Selviytyjät Suomi 2019 Official
Kommentit (1177)
Mua kyllä hämmentää, että Kasperilla meni noin ihon alle se peli, kun ite oli luonut täyden roolin sinne ja selitti Extrassa, että pointtina siinä oli myös se, ettei asiat mee henkilökohtaisuuksiin, vaan kaikki palaute tulee sille roolihahmon toiminnalle. Silti näköjään otti itseensä. Luulisi, että voisi myöntää, että no, tää riitti tähän asti ja Kai pelasi ovelammin.
Mun mielestä Kai selviytyi loppukuulustelista yllättävän hyvin. Hän ei kuitenkaan tiennyt, että miten katkeria heimoneuvostossa ollaan häntä kohtaan. Siitä huolimatta pystyi ottamaan kaiken paskan vastaan, ja vastaamaan asiallisesti kommentteihin, vaikka varmasti tuntu pahalta.
Hyvä myös että Kai sanoi että olisi arvostanut kuulla näistä mietteistä jo saarella.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin katsomisen sarjan puolessa välissä, kun tajusin että Kai voittaa. Ei voi enää paskempaa Selviytyjät kautta olla. Todella pohjanoteeraus.
Viime kaudella kitistiin, kun voittaja oli miellyttävä, mutta ei-niin-fyysinen ja vietävissä oleva Miska. Nyt voitti fyysisesti vahva, ihmisten kanssa taitavasti toimiva ja aktiivisesti peliä pyörittänyt Kai. Sekään ei oo hyvä.
Ihana keltapaitainen Kasper olikin julma ja omaa ylivertaisuuttaan korostava lakimiesopiskelija, jolla oma pudotus meni tunteisiin. Sen vielä ymmärrän, että menee tunteisiin, mutta tapa miten puhui Kaille, toiselle ihmiselle, kertoi Kasperista paljon...
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä ketjussa joku kertonut, että Petra oli katkera Kaille koska Kasperi oli sanonut Petralle Kain kommentoineen hänelle Petran ulkonäköä negatiiviseen sävyyn?
Mitenköhän Petra olisi suhtautunut ilman tuota Kasperin sanomista? Ja mitä Petra mahtaa nyt ajatella, kun Kasperi on itse kertonut valehdelleensa aivan kaiken itsestäänkin ammattia ja harrastuksia ja persoonallisuustyyppiä myöten? Ja paljastanut kieroilleensa ja valehdelleensa kisassa kaikesta pärjätäkseen. Ja tehneensä resortissa kaikkensa, jotta Kai ei voittaisi?
Täälläkö nyt sitten kilpaa puolustellaan miestä, joka kokee oikeudekseen arvioida toisten ulkonäköä negatiiviseen sävyyn? Vai valehteliko Kasperi asiasta? Muutenhan Kai on aivan läpimätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli se perustelu jonka mukaan Viivi ajatteli ihmisten äänestävän häntä Kain sijaan?
Aika moni kyllä äänestikin, mutta toisella valinnalla olisi voittanut itse ihan selvästi.
Viivi sanoi podcastissa ja haastattelussa, että se valinta oli todella vaikea. Hän huomasi, että ihmiset olivat kyrpiintyneitä Kaihin eivätkä äänestäisi Kaita. Noran kohdalla taas mietti, että näkisivät tämän kasvutarinan ja hän saisi enemmän sympatiaa tuomaristolta. Tosin tää ois voinut kääntyä Viivin eduksi, jos olisi valinnut hyvän ystävän finaaliin. Loppupeleissä perusti päätöksensä ensimmäisinä päivinä solmittuun liittoon. Kai eikä Viivi äänestänyt kumpikaan toisiaan missään vaiheessa, heidän liittonsa oli hyvin vahva ja piti loppuun asti. He olivat lojaaleja, mitä ite arvostan.
Viivi tiesi saavansa varmasti Noran kaksi ääntä, vaikka pudottaisi tämän finaalikaksikosta. Jos olisi pudottanut Kain, ei olisi voinut olla varma Kain kahdesta äänestä. Kamerallehan Kai kertoi äänestävänsä siinä tapauksessa Noraa, mutta tiesiköhän Viivi siitä. Noran valitsemalla Viivi olisi hävinnyt, ja luultavasti selvemmin kuin Kaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä ketjussa joku kertonut, että Petra oli katkera Kaille koska Kasperi oli sanonut Petralle Kain kommentoineen hänelle Petran ulkonäköä negatiiviseen sävyyn?
Mitenköhän Petra olisi suhtautunut ilman tuota Kasperin sanomista? Ja mitä Petra mahtaa nyt ajatella, kun Kasperi on itse kertonut valehdelleensa aivan kaiken itsestäänkin ammattia ja harrastuksia ja persoonallisuustyyppiä myöten? Ja paljastanut kieroilleensa ja valehdelleensa kisassa kaikesta pärjätäkseen. Ja tehneensä resortissa kaikkensa, jotta Kai ei voittaisi?
Täälläkö nyt sitten kilpaa puolustellaan miestä, joka kokee oikeudekseen arvioida toisten ulkonäköä negatiiviseen sävyyn? Vai valehteliko Kasperi asiasta? Muutenhan Kai on aivan läpimätä.
No Kasperi valehteli koko identiteettinsä, joten en ihmettelisi, että olisi valehdellut tuostakin. Hänellä kun vielä oli motiivi mustamaalata Kaita ja kuulemma pelaaminen jatkuu resortissakin. Toki voi se olla tottakin, että Kai on sanonut jotain ikävää Petran ulkonäöstä ja se on totta kai väärin.
Itse inhosin aluksi Kain ja Viivin ylivoimaisuutta ja kotona meuhkasin miten tyhmä porukka ei äänestä heitä ulos. Kuitenkin katsottuani kaikki jaksot ja extrat mieleni muuttui loppua kohti. Oikea kaksikko oli finaalissa. Noraa myös arvostan todella korkealle.
En itse usko Kain sanoneen mitään negatiivista Petran ulkonäöstä. Tuo väite oli mielestäni Kasperin peliliike. Hänhän vannoi itse putoamisensakin jälkeen jatkavansa peliä sillä tavalla, että tekisi kaikkensa jottei Kai voita. Anukin on kommentoinut, että resortissa tapahtui manipulointiyritystä voittajaäänestyksen suhteen. Kukaan muu ei kuitenkaan suostunut manipuloitavaksi. Kaihan sai äänet kaikilta muilta paitsi Petralta, Kasperilta ja Noralta. Ja Nora tuli heimoneuvoston penkille suoraan saarelta, ilman resorttivaihetta.
Viime kauden kakkosessa, Kimissä, ja tän kauden voittajassa, Kaissa, on paljon samaa. Molemmat olivat fyysisesti vahvoja, ja kovia pelureita.
Onko teidän mielestä jotain selkeää syytä, miksi Kai vei tuomariäänet tänävuonna, mutta Kimin peliä ei arvostettu tuomaristossa ollenkaan, vaan voitto annettiin mieluummin sille "perässä hiihtäjälle"?
Johtuuko se vaan tuomaristosta ja siitä mitä peliä tuomaristo arvostaa, vai oliko Kain pelitavasta joku paremmin kuin Kimin?
Vierailija kirjoitti:
Viime kauden kakkosessa, Kimissä, ja tän kauden voittajassa, Kaissa, on paljon samaa. Molemmat olivat fyysisesti vahvoja, ja kovia pelureita.
Onko teidän mielestä jotain selkeää syytä, miksi Kai vei tuomariäänet tänävuonna, mutta Kimin peliä ei arvostettu tuomaristossa ollenkaan, vaan voitto annettiin mieluummin sille "perässä hiihtäjälle"?
Johtuuko se vaan tuomaristosta ja siitä mitä peliä tuomaristo arvostaa, vai oliko Kain pelitavasta joku paremmin kuin Kimin?
Kai onnistu sosiaalisessa pelissä paremmin
Jaaha, nyt alko lähteen kommentteja missä epäillään Kasperin puheiden totuuden perää...
No eipä oo tämäkään palsta mikään kitteyden tyyssija. Kaksinaismoralismin huipentuma.
Voi olla, että Kasperi auttoi Kain voittoon. Nimittäin kun Kasperi panetteli häntä ja julisti, että Kai ei tule saamaan yhtään ääntä, varmaan kolmikossa Inga, Anu, Taina ainakin yhdellä vaa'ankieli kääntyi Kai puolelle.
Erikoinen oli Kasperin meininki. Itse oli valmis pudottamaan Kain ja yritti ennen omaa putoamistaan tehdä peliliikkeitä Kai pudottamiseksi. Kai sai kuulla tästä, eikä pystynyt enää luottamaan Kasperiin. Tilannehan oli se, että Kai pudottaa Kasperin tai putoaa itse. Olisko Kasper vastaavassa tilanteessa toiminut toisin kuin Kai? Ei varmasti! Itse manipuloi, valehteli, kätki esineitä, valehteli taustastaan ja esitti muuta kuin on. Sitten syytti Kaita egoistiseksi teeskentelijäksi. Vanha viisaus: Itse olet sitä, mistä toista syytät. Petran vaatimus siitä, että Kain pitää muistaa hänen lapsensa nimi oli outo. Olisi kysynyt Viiviltä saman, tuskin olisi tämänkään muistanut. Mutta ei kysynyt. Oikea ja ansaittu voitto Kaille.
Ettekö te kuunnelleet ollenkaan mitä Petra sanoi ja kysyi roastissa?
Saarella Kai puhui lähinnä itsestään, oliko hän missään vaiheessa oikeasti kiinnostunut kenestäkään ja muiden jutuista ja tätä testatakseen Petra kysyi mikä hänen poikansa nimi on.
Ei siksi, että nimi olisi jotenkin pyhä vaan koska halusi tietää kiinnostaako Kaita muu kuin Kai itse.
Vierailija kirjoitti:
Saarella Kai puhui lähinnä itsestään, oliko hän missään vaiheessa oikeasti kiinnostunut kenestäkään ja muiden jutuista ja tätä testatakseen Petra kysyi mikä hänen poikansa nimi on.
Ei siksi, että nimi olisi jotenkin pyhä vaan koska halusi tietää kiinnostaako Kaita muu kuin Kai itse.
Toi on oikeasti vaikea kysymys. Itsekin olen kuullut esim. työkavereideni lasten nimet joskus, ainakin kerran. Mutten nyt saa yhdenkään nimeä mieleen. Ja silti ihan mieluusti kuuntelen jutustelua heidän tekemisistään. Joistakin tiedän jopa enemmän kuin haluaisin tietää. Oho, siitä tulikin yksi nimi mieleeni.
Noraa on kuvattu saarella ennen finaalia. Hän siinä sanoo, että tietää kyllä Viivin ja Kain sopimuksesta ottaa toisensa finaaliin, jos mahdollista.
Sitten illalla pudottuaan tuomaristoon on mukamas aivan hämmästynyt tällaisesta sopimuksesta.
Että silleen.
Tyyppi joka kiroili ja lyllersi kaikissa kisoissa toiseksi viimeisenä (paitsi yhden voitti lopussa) pääsi hyvässä peesissä noinkin pitkälle, vain Kain ja Viivin avustuksella. Onneksi ei päässyt finaaliin ja voittanut säälipisteillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin kuuntelin, mitä Petra sanoi. Ihmettelin kysymystä, koska itse ajattelen Selviytyjien olevan peli, jossa etsitään parasta selviytyjää. Itseäni esim. ärsytti yhdessä vaiheessa se Noran ja Viivin ystävätunteilu. Minä kuuluin niihin, jotka marmatti että ensi vuonna osallistujia, jotka muistaa että on kisaamassa TV:ssä Selviytyjissä eikä missään ystävänhakuformaatissa.
Selviytyjät oli vähällä ruoalla kuumuudessa kisaamassa raskaita kilpailuja, psykologisesti pelaamassa jotta pääsee jatkoon. Katsojat odottaa kisaajilta hyviä suorituksia selviytymistaidoissa ja osallistujat tietää että ohjelmaa tehdään katsojille. Voisin kuvitella, että itse keskittyisin kaikkeen selviytymiseen niin täysin, että olisi työ jo muistaa kaikkien muiden kisaajien nimet, ainakin alussa tai väsyneenä.
Henk. koht. pidän Petran kysymystä ihan outona, jopa vähän asiattomana. Yleisesti pidetään lasten vetämistä juttuihin yrityksenä vedota tunteisiin. Tässä tapauksessa piiloviesti oli tietenkin, että Kai on tunteeton ja kylmä kun lapsi on unohtunut. En arvosta tuollaiselle linjalle lähtemistä missään kisoissa.
Lopen tämä on kyllä ollut huippu kausi, vaikka välillä meinas turhauttaa pelaamattomuus :D
Psykologinen peli on aina kiinostavaa ja erilaista, ei voi ennakkoon tietää miten peli etenee.
Ja hdottomasti oikea kilpailija voitti!
Mitenhän nää kilpailijat pärjää saarella kuukauden ilman läheisyyttä, kun eräällä toisella nimeltä mainitsemattomalla houkutusten saarella jokainen selittelee tekemisiään läheisyyden kaipuulla.
Viikon jälkeen on Niiiiin kova läheisyyden kaipuu että on pakko päästä jonkun sinkun syliin.
Kasperi ylitti NARSISTISESTI vaikuttaa muiden äänestyskäyttäytymiseen. HÄN näki ja tiesi parhaiten mikä Kai on. (hänen mielestään)
HÄN käytti vertauskuvallista kieltä puhuessaan HÄNtä yksinkertaisimmille jotta nämäkin ymmärtäisivät - HÄN on kuitenkin nähnyt kaikki mahdolliset jaksot ja tietää parhaiten. Uskokaa nyt HÄNtä, HÄN tietää, HÄNen älynsä ja tilannetajunsa on ylivertainen jne jne..
Ja narsisti oli siis kuka?