Onko muita, jotka tienaa paremmin kuin miehensä? Varmaan kuullostaa oudolta,
mutta koen ärsyttävänä tämän, että miehellä ihan vähän pienempi palkka kuin itsellä. Luulis, että olisin ylpeä siitä, mutta en ole. Ehkä johtuu siitä, että lähiystävien ja lähimpien kollegoiden puolisot ovat erittäin kovapalkkaisia ja itse täysin keskituloisena (ja jopa päälle sen) puhuvat itsestään kuin olisivat todella pienipalkkaisia itse. Ollaan akateemisia, mutta kavereiden puolisot kovapalkkaisilla aloilla, kun taas oma mies korkeakoulutettu ns. vain keskituloinen julkisella sektorilla. Miten päästä eroon kateudesta? Hävettää ihan itseänikin tämä.
Kommentit (17)
En ymmärrä ongelmaasi. Tienaan liki tuplat mieheeni nähden koska olen johtotehtävissä. Molemmat olemme akateemisia mutta mies on pienipalkkainen. Olen vaan iloinen että näin on sillä jos on lapsia, perheeseen mahtuu vain yksi ura. Meillä minä olen se ”uraihminen” ja mies ottaa isompaa vastuuta lapsista. Pitänyt hoitovapaita, lyhentänyt työaikaa. Tilanne olisi kamala jos hänkin olisi urajamppa.
Kuullostaa kamalalta. Ei voi moista puollustaa. Vaikka palkan ero olisi vain minimaallinen niin on se silti rankkaa. Joku tässä ansaitsisi mitallin.
Miten aina kaltaisesi harvinaisuudet päätyvät tälle palstalle?
Kuulut 1/5 vähemmistöön naisista. Syvimmät sympatiani ovat puolellasi.
Ps. Kai joudut maksamaan vielä enemmän yhteisistä menoistakin? 😂
Miehen pitää aina tienata naista paremmin, koska naisille raha on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt niin harvinaista nykyisin enää ole, että nainen tienaa miestä paremmin.
Anteeksi törkeä kielioppivirheeni. Ei uskoisi, että sain aikanaan parhaan YO-aineen palkinnon ja liki täydet pisteet ainekirjoituksesta. Ihan pakko oli sanoa...
T: ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt niin harvinaista nykyisin enää ole, että nainen tienaa miestä paremmin.
Ehkä se tarkotit sitä, että se on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää aina tienata naista paremmin, koska naisille raha on tärkeintä.
Kyllä se raha tuntuu miehillekin kelpaavan. Ja onhan se melko tärkeä elementti jos aikoo elää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ei kuullosta.
No ei mennyt tuo nälviminenkään ihan putkeen, ainakaan kieliopillisesti. Puuttuuko kenties jotain?
Meilläkin on näin. Minulla on myös omaisuutta aika lailla. Ei se onneksi kauheasti haittaa.
Avovaimo tienaa bruttona joku 1300 euroa enemmän kuin minä. Enpä ole havainnut että häpeäisi palkkaani. On hyvin iloinen suuresta palkastaan.
En vaihtaisi nykyistä miestäni exääni mistään hinnasta, mutta tietyt asiat oli helpompia kun oli kovapalkkainen puoliso. Ei tarvinnut suunnitella matkoja tai vaateostoksia jne. Nykyinen mieheni tienaa suunnilleen saman kuin itse ja ollaan kummatkin hyvin tyypillisen keskituloisia, ehkä ihan vähän päälle. Ex-miehen kanssa ei ollut lapsia, joten vaikea verrata nykyiseen elämään, jossa on yhteiset lapset ja menoja riittää. Ex-mies sai myös tahollaan perheen ja kova elintaso näkyy esim. siinä, että asuvat hyvällä alueella uudehkossa hienossa talossa, johon meillä ei ikinä olisi varaa jne. Mutta se tuntuu niin kaukaiselta. Mieluummin keskituloinen mies joka hoitaa lapsia ja kuljettaa harrastuksiin ja on läsnä. Kovapalkkaisuudella on useimmiten hintansa; esim. jatkuvasti töissä tai ulkomailla yli puolet ajasta jne. Saati että hoitaisi käytännön asioita kotona tms.
Miestäkin kismittää, kun työkaverilla on nuorempi ja kauniimpi vaimo.
Tyypillistä, että joku aloittaa keskustelun siitä mikä itseä häiritsee, ja muut alkaa kuorossa pilkata.
Ymmärrän ap:ta hyvin. En haluaisi itsekään huonommin tienaavaa puolisoa. Ei se nyt välttämättä olisi deal breaker ollut, mutta kivempi näin päin. Enkä ole mikään kotiäiti vaan myöskin akateeminen ja ok-paikkainen. En vaan tykkäisi asetelmasta, jossa minulla olisi suurempi taloudellinen vastuu. Ehkä tämä on jotain turvallisuushakuisuutta. Tuntuu kivalta, että miehellä on suurempi vastuu ja voin ajatella että pärjättäisiin, vaikka ”mokaisin” ja jäisin työttömäksi.
Ap älä häpeä tunteitasi. Mieti, miksi sinusta tuntuu häiritsevältä. Koetko niin kuin minä, että et haluaisi sen suuremman elatusvastuun olevan omilla harteillasi? Asenteet myös muuttuvat hitaammin kuin yhteiskunta. Ehkä koet, että rikot sosiaalisia normeja. Vaikka loppujen lopuksi eihän kukaan ulkopuolinen välitä kumpi teillä tuo leivän pöytään.
Kuullllostaa kamalalta.