Minua nöyryytetiin kaupan kassalla.
Ostokset oli normaalit, ruoka+pari olutta+kassi.. Kortti ilmoitti kassapojalle ettei varoja,ole. Tämä sanoi kovalla äänellä. EI varoja. vähennetääkö pois kassi nii riittääkö rahat, vai ruuat, kyllähän se oluella yksi päivä menee. Olin ihan että Mitä? Törkeää. Jätin kaikki siihen ja häivyin.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Meillä myyjä tivasi 12 vuotiaalta lapselta henkkareita kun olimme perheellä ruokaostoksilla ja hihnalla meni 2 ALKOHOLITONTA siideripulloa. Törkeää käytöstä kassamyyjältä. Ja olimme siis 4 henkilön voimin ostoksilla ja lappamassa tavaraa hihnalle.
Vaikka lapsi olisi ollut yksin ostoksilla niin myyjällä ei olisi ollut oikeutta kysyä henkkareita koska myytävissä tuotteissa ei ollut mitään alaikäiseltä kiellettyä tavaraa. Oli ihan siinä hilkulla etten kysynyt myyjältä henkilöllisyyttä jotta voisin tehdä hänestä valituksen.
Sun surkea valitukses lentää ö mappiin suorilta.
Vierailija kirjoitti:
Okei, mulle kävi näin : olin saanut lahjakortin ( summa xx ) ja maksoin sillä ostokseni aivan normaalisti. Tapahtuman jälkeen myyjä otti kuitin käteensä, tutki sitä ja ilmoitti jäljelle jääneen saldon siinä kaikkien kuullen. Onko tämä normaalia ? Sehän on käypää valuuttaa kortin muodossa ja korttiani voisi käyttää kuka vaan, jos siis onnistuisi varastamaan.
Olen ennenkin käyttänyt lahjakortteja, eikä kukaan ole toiminut näin....
Onpa hyvä palvelu. Mä taas olen välillä käyttänyt nettiostoksiin kertakäyttöluottokortteja. En luottokorttini numeroa ala newer mihinkään netteihin syöttelemään.
Ärsyttävää on se, kun niihin jää muutamia euroja käyttämättä eikä sitten muista paljonko niissä on saldoa. No, eipä niillä muutamilla euroilla paljon mitään saisi ostettuakaan, kun postikulut jo helposti tekevät sen.
Sinccis
Mahtaa ap nyt olla jo nöyrä, kun sitä on nöyryytetty saman avaksen tienoilta ja puolen tusinaa kertaa.
Sinccis
Osallistuinpa tähän kuitenkin hupina ;)
Ei tässä mitään ihmeitä oo.. jos lähtis ostaan kaljaa, tai pihvejä tai mitähän sitä tekis ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei ole pakko myydä edes olutta, jos MUN MIELESTÄ asiakas oli päihtynyt.
Eikä myydä olutta, jos asiakkaalla ei ole henkkareita näyttää, vaikka olisi 35v.Missä kaupassa olet mielestäsi töissä?
Se että onko asiakas päihtynyt ei ole sinun päätettävissäsi.
Jos asiakas ei ole juonut tippaakaan moneen päivään ja väität hänen olevan päihtynyt, mies kommentoi että ei ole päihtynyt. Mitä sitten tapahtuu? Asiakas tod.näk. jättää ostoksensa tuohtuneena kassalle ja kertoo kaikille tutuilleen huonosta kohtelustaan kaupassasi ja ne tutut kertoo omille tutuilleen. Ja näin kauppa sai pitää kaljansa mutta tod. näk. ei saanut pitää asiakkaitaan. Kuka tässä voittikaan? Sinäkö?
Eikö se ole ihan laissa että alkoholijuomia ei saa myydä alaikäisille ja päihtyneille? Ja kyllä se on se kassahenkilö, joka tekee päätöksen onko asiakas liian päihtynyt.
Kyllä. Se on sanottu laissa. Mutta se ei ole kassahenkilön päätettävissä onko asiakas päihtynyt.
Jos asiakas ei oikeasti ole päihtynyt niin kaupan kassa ei voi päättää että asiakas on päihtynyt. Eli asia ei ole niinkuin kassamyyjä tuossa väitti että:
"Mun ei ole pakko myydä edes olutta, jos MUN MIELESTÄ asiakas oli päihtynyt."
Kuka sen päihtymyksen sitten päättää, jollei kassahenkilö? Meinaatko siis että jos asiakas vaikuttaa päihtyneeltä, niin kassa ei voi luottaa omaan arvioonsa? Kenen arvioon sitten saa luottaa?
Miksi ostat kassin jos rahat on vähissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kait sen jokainen älyää, miksi tapahtumaa ei hyväksytty.
Mutta silti tökeröä käytöstä kassalta.
Kyllä mulla on ainakin hylky tullut, vaikka tilillä on ollut rahaa. Siksi maksan mieluummin käteisellä.
Joskus syynä oli ainakin se, että kortin päiväys oli vanhentunut. Mutta ei se kassa sitä syytä tiennyt hänkään. Hän taas sanoi, että kyseisen pankin kortit nyt vaan temppuilee kuulemma useasti. Silloinkin samana päivänä muille saman asiakkaiden pankeille oli tullut ei hyväksy. Kotona vasta huomasin, että jaa, täällähän on tullut jo uusi korttikin enkä ollut huomannut vaihtaa.
Mulla taas ei mennyt läpi, kun mies oli riidassa kostoksi laittanut yhteistilin korttien käyttörajaksi jonku aivan törkeän alhaisen summan ku tiesi, että mä oon menossa ostamaan meille uutta pyykkikonetta hajonneen tilalle ja halus näpäyttää. Maksaessa pääte sanoi vaan, että tapahtuma hylätty. Kotona sitten aloin selvitellä, että mitä vit tua ja huomasin, että käyttörajahan se tuli vastaan. Meni niin hermot, että en oo vieläkään ostanut sitä konetta. Mä voin näin äitiyslomalla käydä päivisin pyykkituvassa eikä mua haittaa yhtään käyttää kaikki meidän viikon vuorot (viikossa voi varata joko 8 pesukertaa tai jakaa ne 8 kertaa myös kuivausrummulle) mun ja vauvan vaatteisiin ja mies kulkee likaisissa kunnes ostaa itse sen pesukoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais alkaa käyttämään käteistä, jos kortti jatkuvasti takkuaa 😄
Käteinen ei ole tätä päivää. Vain mummot käyttävät käteistä.
Käteinen toimii aina.
Suomessa on jo ruokakauppojakin, joissa ei kelpaa käteinen. Tulevaisuudessa käteistä vastaanottavat kaupat tulevat vähentymään voimakkaasti.
Hauska juttu silti että linja-autoissa ei taida edelleenkään kelvata muu kuin käteinen (jos ei bussikorttia lasketa). Takseissahan korttimaksumahdollisuus on ollut iät ja ajat, niin miksiköhän sitä ei ole linja-autoissa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myyjä tivasi 12 vuotiaalta lapselta henkkareita kun olimme perheellä ruokaostoksilla ja hihnalla meni 2 ALKOHOLITONTA siideripulloa. Törkeää käytöstä kassamyyjältä. Ja olimme siis 4 henkilön voimin ostoksilla ja lappamassa tavaraa hihnalle.
Vaikka lapsi olisi ollut yksin ostoksilla niin myyjällä ei olisi ollut oikeutta kysyä henkkareita koska myytävissä tuotteissa ei ollut mitään alaikäiseltä kiellettyä tavaraa. Oli ihan siinä hilkulla etten kysynyt myyjältä henkilöllisyyttä jotta voisin tehdä hänestä valituksen.
Itse asiassa jokainen myymälä, jossa olen ollut töissä kieltäytyy myymästä alkoholittomia siidereitä ja oluita alaikäisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä myydä olutta, jos asiakkaalla ei ole henkkareita näyttää, vaikka olisi 35v.Missä kaupassa olet mielestäsi töissä?
Jos asiakas ei ole juonut tippaakaan moneen päivään ja väität hänen olevan päihtynyt, mies kommentoi että ei ole päihtynyt. Mitä sitten tapahtuu? Asiakas tod.näk. jättää ostoksensa tuohtuneena kassalle ja kertoo kaikille tutuilleen huonosta kohtelustaan kaupassasi ja ne tutut kertoo omille tutuilleen. Ja näin kauppa sai pitää kaljansa mutta tod. näk. ei saanut pitää asiakkaitaan. Kuka tässä voittikaan? Sinäkö?
Minä. Inhoan nimittäin asiakkaita, varsinkin kaljanostajia. Eikä pelota yhtään, vaikka loparitkin saisin ;))
Joiltakin myyjiltä se kyllä näkyy ulospäin että nää inhoaa asiakkaita ja ovat aivan väärällä alalla. On se kumma kun näiden pomot ei potki näitä pois.
Kaikkien ilmaisten työharjoittelijoiden kyllä pitää olla aina niin aurinkoisina ja heti tulee sanomista jos vähänkään on vakavana asiakkaalle, mutta nää palkkalistoilla olevat duunarit kyllä saavat vaikka suoraa kettuilua asiakkalle harrastaa ilman että tulee potkut.
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. WANHA!
2. Myyjä ei näe, onko kortilla katetta vai ei. Ainoastaan, että maksutapahtumaa ei hyväksytty.
3. Myyjää, tai ketään muutakaan, ei kiinnosta onko sinulla rahaa vai ei.
4. Oikeasti, olet jauhanut tätä samaa shaibaa täällä jo vuosia!
Minulle on kerran sanottu ihan ääneen kassalla (oli S-market) että kortilla ei ole katetta, siksi maksu ei onnistu. Tästä on pari vuotta. Muistan sen siksi niin hyvin kun kassaneiti oli rinnakkaisluokkalaiseni yläkoulussa.
Itsekin muistan ainakin joskus uran alkuaikoina (2001), että päätteeseen tuli ihan teksti "ei katetta". Nykyisin tulee "tapahtuma hylätty", en tiedä, milloin on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Mun kesätyöpaikan kassakone kyllä ilmoitti, ettei ole riittävästi varoja.
Ja pakkohan se oli asiakkaalle kertoa.
Miksi asiakkaat tulee ostoksille, jos ei ole rahaa tilillä?
Itse itsensä nolaavat.
XDDDD Minulla ei tänään ollut rahaa tilillä. Niin siis sillä ykköstililläni. Asia korjaantui, kun siirsin kakkostililtä rahaa. Ja näin maksoin ostokset ja häivyin ilman ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. WANHA!
2. Myyjä ei näe, onko kortilla katetta vai ei. Ainoastaan, että maksutapahtumaa ei hyväksytty.
3. Myyjää, tai ketään muutakaan, ei kiinnosta onko sinulla rahaa vai ei.
4. Oikeasti, olet jauhanut tätä samaa shaibaa täällä jo vuosia!
Minulle on kerran sanottu ihan ääneen kassalla (oli S-market) että kortilla ei ole katetta, siksi maksu ei onnistu. Tästä on pari vuotta. Muistan sen siksi niin hyvin kun kassaneiti oli rinnakkaisluokkalaiseni yläkoulussa.
Itsekin muistan ainakin joskus uran alkuaikoina (2001), että päätteeseen tuli ihan teksti "ei katetta". Nykyisin tulee "tapahtuma hylätty", en tiedä, milloin on muuttunut.
Aijai, tuohon aikaanhan ne kortit annettiin vielä kassahenkilölle "höylättäväksi" ja sitten kuittaus paperille sen PIN-koodin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ihan laissa että alkoholijuomia ei saa myydä alaikäisille ja päihtyneille? Ja kyllä se on se kassahenkilö, joka tekee päätöksen onko asiakas liian päihtynyt.
Kyllä. Se on sanottu laissa. Mutta se ei ole kassahenkilön päätettävissä onko asiakas päihtynyt.
Jos asiakas ei oikeasti ole päihtynyt niin kaupan kassa ei voi päättää että asiakas on päihtynyt. Eli asia ei ole niinkuin kassamyyjä tuossa väitti että:
"Mun ei ole pakko myydä edes olutta, jos MUN MIELESTÄ asiakas oli päihtynyt."Kuka sen päihtymyksen sitten päättää, jollei kassahenkilö? Meinaatko siis että jos asiakas vaikuttaa päihtyneeltä, niin kassa ei voi luottaa omaan arvioonsa? Kenen arvioon sitten saa luottaa?
Tässä ketjussa selkeästi tullut ilmi että kassahenkilöihin ei voi luottaa. He mielestään yksin päättävät mitä lystäävät tosiseikoista välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa jokainen myymälä, jossa olen ollut töissä kieltäytyy myymästä alkoholittomia siidereitä ja oluita alaikäisille.
Ja myöskinkö alaikäisten vanhemmilleko jos koko perhe on yhdessä kaupassa??
Myyjiä ei todellisuudessa vähempää voisi kiinnostaa kenenkään varallisuus. Päivän aikana siinä kassalla käy sellaista sankaria laidasta laitaan, että jos jokaisen kohdalla pitäisi kiinnostaa pankkitilin saldo ja kengän numero, niin siinä ei kenenkään psyyke kestäisi. Kassakone näyttää että maksu on hylätty ja siinä on aivan tarpeeksi tietoa. Yhtään enempää ei kiinnosta tietää, oli sen taustalla sitten mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen kassamyyjissä on nykyään tosi huonokäytöksistä porukkaa. Udellaan henkkareita vaikkei olisi lain mukaan mitään oikeutta sellaiseen tirkistelyyn. Kailotetaan asiakkaan kortintoimintaongelmaa julkisesti kaikkien kuullen. Hymähdellään ruokaostosten laadulle, tämän huomaa mm. kun ollaan ostamassa synttäriherkkuja tms. isompaa määrää herkkua kerralla.
Ei niitä kassamyyjiä vois vähempää kiinnostaa, mitä sä lappaat siihen hihnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myöskinkö alaikäisten vanhemmilleko jos koko perhe on yhdessä kaupassa??
Mistä se kassa tietää, ettette aio antaa sitä lapsille? Sitä paitsi vaikka ette aikoisi niin se on moraalitonta, että lasten vanhemmat vetävät sidukkaa vaikka pitäisi huolehtia lapsista. Ole onnellinen, ettei kassa tehnyt suoraan lasua teistä.
Oikeastiko joku ei tiedä , kuinka paljon omalla tilillä on rahaa ? Ja menee silti kauppaan ? Vähävaraisen kannattaa kyllä ihan suosiolla jättää ne oluet ainakin ostamatta. Kyllä sen alkoholin ja tupakan pitää olla ensimmäinen asia, mistä tingitään jos on köyhä. En silti jaksa uskoa, että nykypäivänä olisi enää noin tampioita, kun lähtee kauppaan tietämättä paljonko on katetta tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku ei tiedä , kuinka paljon omalla tilillä on rahaa ? Ja menee silti kauppaan ? Vähävaraisen kannattaa kyllä ihan suosiolla jättää ne oluet ainakin ostamatta. Kyllä sen alkoholin ja tupakan pitää olla ensimmäinen asia, mistä tingitään jos on köyhä. En silti jaksa uskoa, että nykypäivänä olisi enää noin tampioita, kun lähtee kauppaan tietämättä paljonko on katetta tilillä.
Tuota minäkin jatkuvasti ihmettelen.