Minua nöyryytetiin kaupan kassalla.
Ostokset oli normaalit, ruoka+pari olutta+kassi.. Kortti ilmoitti kassapojalle ettei varoja,ole. Tämä sanoi kovalla äänellä. EI varoja. vähennetääkö pois kassi nii riittääkö rahat, vai ruuat, kyllähän se oluella yksi päivä menee. Olin ihan että Mitä? Törkeää. Jätin kaikki siihen ja häivyin.
Kommentit (124)
Minä ainakin pidän käyttötilillä vain pieniä summia kerrallaan. Usein tarkistan ennen kauppareissua riittääkö kate ja jos ei riitä niin siirrän toiselta tililtä. Joskus tämä unohtuu tai onkin automaatiossa mennyt joku lasku. Sitten joko siirrän nopeesti lisää rahaa tai jos on perässä jonoa niin maksan toisella kortilla. Ei siinä tarvitse mitään hävetä vaikkei katetta olisikaan hetkellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin pidän käyttötilillä vain pieniä summia kerrallaan. Usein tarkistan ennen kauppareissua riittääkö kate ja jos ei riitä niin siirrän toiselta tililtä. Joskus tämä unohtuu tai onkin automaatiossa mennyt joku lasku. Sitten joko siirrän nopeesti lisää rahaa tai jos on perässä jonoa niin maksan toisella kortilla. Ei siinä tarvitse mitään hävetä vaikkei katetta olisikaan hetkellisesti.
No, onhan se nyt häpeä!
Sinccis
Jos kaasahenkilö myy päihtyneelle tai alaikäisille, niin kyllä sieltä tulee esimies hyvin äkkiä varoituksia jakelemaan. Itse muistan, kun tuli henkkareiden tarkistus alle 39- vuotiailta. Tarkistusviikoilla tuli sitten näitä 29- vuotiaita, joilta et välttämättä älynnyt tarkistaa. Tällaisesta joutui puhutteluun, kun ei oltu läpäisty tällaista pistotarkastusta. Eli kyllä sitä yritti olla tarkkana ja koska itse olit vastuussa, niin kyllä se kassa ihan itse saa tehdä arvion, myykö vai ei. Mikäli asiakas kiistää syyn, niin silloin esimies paikalle, joka tekee lopullisen päätöksen ja ottaa siitä vastuun. Mutta jos kassa epäilee asiakkaan olevan päihtynyt ja kieltäytyy myymästä, on tämä ihan hänen oikeutensa. Täällä puhuvat nyt ihmiset, jotka eivät ole itse olleet töissä ja tiedä, mitä sopimuksia silloin joutuu noudattamaan.