Eroan, 3 lasta, mitä tulen saamaan elatusmaksuina ja tukina
Tällä hetkellä olen hoitovapaalla. Lapset 1,5 v, 4 ja 6 v. Miehen bruttopalkka 2800 + päivärahat ja matkakovaukset. Käteen jää yli 3000€.
Kommentit (135)
Ap, jos teillä on jo kauan ollut kuvailemiasi ongelmia niin miten teillä on kolme pientä lasta siinä tilanteessa?
Tämä ei ole kettuilua, vaan ihan pelkkä kysymys.
Oletko ehkä itse laittanut oman halusi saada lapsia sen tosiseikan yläpuolelle, että teillä on huono parisuhde? Ja nyt kun olet saanut lapset, voit erota?
Kuinka ero vaikuttaa lastesi elämänlaatuun?
Ihana parisuhde hyvän miehen kanssa on varmaan monen naisen unelma. Sinulla on monta lasta, ja tosi ns. työllistävässä iässä. Sellaisia miehiä, jotka tuohon tilanteeseen haluaa ja jotka kohtelevat lapsia hyvin, ei ole loppujen lopuksi kovin paljoa. Haaveilla aina voi mutta todellisuus on usein jotain muuta.
Ettekö voisi miehesi kanssa hakeutua avun piiriin, ja molemmat yrittää vielä. Edes lasten takia, yhden kerran vielä. Eroamalla ja vaihtamalla ei suinkaan aina parane, ja eniten niissä kokeiluissa kärsii lapset.
Asukaa yhdessä edes sen aikaa että menet töihin.
Emma K. kirjoitti:
Pyrit siis elämään tukien varassa ja pyrit viemään tulevalta ex-mieheltäsi kaiken minkä irti saat.
Jospa sattuisikin käymään niin, että miehesi saa lasten huoltajuuden. Toivon, että tuleva ex-miehesi saa sen verran korkeat elatusmaksut, että joudut asumaan seuraavat kymmenen vuotta teltassa kaatopaikan laidalla.
Aion kouluttautua ja päästä töihin. Ihan heti se ei vain onnistu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos teillä on jo kauan ollut kuvailemiasi ongelmia niin miten teillä on kolme pientä lasta siinä tilanteessa?
Oletko ehkä itse laittanut oman halusi saada lapsia sen tosiseikan yläpuolelle, että teillä on huono parisuhde? Ja nyt kun olet saanut lapset, voit erota?
Kuinka ero vaikuttaa lastesi elämänlaatuun?Ihana parisuhde hyvän miehen kanssa on varmaan monen naisen unelma. Sinulla on monta lasta, ja tosi ns. työllistävässä iässä. Sellaisia miehiä, jotka tuohon tilanteeseen haluaa ja jotka kohtelevat lapsia hyvin, ei ole loppujen lopuksi kovin paljoa. Haaveilla aina voi mutta todellisuus on usein jotain muuta.
Ettekö voisi miehesi kanssa hakeutua avun piiriin, ja molemmat yrittää vielä. Edes lasten takia, yhden kerran vielä. Eroamalla ja vaihtamalla ei suinkaan aina parane, ja eniten niissä kokeiluissa kärsii lapset.
Asukaa yhdessä edes sen aikaa että menet töihin.
Tuntuu, että tämän miehen kanssa menee vaan elämä hukkaan. Enkä saa minkäänlaista arvostusta. Mitä kauemmin olen tässä suhteessa, sitä vähemmän saan loppuelämältä. Lapset olen itse halunnut tehdä nuorena. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa miksi eroatte?
Mies petti.
Pihtasitko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa miksi eroatte?
Mies petti.
Pihtasitko?
Mies ei pettänyt, enkä pihdannut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaadi enemmän kuin minimi, lasten elintaso tulee pysyä samana kuin parisuhteen aikana. Esim harrastusmaksut ja vaatehankinnat kaikki puoliksi. Kolmen lapsen vaatehankinnoista kertyy todella iso summa. Päiväkotimaksut puoliksi ja ota huomioon myös kuljetukset niihin. Näistä asioista voi sopia lastenvalvojan luona, varaa itse aika lastenvalvojalle.
Tämän lisäksi hommaa itsellesi kunnon ammatti, kouluttaudu niin ei tarvitse elää köyhyydessä loppuelämää. Olet vastuussa oman hyvinvointisi lisäksi myös lastesi elämästä ja onnellisuudesta. Ero on myös sinulle uusi mahdollisuus, mutta vain toimimalla voit muuttaa elämäsi suunnan. Käy lukemassa opintopolku.fi
Elarit on esim päivähoito- ja harrastusmaksuja varten (ne on eritelty laskelmassa) ja tuilla elävällä yh-äidillä päivähoitomaksut on nolla. Ja vaatteet maksaa, jos niitä ostaa kunnollisia. Tai sitten ne elarit voi käyttää johonkin muuhun kuin lapsiin. Mies maksaa exälleen 800euron elarit kahdesta lapsesta, mutta silti lapset kulkee ryysyissä eikä harrasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuelle joudut, jos ei säästöjä ole, koska kotihoidontuki on niin pieni. Sinun ja lasten toimeentulotuen perusosat on yhteensä 1412,30 euroa eli tuon summa jää teille vuokran jälkeen. Tuo siis sisältää jo elatustuet, kotihoidontuet ja lapsilisät.
Entä sähkö ja vesi? Puhelinlaskut ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette yhdessä niin kauan kun lapset isompia, ainakin koulussa. Opiskelet tai menet töihin, keräät rahastoa. Etsit rakastajan ja elät omaa elämää. Eroat kun olet paremmassa tilanteessa.
Et löydä hyviä miehiä kolmen lapsen kanssa ellet ole erittäin kaunis, rikas tai erityisen koulutettu ja hyväpalkkainen. Paljon vanhempia kunnollisia voit löytää tai eronneita monen lapsen isiä.
Haaveena on kyllä ihana parisuhde hyvän miehen kanssa. Olen vielä nuori ja kaunis. Todellakaan en enää tyydy tällaiseen pas*asuhteeseen, missä nyt elän, mieluummin vaikka lasten kanssa yksin. Ap
Kai nyt kuitenkin ymmärrät myös sen, että ei kyllä kovin moni mies halua suhteeseen, jossa naisella on 3 pientä lasta, sinulla ei ole koulutusta eikä töitä. Ei siihen auta yhtään se, että olet kaunis ja nuori. Mahdottomuus se ei ole, mutta todella monelle turn off. Eikä exän kuulu sitten elättää sinua vaan ainoastaan lapset. Etkä voi kovin paljoa mieheltä saada elareita, koska kyllä hänenkin pitää pystyä palkallaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ero vaikuttaa lastesi elämänlaatuun?Ihana parisuhde hyvän miehen kanssa on varmaan monen naisen unelma. Sinulla on monta lasta, ja tosi ns. työllistävässä iässä. Sellaisia miehiä, jotka tuohon tilanteeseen haluaa ja jotka kohtelevat lapsia hyvin, ei ole loppujen lopuksi kovin paljoa. Haaveilla aina voi mutta todellisuus on usein jotain muuta.
Asukaa yhdessä edes sen aikaa että menet töihin.Tuntuu, että tämän miehen kanssa menee vaan elämä hukkaan. Enkä saa minkäänlaista arvostusta. Mitä kauemmin olen tässä suhteessa, sitä vähemmän saan loppuelämältä. Lapset olen itse halunnut tehdä nuorena. Ap
Entäpä jos nyt vaan alkaisit ihan itse tekemään sinulle mielekkäitä asioita ja vaikka opiskelemaan siinä samalla?
Vaikuttaa siltä, että odotat jonkun miehen vaan jotenkin taikaiskusta tekemään sinut onnelliseksi. Mies on kuitenkin kanssasi saanut ne lapset, ja tekee töitä jotta sinä voit olla hoitovapaalla. Saako hän sinulta arvostusta?
Sinä olet saanut toteuttaa haaveesi saada lapset nuorena, ja nyt odotat että mies antaa elämällesi vielä jonkun muun tarkoituksen.
Kannattaisi nyt tehdä itse niitä muutoksia, eikä ero ole niistä todellakaan järkevin mistä olisi viisainta aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette yhdessä niin kauan kun lapset isompia, ainakin koulussa. Opiskelet tai menet töihin, keräät rahastoa. Etsit rakastajan ja elät omaa elämää. Eroat kun olet paremmassa tilanteessa.
Et löydä hyviä miehiä kolmen lapsen kanssa ellet ole erittäin kaunis, rikas tai erityisen koulutettu ja hyväpalkkainen. Paljon vanhempia kunnollisia voit löytää tai eronneita monen lapsen isiä.
Haaveena on kyllä ihana parisuhde hyvän miehen kanssa. Olen vielä nuori ja kaunis. Todellakaan en enää tyydy tällaiseen pas*asuhteeseen, missä nyt elän, mieluummin vaikka lasten kanssa yksin. Ap
Teit sitten kuitenkin kolme lasta tälläisessa pas*suhteessa? Sorry mutta kuka sinulle kelpaava mies olisi valmis ottamaan niskoilleen kolme lasta? Itse en ainakaan, olen varakas ja näköjään melko haluttukin ikäistesi naisten keskuudessa, joten ei tulisi mieleenkään ruveta katsomaan ja elättämään jonkun muun kolmea lasta. Lasten kanssa yksin on todennäköinen tulevaisuutesi.
Miksei edes osa lapsista jää miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuelle joudut, jos ei säästöjä ole, koska kotihoidontuki on niin pieni. Sinun ja lasten toimeentulotuen perusosat on yhteensä 1412,30 euroa eli tuon summa jää teille vuokran jälkeen. Tuo siis sisältää jo elatustuet, kotihoidontuet ja lapsilisät.
Onpa oikeasti tosi paljon! Kuitenkin siis vuokran jälkeen, ja ei taida mennä pk-maksuja, hammaslääkäreitä tai mitään? Minulla on kuitenkin bruttopalkka 3300 ja jää nippanappa tuo lainanlyhennyksen, yhtiövastikkeen puolikkaan ja sähkömaksujen jälkeen. Toki täydet päiväkotimaksut, vakuutukset ym. tuohon päälle.
Miksi mies petti, jos olet sekä nuori, että kaunis?
Muutenkin tuo aloitus tuntuu oudolta, kyseleminen täältä tukien euromäärästä.
Tuet ovat perhekohtaisia.
Mitenkähän minusta tuntuu, että tämäkin aloitus on sieltä Porvoon maisemista.
Ap ainoana yläpeukuttaa kaikki omat kommenttinsa ja alapeukuttaa häntä kritisoivat. Aika säälittävää..
Porvoostahan tämä.
Kummallisia kysymyksiä tukien saamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asukaa yhdessä edes sen aikaa että menet töihin.Tuntuu, että tämän miehen kanssa menee vaan elämä hukkaan. Enkä saa minkäänlaista arvostusta. Mitä kauemmin olen tässä suhteessa, sitä vähemmän saan loppuelämältä. Lapset olen itse halunnut tehdä nuorena. Ap
et saa luisvuittoneita ja botoxeja edes? on se kauheaa.eikä mies kehu sinun lihonutta vartaloasi päivittäin ? nalkutuskaan ei auta niin on se jo kumma .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa oikeasti tosi paljon! Kuitenkin siis vuokran jälkeen, ja ei taida mennä pk-maksuja, hammaslääkäreitä tai mitään? Minulla on kuitenkin bruttopalkka 3300 ja jää nippanappa tuo lainanlyhennyksen, yhtiövastikkeen puolikkaan ja sähkömaksujen jälkeen. Toki täydet päiväkotimaksut, vakuutukset ym. tuohon päälle.
Tämä on se epäkohta, johon ei tässä maassa puututa, eli keskituloisten verotus. Minun bruttopalkka on 2600€. Helpotusta saan onneksi päivähoitomaksuissa, mistä olen kiitollinen. Muuten rahat menevät ihan täysin elämiseen eikä lisää tipu mistään taikaluukusta.
Kummallisen paljon mies saa puhtaana käteen, jos bruttopalkka on vain 2800 ecua.
Matkakorvaukset eivät ole tuloa, koska ne pitää maksaa kuitenkin omasta pussista, eli ovat kulukorvaus matkakuluista.
Myös päivärahoista osa kuluu vieraalla paikkakunnalla asumiseen ja ruokaan, nekään eivät ole ihan puhdasta tuloa, vaan korvausta itse maksetuista kuluista
Todellakin vaikuttaa porvoolaiselta vitsiltä.
Saatte varmaan jonkin sortin toimeentulotukea hoitorahan päälle. Ja mies tod näk joutuu maksamaan elareita vaikka olisi mikä yhteishuoltajuus. Ehkä pärjäilet hetkisen lasten kanssa näinkin. Tosi paljon kaikenmaailman trollivastauksia taas tullut tähän ketjuun, jätä ne huomiotta.