Aamupala kouluihin
Koulut voisi alkaa yhdeksältä ja aamupalalle 8.30. Siinä voisi olla myös aamunavaus
Kommentit (119)
Silppu kirjoitti:
Skviik Skviik syöttö porsaiden peräaukkoihin tungetaan verovaroja. Skviik Skviik vaan kuuluu
Hanki nyt jo jotain apua.
Kouluissa voisi myös olla ilmainen päivällinen.
Joo ja siinä kahdeksan jälkeen voisi pistäytyä koululla myös iltapalalla. Eiks jehjeh?
Todellakin aamupala oppilaille. Aikuiset vetää koulupäivän pituisen työpäivän aikana useammat kahvit tilpehöörineen lounaan lisäksi, ja lasten pitää pärjätä yhdellä aterialla. Ei ole oikein.
Oma lapseni on jo 20v., joten ei ole oma lehmä ojassa. Vaan ihan oikeudenmukaisuuden ja lasten jaksamisen puolesta haluan heidän saavan aamupalan.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan tuo ehkä toimiakin, en tiedä. Itse olen aina ollut surkea syömään aamuisin, mutta söin silti aina jonkun leivän ja hedelmän kävellessäni kouluun.
Miksi et syönyt kotona aamiaista jos söit jotain kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Todellakin aamupala oppilaille. Aikuiset vetää koulupäivän pituisen työpäivän aikana useammat kahvit tilpehöörineen lounaan lisäksi, ja lasten pitää pärjätä yhdellä aterialla. Ei ole oikein.
Oma lapseni on jo 20v., joten ei ole oma lehmä ojassa. Vaan ihan oikeudenmukaisuuden ja lasten jaksamisen puolesta haluan heidän saavan aamupalan.
Se kuuluu saada kotona. Jos ei saa, se on sitten lasun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni on jo 20v., joten ei ole oma lehmä ojassa. Vaan ihan oikeudenmukaisuuden ja lasten jaksamisen puolesta haluan heidän saavan aamupalan.Se kuuluu saada kotona. Jos ei saa, se on sitten lasun paikka.
Lähtö kotoa voi olla jo 6.30. Jos lounas on 12.20, väli on liian pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan tuo ehkä toimiakin, en tiedä. Itse olen aina ollut surkea syömään aamuisin, mutta söin silti aina jonkun leivän ja hedelmän kävellessäni kouluun.
Olin liian laiska ja rakastin nukkumista. Heräsin 20min ennen koulun alkua, kävin suihkussa, puin vaatteet päälle ja laitoin repun selkään. Syömisen hoidin koulumatkalla joka oli 4min. :)
Vierailija kirjoitti:
Kiva idea, mutta en usko että koululaisille puurot kelpaavat. Eiköhän se aamupala ole sama kuin eskarilaisille puuro+mehukeitto/sokeri/"voi"silmä/sokeri+kaneli, leipä margariinilla, hedelmä/kasvis.
Eli pelkkää hiilaria eikä proteiinia missään. Surkea aamiainen. Eikö vanhempia huoleta yhtään, mitä eskarilaisillekin syötetään? Käytännössä sokeria aamiaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se tullut tuossa jo ilmi, oli surkea syömään aamuisin heti herättyään, niinkuin moni on.
Aamupala tuo kunnille vain lisää menoja.
Kyllä lounaan ja mahdollisen välipalan pitää riittää.
Voihan koti laittaa vaikka hedelmän aamupäivää varten mukaan lapselle.
Siis koulun pitäis ruokia lapset aamusta iltaan?
Järjestäkää ihmeessä jopa päivällisruoka kouluihin.
Ihme paapomista, ei ihme että verot nousee.
Monissa maissa ei ole ilmaista koululounasta, eikä mitään kouluruokaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni on jo 20v., joten ei ole oma lehmä ojassa. Vaan ihan oikeudenmukaisuuden ja lasten jaksamisen puolesta haluan heidän saavan aamupalan.Se kuuluu saada kotona. Jos ei saa, se on sitten lasun paikka.
Pakkosyöttäminen lienee ainakin lasun paikka. Moni kun ei pysty vaan syömään heti aamulla, mikä ei tarkoita etteikö kotona ruokaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kustanneittais aamupala vain niille, jotka ei kotonaan sitä saa?
Eihän kukaan silloin syöttäisi lapsiaan kotona. Mitä jos lapset otettaisi vanhemmilta pois jos lapsi ei kotona saa ruokaa?
Meidän lukiossa tarjotaan ilmainen aamupala, ilmaisen lounaan lisäksi.
Se aamupala olisi nykyään tarpeen koska koulumatkat on pitkät.
Me kuskataan itse ja lapset syö autossa. Ei kovin järkevää mutta saavat kuitenkin nukkua mahd pitkään ja syövät hyvin.
Bussilla kulkevilla on ankeampaa.
Kattoo noita lukkareita, niin nykynuoren aamupalahan onkin se lounas klo 11-12 maissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtö kotoa voi olla jo 6.30. Jos lounas on 12.20, väli on liian pitkä.
Missä koulussa lounas alkaa vasta 12.20? Jos peruskoulussa jollain ryhmällä lounas olisi noin myöhään, alkaisi heillä koulukin vasta kymmeneltä tai sen jälkeen. Jos joku joutuu silti lähtemään kotoaan jo puoli seitsemältä, hän varmaan voi ottaa kotoaan mukaan aamupalan/välipalan, jonka voi syödä odotellessaan koulun alkua.
Vierailija kirjoitti:
Kun koulussa tarjottiin (maksullista) välipalaa, se ainakin kelpasi. Moni lapsi kulkee kouluun bussilla/taksilla, jolloin mahdollisen aamupalan ja lounaan väliin jää monta tuntia. Itse syön aamupalan kuudelta, lähden seitsemältä ehtiäkseni kahdeksaksi kouluun ja lounas alkaa 11.30. Edeltävä tunti menee vatsan kurniessa ja levottomana.
Miksi syöt aamupalan jo kuudelta, vaikka olet kotona vielä tunnin sen jälkeen? Syö aamupala vasta juuri ennen lähtöä, niin ei kurni enää vatsa lounasta edeltävällä tunnilla. Vaihtoehtoisesti voit myös ottaa jonkun evään koulumatkalle.
Kyselyssä kouluruokien top 10 on päässyt paljon puuroja. Koululaiset siis tykkäävät puuroista.
Mutta oma teini tuskin menisi koskaan kouluun aamupalalle. Ruokailu alkaa klo 10.45 ja se on sille ihan sopiva aamupala-aika.