Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuuko kenestäkään muusta järjettömältä mennä istumaan oluelle baariin ja maksaa siitä oluesta 7e, kun se sama olut maksaa marketissa 90 senttiä?

Vierailija
11.09.2019 |

Tulee tyhmä ja kusetettu olo, olen myös siinä luulossa, että ne baarityöntekijätkin salaa nauravat tälle järjettömyydelle.

Onko alkoholi baareista suurin huijaus mitä meillä Suomessa on?

Miksi ei vain juoda omia marketista ostettuja juomia monta sataa prosenttia halvemmalla? Minulla tulee baareissa aina erittäin huijattu olo, enkä voi nauttia siitä 7e oluesta kun tiedän sen todellisen hinnan.

Baarimikot ja kaikki baarissa varmaan salaisesti nauravat minun rahankäytön höllyydelle.

Siitä tulee mieleen se sitaatti: if you can't spot the sucker in your first half-hour at the table, it's you. Olen typerys, että olen baarissa tuhlaamassa 7e yhteen oluttuoppiin.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee baariin oluen vuoksi?

Kyllä minä menen sinne seurannja tunnelman vuoksi.

Vierailija
22/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aivan typerää maksaa tuollaisia hintoja. Olenkin lopettanut baareissa käymisen juuri tän järjettömän hinnoittelun vuoksi. Max johonkin Happy Hour juttuun voin mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu. Ajattelen että baarissa siihen juomaan sisältyy myös siinä ympäristössä oleskelu. Ei kotona ole samanlaista.

Vierailija
24/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ilmeisesti volyymit merkkaa eniten. Jos menen baariin, niin ihan mielelläni maksan sen 14-21 euroa, koska en enempää joisi muutenkaan. Tällä hinnalla saan paitsi juomat, myös juttuseuraa ja kokonaisvaltaisen elämyksen tunnelmineen kaikkineen. Toisaalta, marketista saisin myös 21 eurolla paljon (ei mitään hajua kuinka paljon) halvinta kaljaa, jonka voisin vetää kitusiini kotona yksin. Tämä ei kylläkään ole vaihtoehto minulle.

Ja on ihan vainoharhaista olettaa, että baareissa töissä olevat nauraisivat asiakkaille. Päinvastoin, heidän toimeentulonsa on puhtaasti kiinni siitä, kuinka paljon baarissa riittää asiakkaita.

25/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mieluumin ostan ravintolasta lounasbuffetin kympillä kuin yhden drinkin samalla hinnalla

Vierailija
26/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lisäetuna kotona ei känniääliöt pilaa pientä rentoutumishetkeäni.

Vierailija
27/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kusetettu olo. Ei kiinnosta kalsarikännit kotona.

Vierailija
28/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä diagnoosi sinulla on? Mikä sairaus tai syndrooma aiheuttaa sen, ettei ymmärrä, miten otsikko muodostetaan? Onko sinulla edes sairaudentunnetta?

Jospa kielioppinatsukamme tekee hyökkäyksen sijaan ennemmin syväanalyysin siitä mikä tuossa otsikossa niin on vikana. Teach me.

Vierailija
29/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon alkoholia muutaman kerran vuodessa ja järkytyn aina ravintoloissa käydessäni oluiden hinnoista. Ei tarvitse olla edes mitään kovin kummoista olutta niin 0,5l tuoppi maksaa 8-9e! Tavallinen Suomi-kurakin maksaa jotain 7e, ihan järjetöntä. Tämä Tampereella, ei tarvitse edes Helsinkiin mennä että hinnat ovat järjettömät.

Vierailija
30/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä olet alkoholisti.

Lienee joo, viimeksi join lasillisen skumppaa vappuna. Sitä ennen taisin juoda punkkua jouluna.

:)

Vierailija
31/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainakin muutamasta muustakin tuntuu, mutta minusta ei. Ensinnäkään en käy paikoissa joissa olut maksaa 7 euroa. Toiseksi en myöskään juo 90 senttiä maksavaa markettiolutta. 

Jos haluan juoda kotona, juon kotona. Jos haluan juoda baarissa, juon baarissa. Tällöin käyn paikoissa, joissa baarityöntekijät eivät naureskele asiakkaille vaan ymmärtävät että viihtyisä ympäristö, palvelu ym. ovat vastinetta markettia korkeammalle hinnalle. Aina en halua istua kotonani ja tällöin maksan siitä, että saan istua toisten omistamassa, ylläpitämässä ja sisustamassa paikassa. Käytän heidän tilojaan, he siivoavat jälkeni ja tiskaavat tuoppini. Minulla on myös paremmat mahdollisuudet tavata halutessani muita ihmisiä kuin kotonani. Maksan mielelläni näistä puolista ekstraa verrattuna siihen mitä maksan kotona yksin juomisesta.

Vierailija
32/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä en käy kahviloissa. Kahvikupin hinnalla saa kahvipaketin. Mutta oonkin pienituloinen 🙂

Samasta syystä minäkään en käy kahviloissa. 

Eikä myöskään 400m omaisuuden miljonäärisijoittajatkaan:

Why 'Shark Tank' investor Kevin O’Leary refuses to spend $2.50 on a cup of coffee

https://www.cnbc.com/2017/12/04/kevin-oleary-wont-pay-2-point-50-for-co…

Fiksut ihmiset eivät tuhlaa rahojaan kahviloissa saati baareissa. Baarioluella saa 6packin. Kahvilakahvilla saa kahvipaketin.

Kuulostaako se hyvältä sijoitukselta ostaa ne ennemmin baarista tai kahvilasta?

Vierailija
33/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi oikeasti käydä täällä keskustelua aiheesta "miksi baarin olut ei ole samanhintaista kuin marketissa". Ei voi olla näin tyhmää keskivertokansa.

Vierailija
34/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä en baareissa käy. Olen aina tykännyt enemmän alkoholin nauttimisesta kotona tai jonkun kaverin luona tai sitten jossain juhlissa (joko itse järjestämät tai muiden). On se hyvä porukka, saa mieleistä musiikkia soittaa ja pääsee paljon halvemmalla alkoholien suhteen.

Nyt ollaan järjestämässä tupareita ja käydään Virossa miehen kanssa kylpylälomalla ennen niitä, tuodaan samalla tarjottavat tupareihin.

Vierailija
35/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi "juoda omia marketista ostettuja juomia monta sataa prosenttia halvemmalla"  Mahdollisesti voit juoda kotona tölkin hintaan 91c -palautustölkki 15c = 76c/33,3cl.  Tätä voi verrata vaikka baarin 700c/40cl.

Kotona juotu maksaa siis 2,28 senttiä/cl ja näin ollen kotona juotu 40 cl tuoppi maksaa 91,3 senttiä.  Kotona juotu olut on siis vain 86,96% halvempaa.  Mikäli joisit monta sataa prosenttia halvempaa olutta kotona, saisit siitä jo palkkaa kauppiaalta. 

Vierailija
36/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kpl euron kaljoja kotona yksin VS. 7 euron kalja hyvässä seurassa? Valitsen jälkimmäisen, koska harvoin ostan alkoholia kotiin.

Vierailija
37/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännit juodaan kotona ja sitten vasta mennää baariin oleskelemaan ihmisten kanssa. Ei tarvi kaikkia rahoja sinne tuhlata.

Ap olet aika hölmö jos kuvittelet että työntekijät pitävät sinua tyhmänä tai nolona, siitähän ne elantonsa saavat ja aivan takuulla käyvät itsekin välillä baarissa kun pääsevät vapaalle. Enemmänkin ajattelevat, että olet hyvin toimeentuleva jos paljonkin tuhlaat sinne rahaa.

Vierailija
38/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, aivan typerää maksaa tuollaisia hintoja. Olenkin lopettanut baareissa käymisen juuri tän järjettömän hinnoittelun vuoksi. Max johonkin Happy Hour juttuun voin mennä.

Kaikki meistä eivät ole halvan kaljan perässä juoksevia juoppoja.

Vierailija
39/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni maku baarikukkohin, eli portsareihin jo jokin aika sitten. Ne Suomessa on nimenomaan ulosheittäjiä. Selitäpä niille, että sun laukussa on vain meikkejä ja kännykkä. Ei kelpaa. Se laukku pitää "turvallisuus-syistä" jättää narikkaan ja maksaa sisäänpääsyn lisäksi pari euroa.

Ehkä olen super-nörtti, mutta juon juomani ihan kotona. Kukaan ei tule sanomaan mitä mihinkin pitää jättää.

Vierailija
40/94 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä olet alkoholisti.

Lienee joo, viimeksi join lasillisen skumppaa vappuna. Sitä ennen taisin juoda punkkua jouluna.

:)

eli oletkin vaan sairaalloisen pihi. Jos alkoholinkäyttösi on noin vähäistä, niin OIKEESTIKO itket, jos kerran vuodessa juot seitsemän euron tuopin?