Apua mitä tehdä tällaiselle naapurille?
Asumme rivitaloyhtiössä, jossa jokaiseen asuntoon kuuluu sellainen pieni katettu kuisti/piha-alue taloyhtiön parkkipaikalle päin. Nukutan vauvaa joko kävelylenkillä tai siinä omalla pihalla/kuistilla. Yksi naapureista on kuitenkin oikea maanvaiva, joka kerta kun hän kaukaakin näkee minut nukuttamassa vauvaa joko siinä kuistilla tai sitten jos olen nukkuva vauva vaunuissa tulossa kävelyltä, niin hän välittömästi tulee siihen kailottamaan kuulumisiaan. Niin että vauva herää. Vauva herää joka ainut kerta tämän kovaäänisen tädin kailotukseen. Olen todella raivoissani, koska tämä naapuri tulee aina herättämään vauvan kesken unien. En ala puhumaan tälle naapurille jos vauva nukkuu tai on nukahtamassa mutta sitten hän vain kailottaa kovaan ääneen että "nukkuuko se jo" tms. Olen sanonut monta kertaa hänelle että hys kun nukutan vauvaa, mutta hän vain innostuu siitä kailottamaan kovempaa. Tässä taloyhtiössä asuu kaksi muutakin vauvaa, ja tämä naapuri tekee heille samaa, ja nämä muutkin äidit on hänelle sanonut asiasta, mutta se sanominen vain pahentaa tilannetta.
Mitä ihmettä teen? Hän sattuu tietenkin olemaan taloyhtiön puheenjohtaja, joten jonkunlaisissa väleissä on pakko olla, koska muuten taloon ja asuntoon liittyvien asioiden hoito menee todella vaikeaksi. Tuntuu että hän ihan kiusantekona tulee vain kailottamaan ja herättämään vauvat. Muuten hän on todella mukava ja ystävällinen nainen, mutta en tajua tätä hommaa. Hänellä itsellään on yksi teini-ikäinen lapsi, eli pitäisi ymmärtää kyllä vauvojen nukutukset. Vauvani ei nukahda päiväunille ollenkaan sisällä, joten pakko on nukuttaa ulos ja kyllä minulla pitäisi olla omalla pihalla oikeus rauhassa nukuttaa. Sanokaa mitä ihmettä teen!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi lapsi ei nukkuisi makkarissa? Kerta se varmaan siellä yötkin nukkuu? Mikä voi olla lapsella syy, että tahtoo nukkua ulkona päivällä? Jossain vaiheessa se pitää siirtyä sisälle, päiväkodissa ei enää ulkona nukuta.
Monesti on kätevintä nukuttaa vauva vaunuihin. Jos esim haluaa käydä kaupassa, lenkillä tai kirjastossa. Jos vauva nukkuu sängyssä niin on itse sidottu kotiin. Ja ei, vauvaa ei yleensä saa siirrettyä unessa vaunuista sänkyyn (kylmällä ilmalla pitäisi vielä riisua).
Mikä estää lähtemästä vauvan kanssa kauppaan kun se on hereillä? Tähän haluaisin kuulla hienoja syitä. Voi jestas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi lapsi ei nukkuisi makkarissa? Kerta se varmaan siellä yötkin nukkuu? Mikä voi olla lapsella syy, että tahtoo nukkua ulkona päivällä? Jossain vaiheessa se pitää siirtyä sisälle, päiväkodissa ei enää ulkona nukuta.
Monesti on kätevintä nukuttaa vauva vaunuihin. Jos esim haluaa käydä kaupassa, lenkillä tai kirjastossa. Jos vauva nukkuu sängyssä niin on itse sidottu kotiin. Ja ei, vauvaa ei yleensä saa siirrettyä unessa vaunuista sänkyyn (kylmällä ilmalla pitäisi vielä riisua).
Mikä estää lähtemästä vauvan kanssa kauppaan kun se on hereillä? Tähän haluaisin kuulla hienoja syitä. Voi jestas
Ei toki mikään. Mutta haluan kuitenkin ainakin itse että minulla on mahdollisuus nukuttaa vauva vaunuihin ilman että joku jatkuvasti herättää hänet kesken unien.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa kerrankin sille naapurille, että kun kerran herätit nyt vauvan, niin käypä nukuttamassa hänet uusiksi, ja lähde kotiovea kohti.
Ja se naapuri varmaa jää nukuttaa eiks niin.
Sanopa kerrankin sille naapurille, että kun kerran herätit nyt vauvan, niin käypä nukuttamassa hänet uusiksi, ja lähde kotiovea kohti.