Tyttöperheen äitinä voin rehellisesti myöntää että jokainen mies haluaa saada oman pojan
Omasta miehestänikin huomaa kuinka haikeana katselee kun veljensä touhuaa poikiensa kanssa. Tyttöperheen isä on aina hiukan ulkopuolinen, ei ole samanlaista yhteyttä lapsiin kuin poikien isällä. Toki tyttöjen kanssa voi tehdä samanlaisia asioita kuin poikien kanssa (metsästää, korjata autoa, leikkiä autoleikkejä yms.) mutta suurin osa tytöistä EI ole kiinnostunut tällaisesta vaan mieluummin leikkivät prinsessaleikkejä jne.
Kommentit (185)
Meillä kyllä mies on läheisempi kaikin tavoin tyttårensä kuin poikansa kanssa.
Just samalla tavalla kuin JOKAINEN "poikaperheen" äiti olisi halunnut tytön. SIIS KAIKKI NAISET, joilla on VAIN POIKIA olisivat halunneet / HALUAVAT TYTTÖLAPSEN. Näin olen muistaakseni lukenut jostain. Tai ainakin kuullut joltain naiselta, jolla ei ole kuin poikalapsia. Vai muistanko väärin, ehkä. Vai oliko se niin, että ymmärsin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöperheessä menee rahat kuukautissiteisiin, liian pieniin kenkiin, meikkeihin, pillereihin ja kylpyhuone aina varattu.
Ja se kauneus- jokaisella mielipiteensä :))
Meillä on kolme teiniä (kaksi tyttöä ja yksi poika) ja täytyy sanoa että eniten rahaa menee poikaan. Vessassakin istuisi vaikka kaksi tuntia akkaria lukien, aina saa olla koputtamassa ovea että et viitsisi tulla pois että muutkin pääsee.
Pojat vie perheen rahat.
Olen kahden tyttären isä. En ole liikunnallinen enkä kovin macho. Monet luulevat jopa hintiksi. Harrastan kuvaamataiteita, musiikkia ja kirjallisuutta.
Onneksi meille ei syntynyt poikia. En olisi kestänyt värjöttelyä jääkiekkokaukalon tai karting-radan reunalla.
Ei tarvitse opettaa jälkeläisille pyssyleikkeja eikä kamppailulajeja.
Mieluummin neuvon öljymaalauksessa ja huilunsoitossa.
Kuinka iso osa miehistä haluaa ollenkaan lapsia?
Huomaan olevani hyvin iloinen ja ylpeä veljestäni, hänellä on vaimonsa kanssa kolme tytärtä, eikä kertaakaan ole käynyt mielessä, etteikö hän pärjäsi tai kokisi pärjäävänsä heidän kanssa jotenkin heikommin tai eritavoin kuin jos hänellä olisi yksikin poika.
Olen myös kokenut myötäiloa siitä miten hyvin ystäväni (mies) on selvinnyt toimimalla useammalle lapselle lähivanhempana ja yksinhuolatajana, joka on muun ohessa joutunut tai saanut ostaa jo usemmankin kuukautissidepaketin tyttärilleen.
Mutta hieman hämmentävää on ollut kuulla kun hän on avoimesti kertonut, kuinka häntä on käyty säälimässä ja avautumassa, että miten yksikään nainen on voinut tehdä tällaista miehelle. Että täytyy olla ( tai on täytynyt olla) erinomainen v...n tyyppi, että varmasti alkoholisti tai muutoin erinomaisen sairas.
- Ja kun mies on kertonut, että ihan exänsä kanssa näin ovat yhdessä päättäneet ja valinneet on saanut kohdtata epäluulosiuuden jatkuvan. - Eikä vähiten myös siksi, että mies ei halua puhua itse lainkaan p-kaa exästään.
Hyvä kysymys nyt tietysti on: Miksi he ovat koskaan eronneet? - Tiedän syyn, mutta arvostan kumpaakin heistä niin paljon, että en kerro sitä nyt julki.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka iso osa miehistä haluaa ollenkaan lapsia?
Utelaisuudesta kysyn, että miten tai kuinka lapisen haluaminen tai haluamatta oleminen olisi jotenkin erityisen paljon sidottu sukupuoleen tai tässä nyt vain siihen onko nainen tai mies?
Vierailija kirjoitti:
Olen kahden tyttären isä. En ole liikunnallinen enkä kovin macho. Monet luulevat jopa hintiksi. Harrastan kuvaamataiteita, musiikkia ja kirjallisuutta.
Onneksi meille ei syntynyt poikia. En olisi kestänyt värjöttelyä jääkiekkokaukalon tai karting-radan reunalla.
Eihän kaikki pojat ole rymyäjiä. Ilmeisesti et ole itsekään ollut.
Miehelläni on tytär, mutta mieluummin hän tekee asioita minun poikani kanssa. Samoin joulu- ja synttärilahjat ostaa pojalleni innoissaan, kun taas tyttärelleen ei oikein keksi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että tyttöperheen mutsi tuntee jokaisen miehen toiveen. Olen tähän asti typerästi kuvitellut että kaikki miehet ei halua lapsia ollenkaan.
Kiva, jos harhaluulosi siitä miten miehet kaikki olisivat jotenkin haluamattomia saamaan lapsia tuli oikiaistuksi. On näet ihan yhtä typerää kuvitella tai luulla, että miehet eivät haluaisi lapsia kuin kuvitella, että kaikki naiset haluaisivat pohjimmiltaan aina saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöperheessä menee rahat kuukautissiteisiin, liian pieniin kenkiin, meikkeihin, pillereihin ja kylpyhuone aina varattu.
Ja se kauneus- jokaisella mielipiteensä :))
Ei kannata ostaa liian pieniä kenkiä, vaan sopivia. Mihin ihmeen pillereihin? Ei kukaan enää mitään hormoneja kehoonsa tunge sotkemaan. Onneksi on 3 kylpyhuonetta!
Mieheni halusi tytön, ei suostunut miettimänkään pojalle nimeä.
Hänen mielestään pojalla on tässä kilpailuyhteiskunnassq vaikeampaa kuin tytöillä. Poika tuli, ja mieheni sopeutui ihan hyvin.
Isälläni oli 4 poikaa ja minä, joka sain kaiken huomion. Veljeni jaksavat vieläkin muistuttaa siitä.
Kun luen tällaisia avauksia huomaan ajattelevani, että kaiki pitkä matka onkaan vielä oikeaan tasa-arvoon sukupuolten välillä. Vaikka ei tasa.-arvo sukupuolten välillä minusta sitä tarkoita, että miehen tulsii kyetä muuttumaan naiseksi tai miehen naiseksi vaan enempi kyetä ymmärtämään, että me kaikki olemme erilaisia ja hyvin harva asia on sidottu, jotekin erityisesti siihen mitä olemme tai olemme olematta sukupuoleltamme.
Vierailija kirjoitti:
Epäilys hintteydestä ei ole lainkaan aiheeton.
Oletko teettänyt dna-testit isyydestäsi?
Oletko oikeasti pannut vaimoasi koskaan?
Mun ukki sanoo mua aina maailman ihanimmaksi tytöksi. Sukulaispojat ovat hänelle pelkkiä hunsvotteja ja tyhjäntoimittajia:D
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että sinun poikasi olisi kiinnostunut jääkiekosta tai kartingista? Puolet geeneistä kun tulee isältä niin lapset yleensä kiinnostuksen kohteiltaan muistuttavat vanhempiaan aika paljon. Olivat sitten tyttöjä tai poikia.
Kylläpäs täällä maalaillaan stereotyyppinen kuva poikien maailmasta. Uskon ap:n olevan väärässä ihan siksi, että minä poikalasten äitinä en ole pettynyt tai haaveile tytöstä. Tosin poikien nyt ollessa jo koululaisia olen huomannut, että isä on heille yhä tärkeämpi tuki ja että nykyään vanhin (teini) kertoo helpommin isälleen asioista kuin minulle. Ei se minua murskaa, vanhemmuus ei ole kilpailua ja on hienoa, että lapsilla on läheiset välit molempiin vanhempiin. Teini kertoo minulle muunlaisia asioita, joita taas ei halua välttämättä jakaa isälleen.
Pötyä!
Kyllä tyttölapsi on kuitenkin ”jotain”. Kyllä se näin vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Mun ukki sanoo mua aina maailman ihanimmaksi tytöksi. Sukulaispojat ovat hänelle pelkkiä hunsvotteja ja tyhjäntoimittajia:D
Onpa törppö pappa
Itse olen ainakin onnellinen, että ainoa lapseni on poika. M39