Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroan, 3 lasta, mitä tulen saamaan elatusmaksuina ja tukina

Vierailija
13.09.2019 |

Tällä hetkellä olen hoitovapaalla. Lapset 1,5 v, 4 ja 6 v. Miehen bruttopalkka 2800 + päivärahat ja matkakovaukset. Käteen jää yli 3000€.

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivärahoja ja km-korvauksia ei oteta huomioon tuloina elareita laskettaessa, tämän varmistin siltä varalta että ex olisi alkanut niistä nillittämään elatuskykyä arvioitaessa.

Vierailija
82/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisen paljon mies saa puhtaana käteen, jos bruttopalkka on vain 2800 ecua.

Matkakorvaukset eivät ole tuloa, koska ne pitää maksaa kuitenkin omasta pussista, eli ovat kulukorvaus matkakuluista.

Myös päivärahoista osa kuluu vieraalla paikkakunnalla asumiseen ja ruokaan, nekään eivät ole ihan puhdasta tuloa, vaan korvausta itse maksetuista kuluista

Todellakin vaikuttaa porvoolaiselta vitsiltä.

Minun mieheni tekee 3-vuorotyötä, ja hänelle jää kuukaudessa noin 1000€ enemmän käteen kuin minulle vaikka minun peruspalkkani on isompi kuin hänen. Vuorolisät, pyhäkorvaukset, mitä näitä nyt onkaan, tekevät ison lisän palkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei välttämättä maksa noilla tuloilla elareita, mutta saat joka tapauksessa 158e elatustukea taikka apua per lapsi. Eli kolmesta vähän vajaa 500 euroa. Lapsilisiin saat yksinhuoltajakorotuksen, onko se noin 50 euroa per lapsi. Elarit ja lapsilisät yhteensä vähän päälle 960 euroa kuussa. Asumistuki siihen vielä päälle.

Vierailija
84/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies petti, jos olet sekä nuori, että kaunis?

Muutenkin tuo aloitus tuntuu oudolta, kyseleminen täältä tukien euromäärästä.

Tuet ovat perhekohtaisia.

Mitenkähän minusta tuntuu, että tämäkin aloitus on sieltä Porvoon maisemista.

Mies ei pettänyt. Joku muu provosi väliin. Ap

Vierailija
85/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuelle joudut, jos ei säästöjä ole, koska kotihoidontuki on niin pieni. Sinun ja lasten toimeentulotuen perusosat on yhteensä 1412,30 euroa eli tuon summa jää teille vuokran jälkeen. Tuo siis sisältää jo elatustuet, kotihoidontuet ja lapsilisät.

Onpa oikeasti tosi paljon! Kuitenkin siis vuokran jälkeen, ja ei taida mennä pk-maksuja, hammaslääkäreitä tai mitään? Minulla on kuitenkin bruttopalkka 3300 ja jää nippanappa tuo lainanlyhennyksen, yhtiövastikkeen puolikkaan ja sähkömaksujen jälkeen. Toki täydet päiväkotimaksut, vakuutukset ym. tuohon päälle.

Tämä on se epäkohta, johon ei tässä maassa puututa, eli keskituloisten verotus. Minun bruttopalkka on 2600€. Helpotusta saan onneksi päivähoitomaksuissa, mistä olen kiitollinen. Muuten rahat menevät ihan täysin elämiseen eikä lisää tipu mistään taikaluukusta.

Niinpä! Minullakin kuitenkin menee tosiaan se tonni veroihin, niin ei tuossa 2000-3500 palkan välillä käteenjäävällä määrällä ole suhteessa samaa eroa kuin brutolla. Aika hurjaa, että jäisi enemmän rahaa käyttöön, jos eroaisi, ei kävisi töissä ja olisi yksinhuoltaja.

Vierailija
86/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivärahoja ja km-korvauksia ei oteta huomioon tuloina elareita laskettaessa, tämän varmistin siltä varalta että ex olisi alkanut niistä nillittämään elatuskykyä arvioitaessa.

Näin on. Me käytiin oikeuden kautta, eli siellä todettu.

Vierailija
87/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisen paljon mies saa puhtaana käteen, jos bruttopalkka on vain 2800 ecua.

Matkakorvaukset eivät ole tuloa, koska ne pitää maksaa kuitenkin omasta pussista, eli ovat kulukorvaus matkakuluista.

Myös päivärahoista osa kuluu vieraalla paikkakunnalla asumiseen ja ruokaan, nekään eivät ole ihan puhdasta tuloa, vaan korvausta itse maksetuista kuluista

Mies saa päivärahoja ja matkakorvauksia verottomana reissuhommistaan.

Vierailija
88/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen on niin tyhmä että tehtailee kolme kakaraa ja eroo sitten? Ketkuttelee kotona ja veronmaksajat kustantavat koko lystin. 

Vierailija
89/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on laskureita tukiin. Lasten elatus jaetaan tulojen mukaan, jos toinen selvästi suurempituloinen, hän maksaa lasten elatuksesta samassa suhteessa.

Lastenvalvoja laskee elatusavun määrän, mitä etävanhempi maksaa lähivanhemmalle.

Vierailija
90/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä on laskureita tukiin. Lasten elatus jaetaan tulojen mukaan, jos toinen selvästi suurempituloinen, hän maksaa lasten elatuksesta samassa suhteessa.

Lastenvalvoja laskee elatusavun määrän, mitä etävanhempi maksaa lähivanhemmalle.

Paitsi, että ei ole pakko maksaa kuin minimi määrä eli se, mitä Kelastakin saisi. Laskuri voi näyttää vaikka mitä, mutta pakko ei ole.Eikä se kyllä voi edes ap:n tapauksessa näyttää yhtään enempää, koska tulot eivät ole suuret. Voi olla, että mies maksaa osan ja Kela loput.

Vierailija
91/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos teillä on jo kauan ollut kuvailemiasi ongelmia niin miten teillä on kolme pientä lasta siinä tilanteessa?

Tämä ei ole kettuilua, vaan ihan pelkkä kysymys.

Oletko ehkä itse laittanut oman halusi saada lapsia sen tosiseikan yläpuolelle, että teillä on huono parisuhde? Ja nyt kun olet saanut lapset, voit erota?

Kuinka ero vaikuttaa lastesi elämänlaatuun?

Ihana parisuhde hyvän miehen kanssa on varmaan monen naisen unelma. Sinulla on monta lasta, ja tosi ns. työllistävässä iässä. Sellaisia miehiä, jotka tuohon tilanteeseen haluaa ja jotka kohtelevat lapsia hyvin, ei ole loppujen lopuksi kovin paljoa. Haaveilla aina voi mutta todellisuus on usein jotain muuta.

Ettekö voisi miehesi kanssa hakeutua avun piiriin, ja molemmat yrittää vielä. Edes lasten takia, yhden kerran vielä. Eroamalla ja vaihtamalla ei suinkaan aina parane, ja eniten niissä kokeiluissa kärsii lapset.

Asukaa yhdessä edes sen aikaa että menet töihin.

Tuntuu, että tämän miehen kanssa menee vaan elämä hukkaan. Enkä saa minkäänlaista arvostusta. Mitä kauemmin olen tässä suhteessa, sitä vähemmän saan loppuelämältä. Lapset olen itse halunnut tehdä nuorena. Ap

et saa luisvuittoneita ja botoxeja edes?  on se kauheaa.eikä mies kehu sinun lihonutta vartaloasi päivittäin ? nalkutuskaan ei auta niin on se jo kumma .

En ottaisi louis vitouneita ja botoxia, vaikka maksettaisiin. Ap

Vierailija
92/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen on niin tyhmä että tehtailee kolme kakaraa ja eroo sitten? Ketkuttelee kotona ja veronmaksajat kustantavat koko lystin. 

Olen ollut välillä myös töissä. Palkka vaan niin surkea, että järkevämpi hoitaa lapset kotona. Ap

Vierailija
93/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen määrä riippuu kunnasta, mutta PK-seudulla yhdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle netto noin 2500€ (sisältää siis asumistuen), jos siis saat minimituet.

Jääkö tuo 2500€ käteen vuokran jälkeen? En tosin asu pääkaupunkiseudulla vaan savossa.

No ei kuule jää.. mee töihin luuseri!

Vierailija
94/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen määrä riippuu kunnasta, mutta PK-seudulla yhdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle netto noin 2500€ (sisältää siis asumistuen), jos siis saat minimituet.

Jääkö tuo 2500€ käteen vuokran jälkeen? En tosin asu pääkaupunkiseudulla vaan savossa.

Olen ollut töissä ja menen myös tulevaisuudessa töihin, mutta juuri nyt en pysty. Siksi tarvitsen tukia TILAPÄISESTI! Ap

Vierailija
95/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap,pärjäät kyllä. Hyvä että pääset petturista eroon.nyt elämä uuteen nousuun!0

Vierailija
96/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa lukea koko ketjua, mutta AP:lle. Ensinnäkin, eikö lapsille ihanteellista olisi, jos voisivat asua molemmilla? Esim viikko-viikko? Tällöin kai elareitakaan ei makseta jos lasten kulut menee puoliksi? Vai onko tässä joku ihme laki, että niitä maksetaan pienempituloiselle silti? Mikä olisi kyllä aika älytöntä.

Voi olla, että tämä aiheuttaa kiukkua muissa, mutta itse olen tehnyt sen verran mieheni kanssa lapsia, että pystyisin myös hädässä maksamaan itse lasteni kulut. Jos esim mies kuolisi. En ikinä ajattelisi, että erotilanteessakaan toisen ihmisen tarvitsisi maksaa toisen ihmisen elämistä. Lapset puoliksi kyllä! 

Vierailija
97/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä ja menen myös tulevaisuudessa töihin, mutta juuri nyt en pysty. Siksi tarvitsen tukia TILAPÄISESTI! Ap

Mitä haluat vielä siis tietää tuista? Kukaan täällä ei kuitenkaan voi tarkkaa euromäärää sanoa mitä tulet saamaan,koska

A) jäävätkö lapset sinulle ja olet lähivanhempi ( lähivanhempi saa lapsilisän+ yh-korotuksen ja saat elarit isältä tai koska palkka pieni, niin Kelasta loput

B) Vai tuleeko teille 50/50- vuoroviikot ( isä maksaa EHKÄ silti elareita lapsista

C) millaiseen asuntoon muutatte ja kuinka paljon siihen saa asumistukea

D) EHKÄ saat myös tt-tukea

Vierailija
98/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies silloin tällöin joutuu olemaan työreissussa viikon tai kaksi ja työnantaja kyllä maksaa hotellin, siellä saa aamiaisen (sis. hintaan). Ruokaan ei mene kuin joku 12e lounas ja illalla syö kaupasta ostamiaan eväitä. Eli kyllä noista päivärahoista ihan hyvin jää käteen. 

Vierailija
99/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa miksi eroatte?

Miehelle jää pelkkä maksumiehen rooli tuossa ratkaisussa.

Vierailija
100/135 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sua ala elättämään. Heti ensimmäiseksi ollaan yhteiskunnan elätettäväksi änkeemässä.