Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten valita hyvä läppäri?

Vierailija
09.09.2019 |

Millä perusteella valinta kannattaa tehdä? Onko ainoa vaihtoehto opiskella esim. prosessorivalmistajien tuotehierarkia jne. ja tutustua markkinoihin *todella* kattavasti? Vai voiko valita tietyn "luotettavana tunnetun" brändin ja valita kuinka paljon haluaa laittaa rahaa? Onko alan lehtien vertailuista iloa? Onko youtube-kanavia tai nettisivuja joiden vertailuihin voi luottaa?

Tässä pari skenaariota:

a) ei suurta tehontarvetta, mutta toivomus pitkästä akunkestosta (netti, perus-officet, erittäin kevyttä kuvankäsittelyä)
b) kohtalainen/suuri tehontarve esim. kuvankäsittelyyn ja videoiden editoimiseen

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitset hyvän ja kestävän läppärin valitsemalla Apple-merkkisen. Mallilla ei väliä, mikä vaan budjettiisi sopii.

Vierailija
2/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei nyt ainakaan noita Appleja, jos et halua maksaa pelkästä brändistä satoja euroja.

Ei siihen oikein ole mitään oikotietä. Hankinta lähtee omasta tarpeesta ja budjetista. Samallakin valmistajalla on usein hinta-laatu-suhteeltaan sekä hyviä että umpisurkeita malleja, joten ei voi oikein luottaa pelkkään merkkiinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit valmiiksi mihin tarvitset läppäriä ja sitten selaat kaupasta sopivia ja vertaat niitä. Opiskeluun yhdistelmätabletti on aivan ehdoton, mutta et välttämättä saa vaihdettua kiintolevyä tai lisättyä muistia siihen.

Vierailija
4/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Vaihda aina MacOS tai Windows Debianiin.

3

Vierailija
5/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asus on ihan hyvä merkki. Applessa brändilisää.

HP on vähän höntsä. Levonoon älä koske.

Kyllä ne elektroniiikkaliikkeessä (verkkis, gigantti jne) osaa auttaa. Paremmin kui tääl palatalla.

Vierailija
6/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne elektroniiikkaliikkeessä (verkkis, gigantti jne) osaa auttaa. Paremmin kui tääl palatalla.

:D

Asuksen kanssa on ollut suurimmat ongelmat täällä. Käytännössä kaikilla valmistajilla on budjetti- ja bisnesmallinsa eikä sen perusteella voi päätellä mitään.

Vierailija
7/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat 1000+ euroa. Vedät henkselit ylätasolla AMD:n prosessorille, sitten Acerille ja HP:lle. Muistia mielellään 16 GB, levyä mielellään 256+ GB. Sitten vaan haarukoimaan verkkokaupoista.

Vierailija
8/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on perusteesi olla koskematta laadukkaimpaan merkkiin?

Vierailija
9/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaat 1000+ euroa. Vedät henkselit ylätasolla AMD:n prosessorille, sitten Acerille ja HP:lle. Muistia mielellään 16 GB, levyä mielellään 256+ GB. Sitten vaan haarukoimaan verkkokaupoista.

Entä jos ap:lla ei ole tonnia käyttää tietokoneeseen?

Vierailija
10/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asus ok, Lenovo ei? Sulla ei taida juuri olla kokemusta läppäreistä.

Vierailija
11/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ap:lla ei ole tonnia käyttää tietokoneeseen?

Sitten sen hyvän voi suosiolla unohtaa.

Vierailija
12/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Asuksen kanssa on ollut suurimmat ongelmat täällä. Käytännössä kaikilla valmistajilla on budjetti- ja bisnesmallinsa eikä sen perusteella voi päätellä mitään.

Mä oon ihan onnistunut Asuksen kanssa - harvalla valmistajalla kaikki mallit onnistuu.

Mä olen pyöritellyt vähän kaikkea. HP, Dell, acer, Asus, IBM... Elämänkaari ollut aika sama. Toki ei koskaan kalliimpia malleja.

Vierailija
13/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä läppäreitä kyllä saa. Yleensä niillä pystyy tekemään jotain muutakin, jolloin on tehoja ja resursseja.

Yleiskysymyksenä näiden pellejenkään jälkeen siihen ei voi vastata mikä on ns. "hyvä".

Rakkautta,

Sinccis

Vierailija
14/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymykseesi kyllä. Onko prosessointi teho tärkeää lap topissa.

Sinccis

vielä enemmän katsojassa.

Vierailija
15/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä läppäreitä kyllä saa. Yleensä niillä pystyy tekemään jotain muutakin, jolloin on tehoja ja resursseja.

Yleiskysymyksenä näiden pellejenkään jälkeen siihen ei voi vastata mikä on ns. "hyvä".

Rakkautta,

Sinccis

Sinä olet hyvän läppärin nähnyt kaupan näyteikkunassa.

Vierailija
16/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minun hlökohtainen kokemus. Lenovoa ei missään muodossa enää koskaan. Kaikelle muulle olen avoin. Kuten toisessa viestissä sanon, ei ole ollut Asuksen kanssa ongelmia.

Edelleen APn tapauksessa luottaisin liikkeeseen kuin palstaan (kuten minuun)

Vierailija
17/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: INTEL

Sinccis

Vierailija
18/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkautta,

Sinccis

Sinä olet hyvän läppärin nähnyt kaupan näyteikkunassa.

En katsele näyteikkunoita. Shoppailen lähinnä kauppojen sisällä.

Osaamista on enemmän kuin suvullasi yhteensä ja älyä. Läppäreihin olen tutustunut lähinnä valmistusprosessien kautta ja työpaikoilla.

Sinccis

Vierailija
19/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minun hlökohtainen kokemus. Lenovoa ei missään muodossa enää koskaan. Kaikelle muulle olen avoin. Kuten toisessa viestissä sanon, ei ole ollut Asuksen kanssa ongelmia.

Aika jännä juttu, kun tuo Lenovo, aiemmin IBM, on markkinoiden laadukkain läppärimerkki työkäyttöön.

Vierailija
20/78 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä juttu, kun tuo Lenovo, aiemmin IBM, on markkinoiden laadukkain läppärimerkki työkäyttöön.

Kulti pieni. Pojat ei puhu lentävistä matoista tai levonoista.

Niitä kiinnostaa, että kuinka pitkä mulkku sulla on.

Sinccis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan