Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua nöyryytetiin kaupan kassalla.

Vierailija
08.09.2019 |

Ostokset oli normaalit, ruoka+pari olutta+kassi.. Kortti ilmoitti kassapojalle ettei varoja,ole. Tämä sanoi kovalla äänellä. EI varoja. vähennetääkö pois kassi nii riittääkö rahat, vai ruuat, kyllähän se oluella yksi päivä menee. Olin ihan että Mitä? Törkeää. Jätin kaikki siihen ja häivyin.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ei ole pakko myydä edes olutta, jos MUN MIELESTÄ asiakas oli päihtynyt.

Eikä myydä olutta, jos asiakkaalla ei ole henkkareita näyttää, vaikka olisi 35v.

Missä kaupassa olet mielestäsi töissä?

Se että onko asiakas päihtynyt ei ole sinun päätettävissäsi.

Jos asiakas ei ole juonut tippaakaan moneen päivään ja väität hänen olevan päihtynyt, mies kommentoi että ei ole päihtynyt. Mitä sitten tapahtuu? Asiakas tod.näk. jättää ostoksensa tuohtuneena kassalle ja kertoo kaikille tutuilleen huonosta kohtelustaan kaupassasi ja ne tutut kertoo omille tutuilleen. Ja näin kauppa sai pitää kaljansa mutta tod. näk. ei saanut pitää asiakkaitaan. Kuka tässä voittikaan? Sinäkö?

Eikö se ole ihan laissa että alkoholijuomia ei saa myydä alaikäisille ja päihtyneille? Ja kyllä se on se kassahenkilö, joka tekee päätöksen onko asiakas liian päihtynyt.

Kyllä. Se on sanottu laissa. Mutta se ei ole kassahenkilön päätettävissä onko asiakas päihtynyt.

Jos asiakas ei oikeasti ole päihtynyt niin kaupan kassa ei voi päättää että asiakas on päihtynyt. Eli asia ei ole niinkuin kassamyyjä tuossa väitti että:

"Mun ei ole pakko myydä edes olutta, jos MUN MIELESTÄ asiakas oli päihtynyt."

Kuka sen päihtymyksen sitten päättää, jollei kassahenkilö? Meinaatko siis että jos asiakas vaikuttaa päihtyneeltä, niin kassa ei voi luottaa omaan arvioonsa? Kenen arvioon sitten saa luottaa?

Tässä ketjussa selkeästi tullut ilmi että kassahenkilöihin ei voi luottaa. He mielestään yksin päättävät mitä lystäävät tosiseikoista välittämättä.

Jos kaasahenkilö myy päihtyneelle tai alaikäisille, niin kyllä sieltä tulee esimies hyvin äkkiä varoituksia jakelemaan. Itse muistan, kun tuli henkkareiden tarkistus alle 39- vuotiailta. Tarkistusviikoilla tuli sitten näitä 29- vuotiaita, joilta et välttämättä älynnyt tarkistaa. Tällaisesta joutui puhutteluun, kun ei oltu läpäisty tällaista pistotarkastusta. Eli kyllä sitä yritti olla tarkkana ja koska itse olit vastuussa, niin kyllä se kassa ihan itse saa tehdä arvion, myykö vai ei. Mikäli asiakas kiistää syyn, niin silloin esimies paikalle, joka tekee lopullisen päätöksen ja ottaa siitä vastuun. Mutta jos kassa epäilee asiakkaan olevan päihtynyt ja kieltäytyy myymästä, on tämä ihan hänen oikeutensa. Täällä puhuvat nyt ihmiset, jotka eivät ole itse olleet töissä ja tiedä, mitä sopimuksia silloin joutuu noudattamaan.

Vierailija
122/124 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alle 30- vuotiailta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pidän käyttötilillä vain pieniä summia kerrallaan. Usein tarkistan ennen kauppareissua riittääkö kate ja jos ei riitä niin siirrän toiselta tililtä. Joskus tämä unohtuu tai onkin automaatiossa mennyt joku lasku. Sitten joko siirrän nopeesti lisää rahaa tai jos on perässä jonoa niin maksan toisella kortilla. Ei siinä tarvitse mitään hävetä vaikkei katetta olisikaan hetkellisesti. 

Vierailija
124/124 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pidän käyttötilillä vain pieniä summia kerrallaan. Usein tarkistan ennen kauppareissua riittääkö kate ja jos ei riitä niin siirrän toiselta tililtä. Joskus tämä unohtuu tai onkin automaatiossa mennyt joku lasku. Sitten joko siirrän nopeesti lisää rahaa tai jos on perässä jonoa niin maksan toisella kortilla. Ei siinä tarvitse mitään hävetä vaikkei katetta olisikaan hetkellisesti. 

No, onhan se nyt häpeä!

Sinccis