Mielipiteitä miehen käytöksestä? Olen ihan loppu.
Meillä vauva joka osaa kontata, ja asumme kaksikerroksisessa asunnossa, jossa yläkerrassa makuuhuoneet. Mies ei osaa laittaa portaiden porttia kiinni kun lähtee. Minun pitää vahtia sitä milloin hänen menee alakertaan juosta hänen perässään ja varmistaa että portti on mennyt kiinni. Vanhempi lapsi osaa laittaa portin aina huolellisesti kiinni, mutta mies ei. Viimeksi eilen oli tilanne kun vauva oli vähällä tippua portaat alas, kun mies lähti jättäen portin aivan auki.
Mies lähtee aamulla töihin, ja olen lukuisia kertoja pyytänyt häntä laittamaan vanhemman lapsen ja meidän makuuhuoneen oven kiinni, ettei herättäisi kolisteluun, ja muutenkin että ei esim tiskejä laittaisi aamulla, koska ehdin ne hyvin laittaa kun herään. Tämän olen sanonut useamman kerran. Vauva nukkuu huonosti kaikenkaikkiaan, mutta aamulla tykkää nukkua pitkään klo8 asti tai jopa pidempään. Taas tänäaamuna mies jätti meidän makkarin ja lastenhuoneen oven auki, ja alkoi kolistelemaan keittiössä kovaan ääneen (laittoi ilmeisesti tiskejä, vaikka en ymmärrä miten niitä oli laittamatta, kun laitoin ne illalla), sillä seurauksella että kaikki heräsivät, vaikka muuten olisivat voineet nukkua tunnin pidempään.
Kun miehelle sanoin esim portista eilen, niin enemmänkin hän tiuskaisi minulle siitä kun hänelle huolestuneeseen sävyyn sanoin asiasta, en edes vihaisesti. Ei mitään anteeksipyyntöä tai kauhistelua tms, miten nyt vaikka itse olisin reagoinut asiaan. Sama tänäaamuna suuttui minulle, kun sanoin hänelle kolistelusta, joskin olin kyllä jo vihainen, kun nyt lapset todennäköisesti väsyneitä ja koululaisia päivän, kun eivät saaneet nukkua tarpeeksi.
Mielipiteitä? Neuvoja? Muita kellä samanlaisia riitoja kotona?
Kommentit (377)
Jokuhan miestäsi ketuttaa, kun haluaa herättää teidät aamulla aiemmin kuin ois tarve. Ei siis välitä teistä yhtään, tällä hetkellä. Osaatko arvata syytä tähän? Aiemmin on varmaan ollut toisenlainen, sillä ethän muuten olisi lisääntynyt uudestaan. Sitä masentaa, sillä on toinen nainen, talous on persiillään, on kateellinen sulle kun saat nukkua pitkään tms.
Toivottavasti mies näkee tämän ja ymmärtää häipyä tuollaisesta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Klassikkotarina. Mies käy töissä ja elättää perheen, nainen möllöttää kotona ja hakee vikoja miehestä nettifoorumilla.
Mies elättää perheen? Mä olen aina osallistunut perheemme elatukseen, enkä ole lasten kanssa joutanut möllöttämään.
Ap:n tuskin tarvitsee etsimällä etsiä miehestään vikoja, noihan on ihan törkeitä perhettä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset miesvihapsykoosit tällä kertaa. Mitäpä jos menisit töihin, niin saisit sisältöä elämään.
En voi mennä töihin, koska mies ei halua jäädä kotiin vauvan kanssa. Ja uskaltaisinko edes jättää häntä, kun on noin huolimaton? Mielenkiintoinen käsite ”miesvihapsykoosit”. Anna ihmeessä neuvo minulle, miten kannattaisi toimia. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Klassikkotarina. Mies käy töissä ja elättää perheen, nainen möllöttää kotona ja hakee vikoja miehestä nettifoorumilla.
Olemme aina maksaneet kaikesta puoliksi. Oikeastaan olen itse maksanut enemmän, koska minulla parempi palkka, ja mies muun muassa opiskellut vastikään. Joten ei päde tämä oletus ollenkaan. T. Ap
Epäasiallisesti vastaavat, älkää oikeasti vaivautuko. Ehkä teidän kannattaisi mennä töihin ja hankkia muuta sisältöä elämään. T. Ap
Mikä se on tuo oletus, että mies tienaa ja elättää perheen? Mulla oli pelkästään äitiyspäivärahat isommat kuin miehen palkka.
Vierailija kirjoitti:
Jokuhan miestäsi ketuttaa, kun haluaa herättää teidät aamulla aiemmin kuin ois tarve. Ei siis välitä teistä yhtään, tällä hetkellä. Osaatko arvata syytä tähän? Aiemmin on varmaan ollut toisenlainen, sillä ethän muuten olisi lisääntynyt uudestaan. Sitä masentaa, sillä on toinen nainen, talous on persiillään, on kateellinen sulle kun saat nukkua pitkään tms.
On aina ollut sellainen jokseenkin huoleton, mutta jotenkin nyt tuntuu että huolettomuus on lähtenyt ihan lapasesta. Ei auta mitään jos jostain asiasta sanoo, mutta ei auta olla sanomattakaan. Vanhemman lapsen olen uskaltanut jättää miehelle myös vauvana, mutta nyt tuntuu siltä että en uskalla jättää vauvaa hänelle ollenkaan. Olen siis kyllä muutaman kerran jättänyt, mutta oikeasti saan hermoilla ettei mitään käy. Häneen ei voi siis luottaa ollenkaan. Se on ahdistavaa. T. Ap
Sama vastaaja tuli nyt tänne riehumaan tuosta vanhuskeskustelusta, tunnistaa heti.
Ap, en muuta keksi kuin ehdottaa kuin että nouset samaan aikaan miehesi kanssa ja syötte yhdessä aamupalan. Portit kiinni, kolinat pois.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on tuo oletus, että mies tienaa ja elättää perheen? Mulla oli pelkästään äitiyspäivärahat isommat kuin miehen palkka.
Eli yhteiskunta elätti teidät.
Törkeää käytöstä, mies kiusaa omaa perhettään ja aiheuttaa lisäksi vaaran vauvalle. Aivan yksinkertaisia asioita sulkea portti ja ovet. Tai yrittää tehdä aamutoimet muita herättämättä.
Onko hänellä töissä paineita tms.? Jota sitten mahdollisesti purkaa kotona?
Itselläni kokemusta tästä, mies purki kotona kaikki mahdolliset päänkiristykset ja se kävi todella raskaaksi.
Mitä vastauksia....🙄. No, mitäpä muuta voisi odottaa, kun ei ole vastaajilla itsellä sitä työpaikkaa, ei naista, ja möllötetään nettifoorumilla heti aamusta.....
Aika lapsellista toimintaa mieheltä.
Meillä yleensä minä
- vaihdan vaipan,rasvaan ja puen lapsen
- keitän kahvin, otan aamupalatarvikkeet esiin
- laitan lapsen syöttötuoliin istumaan ja järjestän hänelle aamupalan
- mahdollisesti sulatan leivät
Kaiken tämän ajan mies istuu 3 metrin päässä sohvalla ja lukee älypuhelimesta juttuja.
Joskus jopa kaadan kahvin valmiiksi ja käsken pöytään. Huolehdin myös lapsen syömisestä (ruokailuvälineuden heittelystä jne.)
No riitahan tulee siinä kun pyydän miestä
- nostamaan juustot, maidot ja leikkeleet jääkaappiin
- pyyhkimään pöydän
Alkaa vinkuna, "aina mun pitää tehdä".
Vaihto ei kuitenkaan käy ja mitähän siitä tulisi, jos istua tapittaisin sohvalla ja mies tekisi kaikki em.
Varmaan avioero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aina ollut sellainen jokseenkin huoleton, mutta jotenkin nyt tuntuu että huolettomuus on lähtenyt ihan lapasesta. Ei auta mitään jos jostain asiasta sanoo, mutta ei auta olla sanomattakaan. Vanhemman lapsen olen uskaltanut jättää miehelle myös vauvana, mutta nyt tuntuu siltä että en uskalla jättää vauvaa hänelle ollenkaan. Olen siis kyllä muutaman kerran jättänyt, mutta oikeasti saan hermoilla ettei mitään käy. Häneen ei voi siis luottaa ollenkaan. Se on ahdistavaa. T. Ap
Ensiavuksi suosittelen tekemään itse tiettyjä asioita, eli tiskit illalla valmiiksi, ettei aamuun jää kolisteltavaa, vanhemman lapsen ovi kiinni jo illalla, teidän makkarin oven nyt voit varmaan itsekin laittaa kiinni, kun mies sieltä poistuu. Ja portin joudut vaan vahtimaan. Sitten jätät nalkuttamisen kahdeksi viikoksi kokonaan. Sen jälkeen otat asioita puheeksi, ja kysyt mieheltä, että mitä sille kuuluu, siis oikeasti kuuluu. Onko mitään, mitä voisitte tehdä parantaaksenne asioita yms.
Olen alkanut miettiä, että päässä täytyy olla jotain vikaa. Mutta mitä? Ja mikä avuksi? Mielestäni normaali ihminen ei käyttäydy tuolla tavalla. Tuntuu että on vastuuton lähes kaikessa mikä liittyy perheeseen tai kotiin. Ei siis ota vastuuta asioista ja lisäksi aivan laiminlyö joitakin asioita, esimerkkinä tuo vauvan turvallisuudesta huolehtiminen. Lisäksi se on outoa että ei ole yhtään pahoillaan mistään, mikä mielestäni olisi normaali reaktio tuollaisessa tilanteessa. Mielipiteitä? Olenko ihan hakoteillä? Olen myös aika väsynyt tällä hetkellä, joten ajatus ei ole kaikista kirkkain. T. Ap
blaablaablaa.
muuta vauvan kanssa alakertaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jätä vauvaa tuollaisen hoitoon.
Huh mitä kommetteja ap on saanut. Kyllä tämä on vakava keskustelun paikka, oikea osoite perheneuvola tai vastaava.
Koululaisia=kiukkuisia