Onko kanasalaatti teistä pääruoka?
Siskontytär (6v) on mulla usein hoidossa. Äitini sattui nyt ekaa kertaa paikalle ja sanoi etten ruoki tätä kunnolla kun olin tehnyt lounaaksi kanasalaatin (paljon kanaa kasvis-melonipedillä ja öljykastike, ruisleipää Ingmariinilla lisäksi). Sisko tietää että syödään monesti salaattilounas ja on tosi tyytyväinen kuten tytärkin. Äiti taas varoitteli että joku sivullinen voi puuttua asiaan häntä tiukemmin jos näkee. Minusta tytär voi vallan mainiosti ja siskokin ihmetteli äidin reaktiota. Voiko tällaisesta muka tulla ongelmia?
Kommentit (99)
Teen kanasalaattia n. kerran viikossa, se on oliiviöljyn kera oletettavasti erittäin terveellistä. Leivän jätän kyllä pois, energiaa on siinä muutenkin riittävästi, varsinkin jos broileri on koipireittä eikä rintapalaa. Se ei sovi vatsalleni eikä joka aterialla tarvitse välttämättä olla hiilareita vaikka ei karppaisikaan. Leivän kanssa se on kyllä harvinaisen paljon lautasmallin mukainen ateria.
Eiköhän 6-vuotias ole jo tarpeeksi vanha itse kertomaan, jos salaatin jälkeen jäi vielä nälkä. Eli voi kysellä lapselta itseltään sen sijaan että asiaa täällä pohdittaisiin sivukaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän 6-vuotias ole jo tarpeeksi vanha itse kertomaan, jos salaatin jälkeen jäi vielä nälkä. Eli voi kysellä lapselta itseltään sen sijaan että asiaa täällä pohdittaisiin sivukaupalla.
Ap sanoi jo ekassa viestissä että siskontytär on tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen tyyppejä palstalla on? Aikuiselle tuo on ihan hyvä, mutta lapselle ei. Mutta ei se lapsi siihen kuole, että joskus vetää tuollaisia annoksia.
Kuvitellaan olevan jyvällä ravinnosta, mutta ollaan ihan ulaalla.Muuttuuko se terveelliseksi jos laitetaan ne kanapalat 1/4 lokeroon lautasella, vaihdetaan ruisleipä pastaan ja laitetaan 1/4 lokeroon, laitetaan melonit ja kasvikset 1/2 lautaselle ja työnnetään lautanen mikroon?
Miksi?
Toiset ei tajua että ateria on täysipainoinen vaikka sen osat ois sekaisin ja se ois lämpötilaltaan ei-lämmin-ruoka :D
Apua en oo ikinä tehny karjalanpaistia mun yli 1000 kalorin mättösalaatin kylkeen OON ALIRAVITTU D::::::::::::
Tekee mieli kanasalaattia. Sitä siis huomisen lounaaksi <3
APn siskontytär syö paremman lounaan kuin moni
Vierailija kirjoitti:
Apua en oo ikinä tehny karjalanpaistia mun yli 1000 kalorin mättösalaatin kylkeen OON ALIRAVITTU D::::::::::::
Toivotaan tosiaan, että siinä salaatissasi on reilusti enemmän kuin 1000 kaloria, kun päivittäinen energiantarpeesi kuitenkin lienee noin 1,5-2,5 miljoonaa kaloria.
Meillä kyllä syödään kanasalaattia ruuaksi ja hyvin voidaan.
Kaikki kasvikset on hyväksi myös lapsille ja broulerista saa proteiinia. Salaattiin voi laittaa porkkanaa ja maissia ja saa hiilihydraatteja. Tai syö palan leipää lisäksi. Ruokaisuutta saa myös fetajuustosta tai kananmunista
Tän kritisoijat tekee itsensä naurunalaisiksi.
Apn lounaassa on kaikki täydellisen aterian komponentit ja se on sata kertaa parempi kuin joku sinänsä ruokaympyrän mukainen laitosruoka tai tavan vuoksi vedetty lämmin ruoka.
Mä ja 5v kaksoset syyään kanasalaattia joka viikko! Nam nam
Prodea ja kasviksia ja hyvälaatusta hiilaria. Ihan upea pääruoka
Skidit oppii tykkään kasviksista kun niitä on juuriki pääruuaksi
Vierailija kirjoitti:
Skidit oppii tykkään kasviksista kun niitä on juuriki pääruuaksi
Muuten totta! Ne on oleellinen osa ruokaa eikä vaan joku kurkunpala lautasen reunalla
Vierailija kirjoitti:
Salaatti ei täytä vatsaa.
KANAsalaatti täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Salaatti ei täytä vatsaa.
Vatsaa ei pidäkään täyttää, vaan syödä vain kylläiseksi asti.
Muuttuuko se terveelliseksi jos laitetaan ne kanapalat 1/4 lokeroon lautasella, vaihdetaan ruisleipä pastaan ja laitetaan 1/4 lokeroon, laitetaan melonit ja kasvikset 1/2 lautaselle ja työnnetään lautanen mikroon?
Miksi?