Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeneemmat äidit. Kumman haalarin ostaisit taaperolle?

Vierailija
05.09.2019 |

Yksivuotiaani on nyt 83 cm pitkä (paino +2 käyrällä). Olen ostamassa loppusyksyä ja alkutalvea varten kevyesti topattua ja vedenpitävää haalaria hänelle. Asumme etelä-suomen rannikolla, joten täällä alkutalvet ja keskitalvetkin saattaa olla tätä +4 ja sataa vettä ja räntää -keliä joka viikko.

Ostanko haalarin koko 86, joka on juuri nyt siten sopiva, että kasvuvaraa on hieman (noin kaksi senttiä)? Vai ostanko haalarin koko 92, joka on nyt selvästi iso, mutta kasvuvaraa sitten reilummin?

Vai joudunko ostamaan nyt tuon sopivan ja sitten taas keväällä uuden haalarin? Rahat tiukoilla. Onko oikeasti pakko ostaa joka syksy ja joka kevät uusi vk-haalari? Kasvaako nämä pienet oikeasti niin nopeasti, että sama haalari ei voikaan käydä enää keväällä, jos se on syksyllä ostettu?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä haalarit ovat tosi reilua mitoitusta varsinkin sisävaatteisiin verrattuna, että ehkä siksi tuo pienempi, mutta vaikea sanoa näkemättä. Vähän saa olla kasvunvaraa, muttei niin paljoa, että lapsi hukkuu haalariin. Jos ko. merkissä on tuollaiset erot (86 juuri sopiva ja 92 tosi iso) mikset katsoisi jotain toista merkkiä?

Mitään ylikallista en ostaisi itse, ihan marketista löytää tuon ikäiselle ihan hyvän haalarin, varsinkin jos ei ehdi kauaa käyttämään.

Jonathanilta en löytänyt kevyttoppia, jotka on vedenpitäviä (en halua pelkkää kuorihaalaria). Sitten katsoin Lassiet, mutta ne vaikutti huonolaatuisilta mielestäni. Moloon ja sellaiseen minulla ei ole rahaa. Joten olen päätymässä Reimaan. Ap 

Reimat ja Molot on ihan yhtä arvokkaita. Eikä Mololla edes ole kevyttoppaa

Vierailija
42/43 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut käytössä ulkohaalareissa kokoa pienempi kuin sisävaatteissa. Nyt esim 116cm housuja käyttävälle ostettiin 110cm toppahaalari. Ja sekin on melkein valtava. Liian iso haalari on inhottava. Vauva-taaperoikäisellä voi joutua välillä ostamaan kaksikin kaudessa, mutta se tasottuu yleensä siellä 98cm -> mitoissa. Silloin riittää yksi, ja usein kevät ja syksykin samalla koolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille minua neuvoneille. Menin lopulta Reiman liikkeeseen ja sovitin sekä 86 että 92. Se 92 ei ollut lopulta niin paljon isompi kuin 86 kuin olin luullut, ja kun laitoin lapsen haalari päällä istumaan rattaisiin, niin oikeastaan vain koossa 92 ne lahkeet oli kunnolla nilkkojen peittona eli riittävän pitkät (koko 86 vaikutti lapsen seisoessa isolta mutta..). Joten ostin koon 92. Olen kyllä yllättynyt, että 82 pitkälle lapselle piti ostaa 92. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan