Tuntuuko kenestäkään muusta järjettömältä mennä istumaan oluelle baariin ja maksaa siitä oluesta 7e, kun se sama olut maksaa marketissa 90 senttiä?
Tulee tyhmä ja kusetettu olo, olen myös siinä luulossa, että ne baarityöntekijätkin salaa nauravat tälle järjettömyydelle.
Onko alkoholi baareista suurin huijaus mitä meillä Suomessa on?
Miksi ei vain juoda omia marketista ostettuja juomia monta sataa prosenttia halvemmalla? Minulla tulee baareissa aina erittäin huijattu olo, enkä voi nauttia siitä 7e oluesta kun tiedän sen todellisen hinnan.
Baarimikot ja kaikki baarissa varmaan salaisesti nauravat minun rahankäytön höllyydelle.
Siitä tulee mieleen se sitaatti: if you can't spot the sucker in your first half-hour at the table, it's you. Olen typerys, että olen baarissa tuhlaamassa 7e yhteen oluttuoppiin.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
7 kpl euron kaljoja kotona yksin VS. 7 euron kalja hyvässä seurassa? Valitsen jälkimmäisen, koska harvoin ostan alkoholia kotiin.
7 kpl euron kaljoja kotona hyvässä seurassa vs. 7 euron kalja baarissa yksin. Kumman nyt valitset
Itse juon kotona 10-12 euron viinipullon ja menen sitten baariin. Pari kolme lonkeroa riittää ja kotiin.
Tuttu baarin omistaja sanoi, että tuoppi maksaa yrittäjälle vajaan euron. Melkoiset katteet ravintoloitsijoilla.
En tiedä turhempaa rahanmenoa kuin baareissa käyminen.
Mikä siinä ”tunnelmassa” viehättää? Päihtyneet ihmiset, monissa paikoissa musa aivan jäätävän kovaa, jne. 🤮
En juo alkoholia ollenkaan. En kotona, en baarissa, en missään. Siinä sitä rahaa vasta säästyykin, kannattaa kokeilla!
Mun puolesta ravintolat saavat oikein hyvin pitää ylihintaiset oluensa ja lonkeronsa. Viro edelleen kutsuu. Tästä Helsingistä on sinne yksi merinkulma. Juon edelleenkin sitä mikä on halvinta. Kotiterassi ei häviä missään nimessä.
No ei tunnu :)
Tykkään baareilla ja alkoholi sinänsä sopii mulle, mutta en näe mitään syytä juoda kotona. Ei siinä ole mitään järkeä! Jos juon niin haluan baariin, ihmisten ilmoille, tanssimaan, pitämään hauskaa, yleensä mitä enemmän porukkaa niin sen hauskempi. Kotina tissuttaminen ei tule edes mieleen. Nytkin on jostain festarietkoilta jäänyttä siideriä jääkaapissa ja päivämäärätkin menneet umpeen ajat sitten, en todellakaan keksi miksi joisin himassa.
Ei baarissa makseta siitä itse oluesta, vaan seuraavista:
-tilavuokra
-sohvat, pöydät, tuolit jne
-viihdejutut kuten telkkarit, kaiuttimet, dj:n palkat jne. Jos esim jääkiekkoa näytetään niin se lisenssi on törkykallis ja pakko ostaa
-työntekijöiden palkat
-vakuutukset
-portsari, narikka, siivooja
-lasit, ihmiset rikkoo niitä, ja lisäksi niitä pitää pestä
Eli jos baari saisi olutta sisään hintaan 0,00€, ulosmyyntihinta olisi silti about 6.50€
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lisäetuna kotona ei känniääliöt pilaa pientä rentoutumishetkeäni.
Alkoholi ei rentouta. Alkoholi laskee mielialaa, lisää ahdistuneisuutta ja heikentää unen laatua. Alkoholi on terveydelle haitallinen päihde. Siksi itse juon alkoholia päihtymistarkoituksessa (bileet! silloin tällöin), rentoutuakseni sitten joogaan, käyn kävelyllä tai vaikka luen kirjaa. Toimii!
Ei kyllä huvita paljon baareissa käydä. Sikallista, surkea musiikki niin kovalla, ettei voi keskustella, telkkaria ei ole tai sieltä tulee surkeaa ohjelmaa, ei voi löhöillä sohvalla, täytyy pitää siistejä vaatteita ja sokerina kakun päällä voi saada turpaan.
Ite tykkään just kalsari käynneistä kotona. Itekseen juominen on hauskaa ja rentouttavaa. Kukaan ei pilaa tunnelmaasi. Kun et puhu etkä tee mitään, ei tule mokailtuakaan. Monesti jonkin yksin kun olen joutunut olemaan töissä sosiaalinen, ei halua tuhlata aikaansa muiden ihmisten höpinöihin vaan voi rauhassa keskittyä mietiskelemään omia asioita.
Minä käyn baareissa loppuiltapäivästä yleensä ostosten jälkeen, jos haluan istahtaa hetken. Yksi juoma riittää. Viime viikolla kävin, join hyvän pullosiiderin, 12 EUR. Se virkisti. Joskus otan lasin erityisen hyvää valkoviiniä, silloin hintahaarukka on 12-18 EUR. Sekin virkistää. Tarkoitus ei ole koskaan päihtyä. Ainoastaan hengähtää hetki.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn baareissa loppuiltapäivästä yleensä ostosten jälkeen, jos haluan istahtaa hetken. Yksi juoma riittää. Viime viikolla kävin, join hyvän pullosiiderin, 12 EUR. Se virkisti. Joskus otan lasin erityisen hyvää valkoviiniä, silloin hintahaarukka on 12-18 EUR. Sekin virkistää. Tarkoitus ei ole koskaan päihtyä. Ainoastaan hengähtää hetki.
Juoman hintako määrittää virkistymisasteen. Paljonko virkistyt teekupista tai vesilasillisesta sekä hetken hengahtämisestä? Erityisen hyvää valkoviinia saa koko pullon tuolla hinnalla ja voit virkistyä vaikka kotiparvekkeella monta kertaa.
Oluen hinta on tosiaan ihan posketon. Uutena ilmiönä on tullut onneksi nämä ravintoloiden myymät 15-19 euroa viini- ja kuohuviinipullot. Tulee ihan "säästämisen illuusio".
Mitä kuravelliä sinä Ap juot, jos se maksaa kaupassa 90 senttiä?
Itse juon vain pienpanimoiden erikoisoluita ja mielelläni maistelen kauden uutuuksia pubissa.
Mielelläni maksan 10€ siitä tuopista, etten joudu katsotaan jotain housuunsa kusevaa Penaa viereisessä pöydässä. Makunsa kullakin.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Oluen hinta on tosiaan ihan posketon. Uutena ilmiönä on tullut onneksi nämä ravintoloiden myymät 15-19 euroa viini- ja kuohuviinipullot. Tulee ihan "säästämisen illuusio".
Missä muka saa tuolla hinnalla ravintolassa kokonaisen pullon viiniä?
Mitä kuravelliä sinä Ap juot, jos se maksaa kaupassa 90 senttiä?
Itse juon vain pienpanimoiden erikoisoluita ja mielelläni maistelen kauden uutuuksia pubissa.
Mielelläni maksan 10€ siitä tuopista, etten joudu katsomaan jotain housuunsa kusevaa Penaa viereisessä pöydässä. Makunsa kullakin.[
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kävin tänä kesänä varmaan kymmenkunta kertaa kauppareissun jälkeen samalla terassilla yhdellä - tosiaan yhdellä. Hinta kohtuullinen 5 euroa puoli litraa. Mielenkiintoista oli, että kun maksoi rahalla, niin kassaan kyllä paineltiin hinta, mutta kun maksoi kortilla, niin sitten se kirjattiin oikeasti kassaan.
En oikein ymmärrä tätä. Ravintola ostaa kuitenkin oluen tynnyreissä ja se näkyy kirjanpidossa. Myyty olutmäärä pitäisi vastata ostettua määrää, Voihan tietysti jotkin ostot jättää kirjaamatta.
Toinen juttu mikä kummastuttaa on laivojen "tax-free" hinnat, jotka ovat samoja kuin maissa olevissa ravintoloissa. Hankintamenossa ei ole kuitenkaan arvonlisäveroa eikä alkoholiveroa. Mistähän veroista kuluttaja säästää?
Baareis on muutenki hienoo ja hyvä ilmapiiri ku kaikki nypyttää päät kenossa puhelimia osalla jättikuulokkeet eivätkä tiedä ajasta ei paikasta. Kyl siit maksaa 9e lasi mieluusti.