Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamupala kouluihin

Vierailija
15.09.2019 |

Koulut voisi alkaa yhdeksältä ja aamupalalle 8.30. Siinä voisi olla myös aamunavaus

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet oppilaat eivät syö aamupalaa. Tämä heikentää oppimista ja keskittymistä, myös käytöshäiriöt lisääntyvät.

Vierailija
2/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet oppilaat eivät syö aamupalaa. Tämä heikentää oppimista ja keskittymistä, myös käytöshäiriöt lisääntyvät.

Vanhempien pitäisi se aamupala syöttää lapsilleensa. Ja jos eivät syö kotona niin miten he siellä koulussakaan söisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulun keittiöllä töissä ja luin tuosta kokeilusta. Mielestäni tuo on kiva idea. Voisi tuota kokeilla vaikka kerran viikossa.  Eskarit käyvät syömässä joka aamu, ja samallahan siinä ruokkisi isommankin joukon. Monet lapset eivät syö kotona aamupalaa. Meiltäkin haetaan silloin tällöin jotain syötävää pyörtyneille oppilaille. 

Vierailija
4/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vanhempien tehtävä vuonna 2019?

Kaikki ulkoistetaan yhteiskunnalle? 

Vierailija
5/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites saman tien loputkin ateriat yhteiskunnan kontolle? Itse asiassa sisäoppilaitokset olisivat loistava ratkaisu, kun kodeista ei kerran ole enää mihinkään. Jos lapset ei saa kotonaan ruokaa niin ei kai niillä ole muutenkaan kotona hyvä olla.

Oikeasti,mihin asti tässä hyysäämisessä mennään?

Vierailija
6/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kustanneittais aamupala vain niille, jotka ei kotonaan sitä saa?

Vierailija
7/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koulussa tarjottiin (maksullista) välipalaa, se ainakin kelpasi. Moni lapsi kulkee kouluun bussilla/taksilla, jolloin mahdollisen aamupalan ja lounaan väliin jää monta tuntia. Itse syön aamupalan kuudelta, lähden seitsemältä ehtiäkseni kahdeksaksi kouluun ja lounas alkaa 11.30. Edeltävä tunti menee vatsan kurniessa ja levottomana.

Vierailija
8/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi he siis söisivät aamupalaa koulussakaan? Eihän koululounaskaan kelpaa monille oppilaille.

Vierailija
9/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koulussa tarjottiin (maksullista) välipalaa, se ainakin kelpasi. Moni lapsi kulkee kouluun bussilla/taksilla, jolloin mahdollisen aamupalan ja lounaan väliin jää monta tuntia. Itse syön aamupalan kuudelta, lähden seitsemältä ehtiäkseni kahdeksaksi kouluun ja lounas alkaa 11.30. Edeltävä tunti menee vatsan kurniessa ja levottomana.

Eli syöt huonon aamupalan. Oma mokasi.

Vierailija
10/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika on liikaa.

Jotain pitää jäädä vanhempien kustannettavaksi ja vastuulle.

Itseäni alkaa jo inhottaa tämä lapsiperheiden ylimitoitettu hyysääminen joka puolella.

Vierailija
11/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan menisi hukkaan, kaikillehan sitä olisi varattava.

Omana kouluaikanani oli välipala tarjolla. Lanttua, porkkana tai lohko kaalia yleensä. Itse tykkäsin kyllä nälkääni syödä jotain ja opin myös noita aineksia syömään, vaikka kotona niitä ei ollut tarjolla.

Mutta ei tainnut monille kelvata silloinkaan.

Vierailija
12/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea, mutta en usko että koululaisille puurot kelpaavat. Eiköhän se aamupala ole sama kuin eskarilaisille puuro+mehukeitto/sokeri/"voi"silmä/sokeri+kaneli, leipä margariinilla, hedelmä/kasvis.

Vierailija
13/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tuo ehkä toimiakin, en tiedä. Itse olen aina ollut surkea syömään aamuisin, mutta söin silti aina jonkun leivän ja hedelmän kävellessäni kouluun.

Vierailija
14/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinit ei ainakaan söis mitään puuroja. Syövät aamulla kotona kunnolla, koska eivät tykkää kouluruoasta ja lounas jää siksi heikoksi.

Vierailija
15/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai brunssi eli ihan kunnon puuroa ja leipää, munaa jne. Ei tarvisi niistä huonoista lihoista yrittää väsätä kouluruokaa.

Vierailija
16/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi toiminut. Heräämisen ja kouluun menon väliin jäi liian lyhyt aika ruokahalun heräämiselle, joten nälkä kurni sitten huolella paljon ennen ruokailua. Ammattiopistossa sitten olikin noin klo 9 mahdollisuus ostaa pientä aamupalaa, keskittymiskyky kyllä parani huomattavasti kun siihen aikaan sai jotain syödä.

Vierailija
17/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään koulut on kaukana ja koulun alkua joutuu odottamaan. Hyvin voisi olla aamupala tarjolla, jos koulussa ei ole kahvilaa tms.

Vierailija
18/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka eskareille tarjotaan aamupala? Ainakin meillä eskariin mennään vähän ennen, kun koulupäivä alkaa, ja heti menevät suoraan opetussuunnitelman mukaiseen asiaan. Eri asia, jos eskari on osapäivähoidossa. Silloin vanhemmilta peritään maksu, johon myös aamu- ja välipalatarjoilut kuuluvat.

Vierailija
19/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä muka eskareille tarjotaan aamupala? Ainakin meillä eskariin mennään vähän ennen, kun koulupäivä alkaa, ja heti menevät suoraan opetussuunnitelman mukaiseen asiaan. Eri asia, jos eskari on osapäivähoidossa. Silloin vanhemmilta peritään maksu, johon myös aamu- ja välipalatarjoilut kuuluvat.

Meillä eskariin kuului aamupala jq lounas. Maksutonta.

Vierailija
20/119 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva idea, mutta en usko että koululaisille puurot kelpaavat. Eiköhän se aamupala ole sama kuin eskarilaisille puuro+mehukeitto/sokeri/"voi"silmä/sokeri+kaneli, leipä margariinilla, hedelmä/kasvis.

meidän koulussa suosituin kouluruoka on puurot