"Keskeytetty yhdyntä" on toiminut pari vuotta, pitääkö sittenkin huolestua omasta hedelmällisyydestä?
Oon vakavassa suhteessa johon voisi lapsi myös tulla jos on tullakseen. Ehkäisynä on yhdynnän keskeytys, eli mies vetää ulos ja hommat menee reisille.
Nyt aloin vähän miettimään, että millä todennäköisyydellä keskeytetty yhdyntä toimii parin vuoden ajan, kun seksiä on useasti viikossa. Vai onko "ehkäisy" sittenkin mun tai miehen hedelmättömyys?
Kommentit (26)
Keskeytetty ollut mulla käytössä enempi vähempi siitä asti kun hormoniehkäisy ei sopinut minulle n. 14v sitten. Lyhyissä suhteissa toki kondomi ollut käytössä, ja välillä tässä viimeisimmässäkin suhteessa joka on kestänyt nyt 5,5v. Homma on meillä toiminut niin, että 3 päivää ennen menkkoja ja 3 pvä niiden jälkeen ihan surutta sisäänaskemista, menkkojen aikankin tietysti, mikäli nyt niiden aikana on hommat kiinnostaneet :p
Noiden päivien ulkopuolella sitten keskeytetty. Välillä huvikseen kondomi käytössä. Mies ollut vasektomiajonossa tosin kohta 2 vuotta, ja viimein on aika tullut postilaatikkoon!
Meillä meni 6 kk täyttä yritystä, ennen kuin tulin raskaaksi. Vuoden yrittäminenkin on täysin normaalia, joten voisi kuvitella, että keskeytetty vähentää raskauden mahdollisuutta aika paljo, vaikka ei olekaan varsinainen ehkäisy kellekkään.
En olisi huolissani hedelmällisyydestäsi. Enne kuin olette yrittäneet lasta 12 kk ette pääse tutkimuksiin.
Riippuu ihan sun iästä. Jos yli 30 niin kiire alkaa olemaan.
3 parisuhdetta. 3 eri naisen kanssa lapsia. Parisuhteiden kesto yhteensä 22v.
Ikinä ei ole käytetty muuta ehkäisyä. Kun on päätetty et hankitaan lapsi on hedelmöitys tapahtunut 0-3 kk.
No sait ap ehkä niitä vastauksia, joita kaipasit. Täällä mennään kolmatta vuotta ilman ehkäisyä eikä lasta näy eikä kuulu vaikka toive on. Et ei ihan ekasta kierrosta tärpännyt. Näinkin siis voi olla.