Syy miksi en tahdo lisääntyä
Suomessa äitiydestä on tehty pelkkää holhoamista.
Suurin syy on se, että edelleenkään Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa naisella ei ole oikeutta päättää itse kehostaan. Alatiesynnytykseen painostetaan ja prljopolilla pitää ravata useita kertoja jotta saisi sektion. Silloinkaan ei välttämättä.
En aio itse synnyttää, ennenkuin naisilla on oikeus itse, ilman lääkäreitä päättää mitä kropalle tapahtuu.
Niin kauan kuin tuo asia ei muutu, pidän haarani tiukasti kiinni.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, etteivät ihmiset tajuakaan kuinka onnekkaita ovat, kun on varaa narista siitä synnyttääkö alateitse vai sektiolla. Odotellaan joitain vuosia, niin meillä on sellaiset antibioottiresistenssiongelmat, että ollaan helisemässä kaikkien tavallisimpienkin leikkausten kanssa. Kaikesta leikkaamisesta seuraa tulehdus, eikä ole antibiootteja, joilla hoitaa.
Myös synnytyksestä seuraa tulehdus kun alapää repeää. Samalla lailla siinä menee viikkoja ja kuukausia toipua kaikista vahingoista.
Olen synnyttänyt kolme kertaa alakautta eikä yhdenkään synnytyksen jälkeen tullut tulehdusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, etteivät ihmiset tajuakaan kuinka onnekkaita ovat, kun on varaa narista siitä synnyttääkö alateitse vai sektiolla. Odotellaan joitain vuosia, niin meillä on sellaiset antibioottiresistenssiongelmat, että ollaan helisemässä kaikkien tavallisimpienkin leikkausten kanssa. Kaikesta leikkaamisesta seuraa tulehdus, eikä ole antibiootteja, joilla hoitaa.
Myös synnytyksestä seuraa tulehdus kun alapää repeää. Samalla lailla siinä menee viikkoja ja kuukausia toipua kaikista vahingoista.
Mulle tuli PAHIN MAHDOLLINEN REPEÄMÄ johon tuli 120 tikkiä eikä se tuletunut. Sulkijalihas poikki.
No eipä mitä, sen jälkeen tein vielä kaksi lasta lisää. En kuollut, en ole nöyryytetty, ei ole elämä pilalla.
Olet idiootti wt etkä selvästikään ymmärrä mitä tulehdus tarkoittaa. Minkäs minä sille voin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt kolme kertaa alakautta eikä yhdenkään synnytyksen jälkeen tullut tulehdusta.
Ja toinen wt idiootti, joka ei ymmärrä mitä tulehdus tarkoittaa, ilmoittautuu... Hohhoijaa. Jokaisella synnyttäneellä on 100% varmuudella tulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli PAHIN MAHDOLLINEN REPEÄMÄ johon tuli 120 tikkiä eikä se tuletunut. Sulkijalihas poikki.
No eipä mitä, sen jälkeen tein vielä kaksi lasta lisää. En kuollut, en ole nöyryytetty, ei ole elämä pilalla.Olet idiootti wt etkä selvästikään ymmärrä mitä tulehdus tarkoittaa. Minkäs minä sille voin.
"..tavalliset leikkaukset eivät onnistu ilman toimivia antibiootteja, koska niihin liittyy hankalasti hoidettavien infektioiden riski."
https://www.apteekkari.fi/uutiset/antibioottiresistenssi-on-todellinen-…;
Hirveissä tuskissa olevan ihmisen nöyryyttäminen, kohteleminen pelkkänä emakkona ja synnytyksestä aiheutuneiden vaurioiden korjaamatta jättäminen ovat niin epäinhimmillisiä ja julmia tekoja etten aio itseäni altistaa niille.
Harkitsen lapsen saamista sitten, kun synnytystavan saa itse valita, alatiesynnytyksessä saa juuri niin paljon kipulääkettä kuin haluaa ja kaikki vauriot korjataan heti ja ilmaiseksi niin että keho on tismalleen samanlainen kuin ennen raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin alatiesynnytyksestä saattaa seurata hyvinkin tulehdus (harvemmin kuitenkin kuin leikkauksesta), mutta ketä oikeasti kiinnostaa jokin synnytykseen liittyvä kuviteltu nöyryytys, kun ihmiskunta on jäämässä ilman suurinta lääketieteellistä keksintöään. Menetämme jatkuvasti antibiootteija resistenssille ja uusia ei viitsitä kehittää (ne eivät ole mikään rahasampo), eikä edes osata kehittää. Sitten joku käyttää aikaansa miettimällä miten olisi mukavinta synnyttää. Pian ei ole olemassa mitään vaihtoehtoja, enkä ikävä kyllä edes liioittele. Keskustelu ilmoitusasiana saatavasta sektiosta on täysin älytöntä.
Miksi vaahtoat täällä asioista, joista et ymmärrä hölkäsen pöläystäkään? Alatiesynnytyksestä seuraa AINA tulehdus! Tulehdus on normaali reaktio, joka käynnistyy kaikista kehoon kohdistuvista vammoista, jopa paperihaavasta tai tikusta sormessa. Synnytyksessä kovia kokee ulkosynnyttimien, mahdollisesti peräaukon ym. lisäksi ennen kaikkea kohtu, josta irtoaa istukka=massiivinen sisäinen tulehdustila. Tämän vuoksi vastasynnyttänyt ei saa mennä esim. uimaan, jotta tulehtuneeseen kohtuun ei joutuisi yhtään ylimääräisiä bakteereja. Synnytys on aina riski, tekipä sen miten tahansa, alapään tai sektion kautta. Tuolla lääketieteen/biologian tietämyksellä en kyllä alkaisi ensimmäisenä huolehtia jostain mahdollisesta maailmanlopun antibioottiresistenssistä.
Jos ei antibiootteja tarvita, kuten normaalin alatiesynnytyksen jälkeen ei yleensä tarvita, on ihan se ja sama mikä tila alapäässä on sen parantuessa itsekseen. Sen sijaan turhat sektiot kyllä ovat sellainen asia, mitä ei todellakaan tulla jatkossakaan jakamaan ihmisille, jotka eivät siedä muutaman tunnin verran epämukavuutta saattaakseen lapsen maailmaan. Jos huonosti käy, kuten nyt näyttää, sektiot tulevat jäämään historiaan jo sen vuoksi, että niitä ei voida enää tehdä.
Miksi jauhat edelleen sektioista kun vastaat minulle? Ei minulla ole mitään mielipidettä asiaan, korjasin vain virheelliset väittämäsi siitä, etteikö muka synnytyksen jälkeen alapäässä jylläisi voimakas tulehdusreaktio. Jos ei ymmärrä mitä "tulehdus" tarkoittaa, niin on parempi ottaa kirja kauniiseen käteen ja kerrata hieman biologiaa. Sinun juttuihisi puutuin siis oikeastaan sen vuoksi, että ei ole kovin uskottavaa jos jankkaa asioista ensin kovin tietäväisesti mutta ei kuitenkaan ymmärrä mitä tulehdus tarkoittaa ja rinnastaa sen johonkin antibiooteilla lääkittävään patologiseen tilaan tms., vaikka kyseessä on normaali ja hyödyllinen kehon reaktio, jota ei tarvitse lyhytkestoisena hoitaa millään tapaa. Puheesi vain todistivat, että et taida ymmärtää lääketieteestä tai gynekologiasta paljoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä mitä, sen jälkeen tein vielä kaksi lasta lisää. En kuollut, en ole nöyryytetty, ei ole elämä pilalla.Olet idiootti wt etkä selvästikään ymmärrä mitä tulehdus tarkoittaa. Minkäs minä sille voin.
"..tavalliset leikkaukset eivät onnistu ilman toimivia antibiootteja, koska niihin liittyy hankalasti hoidettavien infektioiden riski."
https://www.apteekkari.fi/uutiset/antibioottiresistenssi-on-todellinen-…;
Miksi pasteat tätä mulle? Tiedän kyllä tämän. Yritätkö vierittää keskustelua toiseen aiheeseen? Miksi maalailet maailmanlopun kauhukuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin alatiesynnytyksestä saattaa seurata hyvinkin tulehdus (harvemmin kuitenkin kuin leikkauksesta), mutta ketä oikeasti kiinnostaa jokin synnytykseen liittyvä kuviteltu nöyryytys, kun ihmiskunta on jäämässä ilman suurinta lääketieteellistä keksintöään. Menetämme jatkuvasti antibiootteija resistenssille ja uusia ei viitsitä kehittää (ne eivät ole mikään rahasampo), eikä edes osata kehittää. Sitten joku käyttää aikaansa miettimällä miten olisi mukavinta synnyttää. Pian ei ole olemassa mitään vaihtoehtoja, enkä ikävä kyllä edes liioittele. Keskustelu ilmoitusasiana saatavasta sektiosta on täysin älytöntä.
Miksi vaahtoat täällä asioista, joista et ymmärrä hölkäsen pöläystäkään? Alatiesynnytyksestä seuraa AINA tulehdus! Tulehdus on normaali reaktio, joka käynnistyy kaikista kehoon kohdistuvista vammoista, jopa paperihaavasta tai tikusta sormessa. Synnytyksessä kovia kokee ulkosynnyttimien, mahdollisesti peräaukon ym. lisäksi ennen kaikkea kohtu, josta irtoaa istukka=massiivinen sisäinen tulehdustila. Tämän vuoksi vastasynnyttänyt ei saa mennä esim. uimaan, jotta tulehtuneeseen kohtuun ei joutuisi yhtään ylimääräisiä bakteereja. Synnytys on aina riski, tekipä sen miten tahansa, alapään tai sektion kautta. Tuolla lääketieteen/biologian tietämyksellä en kyllä alkaisi ensimmäisenä huolehtia jostain mahdollisesta maailmanlopun antibioottiresistenssistä.
Jos ei antibiootteja tarvita, kuten normaalin alatiesynnytyksen jälkeen ei yleensä tarvita, on ihan se ja sama mikä tila alapäässä on sen parantuessa itsekseen. Sen sijaan turhat sektiot kyllä ovat sellainen asia, mitä ei todellakaan tulla jatkossakaan jakamaan ihmisille, jotka eivät siedä muutaman tunnin verran epämukavuutta saattaakseen lapsen maailmaan. Jos huonosti käy, kuten nyt näyttää, sektiot tulevat jäämään historiaan jo sen vuoksi, että niitä ei voida enää tehdä.
Miksi jauhat edelleen sektioista kun vastaat minulle? Ei minulla ole mitään mielipidettä asiaan, korjasin vain virheelliset väittämäsi siitä, etteikö muka synnytyksen jälkeen alapäässä jylläisi voimakas tulehdusreaktio. Jos ei ymmärrä mitä "tulehdus" tarkoittaa, niin on parempi ottaa kirja kauniiseen käteen ja kerrata hieman biologiaa. Sinun juttuihisi puutuin siis oikeastaan sen vuoksi, että ei ole kovin uskottavaa jos jankkaa asioista ensin kovin tietäväisesti mutta ei kuitenkaan ymmärrä mitä tulehdus tarkoittaa ja rinnastaa sen johonkin antibiooteilla lääkittävään patologiseen tilaan tms., vaikka kyseessä on normaali ja hyödyllinen kehon reaktio, jota ei tarvitse lyhytkestoisena hoitaa millään tapaa. Puheesi vain todistivat, että et taida ymmärtää lääketieteestä tai gynekologiasta paljoakaan.
Se, että keho korjaa itseään tulehdustilalla, ei ole sama asia kuin hoitoa vaativa tulehdustila, mutta turha ruveta siitä halkomaan hiuksia, kun jokainen kuitenkin tietää mitä tarkoittaa antibiootteja vaativa tulehdustila.
Olisi aika outoa, jos nainen saisi ilman lääkärin mielipidettä päättää omasta kehostaan, ja velvoittaa lääkärin suorittamaan hänelle leikkauksen. Eihän lääkärin pakeille voi marssia amputaatiotakaan vaatimaan ilman tarkempia tutkimuksia.
Jollakin näsäviisaalla on mennyt täällä sekaisin infektio ja inflammaatio, jotka voidaan tosiaan molemmat ilmaista suomenkielen sanalla tulehdus. Inflammaatio on kudoksessa tapahtuva tulehdusreaktio, joka tapahtuu tosiaan kaikkien kudostuhojen jälkeen. Infektio on taudinaiheuttajan aiheuttama tulehdus ja sen kliiniset oireet. Se ei tapahdu joka kudostuhossa, toki rikkinäiset rakenteet altistavat myös taudinaiheuttajien helpommalle pääsylle elimistöön.
Vierailija kirjoitti:
Hirveissä tuskissa olevan ihmisen nöyryyttäminen, kohteleminen pelkkänä emakkona ja synnytyksestä aiheutuneiden vaurioiden korjaamatta jättäminen ovat niin epäinhimmillisiä ja julmia tekoja etten aio itseäni altistaa niille.
Harkitsen lapsen saamista sitten, kun synnytystavan saa itse valita, alatiesynnytyksessä saa juuri niin paljon kipulääkettä kuin haluaa ja kaikki vauriot korjataan heti ja ilmaiseksi niin että keho on tismalleen samanlainen kuin ennen raskautta.
Kiitos päivän nauruista, uniikki lumihiutale! Tarkista ettei ole hernettä patjan alla ettei silkkinen hipiäsi kärsi ja vahingoitu.
Ja kiitos ettet tee lapsia, sinun lapseksi syntyminen olisi kamala kohtalo. Itsekkäästä ei tule hyvää äitiä, koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet idiootti wt, minä olen koulutukseltani KTT. Ja tiedän mitä infektio tarkoittaa, sinä et tiedä, nolaat itsesi täysin. hah hah
Kyllä ihan helvetin lapsellisia diivailija naisia. Hirvee itku ja kitinä vaikkei yhtään synnytystä ole ollut koskaan. En arvosta vaan halveksin, tollaset naiset saa olla ikisinkkuja.
Synnytys on hieno tapahtuma.
T. Kolmen isä
Vierailija kirjoitti:
Vapaasti saat synnyttää leikkauksella, kun vain menet ulkomaille ja maksat itse sektiosi! Siellä tuskin liiemmin kysellään, tervemenoa sinne!
Fakta nyt on että ei meidän muiden kuulu sinun itsesi haluamia Kalliimpia erikoissynnytyksiä maksaa ja kun sektiossa on vielä suuremmat riskit komplikaatioille, niin ei senkään puolesta sitä kuulu väkisin tehdä.
Meidät (aikuiset) naiset on luotu synnyttämään alateitse, ja sieltä se vauva hyvin ja turvallisesti ulos tulee. Mahtavaahan se on että Suomessa raskauksia seurataan tarkasti ja oikeissa riskitilanteissa on mahdollista tehdä sektio edulliseen hintaan, ja siitä saamme olla kiitollisia. Mutta tämä nykypäivän muoti-ilmiö haluta sektioita noin vain, on aivan älytön!
Parempi siis että et lisäänny lainkaan, hieno päätös siis sinulle!
Ei huolta, näin monet sektiohalukkaat tekevät kuten itse tein. :) Leikkausta ei tosin tarvinnut maksaa itse koska vakuutus kattoi tämän (jossain maissa saa tosiaan valita sen synnytystapansa). Jäimme tosin tälle tielle, joten suomi tuskin hyötyy näistä lapsista tulevina veronmaksajina.
Eli ei tosiaan kannata sitten Suomen valtiona itkeä, jos lapsia ei synny riittävästi, jos porukkaa kannustetaan menemään ulkomaille eikä valinnanvapautta ole.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin näsäviisaalla on mennyt täällä sekaisin infektio ja inflammaatio, jotka voidaan tosiaan molemmat ilmaista suomenkielen sanalla tulehdus. Inflammaatio on kudoksessa tapahtuva tulehdusreaktio, joka tapahtuu tosiaan kaikkien kudostuhojen jälkeen. Infektio on taudinaiheuttajan aiheuttama tulehdus ja sen kliiniset oireet. Se ei tapahdu joka kudostuhossa, toki rikkinäiset rakenteet altistavat myös taudinaiheuttajien helpommalle pääsylle elimistöön.
Tarkoitat varmaankin minua tuolla näsäviisaalla, kun siis yritin nimenomaan korjata näille joillekin hölmöläisille (todennäköisesti myös sinulle, sektiohullu?) että infektio ≠ inflammaatio. Mutta hyvä yritys hei laittaa sanoja suuhuni, se ei nyt vain ihan toiminut haluamallasi tavalla. Tiedätkö muuten, että silloin kun väittelykumppani alentuu olkinuken tekoon, se tarkoittaa yleensä sitä että hänen argumenttinsa alkavat olla vähissä.
Väännetäänpä vielä kerran rautalangasta: Jokaisella synnyttäjällä on synnytyksen jälkeen inflammaatiota eli tulehdusta, joka on, kuten sanoin, kehon normaali puolustus- ja korjausmekanismi. Infektioista en sen sijaan puhunut yhtään mitään, se on aivan eri asia joka voi joko tulla tai olla tulematta synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan helvetin lapsellisia diivailija naisia. Hirvee itku ja kitinä vaikkei yhtään synnytystä ole ollut koskaan. En arvosta vaan halveksin, tollaset naiset saa olla ikisinkkuja.
Synnytys on hieno tapahtuma.
T. Kolmen isä
Helppohan sinun on synnytyksessä siinä vieressä pällistellä. Kaikille naisille (toki joillekin) synnytys on kaukana hienosta. Ystäväni joutui synnytyksestä suoraan teholle - epäilen että synnytys ei ollut hieno kokemus äidille eikä isälle kun sai jännittää, selvitäänkö tästä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa jonkun mt-tytyn lisääntymättömyys? Parempikin, ettet jaa geenejäsi!
Vain luuserit käyttävät jotain ylilautajonnen aivokuolleeseen sanastoon kuuluvaa tyty nimeä naisista. Hyi h*lvetti. Kuka tuollaisen úlin kanssa haluaisi muka lisääntyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa jonkun mt-tytyn lisääntymättömyys? Parempikin, ettet jaa geenejäsi!
Vain luuserit käyttävät jotain ylilautajonnen aivokuolleeseen sanastoon kuuluvaa tyty nimeä naisista. Hyi h*lvetti. Kuka tuollaisen úlin kanssa haluaisi muka lisääntyä?
No ei voikaan, olen mummu! Tyty on murresana. Halveksiva. Lapsellinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet, että sinun syysi ketään kiinnostaa? Tee lapsia tai ole tekemättä. Se on aivan yksi lysti. Parempikin, että mielenterveysongelmaiset eivät lisääntyisi.
Mutta katso kun velat on uniikkeja lumihiutaleita ja maailman keskipisteitä! KAIKKKIA kuuluu kiinnostaa tän yhden sössötys miksi ei halua lapsia.
Ne syyt on sataan kertaan kuultu ja ne syyt on aina bimbomaisen lapsellisia ja itsekkäitä (alapää venähtää jne). Mutta kun juuri tää vela on niin tärkee ja ainutlatuinen.
Mekin joilla on lapsia, kuunnelkaamme kun suuri viisaus ja kaiken tietävä vela puhuu!Oikeesti: kiinnostaa kuin kilo p*skaa...
Miksi olet tässä ketjussa jo sinua ei kiinnosta?
On varmasti todella raskasta ja surkeaa olla noin kateellinen ja katkera lapsettomille, jotka nauttivat elämästään samalla kun sinä kuuntelet huutoa ja vaihdat paskavaippoja sen pilallerevenneen alapääsi kanssa. Ja miestäsikään ei taida kiinnostaa, ei seksi eikä kotityöt? Itse olet osasi valinnut, et taida siinä kovin tyytyväinen olla aggressiostasi päätellen.