Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettu ja sama palkka kuin postin työntekijällä.

Vierailija
14.09.2019 |

Mielestäni postin työntekijöiden palkkaa ei pitäisi laskea. Mutta tässä on monta muuta alkaa, joiden palkkaa pitäisi nostaa.

Olen sosionomi amk. Koulutus lukio ja 3.5 v. ammattikorkeakoulu. Postin työntekijä ei tarvitse edellä mainittua koulutusta.

Postin työntekijän palkka (lehtijutun mukaan);
2200, verojen jälkeen jää käteen 1700-1800.

Olin Lastentarhaopettajana päiväkodissa. Palkka 2300, verojen jälkeen jää käteen 1700-1800. Olin lastensuojelussa töissä ja tein lastensuojelutarpeen selvityksiä. Palkka 2300, verojen jälkeen jää käteen 1700-1800.

Mitäs tästä sanotte?

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tänne tulee joku Sari Sairaanhoitaja kitisemään, kuinka kaikilla muilla on hyvä palkka paitsi hänellä.

Vierailija
2/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaahan ei makseta tutkinnosta, vaan tehtävästä työstä. Lasten kanssa leikkiminen on tärkeää ja niin pois päin, mutta ei siitä tuota enempää pidäkään maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama liksa kela :sta kaikilla Kajaanissa.

Vierailija
4/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka mitenkin ajattelee, mutta en minä pidä ammattikorkean käynyttä mitenkään korkeakoulutettuna.

Sillähän ei ole merkitystä mitä ajattelet, koska amk lasketaan korkeakouluksi.

Sen sijaan, että aina aletaan ilkkua tuosta asiasta, voisi keskittyä itse asiaan, josta keskustellaan.

Vierailija
5/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaahan ei makseta tutkinnosta, vaan tehtävästä työstä. Lasten kanssa leikkiminen on tärkeää ja niin pois päin, mutta ei siitä tuota enempää pidäkään maksaa. 

Tässähän juuri näkee yhteiskunnan ongelman... Joku vuohen sisälmyksiä lukeva rahaston hoitaja tai muu raharössi vetää hirveitä kuukausipalkkoja mutta henkilöt jotka vastaavat yhteiskunnan lasten oppimisesta ja paljon myös sosiaalisesta kehityksestä saavat korkeankin koulutuksen jälkeen vaan muruja samalla kun vain kurjuutta tuottavat grynderit yms. nauttivat yhteiskunnassa kaikkia etuja. Haluaisin nähdä sen Suomen jossa kaikki opettajat, ohjaajat ja lastenhoitajat menevät lakkoon kunnes palkat paranee.

Vierailija
6/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä olen samaa mieltä, mutta olet siis sosionomi (AMK) ja kutsut itseäsi korkeakoulutetuksi? Avasin tämän keskustelun, koska halusin nähdä millä alalalla korkeakoulutettu tienaa noin huonosti. Näköjään et ollutkaan korkeakoulutettu.

Mutta samaa mieltä olen sinänsä, että AMK-pohjaisten naisvaltaisten alojen palkkoja voisi hieman nostaa. Saahan insinöörikin enemmän kun tuon ja saman tason koulutus. Toisaalta sitten alkaa tulla vastaan se, että osaa korkeakoulutettujenkin palkoista pitäisi nostaa. Tiedän parin hyvän ystäväni palkat, jotka ovat korkeakoulutettuja. Toinen tienaa 2800 ja toinen 3000 bruttona kuukaudessa. Oman alan töissä ovat. Periaatteessa jos sinun palkkaasi nostetaan tuolle tasolle, pitäisi heidän palkkoja taas nostaa ylemmäs. Ongelma Suomessa mielestäni on juuri se että varsinkin kun puhutaan nettopalkoista niin kouluttautuminen ei aina kannata. Tietysti koulutus antaa usein eväät palkan nousulle myöhemmin, postinjakajan palkka ei juuri nouse kokemuksen myötä.

Vierailija
7/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka mitenkin ajattelee, mutta en minä pidä ammattikorkean käynyttä mitenkään korkeakoulutettuna.

Paitsi että se on korkeakoulu.

Vierailija
8/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on rakennusalalla. Hädin tuskin saa 3k suunnitteluhommissa. Kun olisi tajunnut mennä it-puolelle, niin olisi tuplat tai kauppatieteisiin.

Vierailija
9/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sama palkka se on yliopiston käyneillä lastentarhaopettajilla 2300 e/kk. Tosin heillä koulutus kestää 3v., kun sosionomin koulutus 3,5 v.

Vierailija
10/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko tänne pitää ruveta niitä finlexin linkkejä laittamaan? Faktalla ja mielipiteellä on ero.

Vierailija
11/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talentia huhuu, missä lymyilette? Ammattiliitto ei aja asiaa palkkojen nostamiseksi vaikka samaa palkkaa nostaa postin työntekijät.

Vierailija
12/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sekä päiväkodissa että postissa töissä. Kyllä päiväkodissa on sata kertaa helpompaa kun saa nukkua yöt.

Postin palkka oli ehkä 2200e riippuen paljonko oli tunteja ja yövuoroja. Päiväkodin palkka 1900e.

Postilla tehdään kolmivuorotyötä mikä on ainakin itselleni tosi raskasta. Päiväkodissa syödään 8-8.30 ja 11 ja 14. Ruokailuissa saa istua. Päivälepo 1h milloin voi myös levätä ja käydä kahvilla. Olettaen että on sellainen täysjärkinen isojen ryhmä missä lapset osaa syödä ja levätä ilman häikkää.

Postillakin on toki hyvät tauot ja välillä saa naputella tietokoneella ja levähtää siinä istuen. Mutta itselle aikakin se yöllä valvominen on niin raskasta ettei siinä mikään yölisä paljon lämmitä.

Vierailija
13/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut lastentarhaopettajana päiväkodissa ja se oli selviämistä päivästä toiseen. Täysin aliarvostettu ja alipalkattu työ. Tulevaisuudessa tulee olemaan pula työntekijöistä,kun kukaan ei halua alalle.

Vierailija
14/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koulutus ja palkka kuin aloittajalla.

Työkokemusta yli 15 vuotta, työ koulumaailmassa.

Palkka voisi olla parempikin.

Mutta en toivo postin työntekijöille (johtoa lukuun ottamatta) palkan alennusta.

Vierailija
15/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hommia? Itse olen rahoituksen tradenomi ja työskentelen pysäköinninvalvojana. Tienaan noin 2600€, josta käteen jää 2100€. Ja saman tienaavat ne, jotka tekevät samoja hommia koulutuksenaan pelkkä ajokortti.

Vierailija
16/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
17/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei uskalla sanoa ääneen sitä ettei työstä johon ei vaadita mitään koulutusta ja on mekaanista suorittamista tarvitsekaan maksaa kuin suunniteltu summa...eilen oli juuri juttu Is sivulla jossa joku maaseudulla asuva oli mennyt postille heti koulun jälkeen eli ilman koulutusta ja on saanut nyt 2100-2300. Paljonko oikeasti täytyisi maksaa työstä jota on voinut tehdä ilman keskeytyksiä halvalla maaseudulla asuen?

Vierailija
18/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä olen samaa mieltä, mutta olet siis sosionomi (AMK) ja kutsut itseäsi korkeakoulutetuksi? Avasin tämän keskustelun, koska halusin nähdä millä alalalla korkeakoulutettu tienaa noin huonosti. Näköjään et ollutkaan korkeakoulutettu.

Mutta samaa mieltä olen sinänsä, että AMK-pohjaisten naisvaltaisten alojen palkkoja voisi hieman nostaa. Saahan insinöörikin enemmän kun tuon ja saman tason koulutus. 

Anteeksi nyt vain, mutta ei todellakaan ole saman tason koulutus! Vaikka ovatkin molemmat AMK, niin kyllä insinöörin koulutus on todella paljon vaativampi kuin naisvaltaisten alojen AMK-koulutukset. Aivan samalla tavalla kuin diplomi-insinöörin koulutus on todella paljon vaativampi kuin kauppatieteiden maisterin. 

Olisikohan jo naisten aika lopettaa valittaminen huonoista palkoista ja kouluttautua niille aloille, joista palkkaa maksetaan? Äiditkin voisivat vähän käydä keskusteluja tyttäriensä kanssa siitä, mitä kannattaa lähteä opiskelemaan jos ei halua jäädä kituuttamaan pienen palkan kanssa. Varmasti niistä hyvin palkatuista aloista löytyy joku, joka ei ole ajatuksena aivan vastenmielinen. Järjenkäyttö on sallittua. Vapaa-ajalla voi sitten keskittyä niihin omiin syvemmän kiinnostuksen kohteisiin, joista ei makseta palkkaa.

Vierailija
19/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saahan lääkärikin 5000 ja taiteilija 1000 vaikka saman tason koulutus"

Vierailija
20/163 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta samaa mieltä olen sinänsä, että AMK-pohjaisten naisvaltaisten alojen palkkoja voisi hieman nostaa. Saahan insinöörikin enemmän kun tuon ja saman tason koulutus. 

Anteeksi nyt vain, mutta ei todellakaan ole saman tason koulutus! Vaikka ovatkin molemmat AMK, niin kyllä insinöörin koulutus on todella paljon vaativampi kuin naisvaltaisten alojen AMK-koulutukset. Aivan samalla tavalla kuin diplomi-insinöörin koulutus on todella paljon vaativampi kuin kauppatieteiden maisterin. 

Olisikohan jo naisten aika lopettaa valittaminen huonoista palkoista ja kouluttautua niille aloille, joista palkkaa maksetaan? Äiditkin voisivat vähän käydä keskusteluja tyttäriensä kanssa siitä, mitä kannattaa lähteä opiskelemaan jos ei halua jäädä kituuttamaan pienen palkan kanssa. Varmasti niistä hyvin palkatuista aloista löytyy joku, joka ei ole ajatuksena aivan vastenmielinen. Järjenkäyttö on sallittua. Vapaa-ajalla voi sitten keskittyä niihin omiin syvemmän kiinnostuksen kohteisiin, joista ei makseta palkkaa.

Eikä noilla miesten aloilla palkat ole hyviä vaan se vaatii jatkuvaa vaivannäköä, että saa palkkaansa nostettua hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan