Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suhtautuminen yhteiskunnan heikoimpiin on koventunut niin paljon?

Vierailija
14.09.2019 |

Vammaiset, sairaat, vanhukset, lapset, työttömät jne. Miksi heitä tunnutaan sietävän koko ajan yhä vähemmän?

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnustan että olen joutuntut käymään terapiassa tämän palstan takia! Olen köyhä, masennuslääkkeitä syövä mt-tapaus ja yksinäinen kun olen, koko sosiaalinen elämäni on täällä. Toki näkyyhän tämä vihamielisyys muutenkin yhteiskunnassa; päättäjien asenteissa ja ulkona vähänkin erilaisille huudellaan. 

Vierailija
142/147 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua mutta vastaus on se että persut ovat lakkauttaneet kukkahattutädit ja - sedät jotka välittävät. Onko enää pahempaa poliittista haukkumasanaa nykyään kuin kukkahattutäti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nämä vapaamatkustajat ärsyttävät joka kerta kun katsoo omaa tilinauhaa.

Ainahan sä voit sanoutua irti. Ei tarvii tilinauhaa tuijotella. Problem solved.

Vierailija
144/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nämä vapaamatkustajat ärsyttävät joka kerta kun katsoo omaa tilinauhaa.

Älä huoli. Kaksi kirjainta ja löydät itsesi aidan toiselta puolelta. YT

Vierailija
145/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan some on suurin syyllinen. Täällä on mahdollista piereskellä ilmoille ne epäsuositut mielipiteet. Monella vapaamatkustajista valittavalla palstalaisella ei ole pokkaa sanoa ajatuksiaan ääneen tosielämässä. Poliittisen keskustelun taso on mennyt myös aika surkeaksi ja tälle ajalle tuntuu olevan tyypillistä, että kaikki vedetään viimeistään median toimesta överiksi. Nykyään saa sanoa ihan mitä vain ilman järkeviä tai päteviä perusteita joutumatta siitä vastuuseen.

Kun itse jäin parin kuukauden sairaslomalle mielenterveyssyistä, eräs alkoholisoitunut pitkäaikaistyötön sukulaiseni haukkui minut laiskaksi sairauspäivärahoilla loisijaksi ja käski ryhdistäytyä.

Mielestäni tämä on hyvä esimerkki siitä, miten nykyinen mediakulttuuri vaikuttaa myös sellaisten mielipiteisiin, jotka ovat itsekin vähäosaisia ja synnyttää vihaa kaikkien ihmisryhmien keskuudessa.

Vierailija
146/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko siinä on taustalla. Moni työssäkäyvä pelkää kauheasti oman asemansa heikentymistä. He eivät usko itse pääsevänsä eteenpäin, joten koettavat työntää perässätulevia taaksepäin. Ei kukaan aikuinen ja kypsä ihminen hauku heikompiaan eikä halua heille pahaa.

Vierailija
147/147 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollitehtaan tuotokset ovat muuttuneet hienovaraisemmaksi. Eli keskittyvät haukkumaan näitä ja siten luovat vastakkainasettelua huomaamattomasti suomalaiseen yhteiskuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi