Tosi monen olen nähnyt kertovan tällä palstalla, että selaavat miehensä puhelimen historiatiedot, viestit, yms läpi, joten haluankin nyt itse kertoa
miten itse olen toiminut nykyisessä parisuhteessani. En ikimaailmassa haluaisi asettaa miestäni noloon tilanteeseen enkä todellakaan lukisi hänelle tulleita viestejä tms. Kun mies alkaa selata puhelintaan vieressäni, katson aina poispäin. Minusta se on kunnioittavaa käytöstä. En itsekään pitäisi siitä, että vieressäni olija, olipa se bussissa tuntematon, äitini tai oma kumppanini kyttäisi puhelintani kun teen sillä jotain.
Halusin nyt kertoa vähän erilaisen jutun kuin mitä olen aiheesta lukenut. Toivottavasti moni muukin on ymmärtänyt (ehkä jopa kantapään kautta), ettei ole toista kunnioittavaa käytöstä kytätä toisen puhelimen käyttöä.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
PÖH! En IKINÄ alkaisi mihinkään suhteeseen jossa olisi mitään salaisuuksia, tai noin tiukasti "Mun oma asia" johon kumppaniolla ei olisi asiaa. Tottakai kaikki jaetaan. Jos jaan sänkyni, niin jaat kaiken muunkin. Jos joku istuu vieressäni, olkoon kuka tahansa, niin katson etä olen arvokkaampi kun se joka ottaa yhteyttä viestillä, eli siis minä olin ensin hänen seurassaan, joten kaikki muu jää toissijaiseksi. Katsotntasan tarkkaan mitä kuka tahansa lukee kännykästään, jos se istuu vieressäni, ja se sattuu mua kiinostamaan, ja myös yhdessä jaamme viestit ja muut. Kysyn aina: kuka se oli, jos hän saa viestin, voihan se olla joku tärkeä asia, esim. äitinsä on sairas, tai kaveri tarvii apua, poikansa on pulassa, jolloin voin antaa neuvoja, näin me elämme elämää YHDESSÄ.
Ei tuommoinen pelleilysuhde kauaa kestä, että on jotain noin salaista arkipäivän keskellä. Varmaan tuo ap on todella kylmä nainen.
Jotkut meistä tekevät töitä tietokoneellaan. Haluisitko itse, että esim sun sairaskertomustietojasi katselisi joku täysin ulkopuolinen?
Nämä vakuuttelijat ovatkin 14-vuotiaita veetejä ja venloja babbys first parisuhteessaan. Puhelin kasvanut jo synnärillä käteen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos että mahdollistatte helposti kumppaninne salarakkauden :)
Onko sinusta normaalia tutkia toisen puhelinta ja ajatella, että jos niin ei tee, niin tämä alkaa pettää? Ihan oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta normaalia tutkia toisen puhelinta ja ajatella, että jos niin ei tee, niin tämä alkaa pettää? Ihan oikeasti?
On silloin, jos on vahva epäilys eikä puhelinta suostuta pyynnöstä huolimatta näyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Nämä vakuuttelijat ovatkin 14-vuotiaita veetejä ja venloja babbys first parisuhteessaan. Puhelin kasvanut jo synnärillä käteen kiinni.
Päinvastoin, olen lähempänä kuutta- kuin viittäkymmentä ja siksi tiedän, että ihmistä ei voi pitää kyttäämällä ja vahtimalla. Ja tiedän senkin, että jos työnantaja velvoittaa pitämään typuhelinta salasanan takana, niin se vaatimus kannattaa ottaa tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On silloin, jos on vahva epäilys eikä puhelinta suostuta pyynnöstä huolimatta näyttämään.
Jos on vahva epäilys, niin silloin suhteessa ei ole luottamusta ja on parempi erota.
kuule, jos m meinaat ryhtyä suhteeseen tahi edes tapailla, sinu täytyy hankkiutua eroon suhteen "poliisina" olemista vainoilujen lisäksi mustasukkaisena roikkumassa taustatuke vauvelista.
luottamusta ei todellakaan synny sellaisten välille joilla edes kemiaa ei ole.
eli täkyksi sitten laitetaan screenin kokoinen misu kuva ?
hällä on tissit ja kaikki, osaa sosiaalisesti olla eikä tule tarvetta panna mihinkään tikkuiseen oksanreikään tai rummuttaa prälautaa kuin lankkutarhaa.
Työskennellään puolison kanssa samalla alalla eri yrityksillä, joten emme missään nimessä voi lukea toisen viestejä. Sinne kun työpuhelimeen tulee viestejä liittyen välillä asiakkaisiin mitä kummankin yritys tavoittelee jne. Johan siinä olisi oma oikeusturvakin vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, olen lähempänä kuutta- kuin viittäkymmentä ja siksi tiedän, että ihmistä ei voi pitää kyttäämällä ja vahtimalla. Ja tiedän senkin, että jos työnantaja velvoittaa pitämään typuhelinta salasanan takana, niin se vaatimus kannattaa ottaa tosissaan.
Siinäpähän olet ja elät tavallasi. Niin tekevät muutkin omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vahva epäilys, niin silloin suhteessa ei ole luottamusta ja on parempi erota.
Ai pitäisi erota kuvitellen itsensä mielenterveysongelmaiseksi ja hulluksi, koska toinen niin väittää. Ehei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta selata toisen puhelimen viestejä tai muutakaan tietoa mutta meillä saa kuitenkin käyttää toisen puhelinta jos haluaa.
Tuota en ole koskaan oppinut ymmärtämään. Ei puolisoni puhelimessa ole minun tarvitsemiani puhelinnumeroita.
Meillä käytetään puhelimia muuhunkin kuin soitteluun.
Mitä niin pakottavaa tarvetta on tehdä, että pitää toisen puhelimelle/kirjelaatikolle mennä.
Vierailija kirjoitti:
No meillä ei ole kummallakaan mitään kovin salaista puhelimessa/tietokoneella. Toistemme tietokoneita käytetään, toisen puhelinta ei ole ollut tarve käyttää. Mutta tuo toisen tietokoneen käyttäminen on ihan normaaleita juttuja, itse esim. käytän opiskeluun miehen konetta, kun on tehokkaampi, isompi näyttö ym. Mitään sivuhistorioita ei kiinnosta penkoa, puhumattakaan puhelimen viesteistä tms. Ei ne kuulu mulle, eikä mua kiinnosta. Ei siellä mitään ihmeellistä ole. Ja jos olisikin, niin mitä se kyttääminen auttaisi?
Miksi teillä ei ole siellä eri käyttäjätilejä?
Vierailija kirjoitti:
sellainen kertoo luottamuspulasta
Ja on viestintäsalaisuuden rikkomista eli rikollinen teko.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä viesti tarkoittaa selkokielellä?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole epäilyn aihetta, ei tietenkään saa kytätä.
Jos pettämisen merkit ovat selvät, on silkkaa tyhmyyttä olla narauttamatta vaikka kyseenalaisinkin keinoin. Mutta mehustu nyt siinä erinomaisuudessasi:).
Toiset ne lukee palstaa kuin piru raamattua. Kirjoitin tämän tänne, koska halusin osoittaa oppineeni itse kuinka tärkeää on toisen ihmisen kunnioitus parisuhteessa. Jos koet, että tämä oli jotain erinomaisuudessani piehtaroimista, niin mitenhän minun egoni siitä kostuisi, että kirjoitan jotain tällaista anonyymille keskustelupalstalle? Minusta tällä palstalla on ihan liikaa sairaita ja negatiivisia juttuja, jotka aiheuttavat muille vain ikäviä fiiliksiä ja "uskon lopahtamista ihmiskuntaan". En oikein ymmärrä miksi siitäkin pitää sakottaa, jos joku joskus haluaa kertoa toisenlaisen tarinan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistyt rikokseen. Ennakkotapauksiakin on. https://yle.fi/uutiset/3-10942730
Tästä tuli hauska tarina mieleen nuoruusvuosilta...
Odoteltiin eräänä aamuna tyttöystävän kanssa viestiä kaverilta. Otettiin siinä "aamujumpat" odotellessa. Tyttöystävä läksi sitten suihkuun ja jäin makoilemaan itse sänkyyn. Siinä vaiheessa tyttöystävän puhelin kilahti ja minä tietenkin oletin sen tulevan kaverilta ja nappasin kännykän. On "jännä" tunne lukea viesti joka alkaa sanoilla "oli ihanaa viimeyönä, otettaisiinko uusiksi" tai jotain sinnepäin...
Minä luin viestit ja pääsin eroon pettävästä miehestä. En kadu hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Käytän välillä mun miehen puhelinta ja päinvastoin. Luemme myös toistemme viestit ja vastaamme puheluihin, mikäli ne vaikuttavat tärkeiltä:)
Eli luet ensin viestin ja sitten mietit, että oliko se tärkeä?
Itse sain ainakin varmuuden siitä etten ole hullu, vainoharhainen ja kuvittele kaikkea kuten minulle kirkkain silmin väitettiin. Samalla lähti mies luiskaan.