Tyttöperheen äitinä voin rehellisesti myöntää että jokainen mies haluaa saada oman pojan
Omasta miehestänikin huomaa kuinka haikeana katselee kun veljensä touhuaa poikiensa kanssa. Tyttöperheen isä on aina hiukan ulkopuolinen, ei ole samanlaista yhteyttä lapsiin kuin poikien isällä. Toki tyttöjen kanssa voi tehdä samanlaisia asioita kuin poikien kanssa (metsästää, korjata autoa, leikkiä autoleikkejä yms.) mutta suurin osa tytöistä EI ole kiinnostunut tällaisesta vaan mieluummin leikkivät prinsessaleikkejä jne.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ukki sanoo mua aina maailman ihanimmaksi tytöksi. Sukulaispojat ovat hänelle pelkkiä hunsvotteja ja tyhjäntoimittajia:D
Onpa törppö pappa
No eikä ole:) Hän on todennut vain sen, mikä on totta. Ja minkä pojat itsekin myöntävät:D
Moni mies ei myönnä mutta olen huomannut että se käy joillakin itsetunnolle jos ei poikia tule. heittelevät kommentteja kuten” kuninkaat saavat vain tyttäriä” ym. Lähipiirissäni olen tuon huomannut. Ja tyttöperheiden isistä tulee lopulta vähän kuohuttuja, sori nyt vaan. vaaleanpunainen ja glitteri sen aikaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ukki sanoo mua aina maailman ihanimmaksi tytöksi. Sukulaispojat ovat hänelle pelkkiä hunsvotteja ja tyhjäntoimittajia:D
Onpa törppö pappa
No eikä ole:) Hän on todennut vain sen, mikä on totta. Ja minkä pojat itsekin myöntävät:D
Hunsvotti tarkoittaa lurjusta/epäkelpoa eli huonoa ihmistä. Törkeää nimittelyä.
Näin se on, vaikeaa vain osalle myöntää. Pointsit sulle rehellisyydestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa törppö pappa
No on kyllä aika surullista, jos yksi lapsenlapsi on korotettu "ihanaksi" ja loput on aivopesty itsekin ajattelemaan itsestään pahaa. Onko nämä sun veljet tai serkut tyyliin vankilassa vai mitä?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa törppö pappa
No on kyllä aika surullista, jos yksi lapsenlapsi on korotettu "ihanaksi" ja loput on aivopesty itsekin ajattelemaan itsestään pahaa. Onko nämä sun veljet tai serkut tyyliin vankilassa vai mitä?
-eri
Voi luoja teitä tosikkoja:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa törppö pappa
-eriVoi luoja teitä tosikkoja:D
Suosikin on helppo naureskella.
Kyllä ne haikailut haihtuu unholaan viimeistään siinä vaiheessa kun tyttöjen peput ja tisut alkaa pyöristyä.
Kyllä mun mies halusi poikia ja saikin kaksi.
Isiä alko kiinnostaa isyys vasta mun syntymän jälkeen. Ilmeisesti aina toivonut tytärtä.
Exän isällä sama homma. Alkoi kunnolla isäksi, kun exäni sisko syntyi.
Tottahan ap puhuu, mutta hyvin harva sitä ääneen uskaltaa myöntää. Olen jo vanhus ja seurannut pitkään miesten käytöstä, kun lapsia on alkanut tulla.
Kun sain tytön jälkeen pojan, kaikissa ystäväperheissä, joissa poikaa ei ollut tullut, miehet keksivät erilaisia syitä, miksi tulee vain tyttöjä.
Ja näin on edelleen, moni mies selittelee, jotku sanovat suoraan, ettei vaimosta ole kuin tyttöjä tekemään. Eivät muista, miten se asia meneekään.
Säälin hymynkare huulilla luemme teidän, jotka totuuden haluatte kieltää, selityksiä.
Minä naisena olen aina haaveillut omasta pojasta. Koen poikien pärjäävän elämässä paremmin ja heidät on helpompi kasvattaa aikuiseksi. Tosin aikuisena tytöt pitävät enemmän yhteyttä vanhempiinsa. Kerroin tästä haaveesta miehelle jo reippaasti ennen lapsia ja hän sanoi toivonsa omaa tytärtä.
Nyt meillä on kaksi tyttöä ja minulla olo, että jotain puuttuu (tabu, ei näin saa tuntea). Enempää lapsia tuskin tulee kun tulotasomme riittää juuri kahteen lapseen. No aina ei saa toteutettua unelmiaan, täyttyisi varmaan mennä terapiaan(?).
Mun isäni toivoi poikaa, saikin kaksi tytärtä. Lapsenlapseksi sai 6 poikaa, asuttiin vielä lähistöllä. No eipä kertaakaan mitään näitten kanssa puuhastellut tai viennyt kalaan tai tehnyt näitä oletetusti kaipaamiaan vaarien ja poikien juttuja. Ei siis mitään kiinnostusta.
Puhetta vaan kaikki oli.
Vai että JOKAINEN mies! Tässä on yksi joka toivoi tyttöä. Sain kaksi :-)
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei myönnä mutta olen huomannut että se käy joillakin itsetunnolle jos ei poikia tule. heittelevät kommentteja kuten” kuninkaat saavat vain tyttäriä” ym. Lähipiirissäni olen tuon huomannut. Ja tyttöperheiden isistä tulee lopulta vähän kuohuttuja, sori nyt vaan. vaaleanpunainen ja glitteri sen aikaan saa.
Minulla on kaksi tytärtä ja olen siitä erittäin iloinen! Syntymän jälkeen kukaan lähipiirissäni enkä minä ole miettittynyt, että olisi pitäänyt olla vähintään yksi poika. Miksi pitäisi miettiä sellaista asiaa!! Pitää elää lasten mukana eikä unelmoida siitä mitä ei ole.
Kyllä se lopulta saa poikiakin, kun tarpeeksi monta kertaa yrittää.
Siis jos kantaa sukusoluissaan myös y-kromosomia... Kaikki ei saa sekä tyttöjä että poikia edes teoriassa.
Ajatus, että tyttölapset olisivat jotenkin vähempiarvoisia, on vastenmielinen. Ennen kuin sain lapsia leikin paljon siskontyttöjen kanssa ja kokenut, että leikit olisivat millään tavalla olleet yhtään sen tylsempiä kuin poikien kanssa.
Kun tuo tuli sanotuksi, niin pakko todeta, että isä voi kokea poikien kanssa leikkiessä asioita, joita ei vain koe tyttöjen kanssa. Leikit ovat luonnostaan rajumpia ja pojat innostuvat asioista, joista suurin osa tytöistä ei vain välitä. Sen takia lätkänpeluut, painimiset, autojen korjaukset, ts. ns miesten juttuja voi tehdä useimmiten vain poikalasten kanssa. Itselläni isyydessä nämä ovat niitä hienoja juttuja ja jotain olennaista olisi jäänyt kokematta, jos en olisi saanut poikia.
Uskon, että äideillä on sama juttu tyttöjen kanssa. Vaikka lasteni äiti rakastaa poikiamme yli kaiken, niin silti huomaa, että hän kaipaisi tehdä niitä tyttöjen juttuja lasten kanssa. Valitettavasti meille tuli ”vain” kolme poikaa, eikä haluttu lähteä yrittämään neljättä lasta vain sen takia, että se saattaisi olla tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan ap puhuu, mutta hyvin harva sitä ääneen uskaltaa myöntää. Olen jo vanhus ja seurannut pitkään miesten käytöstä, kun lapsia on alkanut tulla.
Kun sain tytön jälkeen pojan, kaikissa ystäväperheissä, joissa poikaa ei ollut tullut, miehet keksivät erilaisia syitä, miksi tulee vain tyttöjä.
Ja näin on edelleen, moni mies selittelee, jotku sanovat suoraan, ettei vaimosta ole kuin tyttöjä tekemään. Eivät muista, miten se asia meneekään.
Säälin hymynkare huulilla luemme teidän, jotka totuuden haluatte kieltää, selityksiä.
Vaikutatte aika tyhmiltä ja kouluttamattomilta koko sakki. Vai että naisen syytä, jos ei tule kuin tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, äkkiäkö sitä googlaa jos aikoinaan nukku kun lisääntymisestä koulussa opetettiin.
Itse mulla kolme poikaa. Kolmatta kun synnytin, kun selvisi että kolmas poika niin mieheni ilme olis ollut kuvaamisen arvonen, voi ei, ei voi olla totta, kolmas poika, hältä pääsi. Minkäs teet.
En mene analysoimaan kenenkään tunteita kumpaakaa sukupolvea kohtaan.
Tälä logiikalla poikien äitinä oleminen tekee naisesta miesmäisen.