Mikä näistä ja miksi? Joensuu, savonlinna vai Jyväskylä?
Kommentit (9)
Savonlinna kaunis paikka käydä turistina kesällä, muuten ihan kuollut. Joesuuhun en muuttaisi vaikka maksettaisiin.
Eniten kolahti jostain syystä Jyväskylä :)
Uudisrakentaminen ollut kovaa ja ihana uusi käsityöläisten rantakortteli puutaloissa on viehättävä. Keskusta on kompakti, joki kaunis. Penkkiurheilijalle paljon seurattavaa :-)
Oopperajuhlien aikaan tosi kansainvälinen ja rento paikka!
Siksi Savonlinnalle douze points! :-)
Mutta asuin vuoden jyväskylässä ja on aivan ihana kaupunki. Ja musta se on nättikin. Keskusta on ihana kesällä, pikkuinen kauppakatu ja ne ihanan kesäiset terassit sopii mun maisemankuvaa kesäkadusta=)
Luontoa siellä on. Mun mielestä se on juuri kaunis kaupunki. Pienehkä mutta niin söpö. Ihmiset ovat mukavia ja avoimempia kuin treellä. Hyvä paikka on.
Paljon vanhoja ihmisiä. Jyväskylä paras.
takia, niillä voi käydä, mutta yksitoista kuukautta siellä voi olla aika raskasta aikaa vuodesta, kun kaikki pikkuputiikit katoavat, ja jäljelle jää kuoleva teollisuuskaupunki. Luonnosta jos pitää, niin silloin sinne kyllä kannattaa muuttaa, harvoin näkee mitään niin kaunista kuin Savonlinnan seutu on.
Mutta Jyväskylän seutua suosittelen, ja kyllähän Jyväskylän ympäriltä löytää aika kaunista luontoakin. Ja ihmiset ovat avoimia, ei liian voimakasta heimotunnetta, ja keski-suomeen on helppo sopeutua.
t.2
kaikkea tarpeellista löytyy. Viihdyn itse hyvin. Toisissa em. paikoissa olen vain käynyt, en asunut, joten niistä en osaa oikein sanoa. Savonlinna oli talvisaikaan tosi kuollut paikka...
Savonlinna on todella kaunis kaupunki, mutta talvisin melko kuollut, kaupunki on köyhä ja se näkyy melko kaikessa. Seuraa ei välttämättä löydä ihan oman mieleistään ja porukka on hyvin sisäänpäinlämpiävää. Pitää olla sieltä kotoisin että ihan kunnolla kuuluisi joukkoon.
Mutta mukavia ihania ihmisiä sieltä kaipaan ja upeaa luontoa.
Jyväskylän seutu on paljon isompi, joten erilaista harrastusta ja muuta mielenkiintoista löytyy moniin tarpeisiin. Kaupunki ei lähellekään niin kaunis, mutta jos ihmiset ja menot sinulle tärkeitä, niin suosittelen Jyväskylää, koska se on kasvukeskus.
Joensuu todennäköisesti omaa vähän molempien huonoja puolia, miettii ennakkoluuloinen ihminen... :)