymmärtää vaarantavansa oman lapsensa. Jos ei ymmärrä ja homma jatkuu niin tee peti miehelle alakertaan.

Ei ap teemiehelle petiä, p*rkele!

Tehköön itse, toiseen osoitteeseen.

Vierailija
94/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole päätön uhkaus, tuo on ihan realistinen seuraus. Sen pitääkin olla seuraus. Lapsen turvallisuus ei saa olla uhattuna.

Niin, mutta ilmoitusta ei tehdä aikuisesta, vaan lapsesta.

Ja seuraus on se, että turvattomassa kodissa lapsi ei voi olla. Eli joko eri osoitteisiin tai sitten mies alkaa työstää sitä, miksi käyttäytyy noin.

Vierailija
95/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap herää tajuamaan se asia että miehesi on sairas. Jos teillä on vauva ja hän putoaa portaista, hän voi kuolla.

Ei ole kyse siitä ettei miehesi tajuaisi asiaa.

Tiedät sen itsekin, sitä on turha koittaa järkeillä ja vääntää ja kääntä erilaiseksi sitä asiaa.

Tuo on tahallista vahingontekoa ja terve ihminen tuskin toimii noin - se on hänen lapsensa!

Istuta mies alas ja sano että kerran vielä kun jää portti auki ja lapsi on vaarassa, sinä ja lapset lähdette.

Jonnekin missä eiolin tarvitse pelätä että aikuisen huolimattomuus ja väliinpitämättömyys vie lapsen hengen.

Sinä olet vastuussa lastesi hyvinvoinnista. Mies ei näköjään siihen pysty.

Mies varmaan kokoajan yrittämällä yrittää päästä teistä eroon, ei tuossa muuten ole järkeä. Miksi pitkität edessä olevaa?

Lähdet ajoissa tai käsket miehen lähtemään, tämän ei tarvitse vaatia lapsen henkeä jotta aikuiset voivat erota. Tuo mies ei ole luotettava aikuinen.

Lisäksi kysy mieheltä suoraan että mikä sua vaivaa, haluatko että vauva kuolee? On tosi jälkeenjäänyt mies sulla.

Jo

Vierailija
96/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ymmärrä passiivis-agressiivista käytöstä ollenkaan. En jotenkin osaa aina hahmottaa mikä voisi olla sitä. Kuten en myöskään ymmärrä mykkäkoulua.

Tiedän kyllä että miehen perheessä tällaista käytöstä pidetään normaalina, joten periaatteessa voin uskoa miehestä sellaista ja olen joskus huomannutkin sellaista käytöstä. Kuten myös sellaista murjottamista ja mykkäkoulua harrastaa.

Mutta että vaarantaisi lapsen terveyden/hengen sillä, sitä on kyllä tosi vaikea uskoa. Osoittaa kuitenkin kiintymystä vauvaan kaikesta huolimatta, ja on itse myös toivonut lasta siinä missä minäkin. En ehkä oikeasti voi olla enää miehen kanssa, jos tämä on keissi. T. Ap

Googlaa aiheesta ja lue siitä netistä. Suosittelen myös tilaamaan kirjan:

https://www.amazon.com/Why-Does-He-That-Controlling/dp/0425191656

Vierailija
97/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kyllä surkeita miehiä, ihan naurattaisi jos ei itkettäisi Yhdessä vastuut kannetaan ja perhe hoidetaan ja huomioidaan

Vierailija
98/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta ilmoitusta ei tehdä aikuisesta, vaan lapsesta.

Ja seuraus on se, että turvattomassa kodissa lapsi ei voi olla. Eli joko eri osoitteisiin tai sitten mies alkaa työstää sitä, miksi käyttäytyy noin.

Vaikka tehtäisi lapsesta tullaan isän käytös selvittämään. Sama lopputulos.

Vierailija
99/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä vahinko? Unohtaako mies sulkea portin ja olla herättämättä perhettä?

Kuvittele, että miehen pomo tai kaveri olisi teillä yökylässä ja sanoisi, että haluaa portin pysyvän kiinni eikä häntä saa herättää aamulla metelillä eikä illalla telkkarin katsomisella. Huutaisiko televisio pomon / kaverin mentyä nukkumaan? Avaisiko mies pomon / kaverin huoneen oven ja alkaisi paiskoa astioita aamuisin, vaikka vieras haluaisi nukkua kello kahdeksaan? Jäisikö portti auki?

Jos vastaus on näihin ei, mies terrorisoi perhettään ihan tahallaan, koska katsoo olevansa heitä ylempänä ja heitä tärkeämpi (ei alainen kuten pomolle eikä tasa-arvoinen kuten kaverin kanssa).

Vierailija
100/377 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap teemiehelle petiä, p*rkele!

Tehköön itse, toiseen osoitteeseen.

Mä uskon vahvasti ap:n miehen olevan sitä mieltä että "jos häiritsee niin lähde itse muualle". Ap pääsee helpommalla tekemällä miehelle pedin miehelle alakertaan. Antaa miehen olla rauhassa ja on provosoimatta tätä. Mies sitten voi rauhassa siellä olla passiivis-aggressiivinen ja rauhoittua. Joko sen verran että osaa muuttaa käytöstään tai tajuta itse että homma ei toimi ja kertoa ap:lle, jotta voivat yhdessä keksiä ratkaisun. Oli se sitten enemmän seksiä, parisuhdeaikaa, reissu kavereiden kanssa, ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän