Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkästi jaksat hölkätä/juosta?

Vierailija
15.09.2019 |

Meneekö 10 km noin vain? En oikein hahmota, millainen on "normaalikunto".

Voit kertoa myös iän, sukupuolen, painon ja pituuden.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50m

Vierailija
22/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Pitää varmasti koitaa taas. N.44v 98kg

Juoksu matkani on ollut 4-10km riipuen siitä kuinka aktiivisesti olen juossut, eli veikkaisin 4-5km, kun tässä on pitkähkö tauko viimeisestä lenkistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

27v. 171cm/58kg, en pysty juoksemaan selän ja jalan takia (onnettomuus), mutta kevyttä hölkkää ja uintia pystyn harrastamaan niin paljon kun haluan.

Vierailija
24/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, vaikka kuinka treenaan, 3km juoksu on ihan maksimi. En saa itseäni juoksemaan 10km.. Tuntuu että kaikki muut pystyy paitsi minä. Käyn pitkillä vaellusretkilla (10-20k helposti), ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa (157/50), mutta juoksu ei suju. Treenaan HIIT muodossa ja tällä hetkellä 20min on maksimi mitä voin juosta putkeen.

Todennäköisesti juokset liian kovaa kuntoosi nähden. Kokeile pudottaa vauhtiasi selvästi. Jos pystyt juoksemaan 20 min putkeen, niin todennäköisesti pystyt kyllä juoksemaan 30 min, kunhan hidastat vauhtia.

Kuinka pitkiä lenkkejä teet? Jos haluat kasvattaa juoksemiesi matkojen pituuksia (eikä se onnistu vauhtia hidastamalla), niin tee viikossa yksi vähintään tunnin lenkki, jolla vuorottelet kävelyä ja juoksua niin, että lenkki tuntuu vielä helpolta. Vähitellen huomaat, että pystyt pidentämään juoksupätkien pituuksia ja vähentämään kävelyosuuksia.

Hengästytkö juostessasi? Suurin osa juoksulenkeistä pitäisi tehdä niin hitaasti, että et hengästy lainkaan.

Vierailija
25/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N53v, 166cm/75kg. Juossut viime vuosina useampia puolimaratoneja. Lenkit 5 - 15 km. Aloitin juoksun n. 4 vuotta sitten. Saisihan tuota vauhtia ja matkaa lisää, kun olisi painoa vähemmän, mutta näillä mennään :) Tyytyväinen olen, kun ei ole urheilutaustaa nuoruusvuosiltakaan.

Vierailija
26/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

~100m. Se matka on viinakauppaan.

Palatessa ei enää kiirettä olekaan.

Vierailija
27/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa hölkkään 5 km, pitempää en ole edes kokeillut, niin paljon en juoksusta tykkää. Hölkkälenkillä teen pari, kolme hiittiä. Muuten harrastan joogaa lähes päivittäin, kerran viikossa käyn salilla. Lisäksi pyöräilen, kävelen, hiihdän, lumikenkäilen ja uin sen mitä milloinkin ehdin ja huvittaa. N50, 170/63

Vierailija
28/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

~100m. Se matka on viinakauppaan.

Palatessa ei enää kiirettä olekaan.

Kotimatka on ristiaskelhyppy!

T. Eri

Vierailija
29/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty juoksemaan ollenkaan. En siis kertakaikkiaan jaksa juosta edes 20 metriä. Krooninen sydämen vajaatoiminta selittänee asiaa, ja kardiologikin sanoi että pitää harrastaa liikuntaa oman voinnin mukaan. Pyöräillä jaksan noin 20 km ja kävellä ainakin 6-7 km, jos saan edetä omaa tahtiani. N 50+

Vierailija
30/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana meni kymmenisen kilometriä juosten, luultavasti olisi saattanut mennä enemmänkin. Jotenkin juoksu juoksuna ei vain ole ominta juttuani ja nuorempanakin nopeammat pyräykset  olivat mukavampia. Jos kunto on jonkinlainen paikat kunnossa niin epäilen, että korvien välissä on suurin ongelma jos se ei taitu kunhan ei yritä liikaa. Epäilen kyllä, että jos ei ole juoksu hallussa ja homma on lönköttelyä  niin matkan jopa kävelee nopeammin ja siitä saatu liikunta on tehokkaampaa.  Kävellen  tuollainen kymppi menee kyllä minultakin, luultavasti enemmänkin, mutta nyt on sen verran tullut painoa lisää etten ihan ole kunnostani ajantasalla. Sen tiedän että kymppi ei taivu juosten tuskin vitonenkaan.

Vierailija
31/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen noin kerran viikossa noin 25kilsan lenkin. Lyhyempiä lenkkejä 2-3. Omat kriteerit ovat, että 10 pitää mennä alle tuntiin ja Cooperin minimi 2600. Nainen 55 v, 166 cm. Painoa en tiedä, koska en ikinä punnitse itseäni. Olen hoikka ja samat vaatteet ainakin mahtuvat päälle vuodesta toiseen.

Vierailija
32/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran aloin juoksentelemaan Usan länsirannikolta itärannikolle. Juoksentelin edestakaisin ja muutakin porukkaa alkoi juoksemaan mukana. Lopulta kyllästyin kun aina tuli vastaan samat rannat.

Sijoitin sitten omenafirmaan ja vetäydyin eläkkeelle, kun tuo sijoitus osoittautui melko tuottavaksi.

Vierailija
33/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman metrin. Vihaan liikuntaa. N45v, 178cm ja 85kg.

Vierailija
34/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan juosta n. 4,5 km pysähtymättä. En tykkää juoksemisesta, ei ole minun lajini, mutta nuo pienet juoksulenkit metsässä ovat ihan kivoja. En ikinä juoksisi asfaltilla jotain tien viertä, juokseminen on ihan sikatylsää.

Vierailija
35/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ennätys on 5,5 km hölkkä pysähtymättä. 20 vuotta sitten. Koulussa cooperissa n. 2000m. Nyt ehkä 200m olisi maksimi. En ole koskaan juoksusta / hölkästä tykänny. M48

Vierailija
36/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölkkää mennyt 4km vajaa 30min viime aikoina. Pidempiä lenkkejä en edes kaipaile, nuo ovat riittävän rasittavia.

Ikää 47v nainen, normi pituus ja ehkä painokin (en ole käynyt vaa’alla). En ole laiha, mutta en lihavakaan. Liikuntaa olen harrastanut tällä kertaa säännöllisesti reilu puoli vuotta. Kestävyyttä crosstrainerilla 30min ja lihaskuntoa melkein päivittäin ja lisäksi normikävelylenkkejä. Noita juoksulenkkejä ollut kuukauden 2-4km sen 2-3kertaa viikossa, nyt viikon tauko kun sääret (penikat) kipeytyi.

Kyllä siis pidän ihmistä joka hölkkää 10km lenkkejä hyväkuntoisena ja uskon ettei tuo matka menen ilman liikunnallista pohjaa/tekemistä.

Vierailija
37/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkit 10-20 km ilman vaikeuksia kolme kertaa viikkoon. Olen harrastanut juoksua monta vuotta. En tiedä miten pitkälle pääsisin jos vain juoksemalla juoksisin niin pitkään kuin jaksaisin, en ole koskaan kokeillut. Olen vähän pullero ruumiinrakenteeltani, ikää 35.

Vierailija
38/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UKK:n kyselytutkimusten perusteella noin 60-70 % aikuisista suomalaisista ei harrasta tehokasta kardioliikuntaa, vaikka muuten liikkuisikin säännöllisesti.

Vierailija
39/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti jää alle sadan metrin. Normaalipainoinen olen, mutta kunto on surkea.

Samoin!

Vihaan kaikkea urheiluun vähänkin viittaavaa.

Vierailija
40/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, vaikka kuinka treenaan, 3km juoksu on ihan maksimi. En saa itseäni juoksemaan 10km.. Tuntuu että kaikki muut pystyy paitsi minä. Käyn pitkillä vaellusretkilla (10-20k helposti), ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa (157/50), mutta juoksu ei suju. Treenaan HIIT muodossa ja tällä hetkellä 20min on maksimi mitä voin juosta putkeen.

Punttisaleille on erinomaisia laitteita harjoittelemaan. Nousin sohvaperunasta joka juoksi hädin tuskin 10 metriä semmoiseen joka veti 5 päivää viikossa 13km (tunnin) lenkkejä.

Ekana aloittaa kahvallisella juoksulaitteella, ja siitä sitten nopeutta ja vastusta lisää niin että hiki valuu ja pulssi pysyy kohtuullisena.

Sitten tauti rampautti. Nyt on enää vaan muistikuvia tuosta ja 45 leuan vedosta putkeen jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi