Tuntuuko kenestäkään muusta järjettömältä mennä istumaan oluelle baariin ja maksaa siitä oluesta 7e, kun se sama olut maksaa marketissa 90 senttiä?
Tulee tyhmä ja kusetettu olo, olen myös siinä luulossa, että ne baarityöntekijätkin salaa nauravat tälle järjettömyydelle.
Onko alkoholi baareista suurin huijaus mitä meillä Suomessa on?
Miksi ei vain juoda omia marketista ostettuja juomia monta sataa prosenttia halvemmalla? Minulla tulee baareissa aina erittäin huijattu olo, enkä voi nauttia siitä 7e oluesta kun tiedän sen todellisen hinnan.
Baarimikot ja kaikki baarissa varmaan salaisesti nauravat minun rahankäytön höllyydelle.
Siitä tulee mieleen se sitaatti: if you can't spot the sucker in your first half-hour at the table, it's you. Olen typerys, että olen baarissa tuhlaamassa 7e yhteen oluttuoppiin.
Kommentit (94)
Pena näki euronkaljoja alelaarissa.
Kun sen näin, niin heti kytkintä nostin.
Kun Pena kusi housuun, minä olin baarissa.
Kymmenen tuoppia sinä iltana ostin.
Antin piikkiin ne join,
En ollut ainoo.
Kotona haisee ukkelin kusi.
Minähän en sitä hajua enempää lusi.
Hei Ana!, Tarjoo kierros Penallekin, pliis
En kestä sen kusikalsarikännii
Lähetän sen nyt kapakkaan siis
Ana hei! Pistä kymmenen tuoppii
yökiiturijokatietää kirjoitti:
Ei baarissa makseta siitä itse oluesta, vaan seuraavista:
-tilavuokra
-sohvat, pöydät, tuolit jne
-viihdejutut kuten telkkarit, kaiuttimet, dj:n palkat jne. Jos esim jääkiekkoa näytetään niin se lisenssi on törkykallis ja pakko ostaa
-työntekijöiden palkat
-vakuutukset
-portsari, narikka, siivooja
-lasit, ihmiset rikkoo niitä, ja lisäksi niitä pitää pestä
Eli jos baari saisi olutta sisään hintaan 0,00€, ulosmyyntihinta olisi silti about 6.50€
Se on ymmärrettävää, mutta rahojensa perään katseleva ihminen ei silti käyttäisi rahojaan tuohon kaikkeen.
Ei ole fiksua rahankäyttöä.
Mutta jos rahankäyttö on höveliästä, niin sitten ehkä.
Eniten ihmetyttää se, että kaikki juopot päivystää näissä paikoissa ihan sossutuella usein. Miten niillä varat riittää? Elleivät käytä sitten 100% tuesta juuri tuohon, ei ole edes kotia vaan elävät siellä baarissa käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lisäetuna kotona ei känniääliöt pilaa pientä rentoutumishetkeäni.
Alkoholi ei rentouta. Alkoholi laskee mielialaa, lisää ahdistuneisuutta ja heikentää unen laatua. Alkoholi on terveydelle haitallinen päihde. Siksi itse juon alkoholia päihtymistarkoituksessa (bileet! silloin tällöin), rentoutuakseni sitten joogaan, käyn kävelyllä tai vaikka luen kirjaa. Toimii!
Alkoholi AMPLIFOI sitä olotilaa mikä sinulla on. Jos olet surullinen ja juot niin tulet entistä surullisemmaksi.
Jos olet iloinen ja juot niin se ilo kasvaa.
Surullinen ei pääse iloiseksi alkoholilla. Mutta päinvastainen, eli iloisesta surulliseksi alkolla on vielä mahdollista :)
Ei se olut (tai mikä vaan tarjottu ruoka/juoma), vaan se tila, atmosfääri, palvelu ja seura.
Vierailija kirjoitti:
Ja mietihän SITÄ että baarit kaupunkien keskustoissa silti tekee tappiota. Ei suomalainen juo baarissa. Pelkkää pers’nettoa.
Silti baareja perustetaan yhä. Varmasti harrastus omistajalleen?
Kyllä se riistäminen nykyään vie ilon koko touhusta. Ravintola-ala oli ennen valtavan iso työllistäjä ennen kuin alkoi nämä hinnat kohota taivaisiin. Ei maistu lähemmäs kymmenen euron juoma hyvältä. Ilmanko niitä huumeita koko ajan enemmälti käytetään kun sekin tulee halvemmaksi. On tämä kummallinen maa kerta kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ei rentouta. Alkoholi laskee mielialaa, lisää ahdistuneisuutta ja heikentää unen laatua. Alkoholi on terveydelle haitallinen päihde. Siksi itse juon alkoholia päihtymistarkoituksessa (bileet! silloin tällöin), rentoutuakseni sitten joogaan, käyn kävelyllä tai vaikka luen kirjaa. Toimii!
Alkoholi AMPLIFOI sitä olotilaa mikä sinulla on. Jos olet surullinen ja juot niin tulet entistä surullisemmaksi.
Surullinen ei pääse iloiseksi alkoholilla. Mutta päinvastainen, eli iloisesta surulliseksi alkolla on vielä mahdollista :)
Pyh. Monta kertaa on mennyt vihaisena, surullisena, tuohtuneena tms. baariin ja parin tuopin jälkeen huomannut että eipä tämä elämä niin vakavaa oikeastaan ole ja paljon mahtuu myös iloisia asioita maailmaan. Itselleni tämä on oikeastaan ainoa syy nykyään käyttää alkoholia. Tasaa hyvin negatiivisia tunteita esimerkiksi raskaan työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ja saa kuunnella mieluisaa musiikkia. Baarissa ei välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyh. Monta kertaa on mennyt vihaisena, surullisena, tuohtuneena tms. baariin ja parin tuopin jälkeen huomannut että eipä tämä elämä niin vakavaa oikeastaan ole ja paljon mahtuu myös iloisia asioita maailmaan. Itselleni tämä on oikeastaan ainoa syy nykyään käyttää alkoholia. Tasaa hyvin negatiivisia tunteita esimerkiksi raskaan työpäivän jälkeen.
Totta, palstan suurimpia ikuisuus hallusinaatioita onkin että samalla asialla, oli se sitten mikä tahansa, on oltava tismalleen sama vaikutus kaikkiin käyttäjiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jestas. Että oikein AMPLIFOI. Miksi vahvistaa, kun voi amplifoida.
Oletko ajoittain myös hoitanut hampaitasi huonosti? Ei hätää, Hondurasista saat uudet leegot vain kolmen viikon täysipäiväisellä kärvistelyllä ja tavallisen MEPin huonolla palkalla.
Niin, ja miksipa kavisi ulkona syomassakaan kun itsekin voi laittaa ruokaa.
:D :D :D
Suomessa ravintolat ovat täysin ylihinnoitellut. Olisi kiva mennä työviikon päätteeksi aperitiiville mutta jos lasi proseccoa maksaa 10€ , samalla hinnalla saa alkosta koko pullon niin en todellakaan kannata kiskuribisnestä.
Tuleekin halpaa olutta, kun sinne lähtee ryystämään.