Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua että kosken alkoholiin

Vierailija
08.09.2019 |

Olemme seurustelleet pari vuotta, ja mieheni haluaisi kontrolloida alkoholinkäyttöäni. Juon mielestäni erittäin vähän alkoholia, enintään yhden annoksen (lasi viiniä, 1 pullo olutta tms) kuukaudessa. Tänä viikonloppuna olimme istuskelemassa meren rannalla iltateellä, kun illan pimetessä teki mieli punaviiniä, ja niinpä sanoin meneväni hakemaan lasillisen. Mies kertoi sitten lähtevänsä pois, ettei joudu katsomaan kun juon, ja lähtikin siksi aikaa kunnes olin juonut. Jätti minut siis yksin rantakahvilaan juomaan viinini. Tähän asti en ole miehen läsnäollessa ottanut, kun tiedän ettei tykkää mutta en voi elää toisen rajoitteiden mukaan loppuelämääni.

Mies on siis sitä mieltä, että koska hän ei halua käyttää alkoholia, kunnioituksesta häntä kohtaan minunkin pitäisi pidättäytyä siitä kokonaan hänen läsnäollessaan. Miehellä on uskonnollinen tausta, josta tällainen käytös johtuu. Ymmärtäisin, jos joisin hillittömästi tai hänellä olisi alkoholiongelma mutta kun kumpaakaan ei ole.

Olenko tyhmä jos en suostu olemaan koskematta alkoholiin hänen läsnäollessaan? Eihän kukaan voi toisen aikuisen ihmisen puolesta päättää mitä tämä juo ja mitä ei?! Tämä ei valitettavasti ole provo, vaan ihan oikean elämän tilanne :(

Kommentit (199)

Vierailija
61/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on yksi raivoraitis läheinen, joka ei siedä lainkaan kenenkään alkoholin käyttöä. Hän on muuten oikein ihana ihminen, mutta hänellä on tuollainen päähänpinttymä kokemustensa takia. Ei tulisi mieleenkään juoda hänen seurassaan, koska en halua loukata häntä. Mutta en ehkä voisi olla parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa...

Vierailija
62/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin seurustella poltin, miesystäväni ei polttanut.

Häntä luonnollisesti häiritse oma polttamisesini, jo hajunkin vuoksi, ja tupakoimiseen kuluuvat erikoistilanteet.

Asia oli helposti ratkaistavissa. Minä lopetin polttamisen.

Ja se oli paras päätös, mitä koskaan ole tehnyt.

Tupakointi on tosiaan häiritsevää ympärillä oleville, haju on hirveä. Ei ole verrattavissa kerran kuussa juotuun viinilasiin. Jos ap vetäisi monta lasillista päivässä, voisi verrata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes on tyhmä.

Vierailija
64/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava mies, sorry.

Vierailija
65/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tuo minusta on. Mun mies ei käytä alkoholia koska saa siitä vatsansa kipeäksi ja unirytminsä sekaisin. Ei se silti puutu mun alkoholin käyttöön, joka on tasoa 1-4 annosta kuukaudessa. Eikä puutu siltikään vaikka vetäisin kännit, taputtaa poskelle ja sanoo että ”eikö ole kulta mukavaa kun sulla on aina kuski”.

Vierailija
66/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. Joka viinaan koskee, se on paholaisen ystävä. Ja viinaa juova on viinaan hukkuva. 

Vierailija
67/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sinun kannattaisi jo juosta. Mies on sairaalloisen kontrolloiva ja uskonto on siihen hänellä pelkkä tekosyy. Jos olisi aidosti vanhoillisuskova, ei missään tapauksessa harrastaisi esiaviollista seksiä. Suhtautuminen seksiin paljastaa, ettei kyse ole oikeasti mistään uskosta ja omatunnosta vaan manipuloinnista, kontrolloimisesta ja henkisestä väkivallasta.

Vierailija
68/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole ongelma antaa periksi asioissa, jotka eivät ole minulle itselleni tärkeitä. Jos tiedän olevani viehättävämpi toisella tavalla kuin toisella, voin sen tehdä. En tekisi kynnyskysymystä asiasta, joka ei ole. 

Olen ollut ahdistavassa ja häiriintyneessä suhteessa, jossa ne odotukset ja toiveet olivat sairaita. Sen sijaan normaalissa suhteessa ne on pikkujuttuja eikä niitä pompsahtele jatkuvasti esiin lisää. Joku ei kestä huutamista, joku ei tykkää tupakasta, joku arvostaa siistiä kielenkäyttöä jne. 

Niin, itselläni ongelman ydin on ehkä se, voinko olla oma itseni tämän ihmisen kanssa. Kyllä mä käytän vaatteita joista tiedän miehen pitävän ja laitan ruokaa, josta hän pitää koska on mukava tuottaa toiselle iloa. Tämä ulottuu valitettavasti muuhunkin, esim. tietyn musiikin kuunteleminen on kiellettyä niin kysymys kuuluu, missä se raja on, mihin asti on valmis väistelemään toisen ongelma-alueita. Olo on välillä kuin norsulla posliinikaupassa, kun näitä asioita on kyllä putkahdellut vähän väliä (vääriä lehtiä, musiikkia, ja sitten se alkoholi). Miehen itsensä mukaan hänellä on vain erityisen herkkä omatunto joka tunnistaa oikean ja väärän, ja että mun omatunto on paatunut.

Tämä erityisen herkkä omatunto sallii seksin ennen avioliittoa?! 😂

Vierailija
69/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sinun kannattaisi jo juosta. Mies on sairaalloisen kontrolloiva ja uskonto on siihen hänellä pelkkä tekosyy. Jos olisi aidosti vanhoillisuskova, ei missään tapauksessa harrastaisi esiaviollista seksiä. Suhtautuminen seksiin paljastaa, ettei kyse ole oikeasti mistään uskosta ja omatunnosta vaan manipuloinnista, kontrolloimisesta ja henkisestä väkivallasta.

No podemme kyllä molemmat huonoa omaatuntoa tästä seksiasiasta, mutta sitä on vaikea lopettaa kun on aloittanut. Kontrolli kyllä aidosti pelottaa. Hän on muun muassa tarkistanut lukemiani kirjoja koska epäili että siellä on epäsopivaa sisältöä. Ihan tavallinen romaani oli. Aikani yritin miellyttää ja varmaan onkin olemassa asioita joista tulee huonoja vaikutteita mutta sitten totesin että luen, katson, syön, juon ja kuuntelen kyllä ihan mitä itse parhaaksi näen.

Vierailija
70/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies. Joka viinaan koskee, se on paholaisen ystävä. Ja viinaa juova on viinaan hukkuva. 

Jumala antaa joka kulauksen anteeksi. Miten oma laitasi. LOL😂

Vierailija
71/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksella oli terve asenne viiniin.

Kerro miehelle Kaanaan häistä.

https://raamattu.fi/raamattu/KR92/JHN.1/Johannes-2

Vierailija
72/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinilllä ja viinalla on eroa monta prosenttia.

Ja Raamatun totuus viinistä huomioon ottaen, mielipiteesi on Jumalan pilkkaa.

Vierailija
73/199 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valittava joko viina tai mies.

Tuskinpa se viinasta ja viinistä luopuminen niin kauheata on.

Joutuuhan sitä sairauksien ja allergioiden takia luopumaan myös joistan ihanista herkuistaan, lempiruuistaan, jne.

Alkoholi ja tupakka ovat pelkkiä nautinoaineita.

Joka asettaa nautintoaineet mies- tai naisystävänsä edelleen, ei ansaitse ystävää.

Hyvin yksinkertaisesta.

Vierailija
74/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuhan sitä sairauksien ja allergioiden takia luopumaan myös joistan ihanista herkuistaan, lempiruuistaan, jne.

Joka asettaa nautintoaineet mies- tai naisystävänsä edelleen, ei ansaitse ystävää.

Hyvin yksinkertaisesta.

Ei nyt ihan niinkään. Allergiassa ruoka-aineet voi aiheuttaa uhkaa terveydelle, tämä on toisen mielivaltaiseen päätökseen perustuva rajoite.

Sinun mielestäsi siis tulisi alistua toisen oikkuihin, jotta ansaitsisi parisuhteen? Tsemppiä valitsemallesi tielle! Ap

Vierailija
75/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä parisuhteessa sinä se , joka aina tekee myönnytyksiä ja kompromisseja ? Mitä sinulle ärsyttävää se mies on lopettanut ? Jos lasista viiniä menee herne nenään, niin on kyllä todella pikkumainen ukko, en muuta sano. On olemassa myös normaalia alkoholinkäyttöä. Vaikka itse en juo edes sitä viinilasillista, niin tuollaista miestä en katsoisi , joka päättää mitä saan juoda tai syödä.

Vierailija
76/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä parisuhteessa sinä se , joka aina tekee myönnytyksiä ja kompromisseja ? Mitä sinulle ärsyttävää se mies on lopettanut ? Jos lasista viiniä menee herne nenään, niin on kyllä todella pikkumainen ukko, en muuta sano. On olemassa myös normaalia alkoholinkäyttöä. Vaikka itse en juo edes sitä viinilasillista, niin tuollaista miestä en katsoisi , joka päättää mitä saan juoda tai syödä.

No hänellä on niin tiukat rajat missä tuntee olevansa henkisesti turvassa, ja kokee että en kunnioita häntä jos en "tottele". Ja tosiaan ihan kantasuomalainen mies.

Vierailija
77/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hänellä on niin tiukat rajat missä tuntee olevansa henkisesti turvassa, ja kokee että en kunnioita häntä jos en "tottele". Ja tosiaan ihan kantasuomalainen mies.

Ja ihan oikeasti haluat viettää loppuelämäsi "totellen" miestä ? Suosittelen nuppitohtoria sinulle ja pian.

Vierailija
78/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksinkertaisesta.

Miten sitten kirjat, lehdet ja musiikki, jota tykkää kuunnella? Pitääkö niistäkin luopua, kun toinen ei tykkää?

Minä en rupeaisi tuollaiseen suhteeseen. Siinä hävittää oman itsensä, kun koettaa mukautua toisen oikkujen mukaiseksi. Eikä koskaan pääse siihen, että toinen olisi tyytyväinen. Parempi, että kumpikin etsii valmiiksi sopivaa seuraa.

Vierailija
79/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on typerä ja ahdasmielinen.

Vierailija
80/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo käytös kylläkin johtuu siitä, että "miehesi" on täysi id#iootti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän