Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko ryhtyä seurustelemaan poliittisesti eri tavalla kanssasi ajattelevan kanssa?

Vierailija
12.09.2019 |

Ajatellaanpa vaikka että kokoomuslainen seurustelisi vassarin kansa kanssa tai Vihreä vannoutuneen Päivi Räsäsen ymmärtäjän kanssa.

Entäpä voisitko itse aktiivisesti maailman tapahtumia seuraavana ja politiikasta kiinnostuneena inostua kumppanista, joka ei ole koskaan edes käynyt äänestämässä?

Jos olet jossakin vastaavassa suhteessa, miten ohitatte arjessanne nämä osin aika radikaalitkin näkemyserot?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti-persun kanssa en ikinä.

Vierailija
2/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvaitsevaisuutta a la suwakkipsykoosit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin seurustelemaan tyypin kanssa, joka kannatti (löyhästi) kokoomusta ja keskustaa. Itse olin ja olen vihreästi vasemmalla. Seurustelen edelleen saman tyypin kanssa. On siirtynyt vasemmalle ja poliittiset ajatukset vihertyneet paljon. Tosin viime vaaleissa on äänestänyt pienpuolueita ihan vaan siksi, että haluaisi uudistaa poliittista kenttää. 

Eli en pidä mahdottomuutena, jos ihmiset ovat valmiita keskustelemaan eivätkä ajattele mustavalkoisesti. Omakin maailmankuva on avartunut tosi paljon, vaikka periaatteessa poliittiset näkemykset eivät ole hirveästi muuttuneet. Pitää vaan keskustella avoimesti ja argumentoida tarkkaan omat näkemyksensä. Jos perusarvot ovat lähellä toisiaan, toivoa on.

Mutta tietysti jos toinen olisi ihan pro-turkistarhat, rasisti, homoja vastaan jne. niin en edes lähtisi treffeille. 

Vierailija
4/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin seurustelemaan tyypin kanssa, joka kannatti (löyhästi) kokoomusta ja keskustaa. Itse olin ja olen vihreästi vasemmalla. Seurustelen edelleen saman tyypin kanssa. On siirtynyt vasemmalle ja poliittiset ajatukset vihertyneet paljon. Tosin viime vaaleissa on äänestänyt pienpuolueita ihan vaan siksi, että haluaisi uudistaa poliittista kenttää. 

Eli en pidä mahdottomuutena, jos ihmiset ovat valmiita keskustelemaan eivätkä ajattele mustavalkoisesti. Omakin maailmankuva on avartunut tosi paljon, vaikka periaatteessa poliittiset näkemykset eivät ole hirveästi muuttuneet. Pitää vaan keskustella avoimesti ja argumentoida tarkkaan omat näkemyksensä. Jos perusarvot ovat lähellä toisiaan, toivoa on.

Mutta tietysti jos toinen olisi ihan pro-turkistarhat, rasisti, homoja vastaan jne. niin en edes lähtisi treffeille. 

Mulla aika sama mutta jos kumppani olisi P. Pennasen ajatusten vakaa kannattaja, vertaisin häntä rasistijunttiin enkä ikinä ikinä rupeaisi suhteeseen.

Vierailija
5/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen jo. Huumorintaju riittää mulla, kun otan hänet sellaisena kuin on. Hän on SDP:ssä, itse viherkokoomusta.

Vierailija
6/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelen jo. Huumorintaju riittää mulla, kun otan hänet sellaisena kuin on. Hän on SDP:ssä, itse viherkokoomusta.

Kunnioitatko ja arvostatko myös?

Vierailija
7/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi hottis, niin millään muulla ei ole mitään väliä.

Tämä on se todellisen maailman todellisuus kummankin sukupuolen kohdalla, niin se vain menee.

Kun ulkonäkö on sinun mieleesi suurella kädellä, on jotain aivan irrelevanttia mitä joku politiikka tuo pöytään. Siinä tilanteessa on jotain muuta mietittävää kuin se politiikka, esim. se että vietetäänkö päivän jatkoksi koko yökin sängyssä.

Ulkonäkö...... trumps everything.

Vierailija
8/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ja olen naimisissa enemmän yksilönvastuuta painottavan miehen kanssa. Ei se ihan i diootti ole vaikkei kaikesta olla samaa mieltä. Enkä minäkään ole. Arvostamme toisiamme emmekä usko kumpikaan tietävämme ainoaa totuutta, joten miksei toimisi.

Vierailija
9/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa että en mutta oikeasti jos olisi muuten vetovoimaa ja pitäisin siitä henkilöstä paljon niin kuka tietää..

Vierailija
10/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä.

Vierailija
11/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vasurivihreän kanssa: haluan terveen ihmisen joka näkee maailman niin kuin se on.

persu

Vierailija
12/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hae kumppani ulkomailta. valtaosa mieistä ainakin miehekkäistä on persu, vaikka muuta väittää.

Vierailija
13/18 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja avioiduinkin. Tietyt asiat ovat ehdottomia, joissa pitää olla samalla linjalla. Minun kohdallani esim. aborttioikeus on asia, jonka vastustajaa en harkitsisi kumppaniksi.

Vierailija
14/18 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin sanoa olevani kevyesti vasemmiston ajatuksiin päin kallellani. Jonkun todella intensiivisesti kokoomusta tai vihreitä kannattavan kanssa olisi korkea kynnys lähteä mitään yrittämään.

Vierailija
15/18 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseinen henkilö olisi aivan ehdottomasti vastakkaisten näkemysten kannattaja minulle tärkeissä asioissa, niin en voisi. Mutta muuten kyllä. Itsekin olen aika sujuvasti äänestänyt montaa eri puoluetta, vaikka koen että ajatusteni ydin on pysynyt aika samana - välillä vaan puolueet painottavat politiikassaan minun vinkkelistäni typeriä ja vahingollisia asioita, välillä harrastan vaalitaktikointia.

Äänestämättömyys tai täysi välinpitämättömyys yhteiskunnallisia asioita kohtaan ei myöskään kuulosta kovin viehättävältä piirteeltä. En ole toistaiseksi kuullut yhtään sellaista perustelua, mikä tekisi niistä "hyväksyttäviä". Tietenkin jos ihminen on niin tyhmä, ettei tajua politiikasta mitään, niin parempi olla äänestämättä kuin äänestää summanmutikassa, mutta tyhmää ihmistä en haluaisi seurustelukumppaniksi.

Vierailija
16/18 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihervassari. Pystyisin seurustelemaan esim persun kanssa, mutta vain jos olisi perustellut puoluekantansa erityisen hyvin ja olisi maltillinen. Omaisi muuten samanlaiset käsitykset esim ihmisyydestä minun kanssani, mutta tulkitsisi asiaa eri kannalta

Vierailija
17/18 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hae kumppani ulkomailta. valtaosa mieistä ainakin miehekkäistä on persu, vaikka muuta väittää.

Ulkomaalaiset vasta rasseja onkin, nämä suomen rasistijutut on ihan mitättömiä. Sitten on naisia jotka seurustelee /slamuskoisten kanssa ja nämä ei siedä homoja eikä mitään erilaisuutta, mutta suomalainen mies on niin paha että. Oman oksan sahaamista.

Vierailija
18/18 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En persujen, muiden kyllä,mahdollisesti.