Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkästi jaksat hölkätä/juosta?

Vierailija
15.09.2019 |

Meneekö 10 km noin vain? En oikein hahmota, millainen on "normaalikunto".

Voit kertoa myös iän, sukupuolen, painon ja pituuden.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ja just lähimmälle bussipysäkille ja sen jälkeen puuskutan kuin kuolemaa tekevä. Käyn kuitenkin viikottain salilla treenailemassa sekä jumpassa jossa pysyn hyvin tahdossa mukana, en tiedä miksi juoksukuntoni on ihan säälittävä..

Vierailija
42/56 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 tuntia ja n 200km

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran aloin juoksentelemaan Usan länsirannikolta itärannikolle. Juoksentelin edestakaisin ja muutakin porukkaa alkoi juoksemaan mukana. Lopulta kyllästyin kun aina tuli vastaan samat rannat.

Sijoitin sitten omenafirmaan ja vetäydyin eläkkeelle, kun tuo sijoitus osoittautui melko tuottavaksi.

:D

Vierailija
44/56 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin hölkätä 1,5km on 30kg ylipainoa. Aloin laihduttaa.

Vierailija
45/56 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se matka vaan vauhti . Muutama vuosi sitten maratonkunnossa. Hitaasti juoksemista olisi todella jatkanut vaikka miten pitkään, tuntui euforiselta. N 60

Vierailija
46/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan juosta N.10km mutta se tuntuu hieman epämiellyttävältä, yleensä juoksen 5-7km lenkkejä 3-4kertaa viikossa. 

En ymmärrä miten jotkut jaksavat 25km lenkkejä, haluaisin itsekin mutta kyllä se kympin korvilla alkaa jo uuvuttaa. 

Olen 42v nainen, muutamia liikakiloja on ja juoksua olen harrastanut nyt aktiivisesti kolme vuotta, mutta kehitys junnaa paikallaan. Lieneekö ikä vai paino vai väärät treenitavat?

Vierailija
47/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 km jälkeen ei pysty enää nykykunnolla.

Vierailija
48/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapille ja veskiin korkeintaan. Palkka juoksee, minä en.

Vierailija
49/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 100 metriä nykyisin. En ole koskaan ollut juoksijatyyppiä, 6 km taitaa olla ennätys kauan sitten nuorena.

Vierailija
50/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En metriäkään tällä hetkellä. Polvessa on kivulias nivelrikko ja nilkkanivelet ovat lääkärin mukaan varsin väljät, mistä johtuu, että nilkat nyrjähtävät helposti. Vaivainen mummeli siis. Muilla tiedoilla ei merkitystä.

Vierailija
51/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin että jaksaisin hölkätä ehkä 200 m.

Vierailija
52/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 100 km. 56v.

Vierailija
53/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juoksemisen toissa keväänä. Aluksi silloin tällöin 1 km kävelyn lomassa. Elokuussa onnistui 10 km juoksu ekaa kertaa elämässä. Talven pidin juoksutaukoa mutta kävelin 5-6 kertaa viikossa pitkiä lenkkejä ja pari korkean sykkeen kuntopyörävetoa viikossa. Viime keväänä aloitin juoksemisen uudestaan. Tähän mennessä olin pudottanut 30 kg painoa juoksun aloittamisesta. Eka kymppi raskas. Mutta heinäkuussa se meni 55 minuuttiin. Elokuussa meni puolimaraton 2:09. Ehkä maratonille ensi syksynä. -M49

Vierailija
54/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa urheilujuomaa mukaan. Sillä jaksaa vaikka kuinka pitkään. Esim. Maxim-jauhe veteen sekoitettuna.

Vierailija
55/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan juosta N.10km mutta se tuntuu hieman epämiellyttävältä, yleensä juoksen 5-7km lenkkejä 3-4kertaa viikossa. 

En ymmärrä miten jotkut jaksavat 25km lenkkejä, haluaisin itsekin mutta kyllä se kympin korvilla alkaa jo uuvuttaa. 

Olen 42v nainen, muutamia liikakiloja on ja juoksua olen harrastanut nyt aktiivisesti kolme vuotta, mutta kehitys junnaa paikallaan. Lieneekö ikä vai paino vai väärät treenitavat?

Iästä se ei ole ainakaan kiinni ja tuskin painostakaan, jos liikakiloja on vain muutama. Todennäköisesti et vain ole harjoituttanut kestävyyttä tarpeeksi. Toinen vaihtoehto on se, että et juokse tarpeeksi hitaasti kuntoosi nähden.

Jos haluat jaksaa juosta 25 km, niin sinun pitää harjoitella kestävyyttä pidemmillä lenkeillä. Eli kerran viikossa lenkin pituuden pitäisi olla (vaihdellen vuoroviikkoina) 60 min, 75 min, 90 min tai 105 min. Koko lenkin ei tarvitse olla juoksua, vaan voit kävellä välillä. Alkuun voi toistaa esim. 10-15 minuuttia juoksua, 5 minuuttia kävelyä. Viikon muut lenkit voivat hyvin olla niitä 5-7 kilometrin lenkkejä.

Tällaisella harjoittelulla minä juoksin ensimmäisen puolimaratonini 43-vuotiaana.

Vierailija
56/56 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 3 metriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi