Tosi monen olen nähnyt kertovan tällä palstalla, että selaavat miehensä puhelimen historiatiedot, viestit, yms läpi, joten haluankin nyt itse kertoa
miten itse olen toiminut nykyisessä parisuhteessani. En ikimaailmassa haluaisi asettaa miestäni noloon tilanteeseen enkä todellakaan lukisi hänelle tulleita viestejä tms. Kun mies alkaa selata puhelintaan vieressäni, katson aina poispäin. Minusta se on kunnioittavaa käytöstä. En itsekään pitäisi siitä, että vieressäni olija, olipa se bussissa tuntematon, äitini tai oma kumppanini kyttäisi puhelintani kun teen sillä jotain.
Halusin nyt kertoa vähän erilaisen jutun kuin mitä olen aiheesta lukenut. Toivottavasti moni muukin on ymmärtänyt (ehkä jopa kantapään kautta), ettei ole toista kunnioittavaa käytöstä kytätä toisen puhelimen käyttöä.
Kommentit (142)
Toisen viestien lukeminen ilman lupaa on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän välillä mun miehen puhelinta ja päinvastoin. Luemme myös toistemme viestit ja vastaamme puheluihin, mikäli ne vaikuttavat tärkeiltä:)
Eli luet ensin viestin ja sitten mietit, että oliko se tärkeä?
Niin, enhän voisi muuten tietää, että onko se tärkeä vaiko ei:) Pakkohan se on ensiksi lukea, koska en ole selvännäkijä:)
Ja koska et tiedä millainen viesti on, luet ne kaikki tietenkin jotta tietäisit. Vaikka olisi kuinka salainen viesti niin pitäähän se lukea jotta voi kertoa miehelle, että nyt tuli tärkeä/ei tärkeä viesti.
Hohhoijaa mitä ammiä
Vain täysi idiootti säilyttää pettämiseen liittyvät viestit tai edes pitää kännykässään rakastajaansa tai rakastajatartaan oikealla nimellä. Jos Matti pettää vaimoaan jonkun Jaanan kanssa, Matin puhelimessa jaana on nimellä Vesa Lahtinen ja tekstiviesteissäkin sovitaan tapaamisista tyyliin "Moi! Monelta huomenna palaveri? Onko paikka sama A-rakennuksen neukkari kuin viimeksikin?".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta selata toisen puhelimen viestejä tai muutakaan tietoa mutta meillä saa kuitenkin käyttää toisen puhelinta jos haluaa.
Tuota en ole koskaan oppinut ymmärtämään. Ei puolisoni puhelimessa ole minun tarvitsemiani puhelinnumeroita.
Meillä käytetään puhelimia muuhunkin kuin soitteluun.
Mitä niin pakottavaa tarvetta on tehdä, että pitää toisen puhelimelle/kirjelaatikolle mennä.
Jos nettiä vaikka selaan niin saatan sen tehdä miehen puhelimella jos on lähettyvillä tai ottaa kuvia tms.
Miksi et tee sitä, varsinkin kuvien ottoa omalla puhelimellasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta selata toisen puhelimen viestejä tai muutakaan tietoa mutta meillä saa kuitenkin käyttää toisen puhelinta jos haluaa.
Tuota en ole koskaan oppinut ymmärtämään. Ei puolisoni puhelimessa ole minun tarvitsemiani puhelinnumeroita.
Meillä käytetään puhelimia muuhunkin kuin soitteluun.
Mitä niin pakottavaa tarvetta on tehdä, että pitää toisen puhelimelle/kirjelaatikolle mennä.
Jos nettiä vaikka selaan niin saatan sen tehdä miehen puhelimella jos on lähettyvillä tai ottaa kuvia tms.
Miksi et tee sitä, varsinkin kuvien ottoa omalla puhelimellasi?
Tottakai otan kuvia myös omalla puhelimella. Mutta jos toinen puhelin on lähempänä niin saatan ottaa sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos että mahdollistatte helposti kumppaninne salarakkauden :)
Onko sinusta normaalia tutkia toisen puhelinta ja ajatella, että jos niin ei tee, niin tämä alkaa pettää? Ihan oikeasti?
On silloin, jos on vahva epäilys eikä puhelinta suostuta pyynnöstä huolimatta näyttämään.
Jos on vahva epäilys, niin silloin suhteessa ei ole luottamusta ja on parempi erota.
Ai pitäisi erota kuvitellen itsensä mielenterveysongelmaiseksi ja hulluksi, koska toinen niin väittää. Ehei.[/quote
Ei, vaan luottamuspulan vuoksi. Miksi roikkua huonossa suhteessa, jossa vakoillaan toisen yksityisiä asioita? Sehän on rikos.Miksi roikkua huonossa suhteessa jossa omalta kumppanilta täytyy salaa tehdä asioita tai niitä peitellä? Luottamus ja naivius ovat kaksi eri asiaa. Yleensä ne jotka salaavat asioita vouhlaavat kovaan ääneen ykaityisyyden suojasta ja plaa plaa. Minulla ei ole mitään salattavaa. Senkun tonkii jos haluaa. Huomaa ainakin pian että eipä ole mitään salattavaa ja taatusti kyllästyy penkomaan.
Salaaminen ja yksityisyyden vaaliminen ei ole sama asia. Ja se, että sinä esittelet viestisi, ei ole mikään peruste nähdä toisten viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tulisi välittömäsi ero, jos mies lukisi mun viestejäni. Ihan jo mun työsopimuksessanikin edellytetään, ettei työpuhelinta anneta lainkaan kenenkään muun käyttöön.
Miksi petät miestäsi?
En ole koskaan pettänyt. Jos mies ei hyväksyisi, että mun työpuhelimeni ja työläppärini ovat mun henkilökohtaisia tavaroitani ja niihin ei kukaan ulkopuolinen koske, mies saisi häipyä mun elämästäni samantien. Asiasta ei edes keskusteltaisi yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on molemmilla lupa tonkia toisen puhelinta niin kuin lystää.
Jos kaikki ystävänne tietävät tuon, niin mikäpä siinä.
Mitäpä se meidän ystäville kuuluu :D
Et ole kuullut kirjesalaisuudesta ja se koskee esim tekstiviestejäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, edelleen mitä se meidän ystäville kuuluu? :D
Eipä ole tarvinnut toisen kännykkää tutkia, kun ex lähetti vahingossa tyttöystävälle tarkoitetun viestin minulle. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että toisen puhelimiin ei kajota.
Pettäjä jää aina kiinni muutenkin tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirje-/tekstiviestisalaisuus koskee sitä, ettei ulkopuolinen saa lukea kahden ihmisen välistä keskustelua. Sen sijaan viestin saaja saa kyllä näyttää saamansa viestin muille.
Itse en pidä ystävissäni sellaisia ihmisiä, jotka noin tekevät, mutta siinä ei siis ole kyse kirjesalaisuuden rikkomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koskee mutta lähettäjä tai vastaanottaja saa näyttää kolmannelle, siinä ei rikota mitään salaisuutta. Jos ilman lupaa availee niin on eri asia.
Olemme keski-ikäinen pariskunta ja lapsemme ovat jo muuttaneet pois kotoa. En tutki koskaan mieheni kännykkää, eikä hän minun. Kännykät lojuvat missä milloinkin, joten periaatteessa kumpikin voisi lukea toisen viestejä jos haluaisi, mutta ei kiinnosta.
Käytän miehen kännykkää toisinaan, jos olemme autossa ja olen jättänyt omani kotiin. Saatan laittaa viestiä lapsille miehen kännykällä. Toisinaan taas jos olen jättänyt kännykän esim. makuuhuoneeseen, saattaa mies huudella, että tuli viesti. Jos minulla on kädet vaikka taikinassa, pyydän miestä katsomaan mistä on kyse. Useimmat viestit ovat kuitenkin lapsilta, joten ne yleensä koskevat kuitenkin meitä molempia. Vaikka emme olekaan kiinnostuneita toistemme puhelimista, olisin kyllä aika ihmeissäni, jos mies epäisi minulta pääsyn kännykälleen ja kyllä hänkin taitaisi ihmetellä, jos minä tekisin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta normaalia tutkia toisen puhelinta ja ajatella, että jos niin ei tee, niin tämä alkaa pettää? Ihan oikeasti?
On silloin, jos on vah
va epäilys eikä puhelinta suostuta pyynnöstä huolimatta näyttämään.Jos on vahva epäilys, niin silloin suhteessa ei ole luottamusta ja on parempi erota.
Ai pitäisi erota kuvitellen itsensä mielenterveysongelmaiseksi ja hulluksi, koska toinen niin väittää. Ehei.
Ei, vaan luottamuspulan vuoksi. Miksi roikkua huonossa suhteessa, jossa vakoillaan toisen yksityisiä asioita? Sehän on rikos.
Tottakai on luottamuspula jos toinen pettää, mutta ei sitä myönnä. Haluan rehellisen vastauksen ja sen hankin keinoja kaihtamatta. Ei kiinnosta pätkääkään sakot. Ero on tietenkin selviö kun asia on ratkaistu keinolla millä hyvänsä.
Ei siitä sakoilla selviä. Pääsee maksamaan myös omat ja toisen oikeudenkäyntikulut. Henkilöauton hinnan.
Sitten maksetaan. Köyhille kaikki on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Toisen viestien lukeminen ilman lupaa on rikos.
Millä todistat että toinen on lukenut viestit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On silloin, jos on vahva epäilys eikä puhelinta suostuta pyynnöstä huolimatta näyttämään.
Jos on vahva epäilys, niin silloin suhteessa ei ole luottamusta ja on parempi erota.
Ai pitäisi erota kuvitellen itsensä mielenterveysongelmaiseksi ja hulluksi, koska toinen niin väittää. Ehei.[/quote
Ei, vaan luottamuspulan vuoksi. Miksi roikkua huonossa suhteessa, jossa vakoillaan toisen yksityisiä asioita? Sehän on rikos.Miksi roikkua huonossa suhteessa jossa omalta kumppanilta täytyy salaa tehdä asioita tai niitä peitellä? Luottamus ja naivius ovat kaksi eri asiaa. Yleensä ne jotka salaavat asioita vouhlaavat kovaan ääneen ykaityisyyden suojasta ja plaa plaa. Minulla ei ole mitään salattavaa. Senkun tonkii jos haluaa. Huomaa ainakin pian että eipä ole mitään salattavaa ja taatusti kyllästyy penkomaan.
Salaaminen ja yksityisyyden vaaliminen ei ole sama asia. Ja se, että sinä esittelet viestisi, ei ole mikään peruste nähdä toisten viestejä.
Ne on ihan sama asia. Kuten kertomatta jättäminen on myös valehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, edelleen mitä se meidän ystäville kuuluu? :D
Aika kaksinaamaista edes käyttää sanaa ystävä koska et ajattele heitä ystävinä vaan ehkä ennemmin hyödykkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä eli ei tulla toisen viereen, kun hän selaa puhelintaan, eikä toisen puhelimeen kajota pyytämättä. Omissa puhelimissani on salasana, kuten läppärissänikin (työlaitteissa se on työnantajan vaatimuskin). Lisäksi usein poistutaan toiseen huoneeseen puhumaan omat puhelut.
Monelta turhalta kohtaukselta vältyttäisiin, kun ihmiset laittaisivat laitteensa salasanan taakse.
Sitä mikä pysyy salassa ja siitä mistä ei tiedä ei voi satuttaa.
Tämä ei pidä paikkaansa vaikka mm pettäjät tätä uskottelevat.
Jos toisen ajatukset ja mielenkiinto on toisaalla jatkuvasti niin se kyllä satuttaa ja kovaa vaikka ei tietäisikään tarkalleen missä se ne ajatukset seilaavat.
Toki myös konkreettinen ajankäyttö on silloin useinkin yhteisestä ajasta pois.
Ei siitä sakoilla selviä. Pääsee maksamaan myös omat ja toisen oikeudenkäyntikulut. Henkilöauton hinnan.