Mikä kuukautissovellus androidiin? Suosittele!
Mulla ei ole aiemmin ollut menkka-appia, koska aiemmassa puhelimessa ei yksinkertaisesti ollut tilaa. Nyt hankin uuden puhelimen, ja koska unohdan nykyisin merkitä menkat aina kalenteriin, sovellus olisi varmasti hyvä. Suosituksia, kiitos!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ilman appia tiedä koska kuukautiset tai ovulaatio on? Kysyn nyt ihan uteliaisuudesta, en veetuillakseni.
Ja olen nainen 44v. 30 vuotta kuukautisia, enkä koskaan ole "yllättäen" vuotanut minnekään, toisaalta ehkä joku saakin jonkin hirveän verisyöksyn???
Ite pystyn tuntemusten perusteella arvioimaan menkkojen alkamisen yleensä 2-3 päivää etukäteen, mutta ei se tarkoita että kaikki pystyy. Ja kyllä, kun mulla alkaa menkat niin se on nimenomaan se syöksy.
Minulla on välillä oireita, vatsakipua jne ennen menkkoja ja välillä ei mitään. Appin avulla voin varautua kuukautisten alkamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Etkö huomaa muuten että perse vuotaa verta?
Olisi kiva varauta tähän ettei vuoda vaatteille ja tuoleille kesken työpäivän.
Miksi muistaisit sen tiedon puhelimeen merkitä kun et kalenteriinkaan?
Ihan /C:stä nykynuorison aivot. Piirrä verellä päivämäärä kylppärin seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä htin menkkasovellus?
Semmonen, jolla seurataan kuukautiskiertoa. Kalenterihan ajaa saman asian. Tietenkin sovellus laskee automaattisesti ovulaation ja varmat päivät, jos noita tietoja kaipaa.
Ap
Varmoja päiviä ei ole olemassa. Samanlainen sitkeä myytti kuin et imettämisen aikana ei voi raskautua.
Ruotsalaisnaiset hurahtivat tämmöiseen appiin muutama vuos sitten kun halusivat "luomuehkäisyä" ja kappas, ei-toivotut raskaudet ja raskaudenkeskeytykset kasvoivat huomattavasti.
Mutta jos kuukautisten pitää säännölliset että ne voi appilla ennustaa, eikö ne voi merkitä etukäteen kalenteriin ilman appiakin, vaikkapa kuukautiset alkaa kuun 27 päivä? Ovulaatio 9. Päivä. Ei kai siihen mitään appia tarvita, toivottavasti ette maksa tuosta.
Jos kuukautiset epäsäännölliset auttaako siihen appinkaan arvaukset mitään?
Kysyn nyt ihan tosissani, joten asiallisia vastauksia, pleade.
Kuinka tämä aihe herättää niin provosoivia tunteita aikuisissa ihmisissä? :D
Mulla on ollut tämän vuoden käytössä Flo josta olen pitänyt, siinä on oire- ja mielialaseuranta ja osaan kutakuinkin yhdistää mielialat kuukautiskiertoon. Aiemmin merkitsin vuotopäivät (silloin kun muistin) lompakkoon mahtuvaan kalenteriin, puhelin on varmemmin aina mukana.
Painoa en mittaa, mutta mulle tärkeä on ollut myös siihen liitettävä askelmittari ja siihen voi merkitä treenit. Olen kärsinyt syömishäiriöistä ja kurittanut kehoani liiallisella urheilulla ja liian niukalla ravinnolla, jos menkkoja ei näy niin voin katsoa tuosta olisko aihetta hiljentää vauhtia. Oon huolissani että mun keho ei anna mun raskautua jos liikun edelleen liikaa.
Tieto ovulaatiosta on hyvä, koska meille lapsi on ihan tervetullut.
Tottakai mä huomaan kun vuoto alkaa ilman appiakin, mutta mä olen kokenut tuon hyväksi. Osaan varautua menkkoihin, urheilevana ihmisenä ottaa lepoa välillä ja paniikkihäiriöisenä osannut yhdistää pahimmat kohtaukset tiettyyn aikaan kiertoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muistaisit sen tiedon puhelimeen merkitä kun et kalenteriinkaan?
Ihan /C:stä nykynuorison aivot. Piirrä verellä päivämäärä kylppärin seinään.
Ei ne sunkaan aivot ihan täysillä enää käy, jos kuvittelet että ne seinään tai paperikalenteriin ruksitut päivämäärät osaisi automaattisesti laskea seuraavien menkkojen alkamisajat ja varoittaa niistä etukäteen?
Ihanko oikeasti kuukautiset kuumentaa vielä nykypäivänä näin kovasti aikuisten ihmisten tunteita?
Miksi vihamielisyys?
Itse käytän "Oma kalenteri" hakusanalla löytyvää appia (tekijänä Simple Design Ltd.), minulla hyviä kokemuksia :)
Ajattelin tulla etsimään tietoa APn kysymykseen mutta vastassa olikin yli puolet kommenteista jotain lapsellista tappelua trollin kanssa.
Harmi, pilasivat yhdessä kiinnostavan keskustelunaloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos kuukautisten pitää säännölliset että ne voi appilla ennustaa, eikö ne voi merkitä etukäteen kalenteriin ilman appiakin, vaikkapa kuukautiset alkaa kuun 27 päivä? Ovulaatio 9. Päivä. Ei kai siihen mitään appia tarvita, toivottavasti ette maksa tuosta.
Jos kuukautiset epäsäännölliset auttaako siihen appinkaan arvaukset mitään?
Kysyn nyt ihan tosissani, joten asiallisia vastauksia, pleade.
Toivottavasti sä oikeasti olet mies, koska ei kukaan nainen voi olla noin pihalla kuukautiskierrosta. Tosin luulisi miehenkin ymmärtävän että eihän se kierto edes ole kovin säännöllinen silloin jos se alkaa joka kuukausi 27. päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naiset muutenkin vieraita?
Eivät, mutta teidän kuukautishulluutenne on. Oletko muuten niitä naisia, joiden mielestä yksinäinen tai homoseksuaali mies on maailman noloin juttu?
Eikö sulla oo parempaa tekemistä kuin inistä jossain kuulautisketjussa? Aihehan käy ihan selkeästi ilmi otsikosta, miksi koet, että sinun on tultava vinkumaan juuri tänne? Yritä selittää, että olisi jotenkin mahdollista ymmärtää tuota häkelllyttävää tarvetta.
ApKunhan satuin törmäämään ketjuun, jossa puhuttiin asiasta jossa ei ole mielestäni järkeä. Saa kai sitä mielipiteensä ilmaista, onhan tämä sentään AV?
Millä tavalla asiassa ei mielestäsi ole järkeä? Ei ole tärkeää tietää, koska luukaitiset tulevat, ei ole tärkeää seurata kiertoa, vaikka gynekologit näin suosittelevat? Miksi ei ole?
ApNo ehkä kysymyksen voisi muotoilla niinkin päin, että miksi ne gynekologit suosittelevat niin kauheasti sitä römpsän tutkimista ja ronkkimista? Eihän miestenkään vehkeistä mittailla joka päivä aamuerektioita tai siemennesteen määriä, vaikka se hyvin tärkeää seksuaaliterveyden kannalta onkin. Huvittaa vaan että naisten juuri täytyy niin kovasti keskittyä alapäihinsä, vaikka ei olisi mitään sairautta, aietta tehdä lapsia tms. Noh, ihan sama...
Voi vittu mikä urpo 😂 Kokeilepa pari kertaa vuotaa veret töissä vaaleiden vaatteiden läpi tuoliin tai yökylässä sänkyyn, tai varata romanttinen pariskuntamatka ja huomata perillä että jes, menkat alkoi. Alkaa kummasti se jonkinlainen kirjanpito kiinnostaa.
Ai niin mutta sähän olet mies, ja sulle on täysin mahdoton ajatus edes yrittää kuvitella itseäsi jonkun toisen ihmisen asemaan. Ei riitä putkiaivossa kapasiteetti mihinkään niin monimutkaiseen.
Luuletteko te miehet, että ne menkat ilmoittaa tulostaan viikkoa etukäteen kuiskaamalla korvaan että "pssst! Menkat täällä, terve! Oltaisiin viikon päästä torstaina tulossa taas käymään klo 13:42?"
Monet naiset pystyy arvioimaan menkkojen alun tarkkaankin eri "oireiden" perusteella, mutta kaikilla niitä oireita ei tule, tai ne tulee satunnaisesti. Ja kuten sulle aiemmin jo ystävällisesti yritettiin selittää niin gynetkin yleensä kyselee kierrosta, ja jos nyt jostakin syystä sattuisit ymmärtämään edes alkeet naisen fysiologiasta, niin tiedät että raskautta tavoitellessa tai raskaaksi tultua se kierto saattaa kiinnostaa ihan erityisesti.
Kuinka helvetin idiootti pitää olla että rupeaa kyseenalaistamaan jotakin sellaista asiaa, josta itsellä ei ole pienintäkään käryä?? Toivottavasti kukaan nainen ei ikinä haksahda ottamaan sua riesakseen. Ja ei, ei ole mulla juuri nyt menkat tulossa tai menossa - riepoo vaan tuollaiset vatipäät joiden käsityskykyyn ei mahdu mitään muuta kuin se oman navan ja (pienen) pippelin väli, ja sitten huudellaan sieltä sissijuuston hajuisesta mieskuplasta kaikkitietävänä asioita joista ei mitään tiedetä. Voi yrjö.
Tuntuu vain, että moni nainen tarvitsi mieluumminkin jonkun brain appin tms., esim. sinä joka noin alennuit meitä miehiä haukkumaan ja vetämään hätiköityjä johtopäätöksiä minunkin tietotasostani.
Sen verran mitä satun nimittäin tietämään kuukautisista, niin yleensähän ne eivät taida alkaa ihan sillä tavalla, että yhtäkkiä humpsahtaa pöksyyn tsunami, vaan paremminkin se on pientä tiputteluvuotoa tai ruskeaa limaa tms. Olen itse vakituisessa parisuhteessa, eikä naisellani ole koskaan ollut ongelmia kuukautisten ja niihin varautumisen kanssa, eihän tuo edes merkitse vuotojaan ylös koska kuulemma suurin piirtein arvaa itsekin milloin ne alkavat ja vessasta/laukusta löytyy aina suojia.
Hänellä ei myöskään tuo vuotaminen ole koskaan alkanut millään tsunamilla, vaan juurikin pienillä merkeillä joihin on helppo varautua. Kuukautisia ei voi sitä paitsi täysin 100% varmasti ennustaa, sillä ne voivat tulla miten sattuu vaikka kierto olisi suht säännöllinen, joten mitä järkeä sillä hysteerisellä seurannalla edes on, kun et voi koskaan naisena tietää tulevatko ne nyt päivän vai viikon vai kaksi viikkoa myöhässä? Eikö se vahtaaminen silloin paremminkin voi jopa aiheuttaa virhearviointeja kun luottaa sokeasti siihen, että nyt alkaa menkat eikä alakaan?
Ja jos menkat ovatkin ihan huippusäännölliset, niin mihin hittoon niitä appeja tarvii kun tiedätte jo milloin tulevat ellei matemaattinen päättely ole jäänyt jonkun ekaluokkalaisen tasolle? Hyökkäät nyt vaan jotain olkinukkeja vastaan muutenkin, koska itsehän juuri sanoin että en ymmärrä mitä hyötyä apeista on ellei tavoittele raskautta. ;) Joten sen vielä ymmärtää. Mutta että tavallisessa kierrossa olevien nuorten (ja vanhojenkin) kimmojen pitää jotenkin pakkomielteisesti vahdata sitä pimppaansa vaikka ei ole aikeitakaan hedelmöityä, niin siinä ei ole yleensä järjenhäivääkään. Ymmärrätkö?
Jos vuotosi on tsunamimaista ja hallitsematonta, niin silloin pitää mennä lääkäriin, koska ei se nyt ihan normaalitilakaan voi olla. Se kertoo sairaudesta tai hormonihäiriöstä, johon on saatavilla apua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät, mutta teidän kuukautishulluutenne on. Oletko muuten niitä naisia, joiden mielestä yksinäinen tai homoseksuaali mies on maailman noloin juttu?
Eikö sulla oo parempaa tekemistä kuin inistä jossain kuulautisketjussa? Aihehan käy ihan selkeästi ilmi otsikosta, miksi koet, että sinun on tultava vinkumaan juuri tänne? Yritä selittää, että olisi jotenkin mahdollista ymmärtää tuota häkelllyttävää tarvetta.
ApKunhan satuin törmäämään ketjuun, jossa puhuttiin asiasta jossa ei ole mielestäni järkeä. Saa kai sitä mielipiteensä ilmaista, onhan tämä sentään AV?
Millä tavalla asiassa ei mielestäsi ole järkeä? Ei ole tärkeää tietää, koska luukaitiset tulevat, ei ole tärkeää seurata kiertoa, vaikka gynekologit näin suosittelevat? Miksi ei ole?
ApNo ehkä kysymyksen voisi muotoilla niinkin päin, että miksi ne gynekologit suosittelevat niin kauheasti sitä römpsän tutkimista ja ronkkimista? Eihän miestenkään vehkeistä mittailla joka päivä aamuerektioita tai siemennesteen määriä, vaikka se hyvin tärkeää seksuaaliterveyden kannalta onkin. Huvittaa vaan että naisten juuri täytyy niin kovasti keskittyä alapäihinsä, vaikka ei olisi mitään sairautta, aietta tehdä lapsia tms. Noh, ihan sama...
Voi vittu mikä urpo 😂 Kokeilepa pari kertaa vuotaa veret töissä vaaleiden vaatteiden läpi tuoliin tai yökylässä sänkyyn, tai varata romanttinen pariskuntamatka ja huomata perillä että jes, menkat alkoi. Alkaa kummasti se jonkinlainen kirjanpito kiinnostaa.
Ai niin mutta sähän olet mies, ja sulle on täysin mahdoton ajatus edes yrittää kuvitella itseäsi jonkun toisen ihmisen asemaan. Ei riitä putkiaivossa kapasiteetti mihinkään niin monimutkaiseen.
Luuletteko te miehet, että ne menkat ilmoittaa tulostaan viikkoa etukäteen kuiskaamalla korvaan että "pssst! Menkat täällä, terve! Oltaisiin viikon päästä torstaina tulossa taas käymään klo 13:42?"
Monet naiset pystyy arvioimaan menkkojen alun tarkkaankin eri "oireiden" perusteella, mutta kaikilla niitä oireita ei tule, tai ne tulee satunnaisesti. Ja kuten sulle aiemmin jo ystävällisesti yritettiin selittää niin gynetkin yleensä kyselee kierrosta, ja jos nyt jostakin syystä sattuisit ymmärtämään edes alkeet naisen fysiologiasta, niin tiedät että raskautta tavoitellessa tai raskaaksi tultua se kierto saattaa kiinnostaa ihan erityisesti.
Kuinka helvetin idiootti pitää olla että rupeaa kyseenalaistamaan jotakin sellaista asiaa, josta itsellä ei ole pienintäkään käryä?? Toivottavasti kukaan nainen ei ikinä haksahda ottamaan sua riesakseen. Ja ei, ei ole mulla juuri nyt menkat tulossa tai menossa - riepoo vaan tuollaiset vatipäät joiden käsityskykyyn ei mahdu mitään muuta kuin se oman navan ja (pienen) pippelin väli, ja sitten huudellaan sieltä sissijuuston hajuisesta mieskuplasta kaikkitietävänä asioita joista ei mitään tiedetä. Voi yrjö.
Tuntuu vain, että moni nainen tarvitsi mieluumminkin jonkun brain appin tms., esim. sinä joka noin alennuit meitä miehiä haukkumaan ja vetämään hätiköityjä johtopäätöksiä minunkin tietotasostani.
Sen verran mitä satun nimittäin tietämään kuukautisista, niin yleensähän ne eivät taida alkaa ihan sillä tavalla, että yhtäkkiä humpsahtaa pöksyyn tsunami, vaan paremminkin se on pientä tiputteluvuotoa tai ruskeaa limaa tms. Olen itse vakituisessa parisuhteessa, eikä naisellani ole koskaan ollut ongelmia kuukautisten ja niihin varautumisen kanssa, eihän tuo edes merkitse vuotojaan ylös koska kuulemma suurin piirtein arvaa itsekin milloin ne alkavat ja vessasta/laukusta löytyy aina suojia.
Hänellä ei myöskään tuo vuotaminen ole koskaan alkanut millään tsunamilla, vaan juurikin pienillä merkeillä joihin on helppo varautua. Kuukautisia ei voi sitä paitsi täysin 100% varmasti ennustaa, sillä ne voivat tulla miten sattuu vaikka kierto olisi suht säännöllinen, joten mitä järkeä sillä hysteerisellä seurannalla edes on, kun et voi koskaan naisena tietää tulevatko ne nyt päivän vai viikon vai kaksi viikkoa myöhässä? Eikö se vahtaaminen silloin paremminkin voi jopa aiheuttaa virhearviointeja kun luottaa sokeasti siihen, että nyt alkaa menkat eikä alakaan?
Ja jos menkat ovatkin ihan huippusäännölliset, niin mihin hittoon niitä appeja tarvii kun tiedätte jo milloin tulevat ellei matemaattinen päättely ole jäänyt jonkun ekaluokkalaisen tasolle? Hyökkäät nyt vaan jotain olkinukkeja vastaan muutenkin, koska itsehän juuri sanoin että en ymmärrä mitä hyötyä apeista on ellei tavoittele raskautta. ;) Joten sen vielä ymmärtää. Mutta että tavallisessa kierrossa olevien nuorten (ja vanhojenkin) kimmojen pitää jotenkin pakkomielteisesti vahdata sitä pimppaansa vaikka ei ole aikeitakaan hedelmöityä, niin siinä ei ole yleensä järjenhäivääkään. Ymmärrätkö?
Jos vuotosi on tsunamimaista ja hallitsematonta, niin silloin pitää mennä lääkäriin, koska ei se nyt ihan normaalitilakaan voi olla. Se kertoo sairaudesta tai hormonihäiriöstä, johon on saatavilla apua!
Johan tässä on moneen kertaan ihan ystävällisesti selitetty sulle että
A) sovellus on näppärä kierron tarkistamiseen koska mielessä on sata muutakin asiaa eikä jaksa muistella ulkoa tai kantaa kalenteria mukana
B) se että vuoden ajalla "musta tuntuu et jotain on pielessä" ei ole ihan pätevä vastaus kunnalliselle gynelle jos tutkitaan vaikka endometrioosia tai muuta
Ja C) se et sun tyttiksellä ei ala tsunamilla ja hän viitsii aina kantaa kassissa tamponeja, muistaa ulkoa menkkojen tulon jottei teillä mene etelänloma pilalle (kyllä, osalla naisista menkat pilaa nämäkin) ei tarkoita sitä että muilla näin olisi.
Sun kommentointi on tasoa miksi kuunnella spotifya kun voisi edelleen nauhottaa radiosta c-kasetille lempibiisit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä se pikku miespoika taas yrittää parhaansa mukaan päästä pätemään, kun on elämässään tutustunut yhteen (1) menstruoivaan naiseen ja vetelee nyt innoissaan johtopäätöksiä meidän muidenkin kuukautisista 😏 Aika söpöä toisaalta, että miten paljon olet jo käyttänyt tässä ketjussa aikaa moiseen pohdintaan. Enemmän kuin moni muu mies. Pisteet siitä!
Nyt natinati, ja pidähän hyvää huolta siitä kuvitteellisesta tyttiksestäsi ettet joudu etsimään joskus uutta naista ja järkyty, jos sen ruumiintoiminnot onkin hiukan erilaiset kuin tällä nykyisellä.
Ketjulle kiitos hyvistä vinkeistä. Clue otettu kokeiluun!
Olen samaa mieltä. Kuukautisappi on todella kätevä kun ei muuten tule kirjattua ylös ja appin avulla voi helposti tarkistaa asioita. Ennen oli lääkärille vaikeaa kertoa kuukautisista kun en niitä päiviä muistanut.