Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex vaimo reissaa parikin kertaa vuodessa ulkomailla miehen maksamalla elatusavulla.

Vierailija
09.09.2019 |

Mies maksaa pienestä palkastaan kauheita elareita jotta tämä yks pääsee hurvittelemaan.

Kommentit (507)

Vierailija
381/507 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kolmihenkisessä perheessä lapsen kulut vuodessa ovat 10.000 euroa. Lapsi on viisivuotias. Kuukausitasolla se tekee 850 euroa per kuukausi. Tästä asumiskulut ovat vain 150 euroa. Ruokakulutkin ovat vain n. 110 euroa, vaikka lapsella on erityisruokavalio. Vaatteet tekevät kuukausitasolla noin 90 e. Vakuutukset, lääkäri ja lääkkeet taas noin 50 e/kk. Harrastaminen ja tavarat 100 e/kk. Matkustaminen ja huvitukset 100 e/kk. Eniten lovea tekee palkattomat vapaat varahoidon järjestämiseksi. Lapsi sairastuu aina varahoitopaikassa, joten maksamme joko hoitajan kotiin tai otamme palkatonta vapaata. Vuodessa kustannukset noin 3000 e eli 250 e/kk. 

Nämä kustannukset eivät ainakaan pienene vielä kolmeen, neljään vuoteen, koska lapsi ei voi olla yksin kotona pitkiä aikoja myöskään koulun ensimmäisillä vuosiluokilla, joten olemme varautuneet maksamaan saman verran myös seuraavat viisi vuotta. Ja sen jälkeen harrastusten, tarvikkeiden, matkustamisen ja ruokakulujen osuus varmaan kasvaa teinivuosina.

Onneksi meillä myös mies tietää, mitä kuluja meidän perheessä on ja olemme yhtä mieltä niiden tarpeellisuudesta. Ja aika vaikea olisi oikeudessa potkia vastaan, kun lapsen koko elämän ajalta on kuittikohtainen kirjanpito :) Toivottavasti sitä ei koskaan tarvita. 

Tästä muuten puuttui vielä hoitomaksut: 290 e/kk. Ne on seurannassa eri rivillä. Ja nämä maksetaan n. 10 kuukaudelta vuodessa.

Vierailija
382/507 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta maksaa elareita 500e/kk/lapsi, pitää nettotulojen olla jotakin 30 000e/kk, missä summassa on ihan yksi hailee tuo yksi 500 e, omalle lapselleen.

Jo pelkkä isompi asunto maksaa maltaita, tavallisella elatusavulla (se 150e/kk) ei saa edes omaa huonetta lapselle useimmilla paikkakunnilla. Ihan vauva kuluttaa vähän, mutta nuori harrastuksineen, mopokortteineen ja lukiokirjoineen on jo todella kallis.

Ja kaikki se aika, joka menee lapsiin sen sijaan että lähi voisi joko tehdä toista työtä tai harrastaa jotakin ihan tosissaan, kyllä sekin jotenkin pitää huomioida. Kun lähi hoitaa lapset, etä voi rauhassa keskittyä tienaamaan ja harrastamaan.

Eli sinultakin meni jutun juoni ohi? En usko. Tahallista tarttumista numeroihin, vaikka nähdään hyvin mitä asia koskee ;) Mitään sanomista ei vielä ole ollut kellään siihen onko oikein äidin käyttää lapsesta ylijäävät elarit itseensä. Tottakai teidän mielestä on. Monen isän mielestä se ei ole oikein, vaan isä maksaa lapsen elatusta, ei entisen ämmmmän.

Mikäs se yleisin eli minimielari olikaan, 158 euroa? Eihän nuo laskelmat päde ollenkaan. Sinä varmaan voit ilmoittaa omaan lapseesi menevät summat, kun tiedät noin tarkkaan, miten tuosta mimimielareista jää vielä äidille reissurahaa.

Kerrotko vielä että onko oikein mielestäsi että mikäli lapsen elatuskesta miehen osalta jää ylimääräistä rahaa, niin onko se mielestäsi oikein että äiti käyttää sen itseensä eikä esim. säästä lapselle?

Kun ne lapsen kulut ynnää koko vuoden osalta yhteen, vähentää lapsilisät ja jakaa erotuksen elatusvelvollisuuden mukaan, ei isän osuudesta jää mitään jaettavaa. Kulut täytyy katsoa koko vuoden osalta eikä kuukausittain, koska kulut vaihtelevat. Noita 500 euron elareita ei vaan ole, joten älä käytä niitä laskelmissa.

Kerro toki, kuinka paljon sinun omiin lapsiin menee rahaa vuodessa. Paljonko on keskimääräinen kuukausisumma?

Vastaatko vielä kysymykseen, eli onko oikein mielestäsi että mikäli lapsen elatuskesta miehen osalta jää ylimääräistä rahaa, niin onko se mielestäsi oikein että äiti käyttää sen itseensä eikä esim. säästä lapselle?

Voi jeesus sinua jankkaajaa. Jokainen tuntemani äiti laittaa ylimääräiset rahat johonkin pieneen kivaan lapsen kanssa. Se voi olla leffareissu ja syömässä käynti. Siitä 158 eurosta ei jää ylimääräistä. Jokainen tuntemani äiti säästää tai yrittää säästää rahaa, mutta harva seuraa elareita eurolleen, joten mahdoton sanoa, kenen rahaa säästöön menee. Jemmassa pitää aina olla rahaa pahan päivän varalle, sitä tarvitaan vaikka taksimatkaan päivystykseen.

Jos naisen pitää tietää tismalleen, kuinka paljon elareista menee lapseen, niin siinä tapauksessa kaikki lapsen ruuat ja päivittäistavarat pitää ostaa erikseen. Naisen pitää tehdä lapsen ruoka erikseen vain lapselle ostetuista elintarvikkeista ja naisen pitää laskea, kuinka paljon ruokaan meni sähköä sitä laittaessa tai jääkaapissa säilytettäessä. Vastaatko sinä kysymykseen, onko tuo sinusta järkevää vai simputtamista?

Sinä se tässä jankkaat etkä vastaa kysymykseen, vaan koko ajan kohkaat asian vieressä. Kysymys oli hyvin yksinkertainen, joko se on mielestäsi oikein tai sitten ei. Tuo venkoilu kertoo kyllä sen että sinun mielestäsi on oikein käyttää isän maksamista elareista ylijäänyt äidin omiin juttuihin. Asia selvä.

Etkö sinä paukapää sitten tajua, että siitä 158 euron elareista ei jää yhtään ylimääräistä? Se menee lapsen kuluihin täysimääräisenä eikä riitäkään. Laita sinä ensin laskelmat missä näkyy, miten paljon niistä jää. Keskustellaan sitten, meneekö ne lapsen hyväksi vai ei.

Lapsilisä + yh tekee n. 150€. Miksi tämä jää noista kuukausittaisista tuloista niin helposti pois ja sen lisäksi lähivanhemman pitäisi myös laittaa omistaan tuo 158€.

Miksi muuten puhutaan äidistä? Voi se isäkin käyttää noita lasten rahoja omiin menoihinsa, jos on lähivanhempana.

Minä kerroin sinulle laskukaavan jo aiemmin, se näkyy tässäkin lainauksena. Lue siitä ja mieti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/507 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko tässä nyt sitä mieltä, että elatustukea saavalla vanhemmalla ei saa olla varaa matkustaa? Että se on väärin? Lähivanhemman tulot eivät poista toisen vanhemman elatusvelvollisuutta omasta lapsestaan. Lisäksi lähivanhemmalla olisi paremmin varaa matkustaa ilman lasta ja sen myötä tulleita elatustukia. Lapsi on valtava kuluerä.

Ei olla sitä mieltä, vaan sitä mieltä että matksutaa saa omilla ja uuden miehen rahoilla niin paljon kuin lompsa antaa myöten, mutta lapsen elatukseen tarkoitetuilla rahoilla ei saa matkustella.

Niin sä meinaat, että siinä kuussa, kun lähivanhempi on ollut matkalla, hän ei ole maksanut lapsen osuutta sähkölaskusta, yhtiövastikkeesta, vuokrasta, asuntolainasta; mikä asumismuoto sitten onkaan? Tai ei ole ostanut lapselle lainkaan ruokaa? Ja lapsi on yhä hengissä ja terve? Jännä. Epäilen vahvasti, että lähivanhempi on huolehtinut ensin lapsen tarpeista ja kiinteistä kustannuksista omilla tuloillaan ja elatustuella ja maksanut matkan jäljelle jääneillä varoilla tai jopa luotolla. Oikeasti, provoiletko ja esität tyhmää vai oletko oikeasti?

Vierailija
384/507 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta maksaa elareita 500e/kk/lapsi, pitää nettotulojen olla jotakin 30 000e/kk, missä summassa on ihan yksi hailee tuo yksi 500 e, omalle lapselleen.

Jo pelkkä isompi asunto maksaa maltaita, tavallisella elatusavulla (se 150e/kk) ei saa edes omaa huonetta lapselle useimmilla paikkakunnilla. Ihan vauva kuluttaa vähän, mutta nuori harrastuksineen, mopokortteineen ja lukiokirjoineen on jo todella kallis.

Ja kaikki se aika, joka menee lapsiin sen sijaan että lähi voisi joko tehdä toista työtä tai harrastaa jotakin ihan tosissaan, kyllä sekin jotenkin pitää huomioida. Kun lähi hoitaa lapset, etä voi rauhassa keskittyä tienaamaan ja harrastamaan.

Eli sinultakin meni jutun juoni ohi? En usko. Tahallista tarttumista numeroihin, vaikka nähdään hyvin mitä asia koskee ;) Mitään sanomista ei vielä ole ollut kellään siihen onko oikein äidin käyttää lapsesta ylijäävät elarit itseensä. Tottakai teidän mielestä on. Monen isän mielestä se ei ole oikein, vaan isä maksaa lapsen elatusta, ei entisen ämmmmän.

Mikäs se yleisin eli minimielari olikaan, 158 euroa? Eihän nuo laskelmat päde ollenkaan. Sinä varmaan voit ilmoittaa omaan lapseesi menevät summat, kun tiedät noin tarkkaan, miten tuosta mimimielareista jää vielä äidille reissurahaa.

Kerrotko vielä että onko oikein mielestäsi että mikäli lapsen elatuskesta miehen osalta jää ylimääräistä rahaa, niin onko se mielestäsi oikein että äiti käyttää sen itseensä eikä esim. säästä lapselle?

Kun ne lapsen kulut ynnää koko vuoden osalta yhteen, vähentää lapsilisät ja jakaa erotuksen elatusvelvollisuuden mukaan, ei isän osuudesta jää mitään jaettavaa. Kulut täytyy katsoa koko vuoden osalta eikä kuukausittain, koska kulut vaihtelevat. Noita 500 euron elareita ei vaan ole, joten älä käytä niitä laskelmissa.

Kerro toki, kuinka paljon sinun omiin lapsiin menee rahaa vuodessa. Paljonko on keskimääräinen kuukausisumma?

Vastaatko vielä kysymykseen, eli onko oikein mielestäsi että mikäli lapsen elatuskesta miehen osalta jää ylimääräistä rahaa, niin onko se mielestäsi oikein että äiti käyttää sen itseensä eikä esim. säästä lapselle?

Elatustuesta ei jää mitään. Lähivanhempi käyttää lapsen elatukseen enemmän rahaa kuin elatustuki on. Jos hänellä kulujen jälkeen on vielä rahaa, OMAA rahaansa, ei kuulu kenellekään, mihin hän sen käyttää.

Vierailija
385/507 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bestis, yx Jaana kertoi kuulleensa että sen työkaveri oli jättänyt miehensä ja vaatinut puolet sen palkasta nyt ja tulevaisuudessa.

En sit tiedä tarkemmin et kuinka pitkälle hamaan tulevaisuuteen se saa puolet exänsä palkasta.

Vierailija
386/507 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun bestis, yx Jaana kertoi kuulleensa että sen työkaveri oli jättänyt miehensä ja vaatinut puolet sen palkasta nyt ja tulevaisuudessa.

En sit tiedä tarkemmin et kuinka pitkälle hamaan tulevaisuuteen se saa puolet exänsä palkasta.

No siis kuolemaansa asti ja lisäksi vielä yyhoo-korotukset siis ihan kaikkeen. Ite vaadin exän koko palkan. Onnex en tehny lapsia sen kanssa niin voin käyttää kaikki rahat silareihin ja matkusteluun.

Vierailija
387/507 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun välitetään että etä maksaa lähin asumista. Minä asuin ja asun edelleen isossa omakotitalossa, olisiko minun lapsen synnyttyä pitänyt muuttaa pieneen asuntoon ettei etä vaan "maksa" mun asumista elareissa? Molempien asumiskulut otetaan elatuskyvyn laskennassa huomioon, kunhan ne ovat kohtuullisia.

Meidän kohdalla minun 1200 kk asumiskulut ja miehen 2000 e kk asumiskulut molemmat otettiin huomioon, ne olivat asuinpaikkaan nähden kohtuullisia, myös tuloihin verrattuina. Eli miehen isommat asumismenot vähensivät hänen elatuskykyään reilusti. Lisäksi kumpikaan meistä ei ole saanut mitään tukia asumiseen.

Ei olisi pitänyt muuttaa, mutta saisit kyllä itse maksaa asuntosi ihan itse kokonaan, kun entinen miehesikin maksaa oman asuntonsa.

Niin maksankin, joka ikisen sentin. Aivan samalla tavalla kun maksoin ennen lastakin. Meinaatko ettei 6000 nettona tienaavan pitäisi maksaa elareita, tulojensa mukaan? Edelleen, lapsen elatus on 3 rahaa, mies maksaa 2 rahaa ja minä yhden. Minä vaan maksan kaiken ihan omalta tililtä kun tarvetta on. 2 rahaa ei todellakaan riitä kaikkeen lapsen kuluihin.

Vierailija
388/507 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus ei voi olla mitenkään totta. Ensinnäkin pienestä palkasta ei voi maksaa kauheita elareita vaan ne suhteutetaan tuloihin.

Toisekseen tuntuu oudolta ettå joku nainen ei haluaisi että lasten isä hoitaa omat velvollisuutensa omien lasten suhteen.

Kolmanneksi ilmainen neuvo: älä ota käytettyä miestä.

Ei mies ole mikään käytetty mies, mikäli sillä sattuu olemaan pari muksua jonkun toisen kanssa. Herranjestas sentään, nyt valoja päälle!

No hyvä tavaton onhan se! Kaikki menneisyyden painolastit mukana kuten apn miehelläkin.

On kyllä raskasta katsoa käytettyjä miehiä ottaneita tuttuja. Tunkkaista ja joka suuntaan repivää.

Käytettyyskö mitataan lapsella? Kyllä voi ihminen olla sekaisin kuin seinäkello :D

Mulla miehen kriteeri oli se ettei saa olla pieniä lapsia, eikä haluta enää ikinä lapsia, koska minä en niitä enää tee, mutta en halunnut mitään velaakaan, koska sellaisissa miehissä on muutakin vikaa.

Yleensä lapsilla mutta pitkä liitto ilman lapsiakin kuluttaa miehen toki naisenkin. Toki toiselle käytetylle ei haittaa. Sinulla on kyllä ollut vaatimuksia eli olit hyvin valikoiva siitä millaisen käytetyn miehen huolit ja näet kuitenkin asiaksesi kummeksua ilmausta käytetty mies?

389/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin kyllä ryhtyä suhteeseen miehen kanssa, jolla on lapsia, koska itse en lapsia halua. Toisaalta jos mies roikkuu menneessä, kyttää katkerana exän tekemisiä ja laskee koko ajan, paljonko lapsiin menee rahaa, niin ei sellainen ihminen kuulosta kovin rakastavalta omaa perhettään kohtaan. Tai edes normaalilta.

Mulle tulee aina sama fiilis miehistä, jotka haukkuvat vanhempieaan eivätkä halua olla tekemisissä näiden kanssa. Toki joskus voi olla syytäkin, mutta pääsääntöisesti normaalit ihmiset pitävät yhtä perheensä kanssa ja välittävät heistä.

Jos omat lapsetkin nähdään vain jonain riistäjinä ja kuluerinä, niin en minä sellaisen miehen kanssa ainakaan yhteen muuttaisi, koska arvaan, että mies alkaisi minuun suhtautua ihan samalla tavalla.

On hirveää, jos ihmisellä on kaikista ihmisistä sellainen ennakko-oletus, että he yrittävät vain hyötyä ja hyväksikäyttää.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
390/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa sitte, minulle, miten "köyhä" yh äiti voi matkustella ympäriinsä, jos on niin tiukkaa? Ei muilla kuin niillä ylisuurilla elareilla.

Vierailija
391/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kolmihenkisessä perheessä lapsen kulut vuodessa ovat 10.000 euroa. Lapsi on viisivuotias. Kuukausitasolla se tekee 850 euroa per kuukausi. Tästä asumiskulut ovat vain 150 euroa. Ruokakulutkin ovat vain n. 110 euroa, vaikka lapsella on erityisruokavalio. Vaatteet tekevät kuukausitasolla noin 90 e. Vakuutukset, lääkäri ja lääkkeet taas noin 50 e/kk. Harrastaminen ja tavarat 100 e/kk. Matkustaminen ja huvitukset 100 e/kk. Eniten lovea tekee palkattomat vapaat varahoidon järjestämiseksi. Lapsi sairastuu aina varahoitopaikassa, joten maksamme joko hoitajan kotiin tai otamme palkatonta vapaata. Vuodessa kustannukset noin 3000 e eli 250 e/kk. 

Nämä kustannukset eivät ainakaan pienene vielä kolmeen, neljään vuoteen, koska lapsi ei voi olla yksin kotona pitkiä aikoja myöskään koulun ensimmäisillä vuosiluokilla, joten olemme varautuneet maksamaan saman verran myös seuraavat viisi vuotta. Ja sen jälkeen harrastusten, tarvikkeiden, matkustamisen ja ruokakulujen osuus varmaan kasvaa teinivuosina.

Onneksi meillä myös mies tietää, mitä kuluja meidän perheessä on ja olemme yhtä mieltä niiden tarpeellisuudesta. Ja aika vaikea olisi oikeudessa potkia vastaan, kun lapsen koko elämän ajalta on kuittikohtainen kirjanpito :) Toivottavasti sitä ei koskaan tarvita. 

Tämä on surkuhupaisaa. Laskettu kaikki lapsen syömä ruoka ja asumisen kulut ym. Tai kallis lisähoito saati paoissaolot töistä.

Ja matkat. No nyt lapsi oli perheen kanssa matkslla, jaetaanpa kulut. Lapsen osuus huoneesta on 40e.

Jotenkin ankeaa ja sääkittävää.

392/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa sitte, minulle, miten "köyhä" yh äiti voi matkustella ympäriinsä, jos on niin tiukkaa? Ei muilla kuin niillä ylisuurilla elareilla.

Uuden miesystävän rahoilla. Tai sitten sillä on muita tuloja, esim. saatua perintöä, vanhemmat antaneet rahaa tms.

393/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on surkuhupaisaa. Laskettu kaikki lapsen syömä ruoka ja asumisen kulut ym. Tai kallis lisähoito saati paoissaolot töistä.

Ja matkat. No nyt lapsi oli perheen kanssa matkslla, jaetaanpa kulut. Lapsen osuus huoneesta on 40e.

Miten niin surkuhupaisaa? Ihan realistinen laskelmahan tuo oli. Toki aika hyvätuloisen perheen laskelma, mutta silti mielestäni ihan realistinen. Köyhissä perheissä varmasti eletään nuukemmin, siellä ei matkustella, ja tarhamaksuihin voi saada alennusta. 

Moni ei ehkä tule ajatelleeksi sitä, että se lähivanhempi menettää palkastaan paljon rahaa myös siinä, että lapsen sairastaessa tulee niitä palkattomia vapaita. Usein perheessä nämä hoitaa äiti, oman uransa ja palkkansa kustannuksella, vaikka perheessä olisi isäkin. 

Vierailija
394/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä ensin sen "köyhän" äidin tulot ja menot, niin minä kerron. Minä olen ollut pienipalkkainen, mutta silti olen saanut säästettyä itselle ja kahdelle lapselle useita ulkomaanmatkoja. Pidän kirjaa menoista ja olen taitava käyttämään rahaa, minulta ei mene euro sinne tai euro tänne huomaamatta.

Vierailija
395/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole surkuhupaisaa. Täällähän miehet ovat vaatineet selvityksiä siitä, mihin lapsissa rahaa menee ja nytkö selvitys ei kelpaa?

Vierailija
396/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus sinua jankkaajaa. Jokainen tuntemani äiti laittaa ylimääräiset rahat johonkin pieneen kivaan lapsen kanssa. Se voi olla leffareissu ja syömässä käynti. Siitä 158 eurosta ei jää ylimääräistä. Jokainen tuntemani äiti säästää tai yrittää säästää rahaa, mutta harva seuraa elareita eurolleen, joten mahdoton sanoa, kenen rahaa säästöön menee. Jemmassa pitää aina olla rahaa pahan päivän varalle, sitä tarvitaan vaikka taksimatkaan päivystykseen.

Jos naisen pitää tietää tismalleen, kuinka paljon elareista menee lapseen, niin siinä tapauksessa kaikki lapsen ruuat ja päivittäistavarat pitää ostaa erikseen. Naisen pitää tehdä lapsen ruoka erikseen vain lapselle ostetuista elintarvikkeista ja naisen pitää laskea, kuinka paljon ruokaan meni sähköä sitä laittaessa tai jääkaapissa säilytettäessä. Vastaatko sinä kysymykseen, onko tuo sinusta järkevää vai simputtamista?

Sinä se tässä jankkaat etkä vastaa kysymykseen, vaan koko ajan kohkaat asian vieressä. Kysymys oli hyvin yksinkertainen, joko se on mielestäsi oikein tai sitten ei. Tuo venkoilu kertoo kyllä sen että sinun mielestäsi on oikein käyttää isän maksamista elareista ylijäänyt äidin omiin juttuihin. Asia selvä.

Etkö sinä paukapää sitten tajua, että siitä 158 euron elareista ei jää yhtään ylimääräistä? Se menee lapsen kuluihin täysimääräisenä eikä riitäkään. Laita sinä ensin laskelmat missä näkyy, miten paljon niistä jää. Keskustellaan sitten, meneekö ne lapsen hyväksi vai ei.

Etkö sinä kehitysvammainen ymmärrä että minä en kysynyt jääkö jotain rahaa yi vai ei, vaan kysyin onko sinusta oikein käyttää isän maksamista elareista MAHDOLLINEN ylijäämä äitiin itseensä, eikä siihen lapseen kenelle se on tarkoitettu? Että tässä nyt ei puhuta summista, vaan siitä onko oikein käyttää lapselle tarkoitettu raha itseensä. 

Miten tämä voi näin kautta rantain olla teille näin vaikeaa?? :D

Vierailija
397/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tämä keskustelu. Saan minimielarit Kelasta. Eipä sillä 150 €:lla paljon matkustella vuodessa. Kaikki menee ihan suorinta lapsen vaatteisiin ja ruokaan. Eipä lapsen tarvitsemat lisäneliöt kovin halpoja myöskään ole.

Hienoa, jos joku on onnistunut järjestämään niin, että saa muhkeat elarit, joista jää vielä ylimääräistä matkusteluun.

Vielä kalliimpia ne lisäneliöt siellä isän luona on, hän kun ei saa penniäkään tukia, edes sitä 150e PLUS lapsilisä, eli 150e. äin sinä saat jo yhteensä 300e, mutta samat neliöt lasta varten tarvitseva isä ei paitsi saa mitään, joutuu itse vielä MAKSAMAAN.

Mikä ulina tää on ettei isä saa asumiseen mitään tukia? Saa jos tulot on pienet, aivan samoin kun lähillä. Ei yh äidit saa automaattisesti mitään tukia, vain jos ovat oikeutettuja niihin.

Suurin osa asumistuen saajista on varmasti sinkkutalouksia.

Kysehän tuossa oli siitä, että kela maksaa lapsilisätukia, ja sen lisäksi isä maksaa äidille että äidillä voi olla isompi asunto. Ei mistään susiaaliavustuksista. Tuollaista äitiä ja hänen asumistaan tukee siis se entinen mies. Miehelle taas ei tipu entiseltä vaimolta tukea, vaikka hänellä on lasten vuoksi yhtä iso asunto kuin äidillä.

Veroilmoituksella on kohta maksan elareita

Muta ei kohtaa "vastaanotan elareita."

400 eurosta verovähennys elareiden maksajalle on joku 30-40e...

Ei tietenkään koska alaikäisistå ei ole veroilmoitusta.

Äitihän ne rahat saa.

Vierailija
398/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä isän maksamasta 150€ elarista jää mitään säästöön. Ne säästöt on vain sun päässäsi. Kukaan ei niillä matkusta mihinkään, koska niitä ei ole olemassakaan. Ei minukaan tuloni nouse sillä, että väitän tienaavani 5000€/kk. Ei, edelleen mulla on vaan ne 2500€/kk tulot. Todellisuus on, että suurin osa elatusvelvollisista makselee vain minimielareita. Joista ei exä hyödy yhtään mitään, ne menee kokonaisuudessaan lapseen, eivätkä edes riitä. Sä voit loppuelämäsi kuvitella ja kertoa miesten makselevan tonnin elareita ja laskea kuinka paljon niistä exille jää. Todellisuus on sitten ihan muuta. Jotain sellaista mistä sulla ei näy olevan mitään hajua.

Odotan edelleen vastaustasi, vaikka kyllähän sen jo arvaa sinunkin kohdaltasi :D

Vierailija
399/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko tässä nyt sitä mieltä, että elatustukea saavalla vanhemmalla ei saa olla varaa matkustaa? Että se on väärin? Lähivanhemman tulot eivät poista toisen vanhemman elatusvelvollisuutta omasta lapsestaan. Lisäksi lähivanhemmalla olisi paremmin varaa matkustaa ilman lasta ja sen myötä tulleita elatustukia. Lapsi on valtava kuluerä.

Ei olla sitä mieltä, vaan sitä mieltä että matksutaa saa omilla ja uuden miehen rahoilla niin paljon kuin lompsa antaa myöten, mutta lapsen elatukseen tarkoitetuilla rahoilla ei saa matkustella.

Niin sä meinaat, että siinä kuussa, kun lähivanhempi on ollut matkalla, hän ei ole maksanut lapsen osuutta sähkölaskusta, yhtiövastikkeesta, vuokrasta, asuntolainasta; mikä asumismuoto sitten onkaan? Tai ei ole ostanut lapselle lainkaan ruokaa? Ja lapsi on yhä hengissä ja terve? Jännä. Epäilen vahvasti, että lähivanhempi on huolehtinut ensin lapsen tarpeista ja kiinteistä kustannuksista omilla tuloillaan ja elatustuella ja maksanut matkan jäljelle jääneillä varoilla tai jopa luotolla. Oikeasti, provoiletko ja esität tyhmää vai oletko oikeasti?

Ei, vaan meinaan että omilla rahoilla matkustelu on oikein, kun taas matkustelu entisen miehen rahoilla, jotka on tarkoitettu lapsen elatukseen, on  väärin

Vierailija
400/507 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatustuesta ei jää mitään. Lähivanhempi käyttää lapsen elatukseen enemmän rahaa kuin elatustuki on. Jos hänellä kulujen jälkeen on vielä rahaa, OMAA rahaansa, ei kuulu kenellekään, mihin hän sen käyttää.

Onko sinun mielestäsi oikein, jos sitä rahaa kuitenkin jää, niin käyttää se lapsen sijasta äitiin?