Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään miestä joka osallistuu lasten ja talouden hoitoon täysin tasapuolisesti kanssasi?

Vierailija
31.08.2019 |

Vai ovatko sellaiset miehet vain urbaanilegandaa?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan 😅

Ihanasti hän kyllä jaksaa yrittää ja välillä myös onnistuu.

Vierailija
2/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on, en kai muuhun tyytyisikään.

Jakoa toki on hommissa: mies tekee voimaa ja katolla kiipeilyä vaativat duunit, mä hoidan tietotekniikkaa kaipaavat asiat. Kumpikin pystyy pitämään talon ojennuksessa ja lapsen hoidettuna ihan yksinäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee aika tasapuolisesti. Minä hoidan kotona yleisen järjestelyn, tiskit, pölyt ja wc:n siivouksen. Mies hoitaa pyykit, imuroinnin ja lastenhuoneet. Ruokaa laitetaan vuoropäivinä.

Vierailija
4/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällä hetkellä kotona supermies, joka hoitaa arkisin 1-vuotiaan ja onnistuu siinä samalla pitämään kodin siistinä ja tekemään ruoan. Itse en pystynyt samaan kun olin vauvan kanssa kotona.

Vierailija
5/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron vinkin. Jakakaa hoitovapaat niin jo alkaa hommat mennä puoliksi eikä isukki jää apuriksi kotona. Äiti tietty ensin esim vuoden kotona koska/jos imettää. 

Vierailija
6/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Varsinkin nyt kun joudun käymään töissä toisella paikkakunnalla ja matkoihin menee se 4h päivässä niin kuultaakin kalliimpi on tuo mies joka mukisematta hoitaa nyt lasten asioita enemmän. Tulen kotiin seitsemältä väsyneenä valmiiseen pöytään, muksut on silloin jo ruokittu ja läksyt tehty. Mies myös hoitaa lasten aamutoimet koska joudun itse lähtemään töihin niin aikaisin.

Vierailija
7/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. - Hyvä ystäväni osallisuu lasten hoitoon itseasiassa enemmän kuin hänen kumppaninsa. - On kolmen lapsen lähivanhempi käytännössä monesti erinomaisen lähellä oaaliyksinhuoltajaa. - Aika monta kertaa hän on saanut kuulla mutta myös lapset voivottelua, että miten huono ja halveksittava nainen (lasten äiti ja miehen exä) on kun lapset ovat jäänee erossa isän kanssa asumaan. - Kuulemma monet kerrat on mennyt täysin kuuroille korville kun mies on kertonut, että näin hän on lasten äidin kanssa yhdessä sopinut ja päättäny.  Ja, että lasten äidistä hän ei halua puhua paskaa, vaikka eivät enää saman katon alla asu ja elä.   

Vierailija
8/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tasapuolista, mies hoitaa suurimman osan.

Vierailija
9/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. 

Meidän lapset (3) on aikuisia jo.

Kotihommista on suoriutunut kumpikin aina tarpeen mukaan. Mullakin oli pahimmoillaan 120 matkapäivää vuodessa, kun lapset olivat hoitoiässä. Kerran viikossa lyötiin kalenterit vierekkäin ja suunniteltiin viikon päivät ja seuraavat viikot karkeammalla tasolla.

Vierailija
10/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole mitään urputtamista. Tosin meillä kaikki osallistuvat kotitöihin, teinitkin. Opetimme lapset jo pieninä tekemään kaikkea ja kun yhdessä työt teemme, niin niissä ei kauan nokka tuhise. Olemme myös pitäneet huolen aina siitä, että roinaa ei ole liikaa ja kaikilla tavaroilla on paikkansa, joten täällä on helppo tehdä mitä vain. Me kaikki teemme kaikille ruokaa, siivoamme, käymme kaupassa, pesemme pyykkiä, ajamme nurmikkoa, teemme lumitöitä jne.

Kun kolme lastamme olivat pieniä, niin olin heidän kanssaan kotona vuosia ja luonnollisesti silloin me kotona olevat hoidimme kotityöt suurimmaksi osaksi, mutta lomalla ja viikonloppuisin teimme taas kaiken yhdessä.

Myös lapsuuteni kodissa oli aivan samoin asiat ja en olisi voinut edes ajatella erilaista ratkaisua. Perheellämme meneekin todella hyvin.

Vierailija
11/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni hoitaa yhtä paljon lapsia ja kotia kuin minäkin, ellei jopa enemmän :) hän on päivätöissä ja itse teen vuorotöitä. En suostuisikaan mihinkään sellaiseen kuvuioon, missä mieheni olisi yksi huollettava lisää.

Vierailija
12/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa kaikki kotihommat arkena + lukee wilman. Mulle jää lapsen läksyt ja silloin tällöin suursiivous. Ainiin ja kissan vessa.

Vierailija
13/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. Meillä on kyllä aika tarkkaan omat tehtävät, joiden hoitamiseen toinen ei yleensä puutu. Koskaan ei tarvitse keskustella, kenen vuoro on tiskata tai imuroida, koska kaikki hommat on jaettu. Lapsen asiat on myös jaettu. Toinen hoitaa yhteydenpidon kouluun, toinen vaatteiden oston jne. On oikeastaan aika huvittavaa, että mies ei ikinä täytä kylppärin saippuapumppua enkä minä ikinä osta vessapaperia jne. Mutta toimii meillä eikä tarvitse riidellä.

Vierailija
14/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron vinkin. Jakakaa hoitovapaat niin jo alkaa hommat mennä puoliksi eikä isukki jää apuriksi kotona. Äiti tietty ensin esim vuoden kotona koska/jos imettää. 

Ei meillä mies ollut hetkeäkään hoitovapaalla ja silti hoitaa suurimman osan lasten asioista. Ei ne vanhempainvapaat siihen vaikuta vaan millainen se dynamiikka suhteessa on.

Vierailija
15/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan. On nimittäin niin, että hoitaa suurimman osan. Minä pidin hoitovapaat mutta se johtui mieheni palkasta joka on kolminkertainen omaan palkkaani nähden. Omat tilit, yhteiset rahat. Hoitaa paljon lasten asioita, vei ja haki päiväkodista, käy vanhempainilloissa yms. Kuljettaa harrastuksiin, lähtee vaateostoksille, vastailee wilmassa jne.

Vierailija
16/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl itse tunne... Oma mieskään ei kyllä hoida, vaikka koittaa välillä kovasti osallistua kun sille päälle sattuu.

Vierailija
17/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin edes tajua kysymystä, lapset tosin jo teinejä, joilla on oma osansa tekemisessä.

Mutta siis. Tottakai mies on tehnyt oman osansa kodin hoidossa ja esim. lasten hoitamisessa. Ei nämä ole välttämättä menneet tasan sellaisella aikasyklillä, että lasketaan vuorokausitasolla tai edes viikkotasolla. Tottakai minä äitinä kannoin tyyliin 95 % vastuun ihan ekoina viikkoina, kun imetin. Mies teki kyllä kaikkea muuta "tuupa nyt kakkahousu niin vaihdetaan sulle vaippa" ynnä muuta lipevää DI-miehen suusta.

Mies tekee vähintään yhtä paljon kodin eteen kuin minä, ihan pyytämättä. Me saata,mme tehdä eri asioita, emmekä töitämme laske, mutta kummallakaan ei ole sellaista fiilistä, että toinen tekee vähemmän kuin itse.

Vierailija
18/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuu kyllä kodin ja lapsen hoitoon, mutta ei ole kovin aloitekykyinen, eli vastuu on minulla. Ja kyllä joo, vituttaa. Minulla niin paljon parempi palkka, että taloudellisesti maksan suurimman osan perheen kuluista.

Vierailija
19/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihmettelen miten se jaksaa ja kykenee kaikkeen. Ensimmäinen lapsi ei ole miehen mutta silti hän tämänkin asiat hoitaa paremmin ja useammin kuin minä.

Olen ajatellut hänen olevan superisä mutta kommentteja lukiessa tulee hyvä mieli ettei hän nyt sittenkään ole mitenkään erillainen.

Vierailija
20/48 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Mies on vain parempi tekemään kaiken kodinhoidosta lastenhoitoon ja ruokaan. Tehokkaampi, tarkempi, maalaisjärki toimii paremmin ja ruokakin maistuu paremmalta.

Mies ei myöskään tuskastu kotitöistä vaan hoitaa ne sujuvasti.

Meillä roolit menee niin että mies hoitaa ja minä auttelen.