Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein etnisyys DNA-testin ja olen ihan helvetin kummastunut tuloksista

Vierailija
02.09.2019 |

Ja olen siis adoptiolapsi, ihan SUOMESTA adoptoitu.

Testin mukaan minussa on kuitenkin intialaista, afgaania, arabia ja somalia. Olen ihan helvetin hämilläni ja mietin, että onko tuossa voinut sattua joku virhe. Joo, minulla on tummat hiukset ja ruskeat silmät, mutta aika vaalea iho.

Onko kukaan muu saanut todella outoja tuloksia DNA-testistä?? Kyseessä 23andme.

Kommentit (267)

Vierailija
201/267 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5% suomalainen

10% skandinaavi

85% aasia

viestejä otetaan vastaan

Vierailija
202/267 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä se että olet opettamassa niiden mallia ilmaiseksi ja saat keskeneräisen mallin ennustamia tietoja jotka voi heitellä hyvinkin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/267 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden firmojen saamia näytteitä käytetään muuhunkin kuin viihdekäyttöön. Muunmuuassa muutama lääkäri on saanut syytteen käyttäessään omaa spermaansa lapsettomuushoidolla alkunsa saaneisiin lapsiin. Ajatelkaa että joillakin on kymmeniä lapsia pienehköllä alueella jotka eivät ole tietoisia siitä että heillä on sisaruksia. Yhdeltä lääkäriltä löydettiin yli 60 lasta!!!! Joten kyllä nämä laboratoriot jotka teidän geeninäytteitä ottavat vastaan ja tutkivat ovat tehneet paljon hyvää työtä. Ne eivät ole mitään hupilabroja. Monet ovat löytäneet sukulaisia, adoptoidut ovat löytäneet läheisiä sukulaisia. Jopa omat vanhemmat. Rikollisia on saatu kiinni. Niiden avulla voidaan myös tutkia sairauksien levinneisyyttä eri tavoin. 

Vierailija
204/267 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romanit ovat alunperin Intiasta. Onko toinen vanhemmistasi romani?

Romanien harvinainen haploryhmä löydetty Irakin juutalaisista.

En usko romanien olevan Intiasta. Olen kallistunut siihen teoriaan että he ovat yksi Israelin kadonneista heimoista. Veriryhmäkin sama kuin juutalaisilla.

Yhden teorian mukaan pohjoismaalaiset romanit ovat levittäytyneet pohjolaan briteistä ja sinne aikanaan viedyistä afrikkalaisista. Ajan myötä ovat levinneet ja sekoittuneet muihin eurooppalaisiin ja kyllähän tuo  Suomen mustalaisyhteisö on perimältään jo hyvin paljon suomalainen tätä nykyä.

Vierailija
205/267 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo geenitestit ovat ihan huippuluokkaa eli niihin voi luottaa. Niiden todenperäisyyttä lähinnä epäilevät ne jotka eivät ole tyytyväisiä testin tulokseen ja joitakin kummastuttaa se, että kaksosillakin on pieniä eroja tuloksissa vaikka se on ihan normaali asia että geenit eivät jakaudu täysin samalla tavalla. 

Jos Suomesta on adoptoitu niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että on täysin suomalainen. Tiedän ainakin yhden tapauksen jossa Suomessa adoptioon annettiin vauva jonka perimä ei ollut täysin suomalainen.  Raiskauksen takia ystäväni raskautui monia vuosia sitten ja antoi lapsen adoptioon koska ei halunnut tehdä aborttia mutta ei myöskään pitää lasta. Ja lapsen isä on siis ulkomaalainen.

Ihmiset näkevät itsensä usein eri silmin kuin muut. Mä esim. olen omasta mielestäni täysin suomalaisen näköinen mutta muiden mielestä en yhtään. Valokuvissa ero näkyy mutta peilissä ei. Olen vaalea mutta eri tavalla kuin suomalaiset. Mun geenit ovat tosiaan muualta mutta en olisi koskaan itse sitä olisi arvannut. Luulin että vanhempani ovat ihan täysin suomalaisia. Ovat kuolleet niin en ovi enää kysyä. 

Voi hyvänen aika identtisillä kaksosilla on täsmälleen sama DNA niin ei testit voi olla huippuja :) Haloo?

Vierailija
206/267 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomeen on tullut muistaakseni hattula ym.........?turku satamakaupungit linnoitusten rakentajia espanjasta ym.ristiretkien porukasta esim.lähi -idän seutu. ranskasta tullut suomeen aikoinaan kaivosväkeä ym. on mahdollista suomalaises suvus. mun suvus espanjalaista taustaa tarinoiden mukaan on mustia silmiä ja tukkia suvus.

Vierailija
207/267 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veriryhmistäkin voi päätellä mistä päin maailmaa tullut.

a = länsi

b = itä (ja juutalaiset on yleensä b:tä pitkin maailmaa)

ab = nuori veriryhmä, moderni sekoitus noista edellisistä

o = vanhan maailman veriryhmä, se alkuperäinen

Hahaha, perheestä löytyy noita kaikkia. Ei sit varmaan olla kukaan sukua edes äidille (vaikka ollaan ihan samannäköisiä, kuin myös serkkujen kanssa)!

Toinen vanhemmistasi on AO ja toinen BO. B ja ovat dominoivia ja O resessiivinen. Jos perii A:n ja B:n veriryhmän on AB.

Vierailija
208/267 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuli FamilyTreellä 100 % suomalainen, olin hiukan pettynyt tulokseen..

se ei näytä kuin sen miten vertautuu nykyään muihin maailmalla asuviin ihmisiin. Eli suomalaisiin. Vaikka sinulla olisi baltteja, ruotsalaisia, skotteja tullut 1700 luvulla niin saattaa näyttää 100% suomalainen. Nuo firmat tahtovat businesta.

Jos nyt suomalaisia muuttaisi yhtäkkiä Viron saarelle vaikka miljoona niin se näyttäisi että olet virolainen eli tosiasiallinen historia ei näy, näkyy vain missä nykyään asuu sitä porukkaa joilla sama DNA kuin sulla.

Vierailija
209/267 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 98% suomalainen tarkemmin pohjoissuomalainen, loput on pohjanmaa ja karjala. Sopii kuvaan. Molempien vanhempieni suku on kotoisin samalta paikkakunnalta aina 1500 luvulle asti. Sukuselvityksessä päästiin niin pitkälle. Tuo 2 % jää jännittäväksi salaisuudeksi.

no ei tietenkään ole kaikki sieltä samasta paikasta kotoisin. Ehkä isälinjat vanhemmilta. Tuossa on just se sukututkimusharha mukana jos tutkittu vaan muutamaa linjaa. Muutenhan olisit ihan sisäsiittoinen.

Vierailija
210/267 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo ole outoa yhtään. Luultavasti biologinen äitisi on täysin suomalainen ja vaalea sellainen. Biologinen isäsi on sen sijaan afgaani jonka suvussa yhdistyy arabi- ja intialaisveri. Kts karttaa. Joku hänen isovanhemmistaan arabipuolelta on taustaltaan somali (osittain) ja siinäpä tuo onkin.

Nykyisinkin afrikkalaisten orjien jalkelaisia, Makraneita, asuu Pakistanin etelarannikolla. Sielta ne afrikkalaisgeenit.

https://www.nature.com/articles/d41586-017-05917-6

Vierailija
211/267 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IDENTTISILLÄ kaksosilla on täysin IDENTTINEN perimä!! Koittakaa nyt selvittää edes biologian perusteet ennenkuin alatte pätemään....

Vierailija
212/267 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaniystäväni teki taannoin testin ja sai aika samankaltaisia lukemia kuin sinä, poislukien tietty nuo suomalaiset geenit. Romaniyhteisö on hyvin suljettu edelleen, ei yleisesti ottaen ole kovin tavallista saatika hyväksyttyä että puoliso olisi valkolainen. Ei se ehkä olisi kovin käytännöllistäkään, romanikulttuuri on aika erilainen kuin suomalainen kulttuuri. Siksi romanien geeneissä ei ole kovin paljoa suomalaista. Ap:n testilukemilla veikkaisin, että toinen biologinen vanhempasi on romani ja toinen nk. kantasuomalainen. Tällä kombinaatiolla voisi olla myös selittävä tekijä adoptioosi: moinen parisuhde ja perhe on edelleen sosiaalisesti erittäin haastava, ellei mahdoton.

Vierailija
213/267 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olin yllättynyt että geenitesti näytti 99%:sti suomalaista & skandinaavia, vaikka olen tummapiirteinen ja silmäni on vähän aasialaistyyppiset. 1% oli inuiittia.

Vierailija
214/267 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulokset eivät ole mitään kovin tarkkoja, varsinkin jos on muutamasta prosentista kyse.

No tässä ei ollut kyse muutamista prosenteista, esim. somalin kohdalla tuli yli 12% ja intialaisen kohdalla yli 30%!! Myös afgaania ja arabia oli reilusti yli 10% kumpaakin.

ap

Eihan SUOMESTA adoptioiminen mitenkaan takaa sita etta geenit ovat 100% suomalaisia. Oletko kysynyt adoptiovanhemmiltasi mita  he tietavat?

100% suomalaisia? Mitähän geenit ovat 100% suomalaisia?

Miksi tuota aina ihmetellään? Varmaan yli puolet suomalaisista on saaneet dna-testin tulokseksi 100% suomalainen. Olen katsonut kahdeksan suomalaistubettajan "paljastan dna-testini tuloksen"-videon, ja heistä neljä sai tuloksen: 100% suomalainen.

Yksi syy miksi en itse hassaa rahojani noihin testeihin on, että olisi tylsää saada moinen tulos. Se on mahdollista, koska suvussani ei ole ulkomaalaisia /eri etnisyyttä tietääkseni yhtään.

Vierailija
215/267 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla geeneillä ap:n piirteistäkin pitäisi selvästi muutenkin erottaa suomalaiselle epätavallisia asioita. Kuten iso nenä, kapeat kasvot, terävä leuka, sirot raajat jne. Suomalaiset ovat yllättävän yhteneväisen näköisiä, toki länsi-, itä- ja pohjoistaustat ovat selkeästi erilaiset. 

Vierailija
216/267 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

74% suomalainen

13% baltti

10% englantilainen

2% lähi-idän kansat

1% inuiitti

M45, hyvä että on monipuolista geeniperimää.

Mulla on ruskeat silmät ja ruskeat, aavistuksen punahtavat hiukset.

Kyllä tuo MyHeritage on yllättävän tarkka, tunnistaa serkkusukulaisetkin monen polven takaa.

Vierailija
217/267 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on romanialaista taustaa ja se voi vaikuttaa tuommoisiin tuloksiin. Ehkä sinullakin on?

Vierailija
218/267 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdollistahan tuo on, jos sulla on joku isoisoisoisosisoisoisoäiti joka oli jonkinlainen sekoitus noita pieniä prosentteja. 

Vierailija
219/267 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi naurattaa tuo intialaisafgaaniarabisomali -yhdistelmä. Todellinen lottovoitto.

Ihan tyypillinen romanin perimä. Ap:n molemmat biologiset vanhemmat ovat todennäköisesti romaneja.

Vierailija
220/267 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan juuri omia tuloksiani. Olen koko ikäni ollut 12,5% "toista maata", jännä nähdä olenko sitä sittenkään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi