Löysin aivan ihanan miehen ja kävin hänen luonaan ensimmäistä kertaa. Järkytys oli suuri
kun avasin jääkaapin ja siellä oli nuuskaa! Hyi yäk.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
"Raskaudenaikaiset komplikaatiot. Aivan äskettäinen ja hälyttävä havainto on nuuskan vaikutus raskauskomplikaatiohin. Nuorten synnytysikäisten naisten nuuskan käyttö on lisääntynyt nopeasti erityisesti Ruotsissa mutta myös Suomessa ja muualla maailmassa. Nuuska lisäsi kuolleena syntymisen riskiä jopa enemmän kuin tupakanpoltto. Kuolleena syntymisen riski oli 60 % suurempi, jos äiti oli käyttänyt nuuskaa raskauden aikana. Ennenaikaisen synnytyksen riski oli 25-38 % suurempi nuuskanneilla äideillä verrattuna niihin, jotka eivät käyttäneet tupakkatuotteita (Wikström ym. 2010a, b). Raskausmyrkytys oli yleisempi nuuskaa käyttävillä kuin tupakoivilla, ja vastaava tulos on saatu myöhemmässä tutkimuksessa (England ym. 2003, Wikström ym. 2010c). Samoin nuuskaavien äitien lapsilla oli kaksinkertainen neonataaliapnean riski, mikä on jopa suurempi kuin tupakanpolttajilla (Gunnerbeck ym. 2011). "
Duodecim-lehti
Kuolleena syntyy Suomessa n. 2 promillea vauvoista. Joten nuuskan käyttäjillä tämä luku on kauhistuttavat 2,6 tuhannesosaa.
Eli kai nyt jokainen peruskoulun käynyt tajuaa, ettei tällä ole käytännön tasolla mitään merkitystä. Se on raflaavaa esittää kohonneita riskejä näin, mutta kun tarkastelee, että mitä se oikeastaan merkitsee, niin ei yhtään mitään.
Todennäköisesti raskaanaolevalla nuuskankäyttäjällä ei oikein ole muutenkaan elämäntavat kunnossa ja kyseessä voi olla aivan toinen juttu tai usean asian yhteisvaikutus.
Ja minä en todellakaan nuuskaa, en koskaan ole edes kokeillut. Hyi olkoon!
Harmi, jos muuten ihana. No itsellekin olisi tupakoiva/nuuskaava/huumeita käyttävä kumppani no-go. Parasta lyödä faktat pöytään, ettet tule jatkamaan, koska nuuskaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Raskaudenaikaiset komplikaatiot. Aivan äskettäinen ja hälyttävä havainto on nuuskan vaikutus raskauskomplikaatiohin. Nuorten synnytysikäisten naisten nuuskan käyttö on lisääntynyt nopeasti erityisesti Ruotsissa mutta myös Suomessa ja muualla maailmassa. Nuuska lisäsi kuolleena syntymisen riskiä jopa enemmän kuin tupakanpoltto. Kuolleena syntymisen riski oli 60 % suurempi, jos äiti oli käyttänyt nuuskaa raskauden aikana. Ennenaikaisen synnytyksen riski oli 25-38 % suurempi nuuskanneilla äideillä verrattuna niihin, jotka eivät käyttäneet tupakkatuotteita (Wikström ym. 2010a, b). Raskausmyrkytys oli yleisempi nuuskaa käyttävillä kuin tupakoivilla, ja vastaava tulos on saatu myöhemmässä tutkimuksessa (England ym. 2003, Wikström ym. 2010c). Samoin nuuskaavien äitien lapsilla oli kaksinkertainen neonataaliapnean riski, mikä on jopa suurempi kuin tupakanpolttajilla (Gunnerbeck ym. 2011). "
Duodecim-lehti
Kuolleena syntyy Suomessa n. 2 promillea vauvoista. Joten nuuskan käyttäjillä tämä luku on kauhistuttavat 2,6 tuhannesosaa.
Eli kai nyt jokainen peruskoulun käynyt tajuaa, ettei tällä ole käytännön tasolla mitään merkitystä. Se on raflaavaa esittää kohonneita riskejä näin, mutta kun tarkastelee, että mitä se oikeastaan merkitsee, niin ei yhtään mitään.
Todennäköisesti raskaanaolevalla nuuskankäyttäjällä ei oikein ole muutenkaan elämäntavat kunnossa ja kyseessä voi olla aivan toinen juttu tai usean asian yhteisvaikutus.
Ja minä en todellakaan nuuskaa, en koskaan ole edes kokeillut. Hyi olkoon!
Jos lähtötaso on 2, niin +60% on 3,2. Kuollena syntyy toki silti vähän lapsia, mutta ennenaikaisia synnytyksiä on paljon enemmän ja 25-38% suurempi tod näk sille on minusta aika paljon. Ei tuolla tiedolla ihan pyllyä voi pyyhkiä.
Itse en katsoisi nuuskan käyttäjää ollenkaan. Sama juttu olisi tupakoinnin ja varsinkin huumeiden käyttäjän kanssa. Alkoholikaan ei tarvitse käyttää paljoa, tai sitten mies ei ole minun mies. Kun itsellä on terveelliset ja fiksut elämäntavat, niin tuollaiset asiat ovat todella pettymyksiä. Vaikka mies olisi muuten ihana, niin joku nuuska saisi minut lopettamaan heti ja kertoisin varmasti syyn selkeästi.
Voi itku, tuliko nuuskan käyttö muka yllätyksenä? Sen näkee niin selvästi, kun on mälli huulessa.
Vierailija kirjoitti:
Kai suutelit hyvästiksi?
EI tollasta suudella voi. Jos ajattelit pidempää parisuhdetta niin kaverin keho on jatkuvassa nikotiinimyrkytyksessä. Voi elää pitkäänkin, mutta huonommin, tai sitten sairastuu aiemmin kuin pitäisi.
Hyvä että lähdit, mies ansaitsee arvoisensa naisen.
Takakireät kaikestajärkyttyjät ovat masentavinta seuraa mitä voi kuvitella.
Siis eikö törröttävä ylähuuli ollut mitenkään merkkinä että tuo jätkä nuuskaa? Vasta purkin löytyminen sen kertoi?
Meillakin on jaakaapissa avattu tupakka-aski. Ollaan paasty irti riippuvuudesta mutta saatetaan polttaa molemmat yksi savuke vaikka viikonloppuna saunan jalkeen. Se aski on ollut siella jo 2kk eli siita asti kun lopetettiin (siita oli poltettu kaksi kun lopetuspaiva koitti).
Ennen poltettiin kumpikin aski paivassa.
AP - sulle ei siis mitaan valia kayttaako mies nuuskaa kerran vuodessa vai kerran tunnissa? Etta kerrasta poikki vaan?
Minäkin järkyttyisin. Nuuska säilytetään pakastimessa - ei jääkaapissa.
Oma edellinen tyttöystävä käytti nuuskaa ja nykyinen nauraa vain kun luuli ensin että vedän huuleen jotain ketamiinia :D (on saksalainen).
Molemmat erittäin söpöjä, kauniita ja haluttuja naisia, nykyinen on jopa instagram-malli.
Eli jos aloittajan tarkoitus on yrittää mollata nuuskaajia ettei muka saa naisia, niin sanon vaan että todennäköisesti saan nuuskaajana kauniimpia naisia kuin aloittaja itse on (tai saisi, jos on mies).
Hmm. Viime aikoina on ollut vähän reilunlaisesti aloituksia, joissa 'tavataan ihana mies, mutta'... Uusi ikis?
Tupakan hajua on vaikea poistaa ja onhan nuuskan käyttö todella epäesteettistä. Suuvesissä on alkoholia, joten nekin aiheuttavat suusyöpää. Sähkötupakkakin on todettu vaaralliseksi. Osta piippulakuja. Tosin ne voivat lihottaa.
Liekö nyt ihan "suuren järkytyksen" paikka, mutta minulla tapailu kyllä katkeaisi siihen nuuskan löytymiseen. Käyttäköön aikuinen mies jos haluaa, mutta minä jätän mieluummin väliin. Sekä nuuskan että miehen.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa kylässä ja jo tutkimasssa jääkaappia? Heittäisin tuollaisen naisen pihalle!
Mistä tiedät, että nainen ei kysynyt lupaa tyyliin: "Saanko ottaa jääkaapista juotavaa?" tai jospa mies jopa kehoitti naista hakemaan jääkaapista jotakin? Joka tapauksessa on suurempi ongelma, jos miehellä on nuuskaa, kuin se, että joku käy jääkaapilla.
Nuuskamuikkunen asuu yksin teltassa ku naiset ei sitä halua haisemaan :'D (joo mulla jäi yöunet vähän lyhyeks)
Minä tapasin ihanan miehen, ja oli suuri järkytys, kun mies paljastui väkivaltaiseksi. Siinä vähän vertailukohtaa...
Joskus tuntuu, että palstailijat ei tiedä, mitä järkyttyminen tarkoittaa...
Yäk, sekä lonkero että nuuska. WT huutaa Porvoo/Kajaani -akselille asti.