Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, ovatko lapsenne koskaan "ekstraa" päiväkodissa?

Vierailija
09.09.2019 |

Eli esim pääsette töistä aiemmin, mutta käytte ostoksilla ennen kuin haette lapsen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meidän lapset oli joka viikko monta kertaa ekstraa, ja ihan päiväkodin toiveesta. Itse kun menin iltavuoroon, niin lapset piti kuitenkin viedä jo 9 pintaan, koska päiväohjelma. Erityisesti eskarissa tämä korostui, muutoin saatoin joskus sluibailla aamuviennistä, mutta ei ne siitä tykkää että ripottelee muksut miten huvittaa.

Kotiin tullessa tein usein ensin ruuan valmiiksi ja hain lapset vasta sitten.. Asun päiväkodin vieressä niin ei tullut mitään ekstralenkkiä. Tein 6 h päivää ja aamuvuorosta olin kotona jo 15.30., hain lapset 16 maissa. Ei mitään järkeä rynnätä sinne heti hakemaan jos lapset olivat juuri vasta päässeet ulkoiluun, suuttuivatkin mulle jos hain liian aikaisin.

Nyt jo koululaisia kumpikin lapsi.

Vierailija
22/26 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät todellakaan ole ekstraa, vaan mahdollisimman vähän.

Työssä käymiset sovitetaan miehen kanssa siten, että toinen menee aikaisin ja toinen myöhään töihin.

Myöhään menevä vie lapset päiväkotiin ja aamulla varhain työnsä aloittanut hakee lapset kun pääsee varhain töistä pois.

Meillä sama, tosin hiukan pakonsanelemana, meillä pidetään lapsia alle 20h sopparilla päiväkodissa ja tuo aikaraja pitää vain, jos lapset viedään niin myöhään kuin vain myöhemmin työnsä aloittava voi ja se joka pääsee aiemmin töistä on sitten heti hakemassa heidät. Näin päivähoitomaksut ovat huomattavasti pienemmät kuin jos ottaisimme vähän "omaa aikaa" ja sen vuoksi pidempi hoitoaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme sitten että meillä hoitajilla työaika venyy...jaa ollaan kotona paneksimassa eikä lasta haeta sovittuun aikaan. Työvuorot ja hoitajamitoitus on kuitenkin laskettu sopimusteb mukaan.

Vierailija
24/26 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osa aikaista vuorotyötä, mutta pyrin viemään lapsen säännöllisesti hoitoon kolmena päivänä viikossa oli mulla töitä tai ei. Työvuoroja saattaa joskus tulla myös hyvin lyhyellä varoitusajalla ja otan niitä sitten näille päiville. Työaikani on niin sekopäistä, ettei lasta voi niiden puitteissa pitää hoidossa. Miehellä onneksi säännöllinen työaika ja hän usein hakee lapsen hoidosta aina samaan aikaan. Olen laskenut lapsen hoidon tarpeen tarkkaan että ylimääräistä ei tule, vain se aika minkä olen etukäteen varannut. Onneks meillä on mukava päiväkoti, jossa löytyy myös joustoa tarpeen mukaan jos tarvitsee vaihtaa hoitopäivää tai aikaa. Nykyään varmaan niin moni joutuu tekemään keikkatyötä tai epäsäännöllistä työaikaa että pakkokin varmaan löytyä hoitopaikoistakin pelivaraa. Sen verran vielä sanon, että jos olisi tukiverkkoja niin en veisi lasta hoitoon lainkaan, jos vaan olis joku joka voisi sen 2 tai 3 päivää viikossa häntä vahtia kun olen töissä. Mutta kun ei ole, niin onneks on kiva päiväkoti!

Vierailija
25/26 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme sitten että meillä hoitajilla työaika venyy...jaa ollaan kotona paneksimassa eikä lasta haeta sovittuun aikaan. Työvuorot ja hoitajamitoitus on kuitenkin laskettu sopimusteb mukaan.

No kyllä meillä ainakin oli ihan täydet tunnit sopparissa.

T. Nro 21

Vierailija
26/26 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Minulta on joskus muutaman kerran peruuntuneet iltatyöt viime tingassa. Olen silti vienyt lapsen hoitoon klo 15-17 väliseksi ajaksi ja kuluttanut sen ajan itsekkäästi itseeni. Mies on hakenut lapsen hoidosta töidensä jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä