Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (1988)
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut että tämä menee ohi aiheen, mutta minulle suurin pettymys oli teatteriesitys Hiljaiset Sillat joissa Maria Ylipää näytteli Francescaa. Maria on varmasti hyvä näyttelijä mutta tuohon rooliin ei sopinut niin yhtään!
Maria oli ihan liian kova verrattuna herttaiseen Francescaaa ja vielä tuhdisti raskaana. En päässyt lainkaan alkuperäisen Hiljaisten Siltiojen tunnelmaan!
Olet niin oikeassa. Maria Ylipää muistuttaa naamaltaan Tom Cruisea eli on poikamainen, ei mikään romanttinen hahmo.
Vierailija kirjoitti:
Tom Cruise missä' tahansa elokuvassa, Itserakas virne aika päällä eikä edes ole komea. Ei rumakaan muttei ainakaan omaa silmää miellytä (ja syy ei ole pituus,mieheni on 170cm).
OLen nelikymppinen ja muistan teininä ihmetelleeni kun kaverit oli että "Ooh Tomppa on niin ihana!"
Toinen samanlainen on George Clooney.
Renee Zellweger Bridget Jonesina oli hirveä pettymys. Kyseiset kirjat ovat todella hauskoja ja oli masentavaa nähdä yhden ilmeen näyttelijä Zellweger Bridget Jonesina (kummallisine silmien siristelyineen). Sitä paitsi aivan mahdotonta kuvitella, että kaksi niin charmikasta miestä olisi ihastunut häneen.
Vierailija kirjoitti:
Keira Knightley epookkielokuvissa. Hänellä on minusta niin modernit kasvot ja joka roolissa samat tunnistettavat eleet ja maneerit. Hahmot jäävät aina sen ajatuksen alle, että tässä Keira nyt näyttelee.
Yksi elokuvaohjaajahan sanoi, että hän ei suostu työskentelemään Keira Knightleyn kanssa, jos ei tämä lopeta sitä maneeriaan, että työntää näytellessään leukaa eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirviniemi ihanan Hietasen roolissa Louhimiehen Tuntemattomassa.
Ei, ei ja ei.
Minusta Hirviniemi oli tuon elokuvan onnistunein hahmo, surkeimmista surkein oli ylivoimaisesti Rokkaa "esittänyt" Eero Aho. Täysin sopimaton rooliinsa, itse asiassa sopimaton mihinkään rooliin.
Kuitenkin paras Rokka, jos ei sitä rambomaista raivokohtausta lasketa. Laineen Rokka, Reino Tolvanen oli olkatoppauksineen liioitellun ylinäytelty ja Paavo Liskiä en osannut kuvitella rooliin, vaikka eipä se kai ulkonäköä oikeasti katso, kuka on jermuileva päänaukoja, mutta sannalla ykkösluokan sotilas.
Olen eri mieltä. Syy ei kuitenkaan ole niinkään paljon Ahossa näyttelijänä, kuin ohjauksessa. Rokan hahmohan oli Louhimiehen elokuvassa ihan erilainen kuin kirjassa, melkeinpä kirjan Rokan antiteesi. Tolvanen oli sentään täynnä energiaa ihme mullistelun sijaan. Sehän on Rokan hahmon ydin: pitelemätön energia, joka kumpuaa tietoisesta huolettomuudesta. Altis ja valpas verbaalikko, joka kykenee irrottamaan itsensä tilanteista emotionaalisesti ja näin ollen olemaan täysin funktionaalinen ulkoisista olosuhteista riippumatta. Aho oli alavireinen, masentunut mölli, eikä se oi niin tärkeä murrekaan lähtenyt.
Ylipäätään Louhimies ei näyttänyt ymmärtävän alkuperäisteosta niin piirun vertaa.
Elokuvia ei tehdä alkuperäisteoksen ehdoilla vaan pohjalta. Uskon Louhimiehen älykkäänä ohjaajana sisäistäneen kirjan sanoman ja henkilökuvaukset mutta samalla halunneen tuoda oikean elämän syvyyttä myös hahmoihin, varsinkin Rokkaan. Tekee sen vieläpä aivan mestarillisesti kuten Ahokin. Olen katsonut tuon Louhimiehen elokuvaversion nyt lukemattomia kertoja vuosien varrella ja aina löytyy uusia, hienovaraisiakin nyansseja. Taideteos syntyy katsojan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ryan Gosling Ken-nukkena. Ei näytä Keniltä.
Juuri samaa mieltä. Itse olisin blondannut Henry Cavillin ja siinä olisi ollut täydellinen Ken.
Leiri ei sopinut mihinkään rooliinsa. En ole koskaan ymmärtänyt hänen suosiotaan. Ei ollut myöskään komea tai hyvännäköinen.
Daniel Graig on ihan hirveä James Bond. Pökkelömäinen, vaaleahiuksinen (Bondin pitää olla tummatukkainen), yksi-ilmeinen ja totinen toimintasankari on kaukana alkuperäisestä agenttihahmosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut että tämä menee ohi aiheen, mutta minulle suurin pettymys oli teatteriesitys Hiljaiset Sillat joissa Maria Ylipää näytteli Francescaa. Maria on varmasti hyvä näyttelijä mutta tuohon rooliin ei sopinut niin yhtään!
Maria oli ihan liian kova verrattuna herttaiseen Francescaaa ja vielä tuhdisti raskaana. En päässyt lainkaan alkuperäisen Hiljaisten Siltiojen tunnelmaan!Olet niin oikeassa. Maria Ylipää muistuttaa naamaltaan Tom Cruisea eli on poikamainen, ei mikään romanttinen hahmo.
Ylipää sopii esim. poliisirooleihin ja muihin tiukkuutta vaativiin rooleihin, ei todellakaan romanttisiin ja pehmeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Edvin Laineen Tuntemattoman sotilaan näyttelijät suurimmaksi osaksi liian vanhoja näyttelemään nuorukaisia.
Tätä on toisteltu ketjussa useita kertoja. Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta toisaalta Laineen Tuntemattoman näyttelijät olivat isoja nimiä ja myös todella karismaattista joukkoa: Åke Lindman, Veikko Sinisalo, Jussi Jurkka, Tauno Palo, Matti Ranin ja Pentti Siimes ym. olivat todella nimekkäitä ja tunnettuja näyttelijöitä. Jos heidän tilalleen olisi valittu sen ajan 18-20-vuotiaita, tuntemattomia pojankloppeja, en tiedä, olisiko elokuvasta tullut välttämättä sellaista klassikkoa, joksi se kohosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ralph Fiennes näytteli Amon Göthin roolin Schindlerin listassa todella hyvin mutta oli aivan liian komea siihen rooliin. Siihen rooliin olisi kuulunut joku ruma örkki mitä ne ukot oikeasti oli eikä mikään kiiltokuvapoika.
Mengelehän oli sentään aika sympaattisen näköinen...
Ei tosielämän pahis ole aina ruma.
Ei tietenkään aina mutta googlasin ton Amon Göthin ja Ralph Fiennesin ja ymmärrän kyllä jos jonkun mielestä Fiennes ei ulkoisesti sopinut tohon rooliin. Siinä ei ole lihotuskuuri auttanut yhtään tekemään hänestä Göthin näköistä.
Omasta mielestäni Kate Winslet ei ollut paras valinta Titaniciin.
Oli pakko nyt oikein googlata ja en muistanutkaan että Ralph Fiennes oli noin seksikäs Amon Göthinä! 😯
Vierailija kirjoitti:
Minna Haapkylä ei sovi mihinkään rooliin. Koska. Samaa, samaa ja aina vain samaa. Näyttelee itseään. Huono, teennäinen.
Munusta Jasper Pääkkösessä on vähän samaa. Aina tulee mieleen Saku Salin kun näkee Jasperin jossain :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Margot Robbie Barbie-nukkena. Ei näytä Barbielta.
Täysin toista mieltä, sillä ainakin kuvien perusteella hän on kuin Barbien elävä ruumiillistuma.
Olisitko ollut ennemmin Amy Schumerin kannalla, jonka kerrotaan kieltäytyneen roolista?
Ajatuksena ainakin huomattavasti vähemmän Barbiemainen.
Molemmat mielestäni aivan liian vanhan ja ryppyisen näköisiä rooleihinsa. Ja Schumer olisi ollut vielä huonompi valinta, eikö Hollywoodissa ole enää yhtään oikeasti nuorta ja kaunista näyttelijää?
Tom Cruise.
158 cm ja jonkun mielestä uskottava action-stara:)))
Hassu Suomi kirjoitti:
Tom Cruise.
158 cm ja jonkun mielestä uskottava action-stara:)))
Kai tumpeillakin on äksöniä vaikkapa kääpiönheittokisoissa, mutta parimetrisenä karpaasina tunnetusta Jack Reacherista ei kruisanderin poika oikein mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri samaa mieltä. Itse olisin blondannut Henry Cavillin ja siinä olisi ollut täydellinen Ken.
Miksi Ken ylipäätään on blondi? Tummahiuksinen olisi sopinut rooliin ainakin ulkoisesti paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edvin Laineen Tuntemattoman sotilaan näyttelijät suurimmaksi osaksi liian vanhoja näyttelemään nuorukaisia.
Tätä on toisteltu ketjussa useita kertoja. Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta toisaalta Laineen Tuntemattoman näyttelijät olivat isoja nimiä ja myös todella karismaattista joukkoa: Åke Lindman, Veikko Sinisalo, Jussi Jurkka, Tauno Palo, Matti Ranin ja Pentti Siimes ym. olivat todella nimekkäitä ja tunnettuja näyttelijöitä. Jos heidän tilalleen olisi valittu sen ajan 18-20-vuotiaita, tuntemattomia pojankloppeja, en tiedä, olisiko elokuvasta tullut välttämättä sellaista klassikkoa, joksi se kohosi.
Mutta eihän sota ole sama asia kuin intti. Sotaan joutui paljon vanhempia miehiä kuin 18-20 -vuotiaat intti-ikäiset. Itse asiassa 1921 syntynyt toinen isoisäni ei ollut ollenkaan talvisodassa, koska oli liian nuori. Sen sijaan se isoisä, joka oli syntynyt 1910 eli oli sotien aikaan 29-35v, oli kummassakin sodassa hyvin perusteellisesti.
Minna Haapkylä ei sovi mihinkään rooliin. Koska. Samaa, samaa ja aina vain samaa. Näyttelee itseään. Huono, teennäinen.