Pettävän miehen käräyttäminen vaimolle
Seuraan sivusta aika karseeta tilannetta. Hyvä ystäväni on alkanut salasuhteeseen varatun miehen kanssa.
Sanoo miehen kertoneen, että hänellä on vaimon lupa hakea seksiä muualta. Ystäväni uskoo tämän. Mä en olis niinkään varma.
Ystäväni on ihan hullaantunut mieheen ja mies kuulemma häneen (tätäkään en usko, kunhan liehittelee niin ku pelimiehen kuuluu). Erota ei kuitenkaan voi/aio.
Nään jo miten ystäväni roikkuu vuosia toivottomassa suhteessa ja antaa käyttää itseään hyväksi. Etsin facebookista tän miehen vaimon ja siellä näkyy i love my man-lässytyksiä jne. Eli ei kovin kuolleelta vaikuta suhde.
Nyt ajattelin, että laitan vaimolle viestiä, että oliko tietoinen ukkonsa touhusta. Tänhän ei pitäs tulla hänelle yllättäen, kun on luvan kerran antanu... kehottanu suorastaan...
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että käräytätte vieraissajuoksijan tämän puolisolle. Myöhemmin kuulette, että puoliso on ottanut oman henkensä. Mitä tulee mieleen?
a) Saipa ainakin selville totuuden.
b) Pettäjä sai sen, mitä ansaitsi.
c) Minä en ole syyllinen mihinkään, koska pariskunnan keskinäiset asiat eivät kuulu minulle.
d) MIstäs minä olisin voinut tietää, että se olisi noin vakavaa. Itse ainakin haluaisin tietää.
Ja mitä muuta?
Hae nyt hyvä ihminen hoitoa, jos itsemurhaa harkitset miehesi petettyä sinua. Ei ole lainkaan terveen ihmisen merkki. Toisaalta tuota se pettäminen pahimmassa tapauksessa teettää. Vastaus: kaikki kohdat ok.
Siinäpä herttainen olkinukke. :D
Mielihyväsi on sinulle siis niin tärkeää, että sen vuoksi olet valmis sotkeutumaan tilanteeseen, jota et tunne. Minulle taas keksit taustan, johon pystyt käymään kiinni peitelläksesi sen pienen epämukavuudentunteen, jonka kysymykseni sinussa herätti. Ehkä tästä alkaa kasvu, jonka myötä opit harkitsemaan asioita muidenkin kuin vain itsesi kannalta.
Ja sieltä taas vahvaa argumentointia, kuten tähänkin asti. Sinun kommenttisi eivät aiheuta epämukavuutta kenessäkään, vaikka niin jo toistamiseen itsellesi uskottelet. Korkeintaan lievää myötähäpeää.
Muista, että myös se puoliso jolle et kerro tietojasi saattaa tehdä itsemurhan, kun saa vuosien päästä tietää että puoliso petti pitkään ja kaikki tiesivät. Valintakysymys, tästä ei nyt päästä mihinkään vaikka kuinka kuvittelet olevasi kantasi kanssa oikeassa. Ei ole oikeaa eikä väärää. On arvovalintoja. Erilaisia sellaisia.
/18
Kuvitteletko sinä keskustelevasi vain yhden ihmisen kanssa?
En. Mutta aika hyvin kyllä tunnistaa tiettyjen kommentoijien kommentit. Voin toki olla väärässäkin, ja tuo kommenttini sopiikin monelle keskusteluun osallistuneelle.
/18
Kuvittelet tunnistavasi.
Niinpä. Niinhän minä sanoin, voin olla väärässäkin.
Aika turhaksi mussutukseksi mennyt tämä ketju. Ehkä ihan hyvä, johan on aiheestakin väännetty riittämiin. :D
/18
Olen todella huolissani, jos olet oikea psykologian opiskelija. Olet alentuva, ylimielinen ja kykenemätön katsomaan asioita usealta eri kantilta. Vain oma mielipiteesi on kommenteissasi ehdoton totuus. Psykologin on kyettävä ajattelemaan asioita monilta muuttuvilta näkökulmilta.
- "Psykologi paranna itsesi" kommentin kirjoittajaTämä. Pois sieltä minä-minä -maailmasta. MINÄ haluan kertoa, MINÄ haluan, että MINULLE kerrottaisiin, MINÄ haluan, että vaimo saa tietää, MINÄ haluan potkia m***lle sitä petturi miestä, MINÄ haluan käräyttää sen naikkosen, MINÄ, MINÄ, MINÄ...
Aivan niin. Sinä teet minäminä-valintasi kun jätät kertomatta, minä taas oman minäminä-valintani kun kerron. Valintojen maailma, sanotaan. Toisia vaan muiden valinnat ärsyttävät enemmän kuin toisia.
/18
Ymmärrän, että pettäminen on niin tunteita herättävä asia, että sitä pohditaan, kuten tässä nyt on tehty. Itse kuitenkin pohdin tätä APn ystävän kantilta.
Mihin kaikkeen te oikein haluaisitte ystävän puuttuvan, kun kerrotte hänelle omasta elämästänne luottamuksella asioita? Haluatteko, että kaveri ottaa yhteyttä pomoon, joka on p*skamainen, lapsenne opettajaan, joka on epäreilu, vakuutusyhtiöön, joka ei maksanutkaan vahinkoa...?
Itse suuttuisin aivan stanasti, jos joku kaveri alkaisi järjestelemään asioita minun parhaakseni selkäni takana.
Ettekö te?
ap:n ystävä siis hyväksikäyttää miehiä ,ja mies pitäis käräyttää ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa olla aika paljon pettäjiä, kun löytyy niin kovin puolustelevia ja ”ei kuulu sinulle” -kommentteja.
Kuitenkin tilastollisesti lähes jokainen haluaisi tietää, mikäli puoliso pettää.
Moraalisesti olisi siis oikein kertoa, kunnioitan niitä joilla on pokkaa, lähipiiri usein haluaisi kertoa muttei uskalla. Ja se vasta nöyryyttävää on, kun kaikki muut tietävät mutta asianomainen ei, häntä vain yleisesti säälitään selän takana.Linkitä tilastot.
Tässäkin keskustelussa useat kymmenet ovat ilmoittaneet, etteivät haluaisi tietää.
Olen lukenut koko ketjun, ja muistini mukaan joka ikinen kommentoija, jolla on kokemusta petetyksi tulemisesta, kertoo että olisi halunnut tietää. Useampi on myös kertonut laittaneensa välit poikki niihin "ystäviinsä", jotka tiesivät pettämisestä mutta eivät kertoneet.
Nämä jotka kertovat että eivät haluaisi tietää pettämisestä, puhuvat teorian tasolla (käyttäen konditionaalia).
t. 185
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa olla aika paljon pettäjiä, kun löytyy niin kovin puolustelevia ja ”ei kuulu sinulle” -kommentteja.
Kuitenkin tilastollisesti lähes jokainen haluaisi tietää, mikäli puoliso pettää.
Moraalisesti olisi siis oikein kertoa, kunnioitan niitä joilla on pokkaa, lähipiiri usein haluaisi kertoa muttei uskalla. Ja se vasta nöyryyttävää on, kun kaikki muut tietävät mutta asianomainen ei, häntä vain yleisesti säälitään selän takana.Linkitä tilastot.
Tässäkin keskustelussa useat kymmenet ovat ilmoittaneet, etteivät haluaisi tietää.Olen lukenut koko ketjun, ja muistini mukaan joka ikinen kommentoija, jolla on kokemusta petetyksi tulemisesta, kertoo että olisi halunnut tietää. Useampi on myös kertonut laittaneensa välit poikki niihin "ystäviinsä", jotka tiesivät pettämisestä mutta eivät kertoneet.
Nämä jotka kertovat että eivät haluaisi tietää pettämisestä, puhuvat teorian tasolla (käyttäen konditionaalia).
t. 185
Kyse ei ole siitä, haluaisiko tietää pettämisestä vai ei. Useimmat varmasti haluaisivat.
Kyse on siitä, haluaisiko ulkopuolisen sotkeutumaan avioliittoonsa.
Vaimona haluaisin tietää ja tiedän kuinka vaikea tilanne on myös sillä joka tietää muttei uskalla kertoa. Ei menisi ystävyys sen takia mutta helpompi kuitenkin mitä aiemmin kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on ollut toinen nainen jo yli 13 vuotta ja uskon, että hänen tunteensa tätä toistakin naista kohtaan on ihan aidot. Miksi koet olevasi oikeutettu puuttumaan muiden elämään? Ikään kuin sinun oman pään pyhä totuus olisi se miten muidenkin pitäsi elää ja sitä pitää julistaa kuin jotain evankeliumia #jeesussyndrooma
Samat sanat sinulle.
Minä olen ollut toinen nainen, tosin tietämättäni. Kun mies paljastui ukkomieheksi ja halusi jatkaa "seurustelua" avoimen avoliiton tekosyyllä, minä luonnollisesti raivostuin. Halusin kostaa, mutta koska jouduin työni vuoksi näkemään miestä viikoittain, nielin nöyryytykseni. Pariskunta on edelleen yhdessä kahdenkymmenen vuoden jälkeen, ja koska vaimo ei ole mikään puusilmä, hän varmasti tietää miehensä lukuisista syrjähypyistä. Jos olisin käräyttänyt miehen, en todellakaan voisi väittää tehneeni sitä vaimon parhaaksi. Olisin tehnyt sen vain oman kostonjanoni tyydyttämiseksi.
Olen myös ollut ap:n saappaissa. Paras kaverini hullaantui ukkomieheen pari vuotta omien häidensä jälkeen ja teki minusta alibin viikonloppulomilleen. Minä olin ensisijaisesti lojaali ystävälleni, vaikken missään tapauksessa hyväksynyt hänen hurvitteluaan, ja kerroinkin sen hänelle. Sivusuhde paloi lopulta loppuun, kaverini teki pari lasta miehensä kanssa ja erosi tästä sovussa vasta lasten ollessa isoja. Tuo toinen mies on edelleen naimisissa lapsikatraansa äidin kanssa. Huolimatta siitä, kuka teki oikein ja kuka väärin, asiat selvisivät omalla painollaan ilman minua. En usko, että olisin saanut aikaan enemmän hyötyä kuin haittaa sillä, että olisin työntänyt soppaan omankin lusikkani.
Ap, kaverisi suhde vaikuttaa melko uudelta. Kun kerran jo nyt on selvää, että mies ei aio eikä voi erota, kaverisi järkiintyy vielä ihan itsekseen.
Ystävänä suuttuisin kyllä todella paljon, että puutut toisen asioihin. Et ole mikään pelastaja, anna muiden tehdä mokansa.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on ollut toinen nainen jo yli 13 vuotta ja uskon, että hänen tunteensa tätä toistakin naista kohtaan on ihan aidot. Miksi koet olevasi oikeutettu puuttumaan muiden elämään? Ikään kuin sinun oman pään pyhä totuus olisi se miten muidenkin pitäsi elää ja sitä pitää julistaa kuin jotain evankeliumia #jeesussyndrooma
Varmaan ihan samalla tavalla kuin sinä pidät oman pääsi totutta pyhänä ja julistat sitä tänne palstalle. Oletko katkera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on keskustelu jatkunut eilen hyvinkin vilkkaana. :D En todellakaan jaksa vastata kaikkiin minulle osoitettuihin lainauksiin, mutta muutaman asian voisin kuitenkin nyt tehdä selväksi.
1. Meillä ei todellakaan koulussa opiskella mitään oikein/väärin skenaarioita siitä, kuuluuko petetylle puolisolle kertoa vai ei. Sen takia pidän aika hassuna, että täällä monet epäilevät minun opiskelevan psykologiaa/vaativat tutkimustuloksia (:D) tai kommentoivat että vielä on paljon opittavaa. Minä toin koulutukseni esille siksi, että joku usemmassa kommentissaan kertoi "pappien, terapeuttien ja muiden ihmisten kanssa työskentelevien" olevan sitä mieltä että ei saa kertoa. Siksi kerroin olevani pian psykologi ja sitä mieltä että ehdottomasti kertoisin. Koulutukseni ei muuten liity tähän asiaan mitenkään. Olisin asiasta samaa mieltä vaikka opiskelisin leipuriksi.
2. Sille joka jatkuvasti tivaa, että miksi ottaisin oikeudekseni tehdä valinnan kertoa vaimolle, kun en voi tietää haluaako vaimo tietää vai ei. Tähän ei voi sanoa muuta kuin että myös kertomatta jättäminen on valinta. Sinulla on tietoa joka vaikuttaa toisen ihmisen elämään, mutta valitset pitää sen omana tietonasi. Jos vaimolle kerrotaan, hän saa tietää miehensä pettävän ja voi sitten tehdä oman valintansa sen suhteen, mitä tiedolla tekee. Jos vaimolle ei kerrota, hän jatkaa uskottomassa suhteessa jonka ehkä kuvittelee olevan uskollinen. Molemmat toimintavat siis vaikuttavat hänen elämäänsä. On omasta arvopohjasta kiinni, kumman valinnan tekee. Elämässä tehdään paljon muitakin tällaisia valintoja.
3. Niille jotka sanovat että asia on miehen ja vaimon välinen eikä siihen saa puuttua: puuttumista on myös vaikeneminen. Sinä puutut toisten elämään olemalla jakamatta tietoa, joka on oleellista heidän parisuhteensa kannalta. Lisäksi asia ei ole vaimon ja miehen välinen, ellei vaimo tiedä asiasta. Eikä myöskään siksi, että sinä tiedät siitä. Ulkopuoliset ihmiset eivät tiedä asioita jotka ovat oikeasti pariskunnan välisiä.
Vaikka tämä yksi kommentoija teki kaikkensa saadakseen minut näyttämään hölmöltä ja itsekkäältä ja teki selväksi että valintani on väärä, se ei tee hänen valinnastaan oikeaa. Tässä asiassa ei ole oikeita ja vääriä vastauksia, kuten ei monessa muussakaan asiassa. Minä tekisin valinnan kertoa, koska haluaisin että itselleni kerrottaisiin, ja pidän sitä oikeana tapana toimia. Joku muu tekee valinnan olla kertomatta, sillä ei halua että itselleen kerrottaisiin, ja pitää sitä oikeana tapana toimia. Siitä voidaan vääntää maailman tappiin asti kumpi on oikea tapa toimia, eikä yhteisymmärrykseen päästä koskaan. Nämä ovat arvovalintoja, jotka jokainen tekee itse omassa päässään. Molemmat ratkaisut ovat yhtä oikein ja yhtä väärin samaan aikaan.
P.S. Vielä sille, joka kyseli että olenko sitä mieltä, että miehen puhelimen saa tutkia mikäli epäilee pettämisestä. En ymmärrä mistä moinen tuli edes mieleesi, mutta ei, se ei ole oikein. Tämä ei ole pelkästään arvomaailmaan liittyvä kysymys; puhelimen tutkiminen on yksiselitteisesti laitonta.
Huh, tulipas avauduttua. Mutta tehdään me erilaiset ihmiset jatkossakin erilaisia valintoja elämissämme; erilaisuus todellakin on rikkaus vaikka se kliseinen sanonta onkin.
/18
Oletetaan, että olet kuin oletkin psykologianopiskelija. Miten aiot suhtautua ahdistuneeseen potilaaseen, joka on pilannut parin kolmen ihmisen ihmissuhteet ja elämäntilanteen tuppaamalla ulkopuolisena nimettömänä järjestelemään tilannetta oman mielensä mukaan?
Vinkki: tee omasta keskustelupalstakäyttäytymisestäsi aihe jollekin oppitunnille. Opettajallasi ja muilla opiskelijoilla voi olla mielenkiintoisia ajatuksia siitä, miten sinä perustelet mielipiteesi itsellesi ja muille. Jotakin ammattietiikastakin saattaa tulla esille.
Suhtautuisin samoin kuin ihmiseen, joka on juuri saanut tietää puolisonsa vuosia kestäneestä salasuhteesta, josta monet tiesivät eikä kukaan kertonut. Eli kuuntelemalla ja antamalla vinkkejä tunteiden käsittelyyn.
Jälkimmäistä osaa kommentistasi en ihan tajunnut. Meillä psykologeilla on, kuten kaikilla muillakin, oikeus osallistua mielipidekeskusteluun vauvapalstalla. :D Kuten koitin tuossa edellisessä kommentissani teroittaa, tuleva ammattini ei liity tähän keskusteluun tai edes mielipiteisiini mitenkään. Minä en kommentoi psykologina vaan omana itsenäni. En ole töissä (olisi kyllä siistiä jos tästä saisi palkkaa). Mitään ammattietiikan vastaista ei siis ole tapahtunut, ja vaikka olisi, sillä ei olisi merkitystä koska tämä ei ole työtä.
/18
Tuleva ammattisi liittyy oikein hyvin tähän keskusteluun heti, kun sinä sen mainitset.
Sinulla on vielä hyvin paljon opittavaa - muun muassa se, että suoraan kysymykseen on vastattava suoraan, vaikka kysymys olisikin epämieluisa.
Niin, ja mainitsin sen tässä keskustelussa siksi, että joku oli sitä mieltä että papit, terapeutit sun muut ovat kaikki tästä asiasta sitä mieltä, että ei saa kertoa. Sanoin että olen tuleva psykologi ja kertoisin. Mitenkään muuten asia ei tähän liity, ja se oli tosiaan ainoa syy miksi sen edes mainitsin. Tämän olen toki jo tehnyt selväksi, mutta sinä et ilmeisesti lue kommentteja, lainailet vain. En voi sille mitään että opiskelemani ala selvästi provosoi sinua jotenkin. Koeta päästä sen yli.
Vastasin myös ihan suoraan kysymykseesi, joten en oikein ymmärrä mistä nyt taas jauhetaan.
/18
Höpsis. Ei kukaan usko, että opiskelet alaa.
Mm siksi, että ammattilaiset yksiselitteisesti neuvovat olemaan kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on keskustelu jatkunut eilen hyvinkin vilkkaana. :D En todellakaan jaksa vastata kaikkiin minulle osoitettuihin lainauksiin, mutta muutaman asian voisin kuitenkin nyt tehdä selväksi.
1. Meillä ei todellakaan koulussa opiskella mitään oikein/väärin skenaarioita siitä, kuuluuko petetylle puolisolle kertoa vai ei. Sen takia pidän aika hassuna, että täällä monet epäilevät minun opiskelevan psykologiaa/vaativat tutkimustuloksia (:D) tai kommentoivat että vielä on paljon opittavaa. Minä toin koulutukseni esille siksi, että joku usemmassa kommentissaan kertoi "pappien, terapeuttien ja muiden ihmisten kanssa työskentelevien" olevan sitä mieltä että ei saa kertoa. Siksi kerroin olevani pian psykologi ja sitä mieltä että ehdottomasti kertoisin. Koulutukseni ei muuten liity tähän asiaan mitenkään. Olisin asiasta samaa mieltä vaikka opiskelisin leipuriksi.
2. Sille joka jatkuvasti tivaa, että miksi ottaisin oikeudekseni tehdä valinnan kertoa vaimolle, kun en voi tietää haluaako vaimo tietää vai ei. Tähän ei voi sanoa muuta kuin että myös kertomatta jättäminen on valinta. Sinulla on tietoa joka vaikuttaa toisen ihmisen elämään, mutta valitset pitää sen omana tietonasi. Jos vaimolle kerrotaan, hän saa tietää miehensä pettävän ja voi sitten tehdä oman valintansa sen suhteen, mitä tiedolla tekee. Jos vaimolle ei kerrota, hän jatkaa uskottomassa suhteessa jonka ehkä kuvittelee olevan uskollinen. Molemmat toimintavat siis vaikuttavat hänen elämäänsä. On omasta arvopohjasta kiinni, kumman valinnan tekee. Elämässä tehdään paljon muitakin tällaisia valintoja.
3. Niille jotka sanovat että asia on miehen ja vaimon välinen eikä siihen saa puuttua: puuttumista on myös vaikeneminen. Sinä puutut toisten elämään olemalla jakamatta tietoa, joka on oleellista heidän parisuhteensa kannalta. Lisäksi asia ei ole vaimon ja miehen välinen, ellei vaimo tiedä asiasta. Eikä myöskään siksi, että sinä tiedät siitä. Ulkopuoliset ihmiset eivät tiedä asioita jotka ovat oikeasti pariskunnan välisiä.
Vaikka tämä yksi kommentoija teki kaikkensa saadakseen minut näyttämään hölmöltä ja itsekkäältä ja teki selväksi että valintani on väärä, se ei tee hänen valinnastaan oikeaa. Tässä asiassa ei ole oikeita ja vääriä vastauksia, kuten ei monessa muussakaan asiassa. Minä tekisin valinnan kertoa, koska haluaisin että itselleni kerrottaisiin, ja pidän sitä oikeana tapana toimia. Joku muu tekee valinnan olla kertomatta, sillä ei halua että itselleen kerrottaisiin, ja pitää sitä oikeana tapana toimia. Siitä voidaan vääntää maailman tappiin asti kumpi on oikea tapa toimia, eikä yhteisymmärrykseen päästä koskaan. Nämä ovat arvovalintoja, jotka jokainen tekee itse omassa päässään. Molemmat ratkaisut ovat yhtä oikein ja yhtä väärin samaan aikaan.
P.S. Vielä sille, joka kyseli että olenko sitä mieltä, että miehen puhelimen saa tutkia mikäli epäilee pettämisestä. En ymmärrä mistä moinen tuli edes mieleesi, mutta ei, se ei ole oikein. Tämä ei ole pelkästään arvomaailmaan liittyvä kysymys; puhelimen tutkiminen on yksiselitteisesti laitonta.
Huh, tulipas avauduttua. Mutta tehdään me erilaiset ihmiset jatkossakin erilaisia valintoja elämissämme; erilaisuus todellakin on rikkaus vaikka se kliseinen sanonta onkin.
/18
Viisas kirjoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että käräytätte vieraissajuoksijan tämän puolisolle. Myöhemmin kuulette, että puoliso on ottanut oman henkensä. Mitä tulee mieleen?
c) Minä en ole syyllinen mihinkään, koska pariskunnan keskinäiset asiat eivät kuulu minulle.
d) MIstäs minä olisin voinut tietää, että se olisi noin vakavaa. Itse ainakin haluaisin tietää.
Ja mitä muuta?
Hae nyt hyvä ihminen hoitoa, jos itsemurhaa harkitset miehesi petettyä sinua. Ei ole lainkaan terveen ihmisen merkki. Toisaalta tuota se pettäminen pahimmassa tapauksessa teettää. Vastaus: kaikki kohdat ok.
Ensinnäkin sulla on lukutaidossa puutteita.
Toiseksi se, että toisen itsemurha on sinusta ok, kertoo sinun arvoistasi enemmän, kuin välittäisin tietää. Hirveää, miten paljon pahoja ihmisiä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/18
Viisas kirjoitus.
Joillakin on sana hallusssa ja mieli terävä ja lempeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n puolustelijat ovat juuri sitä porukkaa, joka onnettomuuden nähdessään hiljentää vauhtia, ottaa kuvan ja lähettää sen iltapäivälehtiin "lukijan kuvaksi". On kiva katsella henkilökohtaisia katastrofeja vierestä, kun ei itse tarvitse liata käsiään.
Eikun me ollaan just niitä jotka pysähtyvät soittamaan apua. Ap:n vastustajat taas ovat niitä, jotka ajavat ohi olkiaan kohauttaen; ei kuulu minulle, yksityisasia, toisten elämiin ei pidä puuttuman.
/18
Ehei, te olette niitä, jotka pysäytätte liikenteen onnettomuuspaikalle saadaksenne kuvan ambulanssista ja verilätäköistä. Ihan sama, pääseekö palokunta paikalle siivoamaan jäljet, kunhan te saatte nautintonne toisten vahingosta. Ja kuva muistoksi.
Kohtalaisen sairaita mielitekoja sulla. Muista kuitenkin, että pelastustöiden häiritseminen on rikos.
/18
On sanonta:"Lääkäri paranna itsesi." Vaikka /18 olisit valmis psykologi, et osaa parantaa itseäsi.
Nyt multa meni pointti ohi heittämällä. En ole yrittänytkään parantaa itseäni, en ole sairas. Tarkentaisitko?
En myöskään ymmärrä miksi tuohon psykologiuteen tartutaan edelleen, vaikka olen sanonut useaan kertaan että se ei liity tähän aiheeseen mitenkään. Eikun hetkonen, ymmärrän sittenkin. Argumentit ovat loppuneet.
/18
Miksi toit sen esiin jopa useassa viestissä, jos se ei liity aiheeseen mitenkään?
Ei kukaan muu ole ilmoittanut omaa ammattiaan. Ethän tietenkään yrittänyt saada sen avulla viesteillesi painoarvoa?
Viestintuoja ammutaan. Saat yhden vaimon vihat niskaasi. Jos on vielä päästään vialla niin rupeaa vielä vainoamaan sinua. Miksi haluat kerjätä itsellesi ikävyyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä muuta?
Siinäpä herttainen olkinukke. :D
Mielihyväsi on sinulle siis niin tärkeää, että sen vuoksi olet valmis sotkeutumaan tilanteeseen, jota et tunne. Minulle taas keksit taustan, johon pystyt käymään kiinni peitelläksesi sen pienen epämukavuudentunteen, jonka kysymykseni sinussa herätti. Ehkä tästä alkaa kasvu, jonka myötä opit harkitsemaan asioita muidenkin kuin vain itsesi kannalta.
Ja sieltä taas vahvaa argumentointia, kuten tähänkin asti. Sinun kommenttisi eivät aiheuta epämukavuutta kenessäkään, vaikka niin jo toistamiseen itsellesi uskottelet. Korkeintaan lievää myötähäpeää.
Muista, että myös se puoliso jolle et kerro tietojasi saattaa tehdä itsemurhan, kun saa vuosien päästä tietää että puoliso petti pitkään ja kaikki tiesivät. Valintakysymys, tästä ei nyt päästä mihinkään vaikka kuinka kuvittelet olevasi kantasi kanssa oikeassa. Ei ole oikeaa eikä väärää. On arvovalintoja. Erilaisia sellaisia.
/18
Kuvitteletko sinä keskustelevasi vain yhden ihmisen kanssa?
En. Mutta aika hyvin kyllä tunnistaa tiettyjen kommentoijien kommentit. Voin toki olla väärässäkin, ja tuo kommenttini sopiikin monelle keskusteluun osallistuneelle.
/18
Kuvittelet tunnistavasi.
Niinpä. Niinhän minä sanoin, voin olla väärässäkin.
Aika turhaksi mussutukseksi mennyt tämä ketju. Ehkä ihan hyvä, johan on aiheestakin väännetty riittämiin. :D
/18
Olen todella huolissani, jos olet oikea psykologian opiskelija. Olet alentuva, ylimielinen ja kykenemätön katsomaan asioita usealta eri kantilta. Vain oma mielipiteesi on kommenteissasi ehdoton totuus. Psykologin on kyettävä ajattelemaan asioita monilta muuttuvilta näkökulmilta.
- "Psykologi paranna itsesi" kommentin kirjoittajaTämä. Pois sieltä minä-minä -maailmasta. MINÄ haluan kertoa, MINÄ haluan, että MINULLE kerrottaisiin, MINÄ haluan, että vaimo saa tietää, MINÄ haluan potkia m***lle sitä petturi miestä, MINÄ haluan käräyttää sen naikkosen, MINÄ, MINÄ, MINÄ...
Aivan niin. Sinä teet minäminä-valintasi kun jätät kertomatta, minä taas oman minäminä-valintani kun kerron. Valintojen maailma, sanotaan. Toisia vaan muiden valinnat ärsyttävät enemmän kuin toisia.
/18
On aivan eri asia olla tekemättä mitään, kuin aktiivisesti toimia ja puuttua toisten liittoon, vaikka et yhtään tiedä, mitä siitä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä muuta?
Ensinnäkin sulla on lukutaidossa puutteita.
Toiseksi se, että toisen itsemurha on sinusta ok, kertoo sinun arvoistasi enemmän, kuin välittäisin tietää. Hirveää, miten paljon pahoja ihmisiä on olemassa.
Totta, jokainen tekee itse valintansa. Myös itsemurhan suhteen. Se ei ole mikään rikos kuten ei pettäminenkään.
Rakastunut kakkonen hyötyy tunteellisesti & suhde jatkuu, jos mies ei jätä, jos ystävä ei kerro (toki tässä tapauksessa ap kertoo). Ehkä se on sitten hyvä, kommentoijien mielestä. :) Eron aika tulee vaimolle ja kakkoselle myöhemmin, aikaa kuluu vuosia hukkaan, jos tilanne jatkuu. Naisten kanssa menevän tyypin kanssa harva jatkaa, kakkonen tuskin ainoa. Jos suhde on todella avoin, silloin palstalla on kouhkattu sivukaupalla turhaan, mutta jos se ei olekaan avoin ja mies valehteli.
Ei ole vaan eräs sivustaseuraaja, joka ihmettelee syvästi miten paljon ihmisvihaajia tästäkin keskustelusta löytyy