Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelevatko hoitoalan ihmiset, että opiskelija, jonka harjoittelu on hylätty, on huono?

Vierailija
01.09.2019 |

Jos kyllä, niin mitkä ovat mielikuvat?
Jos ei, niin mitä he ajattelevat?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol.

Sairaanhoitajat luulevat tekevänsä jotain yyybervaikeaa ja haastavaa työtä. Todellisuudessa hoitajan tehtävät on melko yksinkertaisia.

Vierailija
42/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol.

Sairaanhoitajat luulevat tekevänsä jotain yyybervaikeaa ja haastavaa työtä. Todellisuudessa hoitajan tehtävät on melko yksinkertaisia.

Ok. Kerrotko mikä oletkaan itse ammatiltasi, kun pystyt tämän totuuden heittämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyö on sika paskaa.

Vierailija
44/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol.

Ok. Kerrotko mikä oletkaan itse ammatiltasi, kun pystyt tämän totuuden heittämään?

Opiskelin lukion jälkeen sairaanhoitajaksi, sittemmin hieman haastavampaa alaa.

Vierailija
45/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol.

Opiskelin lukion jälkeen sairaanhoitajaksi, sittemmin hieman haastavampaa alaa.

Eli et kuitenkaan ole työskennellyt sairaanhoitajana :)

Vierailija
46/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin harjoitteluni hylättiin!

Tulevaisuudessa en tiedä, mitä työtä haluaisin tehdä, hoitoalan työt ei kauheasti kiinnosta.

Onneksi olen varakkaan perheen lapsi, joten taloudellista tilannetta ei tarvitse huolehtia. Vanhempani ei tosin tiedä hylkäyksestä, en ole halunnut kertoa.

Vierailija
47/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin harjoitteluni hylättiin!

Tulevaisuudessa en tiedä, mitä työtä haluaisin tehdä, hoitoalan työt ei kauheasti kiinnosta.

Onneksi olen varakkaan perheen lapsi, joten taloudellista tilannetta ei tarvitse huolehtia. Vanhempani ei tosin tiedä hylkäyksestä, en ole halunnut kertoa.

Ei tämmöstä kandee kertoa, superkateelliset hoitsut ovat ylpeitä jokaisesta itse ansaitsemastaan sentistä.

Vierailija
48/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan muista harjoitteluista. Jos muut on läpäisty hyvin arvioin, voi kyseessä olla hyvinkin jokin väliaikainen henk.kohtainen asia tai ristiriidat harjoittelun ohjaajan kanssa.

Vierailija
49/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako hakea mieluummin vaikka lääkikseen?

Vierailija
50/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa potilasturvallisuus vaarantuu joka ikinen päivä kieltä osaamattomien hoitajien vuoksi. Nyt näitä yritetään tuottaa ulkomailta vielä lisää!!!!

Vierailija
51/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sosiaalialan ohjaaja vihasi minua jauhoi paskaa arvostellessani minua ja uhkasi kusipäisyyttään hylsyllä. Voin sanoa, että jotkut sote-persoonat käyttävät valtaa, kun kerrankin sitä on.

Vierailija
52/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette uudestaan tai käperrytte nurkkaan kuolemaan. Ei elämässä kaikki aina onnistu ekalla yrittämällä, mutta vain tollo ei sitä tajua.

Vierailija
53/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sosiaalialan ohjaaja vihasi minua jauhoi paskaa arvostellessani minua ja uhkasi kusipäisyyttään hylsyllä. Voin sanoa, että jotkut sote-persoonat käyttävät valtaa, kun kerrankin sitä on.

Arvaan, että useimmat vihaavat sinua. F 60.0

Vierailija
54/74 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai hoitajia harmittaa varakkaiden perheiden lapset ja paremmat lähtökohdat, jos ovat itse kyynärpäitä myöten paskassa perushoitotyössä. Sitä se kateus on.

Vierailija
55/74 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei

Vierailija
56/74 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yksittäisiä tapauksia, joissa harjoittelu on hylätty "kyseenalaisista syistä". Ainakin parissa tapauksessa harjoittelun ohjaaja ei ole toiminut oikein eli harjoittelijaa ei ole jaksettu ohjata, vaan homma on mennyt tiuskimiseksi ja lopulta siihen "ei sun voi antaa tehdä mitään, kun sää et osaa mitään" ja sitten on annetty hylsy. Tai on laitettu koko harjoittelun ajaksi asiaan kuulumattomiin hommiin (siivoamista, seuranpitoa sairaille), sitten harjoittelu on hylätty, kun ei ole oppinut asioita, kun ei ole saanut mahdollisuutta harjoitella. 

Ohjaajissa on erilaisia tyyppejä, toiset jaksaa kiireenkin keskellä neuvoa kerta toisensa jälkeen ja sopivasti antaa harjoittelijan ensin tehdä helpompia juttuja ja tiiviimmässä ohajuksessa ja sitten pikkuhiljaa harjoitella myös itsenäisemmin, jolloin taidot kehittyy vaikka lähtötilanne olisi "ei niin hyvä". Toiset taas on huonompia ohjaamaan, jolloin epävarma harjoittelija joutuu heti ottamaan isompaa vastuuta, kun pystyy tai vastaavasti jää tekemään tosi perushommia koko harjoittelun ajaksi, jolloin harjoittelun tavoitteet täyttyy hyvin niukasti. Toisaalta harjoittelun arviointikin vaihtelee eli toisista paikoista hylsyn saa samalla osaamisella, kuin toisessa paikassa saisi ihan kohtalaisen arvioinnin. 

Kuitenkin sanoisin, että hylsyssä on 95% syy opiskelijassa. Useampi harjoitteluhylsy samalle opiskelijalle kertoo, että opiskelijalla on maailman huonoin tuuri tai jotain ongelmaa oppimisessa tai alalle sopimisessa.

Vierailija
57/74 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun harjoittelu hylättiin kerran ja vieläpä väärin perustein, tein valituksen asiasta ja mulle pahoiteltiin sitä, piti käydä muistaakseni näytöt uudelleen, kun en ollut muka jotain tehtävää tehnyt määräaikaan mennessä, vaikkei sellaista määräaikaa ollutkaan. Opettaja oli vähän mielivaltainen.

Että ei se välttämättä mitään kamalaa tarkoita, opettajatkaan ei ole täydellisiä. Työpaikkaa hakiessa tuosta ei ole kyllä koskaan kukaan kysellyt, (eikä sitä todistusta ole muutenkaan kukaan kunnolla katsonut, siis siellä olevia arvosanoja). Joten ei huolta.

Vierailija
58/74 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim yksi lääkkenjako virhe tekee hylätyn. Samanlaisia virheitä tulee myös valmiille hoitajille.

Ja yksi lääkkeenjakovirhe voi tappaa potilaan joten niitä ei SAA tulla valmiille eikä harjoittelijalle! Kaikki tarkistetaan niin monta kertaa että virheen mahdollisuus on 0%.

Koska jakajat ovat ihmisiä, virheitä sattuu silti. Ja sattuu myös konejakelussa.

Vierailija
59/74 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa potilasturvallisuus vaarantuu joka ikinen päivä kieltä osaamattomien hoitajien vuoksi. Nyt näitä yritetään tuottaa ulkomailta vielä lisää!!!!

Asiaan olisi aika helppo vaikuttaa. Asiansa osaavat järkevät ihmiset hakeutuvat muille aloille töihin huonojen työolojen vuoksi. Jos hoitoalallakin annettaisiin pitää tauot kuten kuuluu eikä kuormitettaisi ihmisiä kohtuuttomalla työmäärällä, niin saattaisi kiinnostaa muitakin kuin ulkomailta tulevia vielä suuremman kurjuuden keskeltä tulevia.

Vierailija
60/74 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim yksi lääkkenjako virhe tekee hylätyn. Samanlaisia virheitä tulee myös valmiille hoitajille.

Ja yksi lääkkeenjakovirhe voi tappaa potilaan joten niitä ei SAA tulla valmiille eikä harjoittelijalle! Kaikki tarkistetaan niin monta kertaa että virheen mahdollisuus on 0%.

Koska jakajat ovat ihmisiä, virheitä sattuu silti. Ja sattuu myös konejakelussa.

Muistuu mieleen eräskin karmea tapaus vauvasta ja syöpälääkkeestä :'( Sattuu sitä muillekin kuin hoitajille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme