Oletteko traumatisoituneet baarikähminnästä? (herkät ja muut)
Itselläni on kokemus, joka vaivaa edelleen, vaikka olen lopettanut baareissa käymisen. Oletteko traumatisoituneet tällaisista? Olisi lohduttavaa kuulla muiden kokemuksia.
Kommentit (14)
Valvojien pitäisi panostaa baareissa enemmän.
(jonkun tutkimuksen mukaan vain narsistiset ihmiset ei traumatisoidu (kun se ihmisyyden osa puuttuu).
Itsesääliä toki on ja vihaa, mutta se on niissä jo valmiiksi).
AP, moni on traumatisoitunut kähminnästä. Joskus se ilmenee vasta myöhemmin. Tällä palstalla vähätellään, ja se voi pahentaa kokemuksia. Soita tai kirjoita Tukinaiseen, Naisten linjaan tai Tyttöjen taloon. Ahdistavat asiat on parempi käsitellä pian, eikä turhaan kantaa salaisuuksia. Hyväksikäytön syyt on aina tekijään liittyviä. Ei ole sinun syytäsi jos joku hullu on osunut kohdalle.
Minua on tartuttu baarissa perseestä ja tisseistä, on kehuttu ja on haukuttu, mutta mitään traumoja ei ole. Mitä tuommoisista välittää jos yhden kerran elämässään näkee tyypin joka on moukka. Eri asia jos töissä tai jossain joutuisi pakosta olemaan ja siellä kähmittäisiin jatkuvasti.
Puolustaudu nainen/mies! Älä jää lapaseksi! Anna takaisin! Mottaa kiveksille/vulvalle ja naura pienimunaiselle/pienitissiselle!
Kyllä aina saa ahdistua, jos sen tien valitsee. (Ei tarvitse mennä kuin ulos sateeseen, voi mä ahdistun sateesta. Silloin varjo mukaan.) Toimi, äläkä ole vauva.
Vierailija kirjoitti:
(jonkun tutkimuksen mukaan vain narsistiset ihmiset ei traumatisoidu (kun se ihmisyyden osa puuttuu).
Itsesääliä toki on ja vihaa, mutta se on niissä jo valmiiksi).AP, moni on traumatisoitunut kähminnästä. Joskus se ilmenee vasta myöhemmin. Tällä palstalla vähätellään, ja se voi pahentaa kokemuksia. Soita tai kirjoita Tukinaiseen, Naisten linjaan tai Tyttöjen taloon. Ahdistavat asiat on parempi käsitellä pian, eikä turhaan kantaa salaisuuksia. Hyväksikäytön syyt on aina tekijään liittyviä. Ei ole sinun syytäsi jos joku hullu on osunut kohdalle.
Mä olen mies. Miksi aina oletetaan, että vain miehet ahdistelee naisia?
Olen noudattanut tässäkin neuvottua ja en ole vuoden 1989 jälkeen astunut jalalla mukaan yhteenkään baariin,pubiin , yökerhoon tms. Itse en ole tästä päätöksestä kärsinyt. Päinvastoin säästänyt pitkän pennin.
Olen mies ja eräs nainen työnsi kerran kätensä huosuihini. En traumatisoitunut, mutta aika rohkeaa toimintaa.
En ole traumatisoitunut, mutta suuttunut ja ahdistunut. Minuun on tartuttu p*llusta, p*erseestä ja tisseistä, ihan tuntemattomien toimesta, enkä edes käy baarissa usein (miksiköhän). Aina olen ollut joko ns. tyttöjen iltaa viettämässä porukassa tai mieheni seurassa. En ole myöskään ehtinyt munille potkaista, kun ahdistelija harvoin siihen on jäänyt odottelemaan. Ymmärrän, että näistä voi traumatisoitua, minäkään en uskaltaisi lähteä esim yksin baariin.
Tanssilava. Olin katsomassa bändiä 13 vuotiaana ja aikuinen ällö mies läväytti takaapäin yllättäen kätensä perseelle, jalkoväliin ja oikein työnsi sormia sisään. Oikein paskaisia juttuja samalla nauraen. Sellainen mies, joka jokainen teinipoika olisi yhdellä kädellä listinyt. Kävi sitten paikan pienimpään kiinni. En itse , eikä vähän vanhemmat kaverini osanneet tehdä muuta kuin pysytellä siitä miehestä kaukana. Oli järkytys, kun en tiennyt tuollaista tapahtuvan. On edelleen järkytys, vaikka isompana olen kokenut paljon pahempaa ahdistelua.
Se ei auta vaikka jo silloin tajusin tyypin säälittävyyden.
Jos nyt joku känniääliö/juntti kouraisee baarissa p*rseestä, niin ei se ehkä ihan traumatisoitumisen arvoinen asia ole. Ärsyttävää ja suututtavaa kyllä, mutta en ainakaan itse kokisi sitä uhkaavaksi. Tuskin kukaan minua r*iskaisi ihmisten täyttämässä baarissa, varsinkin jos pidän sen verran huolta itsestäni, etten ota kaatokänniä ja vahdin juomaani tyrmäystippojen varalta.
Eri asia jos joku kähmisi jossain pimeällä kujalla, missä ei ole muita ihmisiä lähimaillakaan. Se olisi jo pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsesääliä toki on ja vihaa, mutta se on niissä jo valmiiksi).AP, moni on traumatisoitunut kähminnästä. Joskus se ilmenee vasta myöhemmin. Tällä palstalla vähätellään, ja se voi pahentaa kokemuksia. Soita tai kirjoita Tukinaiseen, Naisten linjaan tai Tyttöjen taloon. Ahdistavat asiat on parempi käsitellä pian, eikä turhaan kantaa salaisuuksia. Hyväksikäytön syyt on aina tekijään liittyviä. Ei ole sinun syytäsi jos joku hullu on osunut kohdalle.
Mä olen mies. Miksi aina oletetaan, että vain miehet ahdistelee naisia?
Jokainen kirjoittaa omasta näkökulmastaan. Voi vain arvailla miesten näkökulmaa, niin siksi on parempi, että miehet kirjoittavat kommentit siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kovin herkkien ei kannattaisi edes tupata paikkoihin, joissa on kännisiä ihmisiä. Hyvin suurella todennäköisyydellä vastaan tulee niitä, jotka eivät osaa käyttäytyä.
Kovin hitaasti juoksevien ja itsepuolustustaidottomien ei kannattaisi edes tupata paikkoihin, joissa on r ai skaaj ia ja ta pp ajia. Hyvin suurella todennäköisyydellä vastaan tulee niitä, jotka eivät välitä itsemääräämisoikeudestasi, mutta mitäs läksit.
Kovin herkkien ei kannattaisi edes tupata paikkoihin, joissa on kännisiä ihmisiä. Hyvin suurella todennäköisyydellä vastaan tulee niitä, jotka eivät osaa käyttäytyä.