Tein etnisyys DNA-testin ja olen ihan helvetin kummastunut tuloksista
Ja olen siis adoptiolapsi, ihan SUOMESTA adoptoitu.
Testin mukaan minussa on kuitenkin intialaista, afgaania, arabia ja somalia. Olen ihan helvetin hämilläni ja mietin, että onko tuossa voinut sattua joku virhe. Joo, minulla on tummat hiukset ja ruskeat silmät, mutta aika vaalea iho.
Onko kukaan muu saanut todella outoja tuloksia DNA-testistä?? Kyseessä 23andme.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni tuli muka alle 10% Väli-Amerikan intiaani. Toisella firmalla tuli vain ruotsia ja suomea. Jotenkin tuo intiaaniveri olisi niin epätodennäköistä, etten siihen usko.
"Intiaaniveri" tarkoittanee yleensä saamelaista tai siperialaista verta.
Joka tuokin on huuhaata koska suomalaisten ugriperimä poikkeaa saamelaisten/siperialaisten perimästä. Samaa reittiä mutta erilainen. Tätä nämä testit eivät ota huomioon vaan sumppaavat kaikki yhteen.
Ei se mitään huuhaata ole. Siperialainen tai saamelainen veri näkyy testeissä tietysti juuri siksi että se on erilaista. Suomalaisilla on keskimäärin 7-10% siperialaisia geenejä.
Juuri näin. Varsinkin meillä joissa virtaa itäsuomalainen veri, joiden esivanhemmat oli niitä ensimmäisiä ihmisiä täällä jääkauden jälkeen. Itse näen peilistä selvästi siperialaiset kasvonpiirteet. Minusta se on hienoa. Ja olen aina ollut kuin kotonani kovissa talvisäissäkin. Kyllä jokainen voi ihan peiliin katsomallakin nähdä mistä sitä koostuu.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpöö. Osaatko edes arvata kuinka monta sotajoukkoa meni läpi sen Savon edes sen 600 - 700 vuoden aikana jonka se oli enemmän ja vähemmän Ruotsin ikeen alla? Lisäksi Savoon kulki ja siis, otetaanpa uudestaan, jotenkin jopa yllättävän paljon ihmiset liikkuivat työn ja virkojen perässä pitkin Suomen alueita ja välissä ulkomaille ja takaisin. Jopa silloisen Ruotsin ja Venäjän armeijoiden upseereista lähes kaikki olivat välillä ulkomaalaisia..
Voi hyvä luoja. Niiden ensimmäisten suomalaisten geenipooli ei muutu miksikään jos joku ruotsalainen "upseeri" on käynyt kääntymässä meidän geenipoolissa tai porukkaa on likkunut. Nyt puhutaan tuhansia ja kymmeniätuhansia vuosia vanhoista asioista ja suomalaisten juurista, eikä mistään irtopanoista sotien aikaan. Puhutaan ajoista, jolloin ei ollut mitään "Ruotsia" saati muitakaan maita. Ja silloin pieni joukko tuli idästä jäiden sulettua ja oli se pohja sille mitä me nyt kansana olemme.
Paljon myöhemmin alettiin puhua heimoista, joista tuli suomalaisuuden pääheimot. Niitä oli kolme. Savolaiset eivät kuulu pääheimoihin (karjalaiset, hämäläiset, varsinaissuomalaiset oli 3 pääheimoa), savolaiset muotoutui hämäläisistä ja karjalaisista.
Eri
Täällä on vieläkin yksi ja sama länkyttäjä jonka lempiaiheita on itäsuomalaisten haukkuminen.
Koska ilm. olet natalia Pietarista, teillä ei ole pääsyä uutisiin.
Suomessa uutisoitiin vastikään, että lounaissuomalaisilla on yhtä paljon samat geenit sekä kainuulaisten että virolaisten kanssa.
Me emme ole sukua teille venäläisille.
Te venäläiset itse sanotte, että te olette aasialaisia. Kuuluuko siihen tuollainen pakko- neuroottinen jankutus?
Trolli taas suoltamassa pas kaa. Tekisit jotain elämällesi, etkä tuhlaisi aikaasi täällä kaiket päivät. Hae vaikka töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni tuli muka alle 10% Väli-Amerikan intiaani. Toisella firmalla tuli vain ruotsia ja suomea. Jotenkin tuo intiaaniveri olisi niin epätodennäköistä, etten siihen usko.
"Intiaaniveri" tarkoittanee yleensä saamelaista tai siperialaista verta.
Joka tuokin on huuhaata koska suomalaisten ugriperimä poikkeaa saamelaisten/siperialaisten perimästä. Samaa reittiä mutta erilainen. Tätä nämä testit eivät ota huomioon vaan sumppaavat kaikki yhteen.
Ei se mitään huuhaata ole. Siperialainen tai saamelainen veri näkyy testeissä tietysti juuri siksi että se on erilaista. Suomalaisilla on keskimäärin 7-10% siperialaisia geenejä.
Juuri nä
Ne ensimmäiset ajettiin myöhemmin tulleiden toimesta pohjoiseen eli nykyään saamelaiset.
Luin eilen illalla äskettäin julkaistua kirjaa itäsuomalaisesta asutushistoriasta.
Venäläiset eivät rajaturvallisuuslain takia pääse katsomaan kirjaa.
Esim. Kuusamo on esimerkki räikeä esimerkki, miten ITÄ - Suomi asutettiin.
Uudisasukkaat tulivat Pohjanmaalta, Iistä sekä Kainuun Paltamossa. Kainuulainen tulija taas oli kotoisin Satakunnan/ Pirkanmaan alueelta.
On noloa katsoa miten kouluttamatonta porukkaa tällä palstalla on.
Faktoista eikä asutushistoriasta tiedetä yhtään mitään.
Mikä sinua vaivaa joka jatkuvasti haukut suomalaisia?
Mikä on ongelmasi?
Voisimmeko auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko tiedustella, MIKSI te luovutatte dna:nne ulkomaisten tietokantojen käyttöön ja myytäväksi kelle tahansa ja vielä MAKSATTE siitä?
Tämä. Aika paljon pitäis mulle maksaa että myisin dna:ta. Ja te itse vielä maksatte siitä ilosta.
Aika moni henkirikos on selvinnyt noiden testien ansiosta tai moni löytänyt biologiset vanhempansa ym. Toivottavasti et ole tosiaan päässyt lisääntymään.🤣
249
Venäläiset vihaavat ruotsalaisia ja sen kyllä huomaa myös täällä vauvojen foorumilla.
Heimojakaan ei Suomessa ole. Se oli nationalistien soopaa
Historioitsija Hurme ihmetteli, miksi suomalaiset ovat halunneet jäädä kiinni noihin 1800 - luvun nationalistien valheisiin.
Toisaalta suomalaisissa on paljon kouluttamatonta väestöä. Kaupungeissa ja maaseudulla asuu takapajuisia yksilöitä ihan Helsinkiä myöten.
Varmaan moni kouluttamaton yksilö uskoo senkin, että Väinämöinen sekä muut Kalevalan tyypit ovat joskus
eläneet oikeasti?
Natalia kiehuu raivosta ruotsalaisvihassaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko romanitausta aiheuttaa tuollaisen tuloksen esim. silloin, jos toinen biologisista vanhemmista on puoleksi romani?
Suomessa asuu paljon muitakin kuin skandinaaveja. Bioäiti on myös itse voinut matkustaa ympäri maailmaa, ei adoptiomaan perusteella voi määritellä geeniperimää.
Natalia on erityisen huolestunut tummapiirteisyydestä.
Et sitäkään tiedä, että Saksassa on tummapiirteisiä ihmisiä? Minulla on esivanhempia paljon esim. Saksasta. Tunnetko yhtään saksalaista? Keskieurooppalaista? Tummapiirteisyys on enemmän sääntö kuin poikkeus Saksassa, Itävallassa, Ranskassa, Italiassa, Sveitsissä.
Vierailija kirjoitti:
Natalia on erityisen huolestunut tummapiirteisyydestä.
Et sitäkään tiedä, että Saksassa on tummapiirteisiä ihmisiä? Minulla on esivanhempia paljon esim. Saksasta. Tunnetko yhtään saksalaista? Keskieurooppalaista? Tummapiirteisyys on enemmän sääntö kuin poikkeus Saksassa, Itävallassa, Ranskassa, Italiassa, Sveitsi
////
Mukaan lukien Espanja jne.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko romanitausta aiheuttaa tuollaisen tuloksen esim. silloin, jos toinen biologisista vanhemmista on puoleksi romani?
Sama kävi mielessä. Jos suomalainen saa geenitesteissä sekaan "intialaista" (ilman tietoa intialaisista sukulaisista), niin todennäköisesti suvussa on mustalaisverta.
Ap on joku m*mun ja suomalaisen baaripano.
Vierailija kirjoitti:
Prosentit tarkoittaa, että toinen vanhemmistasi on ollut aasiasta, voit hyvinkin olla äitisi lomamatkan matkamuisto (anteeksi, en tarkoita pahalla vaan huumorilla). Karkeasti oikoen geeneistä 50% äidiltä ja 50% isältä, joka taas tarkoittaa 25% kultakin isovanhemmalta. Todennäköisesti on geenejä Pohjois-Intiasta ja sieltä Pakistanin ja Afganistanin rajojen lähettyviltä. Sen mitä olen seurannut, niin jostain kummasta syystä todella monella suomalaisella löytyy somalia, noissa geenitesteissä...
Ei ihan näinkään (päälinjoiltaan kyllä), mutta jostain taustalta voi pompata geeniperimää. Miehellä on hollantilaiset vanhemmat ja isovanhemmat, mutta hänelle testi antaa suurimman geeniperimän Britteihin ja lisäksi pienen osan Skandinaviaan. Samoin englantilaisen miniän suurin geeniperimä on keskieuroopasta, vaikka suku asunut Englannissa useita sukupolvia. Minä olenkin sitten tylsästi 100% suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap on joku m*mun ja suomalaisen baarip
-----
Joo. Ap vaikuttaa olevan puoliksi afrikkal. puoliksi suomalainen. Mutta ilkeys viittaa vahvasti venäläiseen ( aasialaisen) alkuperään.
Omasta puolestani sanon, että afrikkalaiset ovat jees, mutta venäläiset ovat ihan hirveitä ihmisiä.
Metti Forssell.
Että voi olla kaunis nainen
Pohjanmaalaiset naiset erottaa selkeistä, vahvoista piirteistä, korkeista poskipäistä, sekä terveen näköisestä ihosta, koska he ruskettuvat helposti.
Forssell on kotoisin Kokkolasta.
Miksi ihmeessä ihmiset jakavat arvokkainta omaisuuttaan näille firmoille ja vielä maksavat siitä? Ihan hullua. Minä en ainakaan luovuttaisi genomiani firmojen käyttöön, tai paljon siitä saisi maksaa. 100 000€ alle en ainakaan luopuisi.
Taiteilija Helene Schjerfbeck on loistava esimerkki aatelissäädyn kasvonpiirteistä.
Kun katsoo hänen itsensä maalaamia omakuvia, hänellä on äärimmäisen voimakkaat, kauniit, selkeät piirteet korkeine poskipäineen.
Upeat piirteet.
Hänestä näkee ylhäisten syntyperän.
Tavallisemman syntyperän omaavilla ihmisillä piirteet eivät erotu yhtä selkeästi. Ne ovat kyllä kauniit, mutta erilaiset. Eivät yhtä voimakkaat eikä ehkä yhtä mieleenpainuvat.
Ei poikkea. Juurikin siperiasta se suomalainen geeniperimä on osittain lähtöisin.
Ja sama perimä on tosiaan intiaaneilla ja eskimoilla, joten ei ole ihme että suomalaiset ovat tunteneet Amerikassakin syvää yhteyttä natiiveja ja niiden shamanistisiä perinteitä kohtaan, koska meissä on paljon samaa.