Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä h*vetin "venetsialaiset"?

Vierailija
05.09.2019 |

Onko taas tuotu tänne jokin amerikkalainen täysin Suomeen sopimaton paukuttelujuhla? Jonkun kauppiaan idea taas, että raha juoksisi? Vai mikä tässä on takana?

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on karnevaaleista (tai edes sen tapaisista juhlinnoista)niin köyhä maa, että hyvä kun meillä nyt on niitä sentään edes jokin...

Vierailija
122/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mikään uusi juttu, todellakaan. :D Oot vähän myöhässä. Eikä ole Amerikan kanssa mitään tekemistä.

Pakko olla uusi, olen kohta viisikymppinen enkä ole koskaan kuullutkaan koko juhlasta.

Minä olen vähän päälle kolmekymppinen, ja venetsialaisia on vietetty ainakin koko elämäni ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsialaiset on ok meren rantojen kaupungeissa. Tuntuisi jotenkin hölmöltä, jos niitä vietettäisiin sisämaassa järven rannalla.

Vierailija
124/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvilakauden päättäjäiset

Vierailija
125/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Kokkolan pelastuslaitoksella täysi miehitys nyt viikonloppuna. Saattaa pelastajilla keikkaa pukata tavallista enemmän.

Vierailija
126/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullut venetsialaisista vasta aikuisena! En muista, mistä kuulin ensimmäistä kertaa, olisinkohan lehdestä lukenut? Naapurin poika ampuu aina ilotulitteita silloin, joten jos olemme kotona, siitä vähintään muistaa. Tuttu on myös tuo muinaistulien yö. Olin joskus elokuun viimeisenä viikonloppuna Paraisilla, ja siellä juhlitaan tätä juhlaa tuolla nimellä. Tämä viikonloppu on sellainen, että olen usein ollut yhden kaverin kanssa reissussa (niin  kuin tänäkin viikonloppuna) ja vuokramökkien naapureista on usein kuulunut juhlinnan ja ilotulituksen ääniä.

Vierailija
127/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsialaisten vietossa taitaa ilotulitteiden paukuttelu olla vain lisääntynyt viime vuosina, vaikka muuten esim. tapahtumien yhteydessä on vähentynyt.

Itseänikin viehättää kyllä enemmän tuo muinaistulien yön tulien poltto tapa, vaikka en mikään fanaattinen ilotulitevihaajakaan ole .

Vierailija
128/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venetsialaiset on ok meren rantojen kaupungeissa. Tuntuisi jotenkin hölmöltä, jos niitä vietettäisiin sisämaassa järven rannalla.

Kyllä niitä vietetään sisämaassa järven rannalla. Olen kotoisin sisämaasta järven rannalta, ja kyllä meillä on venetsialaisia vietetty jo lapsuudessani.

Vierailija
129/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä oon mennyt järjestämään octoberfestitkin meidän puutarhassa😃

Vierailija
130/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain uuspakanajuhlintaa siis? Mikä taho tässä on takana?

Saatananpalvojat.

Vierailija
131/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veneilijät

2020 me yhä luetaan näitä 2005-2010 kirjoitettuja juttuja ..

Zinc

Huoh ;(

No mitäs luet? Ei kukaan ole pakottanut

Vierailija
132/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla Kokkolan pelastuslaitoksella täysi miehitys nyt viikonloppuna. Saattaa pelastajilla keikkaa pukata tavallista enemmän.

Näin se vain on. Monenlaista onnettomuutta ja hukkumistapausta on kyllä taas tulossa. Tulipaloja ja silmävammoja myös.

Vierailija
133/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla jotkut ryyppäjäiset, kun elimistö on tottunut kirkkaaseen viinaan viisissä rapujuhlissa. Se on ikään kuin kevyt lasku. Muistakaa, että pelkkää viiniä ja bisseä sitten!

Ehkä siitä tulee ryyppäjäiset nyt, kun se leviää rannikolta muualle. Venetsialaiset ei ole koskaan olleet mikään kännäysjuhla meilläpäin.

Alkonarkit käyttävät niitä aineitaan oli venetsialaiset tai ei.

Vierailija
134/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista juhlista ja tähän asti myös siisteimmistä. Toivon mukaan myös pysyy siistinä juhlintana, kokkoineen ja maltillisine ilotulituksineen.

Mikähän siinä on, että osa väestöstä katsoo kaikkien juhlien olevan tekosyynä armottomalle kännäämiselle?  Siitäkö muuten johtuu, että Suomessa on tapana juhlia aattoina? Itse juhlapäivänä jengi on niin krapuloissaan, että vapaapäivä menee olojen paranteluun.  Hulluinta oli tuossa muutama vuosi sitten kun jengi vaahtosi itsenäisyyspäivän AATOSTA, siis miksi ihmeessä, ellei siksi että juhlapäivänä ei voi ryypätä perseitä olalle, kun on seuraavana päivänä töitä?  

Toivon, ettei tästä juhlasta tulisi mitään uutta taiteiden yötä, joka sekin oli alussa hyvä ajatus, mutta tolkuttoman kännäyksen takia meni pilalle.  

Vierailija
135/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään vilnalaisia. Poikkeaa venetsialaisista siinä, että räjäytellään paikkoja.

Vierailija
136/161 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Mäntsälässä on näitä yritetty muutamana vuonna, ihan kuollut tapahtuma.

Vierailija
137/161 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veneilijät

Täh? Tuleeko siis venetsialaiset veneilijöistä?  Tämä olikin minulle uutta.

Vierailija
138/161 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Venetsialaiset

Enpä ollut aiemmin kuullutkaan. Ei Helsingissä nähtävästi vietetä, kun en ole törmännyt. Aina oppii jotain uutta :-)

Vierailija
139/161 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marriage of the sea.

Vierailija
140/161 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mikään uusi juttu, todellakaan. :D Oot vähän myöhässä. Eikä ole Amerikan kanssa mitään tekemistä.

Pakko olla uusi, olen kohta viisikymppinen enkä ole koskaan kuullutkaan koko juhlasta.

Lol niin pakko olla uusi, koska SINÄ et ole kuullut koko juhlasta.:D

Mä olen kuullut niistä lapsesta saakka, mulle joku halloween on paaaljon uudempi tuttavuus kun taas venetsialaiset on ollut aina

Kohta kuusikymppinen ja kuulin tai luin venetsialaisista vasta muutama vuosi sitten. Halloweenin olen tiennyt lapsesta asti, Jaska Jokusesta ynnä muusta.

Kai se riippuu siitä, missä päin asuu.