Lottovoittaja, älä osta ensimmäiseen 6 kk:een mitään kallista äläkä lopeta työntekoa, neuvoo jenkkiartikkeli
Luin tuossa yksi päivä jenkkiartikkelin, jossa oltiin käsitelty lottovoittajia. Siinä käsiteltiin näitä megavoittajia, jotka oli voittaneet yli miljardi dollaria, sekä pienempiä (joitakin miljoonia dollareita voittaneita). Ohjeena artikkelissa annettiin kaikille voittajille, että älä osta mitään kallista kuten asuntoa, autoa, äläkä muutenkaan tuhlaa rahoja. Älä myöskään lahjoita kellekään mitään äläkä sijoita mihinkään. Käskettiin olemaan myös lopettamatta työntekoa. Tätä kaikkea perusteltiin sillä, että alkushokissa saattaa tehdä päätöksiä, joita myöhemmin katuu. Että maanpinnalle laskeutumiseen on hyvä varata puoli vuotta aikaa, jonka jälkeen osaa toimia järkevästi rahojen suhteen. (Valitettavasti minulla ei ole linkittää artikkelia, koska päädyin sinne ihan randomisti).
Kuulostaa sinänsä ihan hyvältä, mutta kuka oikeasti pystyy tuollaiseen? Että rahaa pätkähtää tilille vaikka "vaan" parikymmentä miljoonaa euroa, ja silti porskutetaan kuin ennen. Käydään töissä, asutaan vuokra-asunnossa ja ajetaan sillä vanhalla autonruppanalla. Minä asun vuokralla, ja jos voittaisin sen verran rahaa, että saisin ostettua asunnon, ostaisin sen heti kun rahat on tilillä. Irtisanoutuisin myös saman tien, en todellakaan roikkuisi töissä puolta vuotta voiton jälkeen odottamassa minkään shokin laskeutumista.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miljardin voittaa, sitten on käytännössä ihan sama mitä tekee. Mutta jos jonkun 2 miljoonaa voittaa, kannattaa oikeasti harkita miten sen saa parhaiten tuottamaan. Ihmisethän on niin pölvästejä, että ensimmäiseksi pistetään 100 000 johonkin ökyautoon.
Kyllä mä laittaisin enemmän kuin 100t autoon jos voittaisin 2 miltsiä.
Ehkä 200t, sillä saisi jo jonkun oikeasti hienon ja nopean auton.
Ja parin vuoden päästä sen arvo on tasan 0. Hyvä sijoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkin takia kannattaa ainakin Suomen kokoisessa maassa toimia noin että kateelliset eivät osaa heti yhdistää et ai tämä oli se joka voitti lotossa
Jenkeissähän tuo piilottelu ei onnistu, siellä voittajan pitää tulla julkisuuteen omalla naamallaan ja nimellään pitelemään voittoshekkiä. Sama juttu Briteissä.
Anteeksi että huutelen ohiksena puskista, mutta viimeaikainen käsitykseni on että Briteissä on mahdollista rastittaa arvontakupongista kohta, että ei halua julkisuuteen. Saatan olla väärässä tietty.
Olen niin jalat maassa tyyppi ja järkevä rahankäyttäjä, että ei todellakaan olisi tarvetta odottella mitään 6kk shokista toipumista,
Vierailija kirjoitti:
Jos miljardin voittaa, sitten on käytännössä ihan sama mitä tekee. Mutta jos jonkun 2 miljoonaa voittaa, kannattaa oikeasti harkita miten sen saa parhaiten tuottamaan. Ihmisethän on niin pölvästejä, että ensimmäiseksi pistetään 100 000 johonkin ökyautoon.
Vitsin murjasit. Tuolla rahalla et saa kasvukeskuksesta ökytaloa vaan remppakohteen 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Kai niistä rahoista täytyy jotenkin nauttiakin?
Meinasitko itse vain sijoittaa kaikki? Mitä nautintoa saat tilillä makaavista rahoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsin murjasit. Tuolla rahalla et saa kasvukeskuksesta ökytaloa vaan remppakohteen 👍
Luin väärin. Pahoittelut. Se olikin auto 😁
Ei, mutta ei kai kukaan täysijärkinen tuollaista summaa laittaisi autoon. Eihän??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko itse vain sijoittaa kaikki? Mitä nautintoa saat tilillä makaavista rahoista?
En, mutta en todellakaan hassaisi tuollaisia summia johonkin autoon.
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Mutta se sadan tonnin ökyauto kannattaa ostaa, ettei tule mieleen ostaa myöhemmin 200 000:n ökyautoa.
Paljon vaikuttaa myös se, onko lapsia vai ei. Se on aika tyhmää pistää kaikki pankkiin ja elää koroilla, jos perintö menee suoraan verottajalle.
Pöhköjä olette.
Ostaisin sen unelmieni 500 000€ auton.
Joistain lottovoittajista tulee vain sairaalloisen pihejä,miettivät kaupassa muutaman euron ostosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. sen ilon, että hyvin sijoitettuna 4%:n tuotto-odotuksella (mikä on siis konservatiivinen ja turvallinen arvio kohtuullisen matalan riskin sijoituksille) sillä parilla millillä saisi vuodessa sellaiset 4500€/kk käteen (siis tämä summa verojen jälkeen) tästä hamaan maailman tappiin ilman että pääomaan tarvitsisi koskea lainkaan, eli voisi rauhassa viettää vapaaherran elämää vailla huolta huomisesta, kunhan elelisi siivosti eikä törsäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkin takia kannattaa ainakin Suomen kokoisessa maassa toimia noin että kateelliset eivät osaa heti yhdistää et ai tämä oli se joka voitti lotossa
Jenkeissähän tuo piilottelu ei onnistu, siellä voittajan pitää tulla julkisuuteen omalla naamallaan ja nimellään pitelemään voittoshekkiä. Sama juttu Briteissä.
Jep, kiva olla töissä sen jälkeen, kun kaikki tietää, että olet voittanut ihan pirusti rahaa.
Nuo voittajathan saa aina kerjuukirjeitä ihan randomeiltakin ihmisiltä. Tuo on kyllä turvallisuusriski, että kaikki saa tietää kelle rahat meni.
Ei se muistaakseni kaikissa osavaltioissa ole pakollisena.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo kaksi miljoonaa riittäisi todennäköisesti vuosikymmeniä, en todellakaan yrittäisi laittaa sitä "tuottamaan". Inhottaa nämä sijoittajat ja ahneutensa.
Asun vuokralla ja ostaisin asunnon heti kun löytäisin mieleisen. Ajokorttia ei ole, joten uusi polkupyörä olisi kiva. Äidin velat pois ja itselle jotain pientä kivaa. Aina ollut köyhä niin en tiedä mitä monella miljoonalla tekisi. Keikkatyöläisenä lopettaisin kyllä nämä työt mitä teen sillä en pidä työstäni lainkaan. Jotain järkevää tekemistä kuitenkin haluaisin päiviksi. Ehkäpä voisi ryhtyä yrittäjäksi. Niin ja voisin käydä säännöllisesti kampaajalla mihin nyt ei todellakaan ole ollut varaa. Voisi tehdä sellaisia ihan normaaleja asioita mistä nyt vain haaveilee.
Hmm, en tosiaan odottelisi vaan pistäisin suurimman osan rahoista sijoituksiin, toki ajallisesti hajauttaen. Jotain pientä ökyä ostaisin, tyyliin pari matkaa tms. Eläisin sijoitusten tuotolla sitten, töitä en ainakaan heti lopettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo kaksi miljoonaa riittäisi todennäköisesti vuosikymmeniä, en todellakaan yrittäisi laittaa sitä "tuottamaan". Inhottaa nämä sijoittajat ja ahneutensa.
Buahahahahaaaa
Vierailija kirjoitti:
Hmm, en tosiaan odottelisi vaan pistäisin suurimman osan rahoista sijoituksiin, toki ajallisesti hajauttaen. Jotain pientä ökyä ostaisin, tyyliin pari matkaa tms. Eläisin sijoitusten tuotolla sitten, töitä en ainakaan heti lopettaisi.
Ja minulle antaisit minun osuuteni
Itse olen jo laskeskellut paljonko rahallisesti vaatii, jos nyt jäisin eläkkeelle eli irtisanominen olisi takuulla ensimmäinen toimenpide. Haaveilen eläkeiästä nyt jo ja siihen on ainakin 16v aikaa.
Sen lisäksi, että olen katsellut talomalleja, tontteja tai valmiita taloja lähes joka viikko ja haaveillut eli tuskin tekisin sitäkään hetken mielijohteesta. Autokin olisi tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, kiva olla töissä sen jälkeen, kun kaikki tietää, että olet voittanut ihan pirusti rahaa.
Nuo voittajathan saa aina kerjuukirjeitä ihan randomeiltakin ihmisiltä. Tuo on kyllä turvallisuusriski, että kaikki saa tietää kelle rahat meni.
Ei se muistaakseni kaikissa osavaltioissa ole pakollisena.
Vain kuudessa osavaltiossa (Delaware, Kansas, Maryland, Pohjois-Dakota, Ohio ja Etelä-Carolina) saa olla anonyymi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, minusta on aivan hullua ettei sijoita varojaan ja elä tuotoilla. Etenkin jos on lapsia. Sijoittamalla kotimaisiin firmoihin voi myös edesauttaa työpaikkojen säilymistä Suomessa. Ja saahan valtio verotuloja sijoitusten tuotoista, toisin kuin tilillä makaavasta rahasta..
Ihan sama, rahat kun on tilillä ei tätä jätkää enää töissä näy.