Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin

Vierailija
01.09.2019 |

Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.

Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.

Muita?

Kommentit (1988)

Vierailija
1181/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirviniemi ihanan Hietasen roolissa Louhimiehen Tuntemattomassa.

Ei, ei ja ei.

Minusta Hirviniemi oli tuon elokuvan onnistunein hahmo, surkeimmista surkein oli ylivoimaisesti Rokkaa "esittänyt" Eero Aho. Täysin sopimaton rooliinsa, itse asiassa sopimaton mihinkään rooliin.

Kuitenkin paras Rokka, jos ei sitä rambomaista raivokohtausta lasketa. Laineen Rokka, Reino Tolvanen oli olkatoppauksineen liioitellun ylinäytelty ja Paavo Liskiä en osannut kuvitella rooliin, vaikka eipä se kai ulkonäköä oikeasti katso, kuka on jermuileva päänaukoja, mutta sannalla ykkösluokan sotilas.

Olen eri mieltä. Syy ei kuitenkaan ole niinkään paljon Ahossa näyttelijänä, kuin ohjauksessa. Rokan hahmohan oli Louhimiehen elokuvassa ihan erilainen kuin kirjassa, melkeinpä kirjan Rokan antiteesi. Tolvanen oli sentään täynnä energiaa ihme mullistelun sijaan. Sehän on Rokan hahmon ydin: pitelemätön energia, joka kumpuaa tietoisesta huolettomuudesta. Altis ja valpas verbaalikko, joka kykenee irrottamaan itsensä tilanteista emotionaalisesti ja näin ollen olemaan täysin funktionaalinen ulkoisista olosuhteista riippumatta. Aho oli alavireinen, masentunut mölli, eikä se oi niin tärkeä murrekaan lähtenyt.

Ylipäätään Louhimies ei näyttänyt ymmärtävän alkuperäisteosta niin piirun vertaa.

Vierailija
1182/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daniel Craig Blondina. Ensin ajattelin että paras James koskaan, mutta äkkiä alkoi harmittamaan se Jamekselle tyypillinen silmäkulmahymyn puute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Tom Cruisen roolit. Samoin Aku Hirviniemi.

Hirviniemihän on suomalainen Maalais-Tomppa. Et ilmeisesti pidä isonenäisistä lyhyehköstä miehistä. Onko Hirviniemi edes lyhyehkö, en tiedä?

Vierailija
1184/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Crown sarjassa varsinkin Kuningattaren ja Dianan näyttelijät on kuin jotain ihme masentuneita vahanukkeja. Oikeastihan he olivat ihan eläväisiä ja nauravaisia naisia.

Vierailija
1185/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Daniel Craig Blondina. Ensin ajattelin että paras James koskaan, mutta äkkiä alkoi harmittamaan se Jamekselle tyypillinen silmäkulmahymyn puute.

Craig voisi näytellä Putinia, on niin slaavien näköinen.

Vierailija
1186/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan, miten av-mammat reagoivat, jos sanon, että Emma Thompson ei soveltunut Elinor Dashwoodin rooliin Järki ja tunteet -elokuvassa. 

Tarkoitan ihan vaan iän puolesta. 

Olen samaa mieltä. 

Vierailija
1187/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Hanks Elvis-elokuvassa, oli jotenkin niin väärä. 

Vierailija
1188/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yrmyily meni jo komedian puolelle. Rupes jo Mallorykin vaikuttamaan rennolta seuramieheltä Bondiin verrattuna.

Vierailija
1189/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugh Grant Notting Hillissä. V**un rasittava änkyttäjä.

Vierailija
1190/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liev Schreiber siinä uudemmassa Omenissa, epäkarismaattinen mutisija.  Aika laimea näyttelijä muutenkin.

Vierailija
1191/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ralph Fiennes näytteli Amon Göthin roolin Schindlerin listassa todella hyvin mutta oli aivan liian komea siihen rooliin. Siihen rooliin olisi kuulunut joku ruma örkki mitä ne ukot oikeasti oli eikä mikään kiiltokuvapoika.

Mengelehän oli sentään aika sympaattisen näköinen...

Ei tosielämän pahis ole aina ruma.

Ei tietenkään aina mutta googlasin ton Amon Göthin ja Ralph Fiennesin ja ymmärrän kyllä jos jonkun mielestä Fiennes ei ulkoisesti sopinut tohon rooliin. Siinä ei ole lihotuskuuri auttanut yhtään tekemään hänestä Göthin näköistä.

Omasta mielestäni Kate Winslet ei ollut paras valinta Titaniciin.

Vierailija
1192/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tom Cruise oikeastaan kaikissa rooleissaan. Hän lienee sellainen miesten suosima näyttelijä, koska pienten ja vähän karummankin näköisten miesten on varmaan kiva kuvitella, että senkin näköisenä voi olla muka vetäväkin pakkaus. :)

Kerro että olet katkera miesvihaaja kertomatta että olet katkera miesvihaaja

En pidä itseäni miesvihaajana, kolme miestä olen synnyttänytkin tähän maailmaankin, mutta olen kyllä tuon kommentin kanssa samaa mieltä. Ikinä en oo tajunut Tompan suosiota ja mä olen sentään sitä alkuperäistä Top Gun -sukupolvea... 

Vierailija
1193/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi kaikki roolit, mutta Tom on oikeasti liian lyhyt hävittäjälentäjäksi mikä ei kyllä oikeasti haittaa, mutta Jack Reacherin rooliin taas täysin väärä valinta nimenomaan koon puolesta.

Ei todellakaan ole liian lyhyt hävittäjälentäjäksi. Just sopiva, hävittäjälentäjäksi sopiikin paremmin lyhyehkö mies. Pitemmällä voisi olla ongelmia heittoistuimen kanssa ja selkävaivat ovat yleisempiä pitkillä.

Jos Lauri Markkasesta tehtäisiin hävittäjälentäjä, kuomua ei saisi kiinni.

Vierailija
1194/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati Outinen on löytänyt lopulta oman lajityyppinsä:

https://yle.fi/a/3-10724203

Vierailija
1195/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ja ei.

Minusta Hirviniemi oli tuon elokuvan onnistunein hahmo, surkeimmista surkein oli ylivoimaisesti Rokkaa "esittänyt" Eero Aho. Täysin sopimaton rooliinsa, itse asiassa sopimaton mihinkään rooliin.

Kuitenkin paras Rokka, jos ei sitä rambomaista raivokohtausta lasketa. Laineen Rokka, Reino Tolvanen oli olkatoppauksineen liioitellun ylinäytelty ja Paavo Liskiä en osannut kuvitella rooliin, vaikka eipä se kai ulkonäköä oikeasti katso, kuka on jermuileva päänaukoja, mutta sannalla ykkösluokan sotilas.

Olen eri mieltä. Syy ei kuitenkaan ole niinkään paljon Ahossa näyttelijänä, kuin ohjauksessa. Rokan hahmohan oli Louhimiehen elokuvassa ihan erilainen kuin kirjassa, melkeinpä kirjan Rokan antiteesi. Tolvanen oli sentään täynnä energiaa ihme mullistelun sijaan. Sehän on Rokan hahmon ydin: pitelemätön energia, joka kumpuaa tietoisesta huolettomuudesta. Altis ja valpas verbaalikko, joka kykenee irrottamaan itsensä tilanteista emotionaalisesti ja näin ollen olemaan täysin funktionaalinen ulkoisista olosuhteista riippumatta. Aho oli alavireinen, masentunut mölli, eikä se oi niin tärkeä murrekaan lähtenyt.

Ylipäätään Louhimies ei näyttänyt ymmärtävän alkuperäisteosta niin piirun vertaa.

En ole lukenut kirjaa mutta Louhimiehen versio noista kolmesta on paras.

Vierailija
1196/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hugh Grant Notting Hillissä. V**un rasittava änkyttäjä.

Se on muutenkin sellainen löysä neiti. En tajua kuka siitä tykkää.

Vierailija
1197/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Cruise missä' tahansa elokuvassa, Itserakas virne aika päällä eikä edes ole komea. Ei rumakaan muttei ainakaan omaa silmää miellytä (ja syy ei ole pituus,mieheni on 170cm).

OLen nelikymppinen ja muistan teininä ihmetelleeni kun kaverit oli että "Ooh Tomppa on niin ihana!" 

Vierailija
1198/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ja ei.

En ole lukenut kirjaa mutta Louhimiehen versio noista kolmesta on paras.

Kirjan lukeneena voin todeta, että huonoin. Kauimpana lähdemateriaalin muodosta ja hengestä.

Elokuvien ystävänä taas voin todeta, että Louhimiehen pökäle on sieluton Hollywood-apinointi. 

Vierailija
1199/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ja ei.

Ei myös Taneli Mäkelälle, joka esittää pappaa S-kaupan ruoka-mainoksessa (ei olekaan elokuva). Tämän jälkeen en siedä Mäkelä missään roolissa. Siinä mies pilasi rahan takia näyttelijän uransa.

Tuskinpa hänen uransa on mennyt pilalle sen takia, että sinä et satu pitämään kyseisestä mainoksesta...

Vierailija
1200/1988 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien uusien Disney-leffojen castaukset on menneet päin veetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi