Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkaa lähteä Suomesta eron tullessa

Vierailija
08.09.2019 |

Meillä on ollut miehen kanssa aika paljon ongelmia, ja nyt tilanne on taas melko tulehtunut. Meillä on kuitenkin parivuotias lapsi, jonka takia molemmat meistä kai sinnittelevät vielä. Omasta puolestani olisi onnellisempi ilman miestä, mutta lapsesta taas en tiedä. Tässä on nimittäin se ongelma, että mies ei ole suomalainen, ja luulen että hän lähtisi pois Suomesta jos eroaisimme.

Onkohan lapselle siis parempi kasvaa ilman isää kuin jos vanhemmat käytännössä vihaavat toisiaan mutta ovat yhdessä? En osaa enää itse sanoa. Itselleni lapsi on kaikki kaikessa, ja hänen takiaan kestän kyllä mitä vain. Mutta en tiedä mikä on lopulta lapsen parhaaksi.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä jättäisi oman lapsensa ja muuttaisi niin kauas, ettei voi tavata, niin ei tuo kovin kummoinen isä taida olla.

Vierailija
2/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on ero oikea ratkaisu. Et voi jatkaa huonossa suhteessa, ettei tilanne pahene. Jos mies lähtee maasta niin lähtee. Sinä olet lapselle tärkeä ja muut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen parhaaksi on elää ja kasvaa rauhallisessa ja tasapainoisessa ympäristössä. Mikäli mies uhkailee maasta lähtemisellä,  voit luvata auttaa pakkaamisessa ja vilkuttaa ikkunasta.

Eipä se ole kovin hyvä mies (ja isä lapselleen), jos jatkuvasti esittää uhkauksia. Anna mennä.  Adios!

Vierailija
4/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin kauas isä muuttaisi? Miten tapaisi lasta? Hienoa että ajattelet myös lapsen kannalta asiaa, se on nykyään harvinaista.

Vierailija
5/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää puhumassa jossain tilanteesta, varsinkin jos on halua yrittää korjata tilanne.

Vierailija
6/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se mies kohta lähde ulkomaille lapsi mukanaan. Toki siitä voidaan tehdä aikoinaan luovutuspyyntö Haagin lapsikaappaussopimuksen perusteella, mutta tuskin viranomaiset tai sinä enää onnistutte lasta tavoittamaan.

Vierailija
7/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyy ja sitten ei osallistu keskusteluun eikä vastaa.

Vierailija
8/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tarkkana sen suhteen, ettei mies pääse karkaamaan maasta lapsen kanssa. En tiedä, voiko isä poistua maasta lapsen kanssa ilman äidin lupaa, jos olette (vielä) naimisissa. Ota selvää asioista, nuo ovat ihan todellisia kauhuskenaarioita.

Vierailija
9/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko paatunut rasse jos minulle tulee ensiksi Lähi-itä tai Afrikka, eikä USA tai japani?

Vierailija
10/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko paatunut rasse jos minulle tulee ensiksi Lähi-itä tai Afrikka, eikä USA tai japani?

Minulla taas tulee mieleen Euroopan muut maat. Ei kukaan kaipaa takaisin johonkin kehitysmaahan. Ja olet.

Vierailija
11/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M a t u patjoilla on ma tu pat jojen ongelmat.

Tästäkin saattaa tulla etusivun uutinen

Vierailija
12/46 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää puhumassa jossain tilanteesta, varsinkin jos on halua yrittää korjata tilanne.

Voisko sille saada vaikka karkotuksen päälle?

Vierailija
13/46 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyy ja sitten ei osallistu keskusteluun eikä vastaa.

Joo sori! En ehtinytkään vastaamaan ennen kuin kello olikin jo 23 (kiitos av). -ap

Vierailija
14/46 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas tulee mieleen Euroopan muut maat. Ei kukaan kaipaa takaisin johonkin kehitysmaahan. Ja olet.

Joo siis ihan Britteihin se mies olisi menossa. Mutta silti eri maa ja olisi vaikeampi tavata lasta.

Vierailija
15/46 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole tarkkana sen suhteen, ettei mies pääse karkaamaan maasta lapsen kanssa. En tiedä, voiko isä poistua maasta lapsen kanssa ilman äidin lupaa, jos olette (vielä) naimisissa. Ota selvää asioista, nuo ovat ihan todellisia kauhuskenaarioita.

En onneksi usko, että mies ottaisi lasta mukaan... Tuntuu sanovan ettei oikein jaksa sitä lasta, ei varmaan jaksaisi yksin sitäkään vähää. -ap

Vierailija
16/46 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis ihan Britteihin se mies olisi menossa. Mutta silti eri maa ja olisi vaikeampi tavata lasta.

Kyllähän se tapaaminen onnistuu jos on tahtoa, mutta jos ei ole niin sitten vähän hankala. Jos ero joka tapauksessa on tulossa, ehkä se on lapselle helpompaa mitä pienempi hän on. Tottuminen siihen että isää näkee harvemmin.

Vierailija
17/46 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kannattais aina miettiä ennen lasten hankintaa... eri maists tulevien liitot hajoaa huomattavasti useammin kun samisten.

Vierailija
18/46 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies lapsesta välitä jos noin helposti on muuttamassa. Senkus muuttaa. Noin pieni lapsi oireilee pahemmin vanhempien huonosta olosta kuin erosta (pienet lapset aistivat tunteet paremmin kuin isommat). Mutta pidä pääsi siinä asiassa, ettei lapsi mene britteihin ennen teini-ikää. Vaikka kuinka isä houkuttelisi (jos houkuttelee, en usko) niin lapsikaappaukset ovat myös länsimaiden välillä mahdollisia.

Vierailija
19/46 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin teille aina käy. Elä nyt sen faktan kanssa.

Vierailija
20/46 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi erota ja mitä pikemmin sen parempi kaikille osapuolille, erityisesti lapselle. t. vanhempien huonosta suhteesta lapsena kärsinyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän