Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua että kosken alkoholiin

Vierailija
08.09.2019 |

Olemme seurustelleet pari vuotta, ja mieheni haluaisi kontrolloida alkoholinkäyttöäni. Juon mielestäni erittäin vähän alkoholia, enintään yhden annoksen (lasi viiniä, 1 pullo olutta tms) kuukaudessa. Tänä viikonloppuna olimme istuskelemassa meren rannalla iltateellä, kun illan pimetessä teki mieli punaviiniä, ja niinpä sanoin meneväni hakemaan lasillisen. Mies kertoi sitten lähtevänsä pois, ettei joudu katsomaan kun juon, ja lähtikin siksi aikaa kunnes olin juonut. Jätti minut siis yksin rantakahvilaan juomaan viinini. Tähän asti en ole miehen läsnäollessa ottanut, kun tiedän ettei tykkää mutta en voi elää toisen rajoitteiden mukaan loppuelämääni.

Mies on siis sitä mieltä, että koska hän ei halua käyttää alkoholia, kunnioituksesta häntä kohtaan minunkin pitäisi pidättäytyä siitä kokonaan hänen läsnäollessaan. Miehellä on uskonnollinen tausta, josta tällainen käytös johtuu. Ymmärtäisin, jos joisin hillittömästi tai hänellä olisi alkoholiongelma mutta kun kumpaakaan ei ole.

Olenko tyhmä jos en suostu olemaan koskematta alkoholiin hänen läsnäollessaan? Eihän kukaan voi toisen aikuisen ihmisen puolesta päättää mitä tämä juo ja mitä ei?! Tämä ei valitettavasti ole provo, vaan ihan oikean elämän tilanne :(

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo sellaista, mitä toivoit, kuvittelit tai halusit yhteiselämän olevan? Ja sellaista, että todella haluaisit astella alttarille ja synnärin ovesta sisälle tämän miehen kanssa?

En, koska en hänen kanssaan voi olla vapaa. Eikä se edes liity viinilasillisen, vaan siihen että pitää elää toisen sääntöjen mukaan tai tulee joku lapsellinen reaktio ja päiväkausien jälkipuinnit.

Käykö mies tällä hetkellä jossain seurakunnassa? Oletteko menneet vaikka tuon seurakunnan pastorin kanssa keskustelemaan tuosta päiväkausien jälkipuinneista, huonosta omatunnosta, tiukasta suhteesta biiseihin, mutta vapaasta suhteesta seksiin?

Minulla on kotiseurakunta jossa olen aktiivinen, mies ei ole käynyt missään seurakunnassa säännöllisesti n 5 vuoteen. Minun seurakunnassani voisimme periaatteessa käydä puhumassa. Tuntuu vaan, että nyt se on jo myöhäistä. Ei mies halua edes muuttua, turvattomuudentunne on niin suuri.

Miksi mies ei ole käynyt missään seurakunnassa? Anna kun arvaan: ei löydy tarpeeksi täydellistäkö?

Vierailija
182/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei ole käynyt missään seurakunnassa? Anna kun arvaan: ei löydy tarpeeksi täydellistäkö?

Suunnilleen näin. Kaikkialla on liian liberaalia, eikä tunne oloaan kotoisaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ahdistavan lakihenkinen. Usko on armoa. Jeesus teki työn eikä sitä pysty kukaan muu toistamaan perässä. Kun jaksaa antaa syntinsä Jeesuksen käsiteltäväksi, mielen valtaa ilo ja rauha - ei tuollainen härvellys ja ahdistus. 

Vierailija
184/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet, miten mies reagoisi siihen, että ryhtyisit tekemään "parannusta" esiaviollisesta seksistä?

Laittaisit tiukat rajat, että kädet saa olla vaatteiden päällä( olkapäillä) ja halauksetkin olisivat vain sivuhalauksia. Suukkoja saisi antaa vain poskelle. Kädestä saisi pitää kiinni.

Vierailija
185/199 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa on niin monta punaista lippua, että silmissä vilisee. 

Tuo köyhän maan ulkomaalainenkin. Oma hullu eksä teki lopulta saman, koska ei saanut pidettyä ketään suomalaista riittävän alistettuna. 

Lisäksi hän yritti saada minua tuntemaan itseäni jotenkin likaisemmaksi, häpeällisemmäksi tai moraalittomammaksi kuin hän itse ja niin pyrki asettumaan yläpuolelleni. 

Ai että, just näin minäkin olen joutunut tuntemaan. Koska olen "epäonnistunut" Jumalan tahdon mukaisessa elämässä niin monesti, minua pitää epäillä ja tarkkailla. Huono track record. Hän on itse onnistunut elämään Jumalan tahdon mukaan, ja siitä hyvästä häntä on omasta mielestään siunattu taloudellisella menestyksellä. Kun sijoitukset epäonnistuvat, sekin johtuu minusta, koska olen silloin horjuttanut hänen keskittymiskyky ään.

Nyt hän sanoo, että hänellä on turvaton olo kun reagoin niin vahvasti siihen että hän poistui lasillisen ajaksi. Eli jälleen vika on minussa. Hänelle tuli turvaton olo minun reaktiostani

Oho. Kaiken muun päälle vielä omavanhurskaus ja menestysteologia. Tällä tyypillä on täysin vääristynyt kristinuskon näkemys ja lisäksi käytöksensä on vähintäänkin henkisen väkivallan rajoilla, jos ei jo ylikin. Voi olla että hän ei tarkoita pahaa, mutta uskontulkinta on niin pelkokeskeinen ja ylitarkka, että hän ei varmaankaan ahdistumatta kykene elämään yhdessä kenenkään kanssa - toisen tekemisiä kun ei koskaan voi kontrolloida niin täydellisesti.

Toivottavasti jokainen tätä ketjua lukeva uskovainen tajuaa viimeistään tästä, että onnelliseen parisuhteeseen ei todellakaan riitä se, että molemmat ovat uskovia!

Vierailija
186/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ei kukaan voi määrätä, mitä laitat suuhusi. Siitä huolimatta ihmettelen, miksi ne pari juomaa ovat niin tärkeitä. Jos mies on sinulle rakas ja hän ei haluaa että hänen mielitiettynsä juo alkoholia, miksi et olisi hänelle mieliksi etkä joisi mitään. Arvosta miestäsi.

Vierailija
187/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ei kukaan voi määrätä, mitä laitat suuhusi. Siitä huolimatta ihmettelen, miksi ne pari juomaa ovat niin tärkeitä. Jos mies on sinulle rakas ja hän ei haluaa että hänen mielitiettynsä juo alkoholia, miksi et olisi hänelle mieliksi etkä joisi mitään. Arvosta miestäsi.

Oletko myös sitä mieltä, että minun pitää lopettaa sellaisen musiikin kuuntelu, mikä aiheuttaa hänessä pahaa oloa? Ja vääränlaisen kirjallisuuden kuluttaminen samasta, syystä? Koska miehelle tulee epämääräisen paha olo niin monista normaaleista asioista, pitäisikö minun välttää niitä kaikkia arvostuksesta häneen?

Vierailija
188/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauteen Kristus meidät vapautti. 

Sinä oot ap ihmisen rakentamassa vankilassa. Lähde nyt, kun se on vielä suht helppoa. 

Vierailija
189/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on noita elämäntapa kysymyksiä.Miehellesi sopisi täysin raitis nainen.Sinulle taas mies,joka ottaa samalla tavalla alkoholia,kun sinä.(en tarkoita,että juot edes paljon)

Vierailija
190/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jäi epäselväksi oliko miehesi muslimi

Eihan jaanyt jos osaa lukea ja ymmartaa lukemaansa. AP on sanonut useampaan kertaan etta kyseessa on kantasuomalainen kristitty. 

Itse muuten olen seurustellut lyhyen aikaa muslimin kanssa ja "edes han" ei ollut noin tiukka alkoholin suhteen - mina "sain" tietysti juoda kun kerran en itse ollut muslimi. "Sain" myos syoda sianlihaa. 

Vierailija
191/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet, miten mies reagoisi siihen, että ryhtyisit tekemään "parannusta" esiaviollisesta seksistä?

Laittaisit tiukat rajat, että kädet saa olla vaatteiden päällä( olkapäillä) ja halauksetkin olisivat vain sivuhalauksia. Suukkoja saisi antaa vain poskelle. Kädestä saisi pitää kiinni.

Sivuhalauksia :D Luulen, että hän olisi onnellinen ja tyytyväinen, että estän häntä tekemästä syntiä. Ei meistä kumpikaan tahallaan halua toista satuttaa tekemällä väärin.

Vierailija
192/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsin raittiin ja elämä on hyvää. Miehelläkin on oikeus parempaan elämään.

Vierailija
193/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä valitsin raittiin ja elämä on hyvää. Miehelläkin on oikeus parempaan elämään.

Mielenkiintoista, millä tavalla yksi toisen henkilön juoma lasillinen viiniä vaikuttaa miehen elämänlaatuun?

Vierailija
194/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, millä tavalla yksi toisen henkilön juoma lasillinen viiniä vaikuttaa miehen elämänlaatuun?

Miksi miehen pitäisi tyytyä kännääjään kun haluaa raittiin?

Miksi pilata molempien elämää?

Vierailija
195/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi tyytyä kännääjään kun haluaa raittiin?

Miksi pilata molempien elämää?

Ei miehen ole pakko tyytyä minuun. Minä olisin ollut valmis luovuttamaan monta kertaa, koska en tosiaankaan halua pilata kummankaan elämää. Hän ei ole halunnut erota useammista yrityksistäni huolimatta. ap

Vierailija
196/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei halua erota, kun toimintasi aiheuttaa hänelle koko ajan pahaa oloa?

Miten miehen aiemmat suhteet? Onko niissäkin naiset aiheuttaneet pahaa oloa pelkästään kirjallisuuden lukemisella, viinilasillisella tai musiikin kuuntelulla? Musiikin kuuntelu tietenkin voi vaikuttaa toiseen, jos toinenkin sitä musiikkia kuulee. Tuo kirjallisuuden tarkistaminen on ihan outoa. Mitä merkitystä on miehelle sillä, että mitä sinä luet? Romaaneissahan ei ole edes kuvia, joista nyt voisi tulla ontto olo, jos näkee vähäpukeisia ihmisiä.

Vierailija
197/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei halua erota, kun toimintasi aiheuttaa hänelle koko ajan pahaa oloa?

Miten miehen aiemmat suhteet? Onko niissäkin naiset aiheuttaneet pahaa oloa pelkästään kirjallisuuden lukemisella, viinilasillisella tai musiikin kuuntelulla? Musiikin kuuntelu tietenkin voi vaikuttaa toiseen, jos toinenkin sitä musiikkia kuulee. Tuo kirjallisuuden tarkistaminen on ihan outoa. Mitä merkitystä on miehelle sillä, että mitä sinä luet? Romaaneissahan ei ole edes kuvia, joista nyt voisi tulla ontto olo, jos näkee vähäpukeisia ihmisiä.

Aiempia suhteita on muutama, joista osa etäsuhteita köyhistä maista tulevien naisten kanssa. Näille on ilmeisesti sopinut mikä vaan ja ovat sopeuttaneet omaa käytöstään kunhan vaan pääsevät pois sieltä köyhistä oloista. Ei siis ongelmia. Mies on kuitenkin itse lopettanut nämä suhteet. Ainakin yhden suomalaisen kanssa seurustellessa oli ymmärtääkseni samantyyppisiä ongelmia kuin minun kanssani vaikka tämäkin nainen oli uskova. Ap

Vierailija
198/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi ahdasmielistä maalaisjunttia. Jos menette naimisiin niin kieltolista pitenee.

Vierailija
199/199 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies seurustellut, harrastanut seksiä aiemmin?

Miten suhtautuu siihen, että sinulla on ollut aiempia suhteita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi