Onko kellään miestä joka osallistuu lasten ja talouden hoitoon täysin tasapuolisesti kanssasi?
Vai ovatko sellaiset miehet vain urbaanilegandaa?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Eikö kysymys kotitöistä koskekkin, kaikkia töitä mitä kotona tehdään, ja ne jaetaan tasapuolisesti? Olenko ymmärtänyt jotakin väärin?
Tähän ei varmaankaan saa vastausta.. eipä mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kysymys kotitöistä koskekkin, kaikkia töitä mitä kotona tehdään, ja ne jaetaan tasapuolisesti? Olenko ymmärtänyt jotakin väärin?
No mikä on tasapuolista kenenkin mielestä? Jos esim. olen työmatkalla ma-ke, tarkoittaako tuo, että loppuviikon hoidan kaikki kotityöt? Ja jos puhutaan vain kotona tehtävästä työstä, niin onko se tasapuolista, jos joudun tänään menemään kiukuttelevan 12 -vuotiaan kanssa ostamaan juhlavaatteita, joita hän ei halua sovittaa ja mikään ei kelpaa ja tähän menee ainakin 2 t, mutta tuo ei vähennä kotitöiden määrää. Tai jos minulla menee 8 t/viikko lasten harrastuskuskauksissa ja siltäkään tuo ei vähennä kotityömäärääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä on tasapuolista kenenkin mielestä? Jos esim. olen työmatkalla ma-ke, tarkoittaako tuo, että loppuviikon hoidan kaikki kotityöt? Ja jos puhutaan vain kotona tehtävästä työstä, niin onko se tasapuolista, jos joudun tänään menemään kiukuttelevan 12 -vuotiaan kanssa ostamaan juhlavaatteita, joita hän ei halua sovittaa ja mikään ei kelpaa ja tähän menee ainakin 2 t, mutta tuo ei vähennä kotitöiden määrää. Tai jos minulla menee 8 t/viikko lasten harrastuskuskauksissa ja siltäkään tuo ei vähennä kotityömäärääni.
Eli tähänkään ei vastata, vaan sopassa on jo juhlavaatteetkin. Entä jos puhumme nyt vain yleisesti kotitöistä, eikä lastenhoidosta?
Erikoista että kun kysytään yksinkertaisesti, että tuleeko kaikki kotona tapahtuva työ jakaa tasapuolisesti, niin vastausta ei tule. Vie vähän pohjan tuolta kotityöt puoliksi mantralta. Olette kyllä huvittavia kaikessa ristiriitaisuudessanne.
Miksiköhän ap on tehnyt tämän ketjun? Ei tainnut olla mieleisiä vastauksia kun ei jaksanut jutella avaamassaan ketsjussa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että kun kysytään yksinkertaisesti, että tuleeko kaikki kotona tapahtuva työ jakaa tasapuolisesti, niin vastausta ei tule. Vie vähän pohjan tuolta kotityöt puoliksi mantralta. Olette kyllä huvittavia kaikessa ristiriitaisuudessanne.
Sä olet varmaan ennekin valittanut samasta asiasta. Eikö se tullut jo selväksi, että JOS sisäkotityöt "perinteiset naistentyöt" tehdään puoliksi, niin toki on hyvä jakaa puoliksi myös ulkokotityöt "entiset miestentyöt". MUTTA jos mies ei pistä tikkua ristiin sisällä, niin turha odottaa että nainen innossaan olisi jalamasa ulkotöitä. Silloin mies saa hoitaa ne.