Syy miksi en tahdo lisääntyä
Suomessa äitiydestä on tehty pelkkää holhoamista.
Suurin syy on se, että edelleenkään Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa naisella ei ole oikeutta päättää itse kehostaan. Alatiesynnytykseen painostetaan ja prljopolilla pitää ravata useita kertoja jotta saisi sektion. Silloinkaan ei välttämättä.
En aio itse synnyttää, ennenkuin naisilla on oikeus itse, ilman lääkäreitä päättää mitä kropalle tapahtuu.
Niin kauan kuin tuo asia ei muutu, pidän haarani tiukasti kiinni.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että naiset alkavat heräilemään, että meilläkin on oikeuksia :)
T. vela samoista syistä
Mutta ei velvollisuuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. "Kuoleman riski on sektiossa suurempi", no mitä sitten? Aikuinen ihminen saa kyllä valita itselleen vaikka 100% riskin jos haluaa. Olisin paljon tyytyväisempi jos oikea syy eli raha tuotaisiin rehellisesti esille.
Mikä estää? Sen kun maksat omasta pussistasi...
Eli sinäkin myönnät että lääkäreiden päätösten taustalla on suureksi osaksi raha? Koska jos kyseessä olisi merkittävä lääketieteellinen riski niin eihän sektiota saisi pelkästä pyynnöstä edes rahalla yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että naiset alkavat heräilemään, että meilläkin on oikeuksia :)
T. vela samoista syistäMutta ei velvollisuuksia?
? Eikö naisilla ja miehillä ole ihan samat velvollisuudet, miinus armeija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan hyvä, että et lisännykään, jos olet pelokas ja ennakkoluuloinen ja ehdoton mielipiteissäsi. Kasvattajalle ne ominaisuudet eivät sovi.
En minä lapsen kasvattamista pelkää, alapään repeämistä ja sitä nöyryytystä kyllä, mikä synnytys on.
Ap
Pelkääthän sinä! Ja etukäteen. Ei sovi vanhemmalle tuollainen.
No älä tee sitten, ei ole pakko tehdä.
Tiedän montakin suunnitellulla (pelko)sektiolla synnyttänyttä eikä sektion saaminen mikään mahdottomuus ollut. Eikä ilmeisesti nöyryyttävääkään. Tiedän myös kaksi, jotka päätyivät sittenkin alatiehen. Itse olen synnyttänyt alateitse ja suunnitellulla sektiolla eivätkä ne olleet nöyryyttäviä kokemuksia vaan hyviä kokemuksia ja hyviä alkuja uudelle elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen vela, mutta jos josssin mielenhäiriössä päättäisin lisääntyä, vaatisin sektion ehdottomasti. Olen liian arvokas tullakseni nöyryytetyksi, revittäväksi ja sorkittavaksi ja saamaan mahdollisesti elinikäisiä vammoja.
Minulle on tehty molemmat ja vain sektiosta jäi elinikäiset vammat ja arvet ja lapsen sairaudet, kun ei saanut synnytyskanavasta vastustuskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pahasti on sinutkin aivopesty... "Suomessa..", missä kuvittelet asioiden olevan "paremmin"? Ja kuka sinulle siunaa oikeuden päättää sinulle tarjoituista palveluista itse?
Sveitsi, Yhdysvallat...
Kyllä Suomessakin saa, jos maksaa itse! Synnyttäminen on törkeän kallista USA:ssa.
Eikös niitä veroja siksi makseta?
Naiset maksaa kolmasosan veroista...
Naiset synnyttävät 100% veronmaksajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pahasti on sinutkin aivopesty... "Suomessa..", missä kuvittelet asioiden olevan "paremmin"? Ja kuka sinulle siunaa oikeuden päättää sinulle tarjoituista palveluista itse?
Sveitsi, Yhdysvallat...
Kyllä Suomessakin saa, jos maksaa itse! Synnyttäminen on törkeän kallista USA:ssa.
Eikös niitä veroja siksi makseta?
Mutta synnyttävät 100 % veronmaksajista.
Kyllä huomaa, etteivät ihmiset tajuakaan kuinka onnekkaita ovat, kun on varaa narista siitä synnyttääkö alateitse vai sektiolla. Odotellaan joitain vuosia, niin meillä on sellaiset antibioottiresistenssiongelmat, että ollaan helisemässä kaikkien tavallisimpienkin leikkausten kanssa. Kaikesta leikkaamisesta seuraa tulehdus, eikä ole antibiootteja, joilla hoitaa.
Sektiovimmaisten kannattas kysellä niiltä kokemuksia jotka synnyttäny molemmilla tavoilla. Alatie pahalla repeämällä oli sata kertaa mukavampi kuin sektio.
Kuinkahan mones aloitus tästä synnytyspelosta tältä Pelko-Petriinalta tänä vuonna? Ainakin neljäs jo! Ja aina vaatii itselleen sektiota. Raskas ihminen. Onneksi ei ole lapsia kärsimässä.
Tää vakiovalittaja on taas ahdistunut ja vaatii itselleen speciaalikohtelua. Mitäs näitä on: äitihullu, sukunimihullu, tää sektiohullu ...
Mulla oli toistuvat virtsatie infektiot lapsena ja ilman nukutusta ronkittiin alapäätä letkuja työnnettiin virtarakkoon niin että pyörryin kivusta ja naamalle lyötiin jotain koppaa että rauhoittuisin.
Ne johtuivat vanhempien riitaisata erosta ja kamalasta rauhattomasta perhe- elämästä että lapsi reagoi sitten joillain tavalla stressiin ja kusin sänkyyni peloissani. Jouduin syömään lääkkeitä monta vuotta ihan turhaan lapsena. Vanhemmiten virtsa vaivat niin etten pysty pidättelemään ja koko ajan pitää vessassa rampata ja olen työkyvytön ja moni työpaikka menetetty vessassa ramppaamisen takia. En edes hae töitä enään ja minulle riitti. Eläkettä ei saa noin vähäisen vaivan takia. Tai pitäisi olla puoli kuollut tai tuskin hengissäkään jotta eläkkeen saisi.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. "Kuoleman riski on sektiossa suurempi", no mitä sitten? Aikuinen ihminen saa kyllä valita itselleen vaikka 100% riskin jos haluaa. Olisin paljon tyytyväisempi jos oikea syy eli raha tuotaisiin rehellisesti esille.
Totta kai raha on syynä riskien lisäksi! Parempi vaan että minä minä mammat jättävät lisääntymättä. Sama kun vaadittais kosmeettisia toimenpiteitä jolle ei ole lääketieteellisiä perusteita koska ”mä maksan niinku veroja”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan hyvä, että et lisännykään, jos olet pelokas ja ennakkoluuloinen ja ehdoton mielipiteissäsi. Kasvattajalle ne ominaisuudet eivät sovi.
En minä lapsen kasvattamista pelkää, alapään repeämistä ja sitä nöyryytystä kyllä, mikä synnytys on.
ApEri
Itse en kokenut alatiesynnytystä nöyryyttävänä lainkaan. Mikä siinä olisi nöyryyttävää mielestäsi?
No mikäköhän? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEri
Itse en kokenut alatiesynnytystä nöyryyttävänä lainkaan. Mikä siinä olisi nöyryyttävää mielestäsi?
Jos sinusta ei ollut nöyryyttävää köllötellä pimppa revenneenä muiden edessä kakat alla niin ei kai siinä, kaikki ei tahdo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEri
Itse en kokenut alatiesynnytystä nöyryyttävänä lainkaan. Mikä siinä olisi nöyryyttävää mielestäsi?No mikäköhän? :D
Niin. Mikä?
Kuvittelet, että sinun syysi ketään kiinnostaa? Tee lapsia tai ole tekemättä. Se on aivan yksi lysti. Parempikin, että mielenterveysongelmaiset eivät lisääntyisi.
Samaan päätynyt. Se, että täällä synnyttäneen komplikaatioiden hoito on parempaa kuin jossain muualla, ei muuta asiaa. Korjattavaa siinä silti on - ja paljon.